-
ArtykułyWeź udział w akcji recenzenckiej i wygraj książkę Julii Biel „Times New Romans”LubimyCzytać2
-
ArtykułySpotkaj Terry’ego Hayesa. Autor kultowego „Pielgrzyma” już w maju odwiedzi PolskęLubimyCzytać2
-
Artykuły[QUIZ] Te fakty o pisarzach znają tylko literaccy eksperciKonrad Wrzesiński23
-
ArtykułyWznowienie, na które warto było czekaćInegrette0
Biblioteczka
2024-05-08
2024-04-30
2024-04-26
2024-04-25
2024-04-23
2024-04-20
"Chiny bez makijażu" to wszechstronna książka - a wręcz mini encyklopedia - o Państwie Środka. Marcin Jacoby w niecałe 500 stron przybliża kilka tysięcy lat chińskiej historii 🇨🇳
👉 Od tradycji i obyczajów, przez politykę i gospodarkę, aż po polską perspektywę.
👉 Od kaligrafii po sztuki walki.
👉 Od fabryki świata po technologicznego lidera.
👉 Od biedy, głodu i drewnianych chatek po autostrady, niekończące się miasta i szybką kolej.
👉 Od konfucjanizmu i taoizmu po brutalność i bezwzględność.
Autor jest sinologiem od dzieciństwa zafascynowanym Chinami - wiele razy w Azji bywał i bywa, doskonale zna język oraz ludzi. Książka jest obszerna - w szczególności pod względem zawartej wiedzy i jej zakresu. Osobiste opowieści i doświadczenia dodają lekkości i przyjemności czytania, choć nadal czasami bywa nużąco (dla mnie w szczególności historia i dość dokładne opisy poszczególnych dynastii).
Dla osób ciekawych świata i/lub wybierający się do Azji pozycja obowiązkowa 🤞 Otwiera oczy!
"Chiny bez makijażu" to wszechstronna książka - a wręcz mini encyklopedia - o Państwie Środka. Marcin Jacoby w niecałe 500 stron przybliża kilka tysięcy lat chińskiej historii 🇨🇳
👉 Od tradycji i obyczajów, przez politykę i gospodarkę, aż po polską perspektywę.
👉 Od kaligrafii po sztuki walki.
👉 Od fabryki świata po technologicznego lidera.
👉 Od biedy, głodu i...
2024-04-15
Detektywistyczne fantasy? Biorę... i proszę o więcej 🙌
A co w ogóle znajdziesz w książce?
- Kavel - pyskaty, cyniczny, pewny siebie, zabawny (zależy dla kogo 🤭) o skołowanej duszy tropiciel vel detektyw
- krainę ludzi i cieni
- polityczne rozgrywki, manipulacje i szantaże
- państwo vs kościół
- tajemnicze zniknięcia do wyjaśnienia
"Kroczący wśród cieni" to:
- ryzykowne przeżycia, drążenie tajemnic i skradanie się w mroku
- wyraziści bohaterowie (w szczególności Berra cierpiąca na "nadimpulsywną krewkość choleryczną" 😆)
- oryginalna i dynamiczna akcja
- mocny początek i zaskakujący koniec 👀
A to debiut, proszę Państwa, debiut. Ja nie wiem czy jestem gotowa na kontynuację (żarcik, oczywiście że jestem, już teraz!) 👏
Detektywistyczne fantasy? Biorę... i proszę o więcej 🙌
A co w ogóle znajdziesz w książce?
- Kavel - pyskaty, cyniczny, pewny siebie, zabawny (zależy dla kogo 🤭) o skołowanej duszy tropiciel vel detektyw
- krainę ludzi i cieni
- polityczne rozgrywki, manipulacje i szantaże
- państwo vs kościół
- tajemnicze zniknięcia do wyjaśnienia
"Kroczący wśród cieni" to:
- ryzykowne...
