Opinie użytkownika
Graham Masterton nie zawiódł. Jego powieść naprawdę wciąga. Jest to troszkę usprawniona historia o nawiedzonym domu, wymieszana z motywem przemocy wobec kobiet oraz podróży w czasie. Książka jest brutalna a historia początkowo rozwijającą się powoli, nabiera z czasem tempa. Warsztatowo jest bardzo poprawnie. Fabuła nie jest jakimś wielkim odkryciem czy dziełem literackim,...
więcej Pokaż mimo toBardzo ciekawa, przystępna i potrzebna książka. Autor przybliża nam wpływ stresu, presji oraz traum, które to w powszechnym mniemaniu są dosyć płytko rozumiane, na nasze życie. Rozpisuje się na temat relacji człowieka ze środowiskiem i jaki te relacje mają wpływ na zdrowie. Nie tylko psychiczne. Żyjemy w bardzo toksycznej rzeczywistości i dostosowanie się do niej jest nie...
więcej Pokaż mimo toNiegdy nie rozumiałem grungu i dlaczego to jest osobny gatunek na gałęzi rocka. Dlatego sięgnąłem po te książkę. I dalej nie rozumiem grungu. Ale za to potrafię wyjaśnić, o co w tym chodzi. Książka jest naprawdę rzetelnym reportażem. Powiem nawet, że rzemieślniczym. Jeśli kogoś interesuje ten gatunek muzyczny to myślę, że pozycja obowiązkowa. Autor opisuje mnóstwo kapel z...
więcej Pokaż mimo to"Witajcie w ksiegarni Hyunam - Dong" to opowieść o wypalonej zawodowo i życiowo kobiecie, która spełnia swoje marzenie o otwarciu księgarni. W trakcie tej powolnej ale przyjemnej opowieści, jesteśmy świadkami jak uczy się prowadzić ten biznes, radzi sobie ze swoim problemami oraz poznajemy jej przyjaciół i ich życie. Jest to naprawdę sympatyczna oraz ciepła książka o...
więcej Pokaż mimo toJest to książka, o koncepcjach kosmosu w różnych epokach ludzkości z odniesieniami do kultury humanistycznej autorstwa Marco Bersanelli. Coś absolutnie genialnego. Autor opisuje historie obserwacji astronomiczych od Lascaux do współczesnych odkryć astrofizyki. Całość jest przekazana w tak przystępny sposób, że nawet takie głąby matematyczne jak ja zrozumieją o co chodzi....
więcej Pokaż mimo toNie czytałem jeszcze czegoś tak dziwnego. Książka o książkach, w której opowiadania urywają się w ich kluczowych momentach. Totalny chaos fabularny, podporządkowany dopracowanym z matematyczną precyzją zasadom literackim. Książka raczej dla czytelnika z wypracowanym doświadczeniem i umiejącego odczytać różne rozwiązania stylistyczne i gatunkowe. W innym wypadku ta książka...
więcej Pokaż mimo to"Ludzie Drogi" to opowieść o podróży Tomka Jakimiuka z kanału @jaktodaleko po Afryce. Czytałem książki znanych "you tubowych" podróżników i przeważnie, są to po prostu grubsze broszury reklamowe ich kanałów albo powielanie utartych stereotypów o destynacjach w ilości masowej. Tutaj jest inaczej. Tomek jest sympatycznym oraz mądrym gościem i daje temu wyraz w tej książce i...
więcej Pokaż mimo to"Sowa, córka piekarza" to ostatnia wydana za życia Hłaski powieść i moim zdaniem najsłabsza, z dotychczas przeze mnie czytanych. Jestem olbrzymim fanem tego w jaki sposób autor widzi świat, gdyż mam bardzo podobnie i mogę się z nim utożsamiać w pewnym stopniu Jednak w tej książce, poza opisami świata przedstawionego i jego realii oraz fragmentów z wujkiem Józefem, nie...
więcej Pokaż mimo toAleż to była świetna książka. Tak sobie czasami myślę, że gdybym urodził się mądry to zostałbym astronomem. Od małego mnie ten temat pociąga, ale niestety jestem matematycznym lamusem. Na szczęście Emily Levesque w doskonały sposób przybliżyła mi tajniki tej ciekawej profesji. W lekki i przystępny dla laika sposób, opisuje jak bardzo nieprzewidywalne, drogie i uzależnione...
więcej Pokaż mimo toShunmyo Masuno napisał bardzo prostą książkę i chyba taki był zamysł, zważając na tytuł. Szczerze? Nie warto. W stu punktach gość napisał rzeczy, które są oczywiste dla każdego, kto ma życie w miarę normalnie poukładane i bez patologii. Może tylko ktoś, kto zaczyna interesować się szerokopojętym samorozwojem na niej skorzysta. Sam autor i to, co w życiu robi jest o niebo...
