Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Mity marketingowe : marketing bez bzdur, iluzji i fałszywych założeń

Wydawnictwo: Wolters Kluwer
7,17 (12 ocen i 6 opinii) Zobacz oceny
10
1
9
3
8
1
7
3
6
2
5
1
4
0
3
1
2
0
1
0
szczegółowe informacje
data wydania
ISBN
978-83-7526-741-9
liczba stron
249
słowa kluczowe
marketing, relacje
kategoria
biznes, finanse
język
polski
dodała
Mil

"Wbrew pozorom jest to pozytywna książka o tym, co można zmienić w myśleniu i praktyce. Jest to opowieść o marketingu bez głupot, oszustwa, manipulacji, sztuczności oraz wygodnych, ale nieprawdziwych założeń." Dużo się zmieniło w otoczeniu marketingu. Rutyna nie ma racji bytu. Marketing jako funkcja będzie zawsze niewykorzystanym potencjałem, bo potrzebna jest orientacja marketingowa....

"Wbrew pozorom jest to pozytywna książka o tym, co można zmienić w myśleniu i praktyce. Jest to opowieść o marketingu bez głupot, oszustwa, manipulacji, sztuczności oraz wygodnych, ale nieprawdziwych założeń."

Dużo się zmieniło w otoczeniu marketingu. Rutyna nie ma racji bytu. Marketing jako funkcja będzie zawsze niewykorzystanym potencjałem, bo potrzebna jest orientacja marketingowa. Zrzucanie marketingu na grono ludzi, które robi sobie coś tam równolegle do innych działów, zawsze zamienia marketing w dział promocji i ewentualnie dział badań rynkowych.

Wracamy do podstaw rozumienia marketingu. Teraz naprawdę ma on być patrzeniem na świat, wyciąganiem wniosków i proponowaniem czegoś na podstawie zdobytej wiedzy i prowadzonych obserwacji. "Najpierw coś zróbmy, a potem pchajmy z całej siły, żeby się sprzedało" - to model porażki. Nic ci nie da szukanie lepszych narzędzi manipulacji czy doskonalenie metod pomiaru ROI. Ten sposób myślenia jest nieskuteczny, bo ludzie będą uciekali do światów, które oferują im spełnianie marzeń.

Wychodząc z powyższych założeń, autor - ceniony konsultant i ekspert w zakresie strategii marketingowej - przedstawia nowe podejście do marketingu, rozprawiając się z pokutującymi wciąż przekonaniami na temat jego roli oraz wielu uznanych metod i dowodząc ich szkodliwości.

 

źródło opisu: okładka

źródło okładki: www.empik.com

pokaż więcej

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
    Obecnie jeszcze nie ma dyskusji powiązanych z tą książką.
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (42)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 266
Nola | 2014-03-10
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 10 marca 2014

Mamy tu "czarno na białym", że żyjemy w świecie iluzji, swoistym matriksie XXI wieku. Współczesny marketing = grze polegającej na czynieniu tego co skłoni danego klienta, aby ten chciał zrobić dokładnie to co specjaliści w niniejszej dziedzinie chcieliby, żeby zrobił, czyli oddał się przyjemnościom nieograniczonej konsumpcji :)

książek: 549
Mil | 2011-03-07
Na półkach: Przeczytane, 2011
Przeczytana: 2011 rok

Świetnie napisana, z humorem i nutką ironii. Przyciąga czytelnika i nie pozwala się nudzić. Duży plus dla autora za:
- świeżość poglądów - Pogorzelski korzystał głównie z niedawno wydanych pozycji, głównie amerykańskich, które prezentują trochę odmienny pogląd na relacje sprzedaż/marketing - klient niż powszechnie przyjęty i praktykowany w Polsce (o czym b. ciekawie w książce),
- przykłady z rynku polskiego - z największą przyjemnością czytałam o markach, których rozwój i "karierę" obserwuję na co dzień (Krakowski Kredens, mBank, PZPN ;)). Zdecydowanie za mało polskich autorów skusza się na pracę twórczą wykorzystującą rodzime przykłady (niestety w większości wciąż czytamy o strategiach marek Nike, IBM...),
- ideę rysunków (z naciskiem i przytupem na teksty w dymkach),
- OGROMNY plus (ale za to bardzo subiektywny ;)) za rewelacyjne, proste, a zarazem idealnie trafiające w sedno, odniesienia do marketingu miejsc/miast

Obowiązkowa pozycja dla zainteresowanych marketingiem,...

książek: 0
| 2014-03-31
Przeczytana: 31 marca 2014

Autor skupia się na tzw. customer delight, obnaża nieskuteczne praktyki globalnych marketerów i wypowiada się na temat ich przyczyn.

