Mity marketingowe : marketing bez bzdur, iluzji i fałszywych założeń
- Kategoria:
- biznes, finanse
- Wydawnictwo:
- Wolters Kluwer Polska
- Data wydania:
- 2010-01-01
- Data 1. wyd. pol.:
- 2010-01-01
- Liczba stron:
- 249
- Czas czytania
- 4 godz. 9 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 978-83-7526-741-9
- Tagi:
- marketing relacje
"Wbrew pozorom jest to pozytywna książka o tym, co można zmienić w myśleniu i praktyce. Jest to opowieść o marketingu bez głupot, oszustwa, manipulacji, sztuczności oraz wygodnych, ale nieprawdziwych założeń."
Dużo się zmieniło w otoczeniu marketingu. Rutyna nie ma racji bytu. Marketing jako funkcja będzie zawsze niewykorzystanym potencjałem, bo potrzebna jest orientacja marketingowa. Zrzucanie marketingu na grono ludzi, które robi sobie coś tam równolegle do innych działów, zawsze zamienia marketing w dział promocji i ewentualnie dział badań rynkowych.
Wracamy do podstaw rozumienia marketingu. Teraz naprawdę ma on być patrzeniem na świat, wyciąganiem wniosków i proponowaniem czegoś na podstawie zdobytej wiedzy i prowadzonych obserwacji. "Najpierw coś zróbmy, a potem pchajmy z całej siły, żeby się sprzedało" - to model porażki. Nic ci nie da szukanie lepszych narzędzi manipulacji czy doskonalenie metod pomiaru ROI. Ten sposób myślenia jest nieskuteczny, bo ludzie będą uciekali do światów, które oferują im spełnianie marzeń.
Wychodząc z powyższych założeń, autor - ceniony konsultant i ekspert w zakresie strategii marketingowej - przedstawia nowe podejście do marketingu, rozprawiając się z pokutującymi wciąż przekonaniami na temat jego roli oraz wielu uznanych metod i dowodząc ich szkodliwości.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 51
- 22
- 6
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
Cytaty
Bądź pierwszy
Dodaj cytat z książki Mity marketingowe : marketing bez bzdur, iluzji i fałszywych założeń
Dodaj cytat
OPINIE i DYSKUSJE
Autor przedstawia całą konstelację marketingowych stereotypów i skutecznie je obala.
...W pewnym momencie można dojść do wniosku, że jedynej rzeczy której nie skrytykował jest ...jego własne krytyczne podejście ;-)
Ale nie mam mu tego za złe.
Książka na prawdę daje do myślenia.
Jedna z lepszych pozycji na temat marketingu jaką miałem okazję przeczytać.
Polecam.
Autor przedstawia całą konstelację marketingowych stereotypów i skutecznie je obala.
więcej Pokaż mimo to...W pewnym momencie można dojść do wniosku, że jedynej rzeczy której nie skrytykował jest ...jego własne krytyczne podejście ;-)
Ale nie mam mu tego za złe.
Książka na prawdę daje do myślenia.
Jedna z lepszych pozycji na temat marketingu jaką miałem okazję przeczytać.
Polecam.
Mamy tu "czarno na białym", że żyjemy w świecie iluzji, swoistym matriksie XXI wieku. Współczesny marketing = grze polegającej na czynieniu tego co skłoni danego klienta, aby ten chciał zrobić dokładnie to co specjaliści w niniejszej dziedzinie chcieliby, żeby zrobił, czyli oddał się przyjemnościom nieograniczonej konsumpcji :)
Mamy tu "czarno na białym", że żyjemy w świecie iluzji, swoistym matriksie XXI wieku. Współczesny marketing = grze polegającej na czynieniu tego co skłoni danego klienta, aby ten chciał zrobić dokładnie to co specjaliści w niniejszej dziedzinie chcieliby, żeby zrobił, czyli oddał się przyjemnościom nieograniczonej konsumpcji :)
Pokaż mimo toTo jedna z tych książek, którą po prostu warto przeczytać. Uwielbiam styl Jacka Pogorzelskiego, jego ironię oraz to, że pokazuje marketing w prosty i logiczny sposób. Obowiązkowa lektura dla każdego, kto jeszcze nie wie, że marketing to wcale nie manipulacja i sieć pułapek zastawianych na klienta.
