Film gangsterski

Okładka książki Film gangsterski Alicja Helman
Okładka książki Film gangsterski
Alicja Helman Wydawnictwo: Wydawnictwa Artystyczne i Filmowe film, kino, telewizja
298 str. 4 godz. 58 min.
Kategoria:
film, kino, telewizja
Wydawnictwo:
Wydawnictwa Artystyczne i Filmowe
Data wydania:
1990-01-01
Data 1. wyd. pol.:
1990-01-01
Liczba stron:
298
Czas czytania
4 godz. 58 min.
Język:
polski
ISBN:
8322105061
Tagi:
kino amerykańskie kino francuskie Jean-Pierre Melville
Średnia ocen

6,3 6,3 / 10

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Ładowanie Szukamy ofert...

Patronaty LC

Książki autora

Okładka książki Sztuka ma znaczenie Blanka Brzozowska, Piotr Celiński, Ciszewska Ewa, Mirosław Filiciak, Izabela Franckiewicz-Olczak, Monika Górska-Olesińska, Paweł Grabarczyk, Alicja Helman, Małgorzata Jakubowska, Kamil Jędrasiak, Karol Jóźwiak, Konrad Klejsa, Tomasz Kłys, B. Garda Maria, Sidey Myoo, Anna Nacher, Korczarowska-Różycka Natasza, Maciej Ożóg, Andrzej Pitrus, Antoni Porczak, Katarzyna Prajzner, Agnieszka Przybyszewska, Andrzej Radomski, Dagmara Rode, Magdalena Saryusz-Wolska, Piotr Sitarski, Marcin Składanek, Marcin Składanek, Paweł Sołodki, Jan Stasieńko, Ewa Wójtowicz, Piotr Zawojski, Kamila Żyto
Ocena 0,0
Sztuka ma znac... Blanka Brzozowska, ...
Okładka książki Autorzy kina europejskiego VII Joanna Aleksandrowicz, Agata Ciastoń, Adam Cybulski, Alicja Helman, Małgorzata Jakubowska, Magdalena Kempna-Pieniążek, Aleksander Kwiatkowski, Artur Majer, Mariola Marczak, Kuba Mikurda, Anna Miller-Klejsa, Magdalena Saryusz-Wolska, Tadeusz Szczepański, Patrycja Włodek, Kamila Żyto
Ocena 0,0
Autorzy kina e... Joanna Aleksandrowi...
Okładka książki Od Banjo Patersona do Meliny Marchetty Adaptacje literatury australijskiej Alicja Helman, Martyna Olszowska
Ocena 0,0
Od Banjo Pater... Alicja Helman, Mart...
Okładka książki Od de Laclosa do Collarda. Adaptacje literatury francuskiej Alicja Helman, Patrycja Włodek
Ocena 7,0
Od de Laclosa ... Alicja Helman, Patr...

Mogą Cię zainteresować

Oceny

Średnia ocen
6,3 / 10
23 ocen
Twoja ocena
0 / 10

OPINIE i DYSKUSJE

Sortuj:
avatar
456
56

Na półkach:

Ocenę zawyża zdecydowanie ilość informacji o kinie gangsterskim i skrupulatność w ich uporządkowaniu. Nie orientuję się, czy od czasu wydania tej książki powstały jakieś konkretniejsze opracowania na ten temat, ale "Film gangsterski" pod tym kątem sprawdza się dobrze. Niestety pani Helman ma dość męczący styl pisania, a jej interpretacje (zwłaszcza w drugiej części, poświęconej pojedynczym obrazom) zdają się być dość wydumane i nie za bardzo przekonujące.

Ocenę zawyża zdecydowanie ilość informacji o kinie gangsterskim i skrupulatność w ich uporządkowaniu. Nie orientuję się, czy od czasu wydania tej książki powstały jakieś konkretniejsze opracowania na ten temat, ale "Film gangsterski" pod tym kątem sprawdza się dobrze. Niestety pani Helman ma dość męczący styl pisania, a jej interpretacje (zwłaszcza w drugiej części,...

więcej Pokaż mimo to

avatar
213
137

Na półkach:

Książka pani Helman jest dosyć specyficzna. W częściach, gdy autorka przybliża charakterystykę i ewolucję gatunku podpierając się przykładami, czyta się ją dobrze i można się czegoś dowiedzieć.

