Kultura biznesu. Normy i formy
- Kategoria:
- poradniki
- Wydawnictwo:
- Wydawnictwo Naukowe PWN
- Data wydania:
- 2020-01-01
- Data 1. wyd. pol.:
- 2020-01-01
- Liczba stron:
- 390
- Czas czytania
- 6 godz. 30 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788301210380
Od pierwszego wydania „Kultury biznesu” minęło prawie 10 lat. Choć podstawowe zasady grzeczności w sytuacjach służbowych nie uległy wielkim zmianom, to jednak konieczna była aktualizacja uwzględniająca współczesne zachowania w świecie biznesu. W nowym wydaniu omówione zostały m.in. najczęściej popełniane błędy w oficjalnej korespondencji mailowej, zagadnienia związane z komunikowaniem się w mediach społecznościowych, różnice kulturowe w kontaktach międzynarodowych.
Przykłady zawarte w książce dotyczą przede wszystkim sytuacji służbowych. Odwołania do sfery towarzyskiej znalazły się jednak wszędzie tam, gdzie wymagała tego konfrontacja sytuacji służbowych i prywatnych.
Publikacja ma charakter normatywny, choć niektóre zagadnienia o większym znaczeniu kulturowym niepozbawione są podejścia opisowego, co pozostawi Czytelnika z własnymi wyborami odpowiednich zachowań w zależności od sytuacji, w której się znajdzie.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 68
- 27
- 12
- 2
- 2
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
OPINIE i DYSKUSJE
Bardzo przystępnie wyłożone zasady savoir-vivre'u z kolorowymi ilustracjami. Powinno być obowiązkowe już w szkole.
Bardzo przystępnie wyłożone zasady savoir-vivre'u z kolorowymi ilustracjami. Powinno być obowiązkowe już w szkole.
Pokaż mimo toJest ok :)
Jest ok :)
Pokaż mimo toCiekawy i zarazem bardzo dobry poradnik, przydatny nie tylko w kulturze biznesu, w pracy ale też w życiu codziennym. Polecam :-)
Ciekawy i zarazem bardzo dobry poradnik, przydatny nie tylko w kulturze biznesu, w pracy ale też w życiu codziennym. Polecam :-)
Pokaż mimo toNa pewno warto mieć tę książkę przy sobie w pracy i w razie wątpliwości przeczytać interesujący nas rozdział. Super!
Na pewno warto mieć tę książkę przy sobie w pracy i w razie wątpliwości przeczytać interesujący nas rozdział. Super!
Pokaż mimo toKultura biznesu jest kompletnym zbiorem wszelkich norm oraz standardów zachowań, z jakimi mamy styczność zarówno w kontaktach służbowych, jak i towarzyskich. Irena Kamińska-Radomska dzięki wieloletniemu doświadczeniu zdobytemu jako wykładowca i konsultant z dziedzin etykiety biznesu, protokołu dyplomatycznego oraz wystąpień publicznych napisała książkę, która staje się niezwykle przydatna wtedy, gdy potrzebujemy porady z życiu zawodowym czy społecznym. Nieważne, czy organizujemy duże garden party, czy skromne przyjęcie herbatkowe, prowadzimy szkolenie, czy zwykłą rozmowę z podwładnym, możemy tu znaleźć praktyczne porady dotyczące błędów, jakich mamy się wystrzegać, radzenia sobie w chwili, gdy coś nie idzie po naszej myśli, oraz na co zwrócić największą uwagę. Autorka koncentruje się również na kwestii etykiety na arenie międzynarodowej, podkreśla, że znajomość norm obowiązujących w naszym kraju nie gwarantuje sukcesu w innym miejscu świata z racji nieznajomości różnic kulturowych. Dużą zaletą publikacji jest jej przejrzystość oraz podział na konkretne zagadnienia. W dowolnym momencie możemy otworzyć książkę i w wybranym rozdziale dowiedzieć się czegoś na temat, który nas interesuje, bez uczucia, że czytamy coś wyrwanego z kontekstu. Całość treści dopełniają tematyczne ilustracje, niejednokrotnie z zabarwieniem humorystycznym. Kultura biznesu jest doskonałym poradnikiem wyjaśniającym, jak nie zagubić się w pędzącym świecie współczesnego biznesu, z pewnością sprawdzi się także jako pomoc w codziennym życiu każdego człowieka.
Kultura biznesu jest kompletnym zbiorem wszelkich norm oraz standardów zachowań, z jakimi mamy styczność zarówno w kontaktach służbowych, jak i towarzyskich. Irena Kamińska-Radomska dzięki wieloletniemu doświadczeniu zdobytemu jako wykładowca i konsultant z dziedzin etykiety biznesu, protokołu dyplomatycznego oraz wystąpień publicznych napisała książkę, która staje się...
więcej Pokaż mimo toTo nie jest kolejny sztywny poradnik savoir vivre’u, ani zbiór oschłych porad spisanych lata temu, które nie maja odniesienia do współczesnych czasów. Normy i formy panujące w biznesie wcale nie muszą być opisane w nudny i męczący sposób - czego najlepszym przykładem jest właśnie ta książka. Biurowe zwyczaje i zachowania zapisane są w niej prostym i przystępnym dla każdego czytelnika stylu. A co dokładnie możemy w niej znaleźć? Zapraszam do lektury.