2024-04-12
2024-04-11
2024-04-06
Drugi tom serii 📚
Joanna Bargij tym razem przenosi Czytelnika na Wybrzeże do małej nadmorskiej miejscowości.
Wiele ciał, duży obszar działania i przeczucie, że wszystko jest powiązane.
I znów wszystko dokładnie zaplanowane oraz zainscenizowane.
A do tego stara, bałtycka legenda oraz wir osobistych strachów i leków.
Jest mgliście, szumią fale a za horyzontem czai się... On. Morderca.
🌊
"Nadbrzeżnik" to drugi tom serii kryminalnej, gdzie główną rolę odgrywa bezpośrednia i twarda policjantka Lena Dobrowicz.
Tym razem jest więcej trudnych tematów i osobistych zmagań. Dominuje niejednoznaczność i niepewność.
Akcja jest dynamiczna i wciągająca. Autorka wiele razy podsuwa tropy i gmatwa wydarzenia mieszając w głowie.
Fanom kryminałów - i słonej bryzy - bardzo polecam 💀 Czekam na więcej!
Drugi tom serii 📚
Joanna Bargij tym razem przenosi Czytelnika na Wybrzeże do małej nadmorskiej miejscowości.
Wiele ciał, duży obszar działania i przeczucie, że wszystko jest powiązane.
I znów wszystko dokładnie zaplanowane oraz zainscenizowane.
A do tego stara, bałtycka legenda oraz wir osobistych strachów i leków.
Jest mgliście, szumią fale a za horyzontem czai się......
2024-04-02
🔎 "Jest czas narodzin, jest czas umierania. Teraz nadszedł czas zabijania". 🔍
Pierwszy tom serii 📚
Zimnej październikowej nocy na szczycie Orlicy w Sudetach Środkowych zostaje znalezione ciało mężczyzny.
W małomiasteczkowej, przygranicznej miejscowości grasuje inteligentny zabójca.
Miejsca zbr0dni są skrupulatnie wyreżyserowane, a mała jednostka policyjna dostaje wsparcie biegłego psychologa sądowego.
Wszystkie poczynania łączą się w większą układankę, a teraźniejszość łączy się z przeszłością.
A w tym wszystkim Ona - Lena Dobrowicz. Bezpośrednia, twarda, nadpobudliwa, arogancka, egoistyczna, atrakcyjna, wulgarna, uzależniona od ryzyka, adrenaliny i dreszczyku emocji policjantka.
💀
"Pogranicznik" to brutalny, mocny i mroczny kryminał z silną główną bohaterką i wieloma sprawami. Jest klimatycznie, jest nieśpieszno, jest zabój¢z0 wciągająco. Dla mnie 🔥🤯
Zdecydowanie warto poznać!
🔎 "Jest czas narodzin, jest czas umierania. Teraz nadszedł czas zabijania". 🔍
Pierwszy tom serii 📚
Zimnej październikowej nocy na szczycie Orlicy w Sudetach Środkowych zostaje znalezione ciało mężczyzny.
W małomiasteczkowej, przygranicznej miejscowości grasuje inteligentny zabójca.
Miejsca zbr0dni są skrupulatnie wyreżyserowane, a mała jednostka policyjna...
2024-03-25
💭 Wiesz, że panda jest symbolem wytrwałości w działaniu i odporności na przeciwności losu? Pokazuje jak podążać własną ścieżką, nie przejmując się pędzącym światem.
"Mój tata panda" to gorzko-słodka, ciepła, niewyidealizowana historia z dawką genialnego humoru i trafnych refleksji 📖
O stracie i żałobie. O ojcostwie. O trudach codzienności. O stawaniu na nogi i niepoddawaniu się. O dobrych ludziach wokół. O sile rozmawiania. O relacji i budowaniu więzi tata-syn oraz syn-tata 💙
Tematy te trudne i te błahe zostały idealnie wyważone, dzięki czemu opowieść nie przytłacza. Jest prosta i lekka, ale równocześnie urocza i podnosząca na duchu. Daje nadzieję na lepsze jutro, nawet gdy Ty już nie widzisz żadnych szans 😊
Dasz się zauroczyć? Ja przepadłam 🐼
PS Polecam w szczególności zapracowanym rodzicom... bo wiesz, utraconego czasu już nie wrócisz...