Pan Jacek Pogorzelski ujawnia, co wg. niego jest w istocie ważne w obecnym charakterze branży marketingowej, oraz co ma największy wpływ na decyzję konsumenta o wyborze marki... I dlaczego spółki boją się podejmować ryzyko związane z długoterminowymi praktykami marketingowymi - a powinny to "ryzyko" podjąć!

Marketing jest szalenie ważny dla każdego z nas, nie tylko dla przedsiębiorców, sprzedawców i samych marketingowców. Jeżeli chcesz dowiedzieć się czegoś więcej na temat tego, jak przedsiębiorstwo powinno (a jak nie powinno) traktować swojego klienta, na czym polega zaufanie do marki i dlaczego ma to tak wielki wpływ na Twoje życie i pieniądze, to zachęcam Cię do uważnego przestudiowania tej pozycji.

Książka została napisana w sposób subiektywny, toteż zachęcam do rozważań. Autor jest doświadczonym marketingowcem i posiada bardzo dużą wiedzę...

książek: 629
missbrodka | 2014-01-19

To jedna z tych książek, którą po prostu warto przeczytać. Uwielbiam styl Jacka Pogorzelskiego, jego ironię oraz to, że pokazuje marketing w prosty i logiczny sposób. Obowiązkowa lektura dla każdego, kto jeszcze nie wie, że marketing to wcale nie manipulacja i sieć pułapek zastawianych na klienta.

książek: 161
Jacek Lipski | 2011-08-02
Na półkach: Przeczytane, Posiadam
Przeczytana: 2010 rok

Ludzie chcą być edukowani! Komentarze i opinie ludzie zagrażają marce! Marka zawsze powinna być celem marketingu! Ciągle wierzysz w te pozornie „niepodważalne” prawdy? W takim razie koniecznie przeczytaj książkę marketingową Jacka Pogorzelskiego. Dyrektor Prime Code, pogromca mitów marketingowych, rozprawia się w niej ze stereotypami i iluzjami, które ciągle pokutują wśród marketingowców!

Marketing bez złudzeń
W ostatnich latach w świecie marketingu zaszły rewolucyjne zmiany. Jacek Pogorzelski dowodzi w swojej najnowszej książce, że nowe czasy oznaczają konieczność nowego podejścia! Pracujesz w marketingu? Odrzuć rutynę i pozbądź się złudzeń! Pożegnaj się z mitami, iluzjami i niepotwierdzonymi niczym przesądami! Pamiętaj, że „pół prawdy to już całe kłamstwo”…

Jacek Pogorzelski wyróżnia w swojej książce 7 grup mitów marketingowych:
1. Założenia marketingu, np.: „marketing jest branżowy”, „forma jest ważniejsza od treści”.
2. Komunikacja marketingowa, np.: „rzeczywistość daje się...

książek: 64
Krzysztof | 2015-10-30
Na półkach: Posiadam, Przeczytane
Przeczytana: październik 2015

Autor przedstawia całą konstelację marketingowych stereotypów i skutecznie je obala.

...W pewnym momencie można dojść do wniosku, że jedynej rzeczy której nie skrytykował jest ...jego własne krytyczne podejście ;-)

Ale nie mam mu tego za złe.
Książka na prawdę daje do myślenia.

Jedna z lepszych pozycji na temat marketingu jaką miałem okazję przeczytać.

Polecam.

książek: 93
Kamil | 2016-01-16
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 16 stycznia 2016
książek: 267
Karolina | 2015-06-26
Na półkach: Uczelnia, Posiadam, Przeczytane
książek: 328
AgDii | 2014-05-29
książek: 102
Luu | 2013-06-29
Na półkach: Przeczytane, Posiadam
zobacz kolejne z 32 
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Cytaty z książki
więcej książek tego autora
zgłoś błąd zgłoś błąd