Później jednak skupia się na poszczególnych przykładach filmów, robi się gęsto od spoilerów, których trzeba unikać, żeby nie psuć sobie zaskoczeń. I chociaż omawia klasyki, które chyba każdy widział, to niesmak pozostaje.

Książka pani Helman jest dosyć specyficzna. W częściach, gdy autorka przybliża charakterystykę i ewolucję gatunku podpierając się przykładami, czyta się ją dobrze i można się czegoś dowiedzieć.

Później jednak skupia się na poszczególnych przykładach filmów, robi się gęsto od spoilerów, których trzeba unikać, żeby nie psuć sobie zaskoczeń. I chociaż omawia klasyki, które...

więcej Pokaż mimo to

avatar
959
872

Na półkach:

Książka składa się z dwóch części. Pierwsza to próba scharakteryzowania i analiza gatunku, wraz z jego historią i co ciekawszymi przedstawicielami. W drugiej zaprezentowano dość dokładnie cztery wybitne filmy gangsterskie – gangsterskie według autorki książki.
 
Część pierwsza jest dość ciężkostrawna i w sumie niewiele z niej wynika poza udziwnionymi teoriami. Naszpikowana trudnymi słowami – w większości przypadków zupełnie niepotrzebnie – jest wyraźnie przeintelektualizowana. Oto przykład:
„Rytuał uzyskuje znaczenie dzięki strukturowaniu opozycji binarnych, wyrażających immanentne danej społeczności antagonizmy i sprzeczności”. O fundamentalnym dualizmie rządzącym kinem gatunków była już mowa – chodzi o komplementarność systemu wartości kultury i kontrkultury”*.
 
W drugiej części Alicja Helman starała się bardzo dokładnie zaprezentować filmy: „Ojciec Chrzestny”, „Dawno temu w Ameryce”, „Honor Prizzich” i „Człowiek z blizną”. Jako, że trzy pierwsze znam dość dobrze, teksty na ich temat czytałem z wielkim zainteresowaniem. Przypominały mi zadania szkolne typu „co artysta chciał powiedzieć…”, przy czym z analizy pani Helman wynikają wnioski, którymi pewnie reżyserzy i aktorzy byliby mocno zaskoczeni.
Czy rzeczywiście w filmie „Dawno temu w Ameryce” przyjaźń głównych bohaterów zawierała pierwiastki homoseksualne? Czy rzeczywiście w filmie „Honor Prizzich” nóż i pistolet mają symbolikę falliczną? No, cóż… pani Helman najwyraźniej je tam dostrzegła.
Ja nie.
 
 
 --
* Alicja Helman - „Film gangsterski”. Wydawnictwa Artystyczne i Filmowe. Warszawa 1990. Strona 12.

Książka składa się z dwóch części. Pierwsza to próba scharakteryzowania i analiza gatunku, wraz z jego historią i co ciekawszymi przedstawicielami. W drugiej zaprezentowano dość dokładnie cztery wybitne filmy gangsterskie – gangsterskie według autorki książki.
 
Część pierwsza jest dość ciężkostrawna i w sumie niewiele z niej wynika poza udziwnionymi teoriami. Naszpikowana...

więcej Pokaż mimo to

Książka na półkach

  • Chcę przeczytać
    42
  • Przeczytane
    31
  • Posiadam
    12
  • Teraz czytam
    3
  • Film
    2
  • Kino
    1
  • P.m
    1
  • Chcę w prezencie
    1
  • 2023
    1
  • sztuka
    1

Cytaty

Bądź pierwszy

Dodaj cytat z książki Film gangsterski


Podobne książki

Przeczytaj także