22 niezmienne prawa marketingu

Tłumaczenie: Andrzej Ehrlich
Książka jest przypisana do serii/cyklu "Marketing bez tajemnic". Edytuj książkę, aby zweryfikować serię/cykl.
Wydawnictwo: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne
8,03 (32 ocen i 6 opinii) Zobacz oceny
10
8
9
6
8
5
7
7
6
4
5
2
4
0
3
0
2
0
1
0
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
tytuł oryginału
The 22 immutable laws of marketing: violate them at your own risk
data wydania
ISBN
83-208-1284-4
liczba stron
172
słowa kluczowe
marketing
kategoria
biznes, finanse
język
polski
dodał
Bartek

W niniejszej książce autorzy przedstawili 22 podstawowe prawa rządzące sukcesem i niepowodzeniem na rynku. Oto przesłania niektórych z tych praw: *marketing jest walką na percepcje*lepiej być pierwszym niż lepszym*jeśli nie możesz być lepszy, to bądź inny*trzeba coś poświęcić, żeby coś zdobyć*dostosuj strategię do swojej pozycji rynkowej*sukces często prowadzi do arogancji, a arogancja do...

W niniejszej książce autorzy przedstawili 22 podstawowe prawa rządzące sukcesem i niepowodzeniem na rynku. Oto przesłania niektórych z tych praw: *marketing jest walką na percepcje*lepiej być pierwszym niż lepszym*jeśli nie możesz być lepszy, to bądź inny*trzeba coś poświęcić, żeby coś zdobyć*dostosuj strategię do swojej pozycji rynkowej*sukces często prowadzi do arogancji, a arogancja do klęski.Autorzy podają w każdej książce serii zasady postępowania przy rozwiązywaniu konkretnych problemów dotyczących działania na rynku.

 

pokaż więcej

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
    Obecnie jeszcze nie ma dyskusji powiązanych z tą książką.
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (6)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 78
browar25 | 2018-02-07
Na półkach: Przeczytane

Gdy ją wydano na pewno zrobiła wrażenie, dziś ząb czasu pozostawił na niej swój ślad. Nie zmienia to jednak faktu, że w znacznej mierze pozostaje wciąż aktualna. A podane w niej informacje są fundamentalne. Na pewno pozwoli uniknąć tych kardynalnych błędów, które dla nowicjusza nie są oczywiste. A jak przeanalizujemy poczynania większości firm zarówno polskich jak i zagranicznych, to szybko zauważymy, że pracujący w nich marketerzy tej książki nie czytali.

Pewną wadą książki jest to, że nie uwzględnia niestety przeładowania informacją jakie zaserwował nam Internet i jego następstw.

Podsumowując. Jak ją przeczytasz, to już tak wiele nie zyskasz bo zawarta w niej wiedza się upowszechniła. Ale jak nie przeczytasz, to nie będziesz wiedział tego co powinno być oczywiste.

książek: 247
Artur | 2016-10-06
Przeczytana: 06 października 2016

Marketing, a raczej świadomość konsumencka i jej wpływ na marketing w rzeczy samej mocno ewoluował od czasów wydania tej książki. Ciężko też traktować wymienione prawa jako uniwersalne, a już na pewno niezmienne...

Książka zawiera wiele trafnych spostrzeżeń i ciekawych przykładów, ale nie może być traktowana jako przewodnik dla raczkujących biznesmenów. Zwyczajnie obecne realia rynkowe są zbyt nieprzewidywalne.

Są jednak prawdy, które warto mieć w pamięci i wracać do nich w konkretnych przypadkach działalności.

Książka, którą warto przeczytać, ale nie brać zbyt serio w obecnych realiach. Jej ocena z roku na rok będzie zdecydowanie spadać. Kiedyś zapewne hit i klasyk, obecnie ciekawa, choć przestarzała już pozycja do przeczytania w 3 wieczory.

książek: 93
Radek | 2016-03-13
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 13 marca 2016

One of the books I would call life-changing in terms of broadening your view so much, that the world seems a different place now. Highly recommended.

książek: 64
Krzysztof | 2015-11-02
Na półkach: Przeczytane, Posiadam
Przeczytana: listopad 2015

Można przeczytać, bo zawsze coś nowego z marketingu wpadnie do głowy.

Autor przedstawia swoje rozważania w formie "niezmiennych praw".
Co jest raczej lekką przesadą.

Uzasadnienie klęski produktu po fakcie i przypisanie go jednemu z praw jest do zrobienia.

Co innego wprowadzić nowość na rynek i osiągnąć sukces dzięki znajomości tych przykazań. Tu może być już trudniej.

Książka ta na pewno pomoże w analizowaniu sukcesów i porażek produktów, które swoje na rynku już zrobiły i są w fazie dojrzałości.

Jeśli ktoś jest dopiero w fazie wprowadzania produktu to szukanie wzoru i "niezmiennego prawa" niekoniecznie się sprawdzi. Zwłaszcza, że to co działało wczoraj, dzisiaj może przyczynić się do porażki.

książek: 247
Łukasz Chrzanowski | 2015-07-22
Na półkach: Przeczytane

Jedna z najlepszych pozycji o marketingu jakie ukazały się na polskim rynku. Pozycje należy przeczytać, wiedzę wdrążyć w życie.Sama esencja wiedzy. Warto śpieszyć się z kupieniem tego egzemplarzu, ponieważ książka staje się białym krukiem.


http://wojownikpokoju.pl/pl/blog/

książek: 775
kris81CK | 2015-02-19
Przeczytana: luty 2015

Mam wrażenie, że niektóre z praw zawartych w tej książce są już nieco przestarzałe, wręcz nieaktualne (pozycja wydana została przeszło 20 lat temu). Mimo tych spostrzeżeń jest to lektura godna polecenia.

Przeczytaj także

Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Zapisując się na newsletter zgadzasz się na otrzymywanie informacji z serwisu Lubimyczytac.pl w tym informacji handlowych, oraz informacji dopasowanych do twoich zainteresowań i preferencji. Twój adres email będziemy przetwarzać w celu kierowania do Ciebie treści marketingowych w formie newslettera. Więcej informacji w Polityce Prywatności.
Cytaty z książki
więcej książek tego autora
zgłoś błąd zgłoś błąd