Opinie użytkownika
„Oko słonia” było moim pierwszym spotkaniem z twórczością Oliwii i Marka Owensów, którzy są również autorami międzynarodowego bestsellera „Zew Kalahari”. Autorzy są parą biologów, którzy oddali swoje serce afrykańskiej przyrodzie. W latach 70. rozpoczęli swoją podróż po afrykańskiej ziemi, a swoje przeżycia i przygody opisują w swoich książkach. Tym razem postanowili...
więcej Pokaż mimo toW ostatnim czasie o ADHD słyszy się coraz częściej. Ogólnie panuje stereotyp niegrzecznego i nadpobudliwego chłopca, który ma właśnie ADHD. Rzadko tak określane są dziewczynki, które nie mogą usiedzieć w miejscu, są nieogarnięte i trudno zapanować nad ich zachowaniem, bo przecież dziewczynki powinny być zawsze grzeczne. A co z kobietami, które wykazują cechy typowe dla ADHD...
więcej Pokaż mimo to
"Zrób dla siebie coś dobrego i spraw, by ten rok stał się twoim rokiem, podobnie jak każdy następny". 💫
.
Ten cytat idealnie odnosi się do mnie, ponieważ niedawno postanawiłam zrobić coś dla siebie i zaopiekować się sobą. Dlatego też książka "Życie zaczyna się każdego dnia" dotarła do mnie w idealnym momencie. Znajdziemy w niej 366 refleksji, żeby być tu i teraz. Autorka...
Często powtarzam, że polscy autorzy potrafią wywołać niezłe dreszcze u swoich czytelników. Tak też było w przypadku najnowszej książki Klaudii Muniak „Dom obok”. To wciągający i zaskakujący thriller, który nie raz Was zaskoczy.
Głównymi bohaterkami książki są siostry Milena i Laura. Starsza z nich Milena, która obecnie mieszka i studiuje w Gdańsku, postanawia zrobić...
Na tę książkę bardzo czekałam! W końcu ktoś stworzył kompedium wiedzy dla rodziców, którym gorączka u dziecka spędzała sen z powiek (i to dosłownie!). To praktyczny przewodnik, który rozjaśni temat gorączki i pomoże podejść do niej na chłodno. W książce znajdziemy odpowiedzi na wiele nurtujących rodziców pytań:
🌡Kiedy należy zbijać gorączkę?
🌡Które leki wybrać i jak...
Lubicie czytać biografie? Ja tak, choć sięgam po nie bardzo rzadko. Jednak kiedy dostałam propozycję przeczytania autobiografii Jima Latrache-Qvortrupa, nie zastanawiałam się zbyt długo. Owszem, miałam małe wątpliwości, czy czytanie książki o facecie, o którym nie mam zielonego pojęcia i o którym nigdy wcześniej nie słyszałam, to dobra decyzja. Na szczęście mój instynkt...
więcej Pokaż mimo toChyba każdy z nas, kto zmagał się z przeziębieniem u siebie i swoich bliskich, przynajmniej raz trafił na porady Pana Tabletki. Marcin Korczyk, czyli Pan Tabletka, jest farmaceutą, a swoją szeroką wiedzą dzieli się w sieci na swoim blogu i swoich social mediach. Jest też pasjonatem i ekspertem od naturalnych sposobów na zdrowie i odporność. Sama niejednokrotnie szukałam na...
więcej Pokaż mimo to
„Influencerka” to powieść, która ukazuje media społecznościowe, ze strony, której na co dzień nie widzimy. Napisana jest przez dwójkę autorów ukrywających się pod jednym pseudonimem Ellery Lloyd. Trochę obawiałam się powieści pisanej przez duet, ale w tym przypadku całość wyszła im zaskakująco dobrze.
Bohaterką powieści jest Emma, czyli Najnajmama, popularna instagramerka....
„Szelest” był moim pierwszym spotkaniem z twórczością Małgorzaty Oliwii Sobczak. Słyszałam sporo dobrego o jej powieściach więc byłam bardzo ciekawa czy przypadniemy sobie do gustu. Muszę przyznać, że „Szelest” wciągnął mnie od pierwszych stron. Nie mogłam się oderwać aż do ostatniego akapitu!
Bohaterką powieści jest Alicja Grabska. Młoda dziennikarka, która pracuje w...
„Zapomniany” to ostatnia książka , którą przeczytałam w 2021 roku. To było mocne i zaskakujące czytelnicze zakończenie roku. Czytając opis tej książki miałam lekkie obawy, na szczęście autor pozytywnie mnie zaskoczył.
Głównymi bohaterami są Patryk i Jędrek, osiemnastoletni koledzy, którzy swój wolny czas spędzają na bałamuceniu i zaliczaniu młodych dziewczyn. Podając się za...