💭 Wiesz, że panda jest symbolem wytrwałości w działaniu i odporności na przeciwności losu? Pokazuje jak podążać własną ścieżką, nie przejmując się pędzącym światem.
"Mój tata panda" to gorzko-słodka, ciepła, niewyidealizowana historia z dawką genialnego humoru i trafnych refleksji 📖
O stracie i żałobie. O ojcostwie. O trudach codzienności. O stawaniu na nogi i...
2024-03-23
🔎 "- Ja już nikogo nie szukałem. W tym wieku to się nie szuka miłości - mówi Dmytro.
- To nie myśmy szukali, to los nas połączył - dodaje ona". 🔍
Maria i Stanisław. Lusia, Rysiek i Maniek. Millie i Joe. Dróżnik i Dziewczyna. Tadeusz i Hanna. Romek i Janka. Wiesława i Zdzisław. Poldek-Waldek. Elżbieta i Marian. Luba i Dmytro.
(Nie)zwykłe historie o prawdziwych ostatnich miłościach - nagłe i spokojne, namiętne i czułe, krótsze i dłuższe, spotkania po latach i te sprzed chwili, nieznajomi i sąsiedzi.
"Krótko i szczęśliwie. Historie późnych miłości" zachwycają prostotą i czystością języka. A same opowieści ogrzewają i poruszają serce 🥺
Tu nie potrzeba wielu słów. Miłość wystarczy. Przeczytaj. Zachwyć się. Po prostu.
🔎 "- Ja już nikogo nie szukałem. W tym wieku to się nie szuka miłości - mówi Dmytro.
- To nie myśmy szukali, to los nas połączył - dodaje ona". 🔍
Maria i Stanisław. Lusia, Rysiek i Maniek. Millie i Joe. Dróżnik i Dziewczyna. Tadeusz i Hanna. Romek i Janka. Wiesława i Zdzisław. Poldek-Waldek. Elżbieta i Marian. Luba i Dmytro.
(Nie)zwykłe historie o prawdziwych ostatnich...
2024-03-23
"Obłęd" to czwarty tom zwariowanych - oraz niebezpiecznych - losów lekarki Marty i policjanta Michała, którzy na własną rękę "eliminują i rozliczają zło" 📖
Tym razem warszawiaków atakuje tajemnicza i nietypowa epidemia, układy się pogłębiają, przeszłość znów powraca... a śmierć goni śmierć 💀
Fabuła jest przebojowa, brutalna (🆘), nieobliczalna i pełna akcji. Dużo dialogów i ciętych ripost sprawia, że książka sama się czyta!
Nie jest to literatura wysokich lotów, ale idealne "czytadło" dla fanów medycznych thrillero-sensacji 😎
PS Na plus przypominanie w trakcie informacji z poprzednich tomów tak, żeby nikt się nie pogubił 😊
"Obłęd" to czwarty tom zwariowanych - oraz niebezpiecznych - losów lekarki Marty i policjanta Michała, którzy na własną rękę "eliminują i rozliczają zło" 📖
Tym razem warszawiaków atakuje tajemnicza i nietypowa epidemia, układy się pogłębiają, przeszłość znów powraca... a śmierć goni śmierć 💀
Fabuła jest przebojowa, brutalna (🆘), nieobliczalna i pełna akcji. Dużo dialogów...