To jedna z tych książek, którą po prostu warto przeczytać. Uwielbiam styl Jacka Pogorzelskiego, jego ironię oraz to, że pokazuje marketing w prosty i logiczny sposób. Obowiązkowa lektura dla każdego, kto jeszcze nie wie, że marketing to wcale nie manipulacja i sieć pułapek zastawianych na klienta.
Pokaż mimo toLudzie chcą być edukowani! Komentarze i opinie ludzie zagrażają marce! Marka zawsze powinna być celem marketingu! Ciągle wierzysz w te pozornie „niepodważalne” prawdy? W takim razie koniecznie przeczytaj książkę marketingową Jacka Pogorzelskiego. Dyrektor Prime Code, pogromca mitów marketingowych, rozprawia się w niej ze stereotypami i iluzjami, które ciągle pokutują wśród marketingowców!
Marketing bez złudzeń
W ostatnich latach w świecie marketingu zaszły rewolucyjne zmiany. Jacek Pogorzelski dowodzi w swojej najnowszej książce, że nowe czasy oznaczają konieczność nowego podejścia! Pracujesz w marketingu? Odrzuć rutynę i pozbądź się złudzeń! Pożegnaj się z mitami, iluzjami i niepotwierdzonymi niczym przesądami! Pamiętaj, że „pół prawdy to już całe kłamstwo”…
Jacek Pogorzelski wyróżnia w swojej książce 7 grup mitów marketingowych:
1. Założenia marketingu, np.: „marketing jest branżowy”, „forma jest ważniejsza od treści”.
2. Komunikacja marketingowa, np.: „rzeczywistość daje się zaklinać”, „wiarygodność buduje się za pomocą komunikacji”.
3. Zarządzanie marką, np.: „jesteśmy właścicielami naszej marki”, „pozycjonowanie to kwestia słowa lub zdania”.
4. Strategia, np.: „innowacja rozwiązuje wszystkie problemy”, „CSR jest źródłem przewagi konkurencyjnej”.
5. Nabywcy, np.: „sklep musi być elegancki”, „klient jest głupi”.
6. Kariera w marketingu, np.: „jest skuteczne, bo zawsze tak to robiliśmy”.
7. Sposoby myślenia i działania, np.: „eksperci zewnętrzni wiedzą lepiej”.
„Ulubiony” mit marketingowy
Do moich absolutnych faworytów należy przekonanie wielu marketingowców, że „jesteśmy właścicielami naszej marki”. Trudno o większą pomyłkę! Jak pisze Pogorzelski – „własność marki w sensie prawnym nie oznacza własności faktycznej”.
W dzisiejszych czasach, zdominowanych przez nowe media, możemy być co najwyżej współwłaścicielem marki. Prawdziwym właścicielem obrazu marki są jej odbiorcy, czyli nasi klienci. Sami zdobywają sobie informacje na podstawie, których budują obraz danej marki. Minęły już czasy, kiedy byli zależni od nas jako jedynego źródła wiedzy. Marketingowcy powinni więc przestać zachowywać się jak „monopoliści informacyjni”. Cytując Pogorzelskiego – „założenie, że rynek słucha nas automatycznie jest naiwne”. Musimy skoncentrować się na dostosowaniu informacji do potrzeb odbiorców. W przeciwnym wypadku klient poszuka informacji gdzie indziej – niekoniecznie w miejscu, gdzie chcielibyśmy by je znalazł…
Marketingowcu, do dzieła!