więcej Pokaż mimo toAzjatycka, a szczególnie japońska literatura jest dla mnie zawsze bardzo ciekawym przeżyciem i wydaje mi się ze wynika to z tego, iż tamtejsza kultura jest tak bardzo inna od naszej a zarazem znajoma, dzięki kosmopolitycznej rzeczywistości internetu w jakiej żyjemy. Czytam te książki i czytam, a gdy już wydawało mi się, że mam jakieś doświadczenie umożliwiające rzetelnie...
więcej Pokaż mimo toJest to książka o dążeniu do zrozumienia tego co przeżywamy, i jak z pozoru błache wydarzenia z odległej przeszłości potrafią kształtować nasze postrzeganie siebie, osobowość i rzutują na życiowe wybory. Czyli coś z czego wielu nie zdaje sobie sprawy, a czasami po prostu to ingoruje, co prowadzi nie rzadko do rozwinięcia się trudnej w leczeniu infekcji mózgu - depresji....
więcej Pokaż mimo to"Kolor nie z tej planety" to dosyć fajne, niekoniecznie straszne ale bardzo klimatyczne, opowiadanie sci-fi dziejące się w wykreowanym przez Lovecrafta na potrzeby jego twórczości Arkham. Jest to klasyczny Lovecraft i kto zna jego uniwersum, ten wie czego sie spodziewać. A kto nie zna, myślę ze może zacząć go poznawać od tej książki. Nie jest to mistrzostwo świata, ale...
więcej Pokaż mimo to"Lśnienie w ciemności", to dosyć "średni" zbiór opowiadań. Jak w każdym zbiorze są te gorsze i lepsze. Ale nie było kompletnie nic, co mógłbym zapamiętać na dłużej. Najciekawsze dla mnie opowiadanie było na samym końcu. Ale i tak było najciekawsze, tylko przez wzgląd na moją sympatię dla świata wykreowanego prze H.P. Lovecrafta. A najbardziej byłem zawiedziony tym co...
więcej Pokaż mimo to
Zawsze będę darzył zachwytem i wielką estymą, to jak autorzy powieści sci-fi, potrafią w nawet najbardziej powtarzalną fabułę wpleść rozważania nad problemami socjologicznymi, na które człowiek nigdy by sam nie wpadł. I chyba właśnie przez wzgląd na plastykę kreowanych światow, jest to mój ulubiony gatunek literacki.
Asimow w "Kamyku na niebie" dostarcza nam dynamiczną...
Ta książka była trochę dziwna. Zaczyna się świetnie. Czworo ludzi, wywodzących sie z całkiem różnych środowisk, postanawia popełnić samobójstwo w tę samą sylwestrową noc i w tym samym miejscu. Początek tej książki jak i sposób zawiązania tych znajomości, jest bardzo ciekawy i moze troche naiwny, ale (nomen omen)zabawny. Dalsza część opowieści to zwroty akcji i śledzenie jak...
więcej Pokaż mimo toW książce autorka opisuje zwyczaje, życie oraz problemy mieszkańców północnej Norwegii. Momentami nudnawa ale warto przebrnąć przez te nudniejsze fragmenty dla kartek poświęconych Saamom, wpływowi drugiej wojny światowej na ten region oraz wzmiankowom, niestety skąpym w moim odczuciu, na temat Norweskich Kwenów. Bo ile o Saamach, znanym nam pod nazwą Lapończycy niektórzy...
więcej Pokaż mimo toGdy byłem sporo młodszy przeczytałem całkiem niemało książek traktujących o psychologii. I już wtedy zdążyłem zorientować swój tok pojmowania rzeczywistości na efekt trzeciej drogi wiedenskiej - logoterapii. Pomiedzy prymitywnym Freudem a megalomanskim Adlerem, orientacja myślowa Frankla wydawała mi się najmądrzejszym kierunkiem rozwoju samoświadomości. I w dalszym ciągu...
więcej Pokaż mimo toTo jest książka którą ciężko komukolwiek polecić. Z jednej strony jest technicznie genialnie napisana. Wszystko się tam trzyma kupy. Wielowymiarowe zmieniajace się w czasie akcji postacie, narracja, styl. Mistrzostwo. A z drugiej strony, jest to niezwykle sadystyczna opowieść o znęcaniu się nad dzieckiem, oparta na kanwie prawdziwych wydarzeń. Do tego stopnia brutalna, że...
więcej Pokaż mimo to
Nigdy nie powiedziałbym, że spodoba mi się książka o bejsbolu i matematyce. O tym pierwszym wiem tyle, że istnieje, a na drugie jestem za głupi odkąd pamiętam. Nie to że nie lubię. Po prostu nie rozumiem. A jednak książka mi się spodobała.
Te dwie wymienione dziedziny są filarami opowieści o przyjaźni, między starszym profesorem matematyki z zanikami pamięci(co 80 minut...