2024-03-22
Takich debiutów potrzebujemy 🙌🤭
Główną bohaterką jest Eliza Żaczek vel Elizaczek, czyli prawie-studentka dziennikarstwa, która przypadkowo trafia do magicznego Instytutu Absurdu... i zostaje przyjęta na staż 😆
W książce znajdziesz:
- słowiański świat vs współczesna rzeczywistość 🪄
- podmorską domenę Juraty oraz leśne królestwo Leszego 🌲
- Wrocław, Poznań, Gdańsk 🏙️
- różnorodne sprawy - od chochlików, przez magiczny bluszcz, po smoczycę 🐉
A także:
- nieszablonowe i nietuzinkowe pomysły
- charakterystycznych (i charakternych) bohaterów
- humor i sarkazm
- papierologię znaną z polskich (tradycyjnych) urzędów
- śledztwo w sprawie tajemniczego nieznajomego
- a także... NIKT, KTOŚ, COŚ i BLEF (tylko dla wtajemniczonych 🤭)
Jest lekko, swojsko i przyjemnie absurdalnie, czyli idealnie na chwilę oderwania się od rzeczywistości 📖
PS Tylko szkoda, że akcja została tak... ucięta 😥 Na pewno sięgnę po kolejny tom - oby jak najszybciej!
Takich debiutów potrzebujemy 🙌🤭
Główną bohaterką jest Eliza Żaczek vel Elizaczek, czyli prawie-studentka dziennikarstwa, która przypadkowo trafia do magicznego Instytutu Absurdu... i zostaje przyjęta na staż 😆
W książce znajdziesz:
- słowiański świat vs współczesna rzeczywistość 🪄
- podmorską domenę Juraty oraz leśne królestwo Leszego 🌲
- Wrocław, Poznań, Gdańsk 🏙️
-...
2024-03-20
2024-03-18
Frances i George po raz czwarty 😊
Dla przypomnienia: cała seria to retro literatura obyczajowa z dawką kryminału, romansu i humoru, a główna bohaterka to odważna i walcząca o niezależność młoda kobieta 📚
W książce znajdziesz:
👉 londyńskie towarzystwo roku 1899
👉 roztrzepaną młodą kobietę
👉 rosyjską rodzinę królewską
👉 nazwiska, motywy i sposobności
👉 politykę i konwenanse
👉 walkę o reputację oraz niewinność 👀
A na dodatkowe wyróżnienie zasługuje przepięknie dojrzała i wspierająca relacja Frances i George'a - och, cudo 😊
"Poradnik prawdziwej damy. Co zrobić z pierwszą żoną narzeczonego?" to pozycja lekka, inteligentna i z humorem. Idealna rozrywka z barwnymi postaciami, przemyślaną fabułą i akcją - polecam 👌
Frances i George po raz czwarty 😊
Dla przypomnienia: cała seria to retro literatura obyczajowa z dawką kryminału, romansu i humoru, a główna bohaterka to odważna i walcząca o niezależność młoda kobieta 📚
W książce znajdziesz:
👉 londyńskie towarzystwo roku 1899
👉 roztrzepaną młodą kobietę
👉 rosyjską rodzinę królewską
👉 nazwiska, motywy i sposobności
👉 politykę i...
2024-03-14
Aveline Jones po raz drugi... w tarapatach 🙈
Kolejne wakacje, nowe miejsce i niewytłumaczalne (bardzo wiedźmio-magiczne) wydarzenia. A także rytuały, zabobony, wątpliwości i niepokój 👀
Idealna książka na mgliste i lekko mroczne chwile z delikatnym dreszczykiem emocji (i trochę większym na koniec 🤭).
Polecam małym (9+) i dużym, a sama wyczekuję kolejnych przygód 🪄
Aveline Jones po raz drugi... w tarapatach 🙈
Kolejne wakacje, nowe miejsce i niewytłumaczalne (bardzo wiedźmio-magiczne) wydarzenia. A także rytuały, zabobony, wątpliwości i niepokój 👀
Idealna książka na mgliste i lekko mroczne chwile z delikatnym dreszczykiem emocji (i trochę większym na koniec 🤭).