A raczej do lektury. Nie mam zamiaru pozbawiać Cię przyjemności czytania i podawać na tacy gotowe rozwiązań proponowane przez Pogorzelskiego. Zapoznaj się z nimi sam! Autor omawia w swojej książce aż 60 typowych mitów marketingowych, a w obszernych komentarzach dodaje opisy wielu nowych teorii i praktyk marketingowych do zastosowania w Twojej pracy. Reasumując – jak odnieść sukces w świecie nowego marketingu według Pogorzelskiego?
Po pierwsze, odrzuć wszystkie przesądy i przestań tracić czas na szukanie lepszych modeli manipulacji oraz obliczania ROI (zwrotu z inwestycji). Po drugie, wróć do korzeni! Kluczem do sukcesu jest powrót do…orientacji marketingowej, czyli do podstaw marketingu. Marketing musi z powrotem stać się „patrzeniem na świat, wyciąganiem wniosków i proponowaniem czegoś na podstawie zdobytej wiedzy i prowadzonych obserwacji”. Jeżeli tego nie zrobisz to „ludzie będą uciekali do światów, które oferują im spełnianie marzeń”!
Po więcej szczegółów zapraszam do lektury „Mitów marketingowych” Jacka Pogorzelskiego. Książka wydana przez wydawnictwo Wolter Kluwers Business. Dostępna w księgarni internetowej Profinfo. Cena: 49,90 zł
PS. Dlaczego warto słuchać rad Jacka Pogorzelskiego? Chociażby ze względu na jego dokonania zawodowe: właściciel i dyrektor zarządzający firmy doradztwa marketingowego Prime Code, konsultant marketingowy, ekspert ministerstw oraz samorządów, pracownik agencji reklamowych i korporacji, doktor nauk ekonomicznych, wykładowca (SGH, MBA – University of Minnesota, CIMA) i trener. Wystarczy?
Ludzie chcą być edukowani! Komentarze i opinie ludzie zagrażają marce! Marka zawsze powinna być celem marketingu! Ciągle wierzysz w te pozornie „niepodważalne” prawdy? W takim razie koniecznie przeczytaj książkę marketingową Jacka Pogorzelskiego. Dyrektor Prime Code, pogromca mitów marketingowych, rozprawia się w niej ze stereotypami i iluzjami, które ciągle pokutują wśród...
więcej Pokaż mimo toŚwietnie napisana, z humorem i nutką ironii. Przyciąga czytelnika i nie pozwala się nudzić. Duży plus dla autora za:
- świeżość poglądów - Pogorzelski korzystał głównie z niedawno wydanych pozycji, głównie amerykańskich, które prezentują trochę odmienny pogląd na relacje sprzedaż/marketing - klient niż powszechnie przyjęty i praktykowany w Polsce (o czym b. ciekawie w książce),
- przykłady z rynku polskiego - z największą przyjemnością czytałam o markach, których rozwój i "karierę" obserwuję na co dzień (Krakowski Kredens, mBank, PZPN ;)). Zdecydowanie za mało polskich autorów skusza się na pracę twórczą wykorzystującą rodzime przykłady (niestety w większości wciąż czytamy o strategiach marek Nike, IBM...),
- ideę rysunków (z naciskiem i przytupem na teksty w dymkach),
- OGROMNY plus (ale za to bardzo subiektywny ;)) za rewelacyjne, proste, a zarazem idealnie trafiające w sedno, odniesienia do marketingu miejsc/miast
Obowiązkowa pozycja dla zainteresowanych marketingiem, relacjami z klientem i relacjami międzyludzkimi ogólnie. Rewelacyjny kąsek dla wszystkich innych - chciałoby się rzec - smacznego ;)
Świetnie napisana, z humorem i nutką ironii. Przyciąga czytelnika i nie pozwala się nudzić. Duży plus dla autora za:
więcej Pokaż mimo to- świeżość poglądów - Pogorzelski korzystał głównie z niedawno wydanych pozycji, głównie amerykańskich, które prezentują trochę odmienny pogląd na relacje sprzedaż/marketing - klient niż powszechnie przyjęty i praktykowany w Polsce (o czym b. ciekawie w...