Opinie użytkownika
Czytałem chyba wszystkie mangi wydane w serii ekskluzywnej z wydawnictwa Waneko. Na półce zostawiłem "Ayako" i "MW", a "Tekkon Kinkreet", bez dwóch zdań, również znajdzie miejsce wśród wspomnianych wyżej tytułów!
Przede wszystkim wyjść trzeba od tego, że "Tekkon Kinkreet" stoi w opozycji do mainstreamowych, rozciągniętych na wiele tomów, mangowych tasiemców, które święcą...
"Monica" Daniel Clowes @kultura_gniewu @daniel_clowes
Czytałem dwie powieści, które tematycznie zbliżają się do najnowszego komiksu Amerykanina. A były to "Zanim Cię znajdę" Irvinga oraz "Niksy" Hilla. Wszystkie one opowiadają o poszukiwaniach matki, która odeszła, pozostawiając po sobie pustkę i egzystencjonalną dziurę. "Monica" wpasowuje się więc w podany opis...
gniewu
Komiks po przeczytaniu którego masz ochotę zadzwonić do rodziców. Te słowa wypowiedział mój szanowny kolega @kotryssylwester i które w zasadzie wystarczają za tysiąc słów. Roca jak zwykle dotyka czułych strun i ponownie robi to ze smakiem i wyczuciem. Jest coś specyficznego w twórczości tego sympatycznego Hiszpana... umiejętność patrzenia? Szacunek do wielkiego...
Nie uznaję świętych krów. Nieistotne o jak ważnym społecznie temacie dane dzieło opowiada, jeśli jest słabe, to bym Wam o tym powiedział. Nie ma zmiłuj.
"W ten sposób znikam" broni się natomiast na każdym polu i jest komiksem bardzo dobrym i bardzo ważnym. Po pierwsze czuć, że nie ma tu fałszu. Autorka dotyka depresji z różnych stron; z perspektywy osoby chorej, jej...
Kultura gniewu ma nosa do fajowskich komiksów dla dzieci. Tym razem rzecz ma się dokładnie tak samo. "Kalinka" to sympatyczna, przygodowa historia dla dzieci, z fajnym feelingiem oraz niezapominająca o mądrym przekazie (jak na przykład to, że nie trzeba wielu słów, żeby się dobrze rozumieć...). Autorzy bazują na znanym z popkultury motywie Dżina spełniającego życzenia, ale...
więcej Pokaż mimo toPisałem i mówiłem to już wielokrotnie, ale chętnie powtórzę, uwielbiam komiksy z Krótkich gatek (imprint Kultury gniewu dla młodszego odbiorcy). Dostarczają mi masę frajdy i takiej czystej, nieudawanej, radości czytelniczej. Podobnie rzecz się ma z "Wiedźmunem" Tomasza Samojlika. O nawiązaniach do prozy Sapkowskiego nie będę się rozpisywał, ponieważ to oczywista...
więcej Pokaż mimo toDrnaso to jeden z moich ulubionych autorów. Bardzo utalentowany facet, wnikliwy obserwator zachowań ludzkich, tego specyficznego napięcia w relacjach, często pokazuje to, czego wielu wolałoby nie widzieć, lub co skutecznie wypiera. "Lekcje aktorstwa" są o ludziach, którzy postanawiają wziąć udział w warsztatach aktorskich. Zderzenie z własnymi "ja", będzie dla nich bardzo...
więcej Pokaż mimo toFestiwal Młodzieży w 1955 roku. Niesamowite wydarzenie biorąc pod uwagę czasy w jakich się odbywał. To właśnie wówczas na ulicę Warszawy wlał się cały kolorowy świat i przez chwilę, przez moment, Warszawa była kosmpolityczna. Ludzie oszaleli, władza nie ogarniała, działo się życie. Świdzińskiemu udało się oddać na kartach komiksu to specyficzne napięcie towarzyszące tamtej...
więcej Pokaż mimo toNajsłynniejszy polski Jeż wraca z nowymi przygodami, tym razem w formie zeszytowej! I jest w błędzie ten, kto myśli, że stępiły mu się kolce! Leśniak i Skarżycki są cały czas w dobrej formie, wrzucają Jerzego w teraźniejszość, mocno obrywa się kościołowi, autorzy zahaczają o wiele aktualnych problemów. Jest niecenzuralnie, zaczepialsko, jest bardzo dobrze! Humor mam...
więcej Pokaż mimo toKlezmerzy to ósmy cud świata, wspaniała opowieść o czasach, które bezpowrotnie minęły, o muzyce we krwi, namiętnościach, zakochiwaniu się na zabój, długich, kolorowych nocach i szalonych dniach. To jedna z najbardziej urozmaiconych, barwnych, rytmicznie napisanych, nostalgicznych, dziko - smutno - radosnych, eklektycznych serii, jakie kiedykolwiek widziały moje oczy....
więcej Pokaż mimo to
Debiut komiksowy polskich autorów!