Irena Kaminska-Radomska jest m.in.: konsultantem z dziedzin etykiety biznesu, protokołu dyplomatycznego oraz wystąpień publicznych. Co wcale nie dziwi zważywszy na zawartość merytoryczną książki. Okazała się również dobra pisarką. Na wstępie wspomniałam już o prostym języku, co zdecydowanie czyni lekturę bardziej, nazwałabym to osiągalną. Brak w niej naukowego żargonu. Do wszystkich pojęć, które mógłby nas bardziej zainteresować są odwołania oraz obszerny spis polecanej przez autorkę literatury, w której możemy znaleźć odpowiedzi na nurtujące nas pytania. Sama forma książki jest czytelna, wyróżnione rozdziały, po każdym z nich mini quiz z danego tematu. Nie trzeba czytać wszystkiego od deski do deski, możemy wybrać sobie konkretne fragmenty, nie czytając poprzednich i nie będziemy mieli poczucia, że czytamy coś wyrwanego z kontekstu. Ponadto całość opatrzona jest adekwatnymi (często zabawnymi) ilustracjami.
W książce poruszone zostały tematy m.in.: zwykłej grzeczności, komunikacji międzyludzkiej, korespondencji, wizerunku czy wystąpień publicznych. Każdy znajdzie tu interesujące go zagadnienie. Mnie szczególnie zaciekawiły rozdziały o wizerunku i przyjęciach.
Tworzenie wizerunku jest prawdziwą sztuka. W biznesie jego znaczenie jest dwa razy istotniejsze, ponieważ oprócz siebie reprezentujemy też naszą firmę. Strona po stronie, krok po kroku przeprowadzani jesteśmy po garderobie zarówno biznesmena jak i bizneswoman. Dyskretnie udzielane są rady i wskazówki, omówione najczęściej popełniane błędy. Po takim szybkim kursie biznesowej mody nie sposób już będzie popełnić żadnej gafy. Dowiedzieć się również można wielu zaskakujących ciekawostek. Dla przykładu: czy wiedzieliście, że szary garnitur wzbudza największe zaufanie?
Każdy co jakiś czas albo musi zorganizować, albo wybiera się na jakieś przyjecie. W „Kulturze biznesu” nie tylko wyjaśniono podstawowe pojęcia związane z tym tematem, ale również w prosty sposób opisano jak zabrać się do przygotowania uroczystości, w jaki sposób nawiązywać kontakty, jak w elegancki sposób zachowywać się przy stole… opisane jest tam absolutnie wszystko, na co powinniśmy zwrócić uwagę chcąc z klasa przyjąć gości oraz zadbać o to, aby nie popełnić faux pas.
To oczywiście nie wszystko, najlepiej po prostu niezwłocznie zabrać się za lekturę. I chociaż teoretycznie została nam przedstawiona kultura w biznesie, znajdziemy masę informacji przydatnych w życiu codziennym. Książka absolutnie niezbędna w biblioteczce każdego przyszłego dyrektora, managera, pracownika biurowego.
To nie jest kolejny sztywny poradnik savoir vivre’u, ani zbiór oschłych porad spisanych lata temu, które nie maja odniesienia do współczesnych czasów. Normy i formy panujące w biznesie wcale nie muszą być opisane w nudny i męczący sposób - czego najlepszym przykładem jest właśnie ta książka. Biurowe zwyczaje i zachowania zapisane są w niej prostym i przystępnym dla każdego...
więcej Pokaż mimo toNatknąłem się na nią w empiku, w zasadzie zakupiłem ponieważ interesował mnie szczególnie jeden rozdział z tej książki ale skończyło się na tym, że przeczytałem od deski do deski :) Przydatna wiedza przez którą czuje się pewniejszy w środowisku biznesu. I zawsze jest pod ręką jak pojawi się dylemat :)
Natknąłem się na nią w empiku, w zasadzie zakupiłem ponieważ interesował mnie szczególnie jeden rozdział z tej książki ale skończyło się na tym, że przeczytałem od deski do deski :) Przydatna wiedza przez którą czuje się pewniejszy w środowisku biznesu. I zawsze jest pod ręką jak pojawi się dylemat :)
Pokaż mimo toDawno nie czytałam tak dobrze napisanego poradnika. Lekka i zabawna forma niesie naprawdę przydatne treści. Od grzeczności na co dzień przez starania o pracę, autoprezentację, mowę ciała, zasady komunikacji międzyludzkiej aż do spotkań biznesowych i oficjalnych przyjęć. Duży plus za obrazkową instrukcję obsługi rożnych rodzajów sztućców i kieliszków oraz za ciekawostki międzykulturowe. Książka warta przeczytania i przydatna na każdym szczeblu kariery.
Dawno nie czytałam tak dobrze napisanego poradnika. Lekka i zabawna forma niesie naprawdę przydatne treści. Od grzeczności na co dzień przez starania o pracę, autoprezentację, mowę ciała, zasady komunikacji międzyludzkiej aż do spotkań biznesowych i oficjalnych przyjęć. Duży plus za obrazkową instrukcję obsługi rożnych rodzajów sztućców i kieliszków oraz za ciekawostki...
więcej Pokaż mimo to