„Siedem wieków śmierci” dr Stephena Sheparda było moim pierwszym spotkaniem z twórczością tego autora. Czy było ono udane? Jak najbardziej! Zupełnie nie spodziewałam się, że ta książka tak mnie wciągnie. Jest mega ciekawa i zaskakująca. Czytałam ją z wielką przyjemnością.
W książce autor przeprowadza nas przez historie przeróżnych nietypowych i zagadkowych zgonów,...
„Almond. Ten, który nie czuł” to powieść napisana przez południowokoreańską pisarkę Won-Pyung Sohn. Rzadko kiedy sięgam po literaturę napisaną przez wschodnich autorów więc, kiedy nadarzyła mi się możliwość przeczytania tej książki, od razu zdecydowałam się na nią.
Bohaterem jest chłopak Yunjae, który od urodzenia cierpi na aleksytymię, która powoduje, że nie odczuwa on...
„Dług honorowy” to drugi tom cyklu z Bezimiennym. Pierwsza część „Prosta sprawa” bardzo przypadła mi do gustu. Czy podobnie było w przypadku jej kontynuacji?
Otóż nie do końca. Tak jak w pierwszej części fabuła była według mnie szybka, wartka i przede wszystkim nieprzerysowana, tak w tym przypadku były momenty ze zbyt długimi opisami i przede wszystkim spora część wydarzeń...
„Święto ognia” to kolejna książka Jakuba Małeckiego, którą miałam przyjemność przeczytać. To była uczta dla duszy. Dlaczego? Ponieważ autor ten, jak mało który, z wielką wrażliwością, w swojej prostocie i oszczędności formy, potrafi przedstawić ludzkie dramaty i ich codzienności, w sposób wyrazisty i niepowtarzalny.
Niejednokrotnie pisałam, że uwielbiam twórczość...
„Antyspołeczny” to sekretny dziennik pracownika do spraw zachowań antyspołecznych. Zapytacie pewnie, jakie to zachowania antyspołeczne. Najprościej mówiąc to zachowania, które wzbudzają lęk, strach, stres, dyskomfort, irytację osób mieszkających po sąsiedzku. Do takich zachowań może zaliczać się zwyczajne, choć wyjątkowo uciążliwe, hałasowanie, wyzywanie, a także chamskie...
więcej Pokaż mimo to
Czy mieliście kiedyś ochotę rzucić wszystko i wyjechać w Bieszczady? Na pewno nie raz taka myśl przyszła Wam do głowy. Taką decyzję podejmuje Krzysztof, bohater literackiego debiutu Sebastiana Sadleja "To nie moja wina". Co go skłoniło do porzucenia żony, rodziny, pracy i wyjechania w Bieszczady? Śmierć jego ojca i tajemnica, która się z nią łączy.
Początek powieści...
"Opowieści Zuzanny" Katarzyny Janus to historia o różnych trudnych, życiowych przeszkodach do pokonania, aby żyć w spokoju i z miłością u boku. Ta powieść była moim pierwszym spotkaniem z twórczością tej autorki i uważam je za całkiem udane. Jej styl pisania jest stonowany, dojrzały i ciepły. Bohaterką powieści jest Zuzanna, starsza kobieta, która snuje opowieści ze swojego...
więcej Pokaż mimo to
„Zapłacisz mi za to" to drugi thriller psychologiczny spod pióra Teresy Driscoll, który miałam okazję przeczytać. Poprzednia powieść „Obserwuję Cię” zrobiła na mnie bardzo dobre wrażenie. Czy w tym przypadku było podobnie? Nie do końca. Zabrakło mi tutaj emocji, choć nie mogę powiedzieć, że w ogóle ich nie było.
Bohaterką powieści jest Alice Henderson. Młoda kobieta,...
„Jedno słowo za dużo" było moim drugim spotkaniem z twórczością Abbie Greaves. Jej debiut „Ciche dni" okazał się świetną, emocjonalną i smutną historią. W przypadku jej drugiej powieści od razu dało się rozpoznać charakterystyczny styl autorki: melancholijny, dający do myślenia, poruszający czułe strony serc czytelników.
Główna bohaterka Mary od siedmiu lat codziennie po...
Lubicie twórczość Colleen Hoover? Ja bardzo, bo mało kto potrafi tak grać na emocjach, jak ona. Kolejny raz udowodniła to swoją nową powieścią „Nagie serca". I choć jej bohaterami są młodzi ludzie, to nie jest to lekka i zabawna historia o rozrywkowych nastolatkach 💟
.
Główna bohaterka Beyah nie ma w życiu lekko. Jej matka narkomanka nigdy o nią dbała, dlatego Beyah zawsze...