Polecam małym (9+) i dużym, a sama wyczekuję kolejnych przygód 🪄
2024-03-11
🔎 "Spokój wewnętrzny. To ja muszę go w sobie odnaleźć. Spróbuję zwyciężyć z tym przeklętym światem, dalej oddając się ulubionym hobby i spotykając na swojej drodze innych dobrych ludzi, takich jak wy". 🔍
"Witajcie w księgarni Hyunam-Dong" to koreańska literatura piękna. Spokojna, lecz głęboka - jak książki azjatyckie mają w zwyczaju 📖
O czym?
O poszukiwaniu tempa i kierunku rozwoju. O rywalizacji i sukcesie. O zmartwieniach i pasjach. O równowadze. O książkach i kawie. O łzach i tańcu. O wytchnieniu i spełnieniu. O spokoju i dobrym otoczeniu.
O kim?
O wypalonych, rozwiedzionych, przepracowanych i nieszczęśliwych dorosłych. O zniechęconych i poszukujących swojej ścieżki nastolatkach.
Dla kogo?
Książka o zwykłej codzienności i odnajdywaniu (nie)zwykłego komfortu. Idealna dla ukojenia i wyciszenia, a może nawet zmiany podejścia do życia.
Nieśpieszność pisania Hwang Bo-reum perfekcyjnie kontrastuje z dzisiejszym światem - wypełnionym konsumpcjonizmem i nieustannym biegiem... po awans, po lepsze zarobki, po piękniejszy dom... tylko w imię czego? Co jest dla Ciebie ważniejsze: stan konta czy stan serca?
Ja wybieram siebie... i drugiego człowieka ❤️
🔎 "Jesteśmy zwyczajni, bo mamy braki i drzemie w nas słabość, ale czy życzliwe gesty nie są przypadkiem w stanie na krótką chwilę uczynić nas wielkimi?" 🔍
PS Początkowo oceniłam ją 7/10, ponieważ momentami mnie nużyła. Po dwóch tygodniach podnoszę do 8/10, ponieważ dojrzała we mnie - doceniam w szczególności za życzliwość i ciepło ✨
🔎 "Spokój wewnętrzny. To ja muszę go w sobie odnaleźć. Spróbuję zwyciężyć z tym przeklętym światem, dalej oddając się ulubionym hobby i spotykając na swojej drodze innych dobrych ludzi, takich jak wy". 🔍
"Witajcie w księgarni Hyunam-Dong" to koreańska literatura piękna. Spokojna, lecz głęboka - jak książki azjatyckie mają w zwyczaju 📖
O czym?
O...
2024-03-06
Pierwszy tom, bodajże, trylogii "Assistant to the Villain" 📚
Po pierwsze: uparta, impulsywna i tryskająca optymizmem Evie vel "Mały Huragan" 😍
Po drugie: tajemniczy, złowrogi i siejący spustoszenie Zły vel "Wasza Złowrogość" 😈
"Asystentka złoczyńcy" to swego rodzaju romans biurowy w wersji magicznej. Znajdziesz tutaj dużo akcji, słownych przepychanek, humoru i... słodyczy 🍭 A także mściwy plan, pokręconą układankę i ślepe uliczki 💀
Czyta się samo, co kilka stron parskałam śmiechem. Czekam na kontynuację, bo zakończenie...🤯
PS Minimum 16+ przez "iskrzące" wstawki 🆘
PPS Czy było infantylnie, nieracjonalnie i przewidywalnie? Było... ale ja się tak świetnie bawiłam (czego się totalnie nie spodziewałam!), że dla mnie to rozrywka idealna 🖤
Pierwszy tom, bodajże, trylogii "Assistant to the Villain" 📚
więcej Pokaż mimo toPo pierwsze: uparta, impulsywna i tryskająca optymizmem Evie vel "Mały Huragan" 😍
Po drugie: tajemniczy, złowrogi i siejący spustoszenie Zły vel "Wasza Złowrogość" 😈
"Asystentka złoczyńcy" to swego rodzaju romans biurowy w wersji magicznej. Znajdziesz tutaj dużo akcji, słownych przepychanek, humoru i......