Nie mieliśmy z Hotelem łatwego startu we wzajemnych relacjach. Podchodziłem do niego łącznie cztery razy i dopiero ostatnie podejście skończyło się przeczytaniem go od pierwszej do ostatniej strony. Nie służyło mi w przypadku tego komiksu szarpane czytanie, wybijałem się z rytmu i traciłem zainteresowanie. Największą siłę rażenia ma on...
Patrick Norbert i Tanino Liberatore "Lucy, nadzieja" @kultura_gniewu
Opowiadanie o czasach sprzed prawie 4 milionów lat, jest tyleż intrygujace, co ryzykowne. Nie ma przecież wielu źródeł, dlatego można popaść w śmieszność, można odpłynąć z wyobraźnią w rejony nieakceptowalne lub osiąść na mieliznach pretensjonalności. Na szczęście autorom "Lucy" udało się uniknąć tych...
Wcześniej czytałem "Wielką ucieczkę z ogródków działkowych" tego autora i pamiętam, że byłem zachwycony. Teraz na warsztat wpadło długo wyczekiwane wznowienie "Zdarzenia 1908" i ten album potwierdza, że Świdziński to jeden z najciekawszych obecnie polskich autorów. Na okładce nie uświadczycie żadnego blurba, całość owiana jest więc tajemnicą, a odkrycie jej, przyniesie Wam...
więcej Pokaż mimo to
Tillie Walden - Zawirowania @kultura_gniewu
Swoimi "Zawirowaniami" Tillie Walden wpisuje się w bardzo popularny nurt komiksów/książek autobiograficznych. Bardzo lubię ten osobisty pierwiastek w dziełach kultury, daleko nie trzeba szukać, przykłady autobiograficznych rzeczy same wypadają z rękawa, "Blankets", "Fale", "Samotność komiksiarza", "Persepolis", "Lżejsza od swego...
Ciemna, groźna, tajemnicza dżungla, a w niej matka, ojciec i dorastający chłopak. Idą w kierunku niesprecyzowanego celu, wędrówka nadaje ich życiu sens, żeby żyć, muszą brnąć dalej, co ich czeka na końcu drogi? I tu od razu powstaje pytanie, co jest ważniejsze, droga i nabyte podczas wędrówki doświadczenie, czy cel sam w sobie? Czy komiks odpowie na te pytanie? Przekonajcie...
więcej Pokaż mimo to
Charles Burns - Ostatnie spojrzenie wydawnictwo @kultura_gniewu
Black hole było czarne i gęste jak smoła. Niejednoznaczne, niepokojące, pełne symboli. Było doskonałe. W Ostatnim spojrzeniu Burns znowu bierze na warsztat młodość i demony dojrzewania, choć tego późniejszego, gdy ostatnie szkolne wakacje mamy już dawno za sobą, a na horyzoncie zaczynają pojawiać się kolejne,...
Na co dybie w wielorybie czubek nosa Eskimosa - Tadeusz Baranowski @kultura_gniewu
Nikt chyba tak bardzo nie stawia na polskich twórców oraz klasykę komiksu jak @kultura_gniewu. "Na co dybie..." długo był niedostępny, a teraz KG wznowiła ten tytuł (zresztą jak chwilę wcześniej "Bezdomne wampiry o zmroku"), w bardzo dużym formacie i na porządnym, grubym papierze. I wiecie,...
Na co dybie w wielorybie czubek nosa Eskimosa - Tadeusz Baranowski @kultura_gniewu
Nikt chyba tak bardzo nie stawia na polskich twórców oraz klasykę komiksu jak @kultura_gniewu. "Na co dybie..." długo był niedostępny, a teraz KG wznowiła ten tytuł (zresztą jak chwilę wcześniej "Bezdomne wampiry o zmroku"), w bardzo dużym formacie i na porządnym, grubym papierze. I wiecie,...
Adrian Tomine to obecnie jeden z moich ulubionych twórców komiksu realistycznego. Szczególnie albumem "Śmiech i śmierć" (który doczekał się nawet dodruku), rozbudził we mnie cały wachlarz emocji. Gość ma tak rozwinięty zmysł obserwacji życia i społeczeństwa, że czytelnik zaczyna współodczuwać razem z jego komiksowymi postaciami. Czytając Adriana Tomine, zażenowanie miesza...
więcej Pokaż mimo toJest to dodruk tej części przygód Misia Zbysia i zarazem drugie spotkanie z tym sympatycznym duetem. Na wstępie warto dodać, że w przypadku tej serii, można zacząć czytanie od dowolnego tomu. Każda część, to inne przygody, więc jeśli nie znacie pozostałych tytułów, to absolutnie nie zrażajcie się, można wejść w ten świat w dowolnym momencie. Jest to komiks dla dzieci, ale...
więcej Pokaż mimo to