Kultura biznesu. Normy i formy

Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN
7,81 (16 ocen i 7 opinii) Zobacz oceny
10
3
9
2
8
3
7
6
6
1
5
1
4
0
3
0
2
0
1
0
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
data wydania
ISBN
978-83-01-16738-7
liczba stron
384
kategoria
poradniki
język
polski
dodała
Agnieszka

Kultura biznesu jest szerokim zagadnieniem dotyczącym zachowań ludzkich w sytuacjach służbowych. Jest pojęciem rozleglejszym niż etykieta. Etykieta to jedynie zbiór zasad, właściwych zachowań w życiu zawodowym i społecznym. Jest międzynarodowo uznanym systemem kurtuazji, który służy tworzeniu, utrzymaniu i normowaniu stosunków międzyludzkich w sytuacjach służbowych. Kultura w biznesie obejmuje...

Kultura biznesu jest szerokim zagadnieniem dotyczącym zachowań ludzkich w sytuacjach służbowych. Jest pojęciem rozleglejszym niż etykieta. Etykieta to jedynie zbiór zasad, właściwych zachowań w życiu zawodowym i społecznym. Jest międzynarodowo uznanym systemem kurtuazji, który służy tworzeniu, utrzymaniu i normowaniu stosunków międzyludzkich w sytuacjach służbowych. Kultura w biznesie obejmuje natomiast i same zasady, ich opis, i zastosowanie tych zasad w życiu zawodowym. Ujmując to inaczej, etykieta to zasady, które mówią, jak powinno być, a kultura biznesu to stan faktyczny, zarówno obecnie, jak i w przeszłości.

W książce autorka porusza zupełnie nowe zagadnienia z obszaru kultury biznesu i kultury na co dzień. Są wśród nich: zasady korespondencji, dawanie i otrzymywanie prezentów, przyjmowanie wysokich rangą gości zagranicznych, różnice kulturowe oraz grzeczność na co dzień. Bardzo szczegółowo opracowała tematy poświęcone kwestiom wizerunku i przyjęć. Opisane przykłady i uwagi dotyczą przede wszystkim sytuacji służbowych, ale odwołania do sfery towarzyskiej znalazły się wszędzie tam, gdzie wymagała tego konfrontacja sytuacji służbowych i prywatnych.

W dobie globalizacji i przyspieszonej komunikacji człowiek jest stawiany coraz częściej przed koniecznością konfrontacji własnych norm grzecznościowych z normami obowiązującymi na innych obszarach kulturowych. Brak umiejętności zachowania w kontaktach międzynarodowych w sytuacjach pozazawodowych (np. turystyka) nie skutkuje na ogół poważnymi konsekwencjami. Gorzej, jeśli jesteśmy nieprzygotowani do międzynarodowych kontaktów służbowych.

Poruszanie się w obrębie przyjętych kodów zachowania, będących często w sferze podświadomej, daje człowiekowi komfort poczucia bezpieczeństwa. Ten komfort uzyskuje zarówno osoba, która wysyła te sygnały, jak i otoczenie, które je odczytuje. Oczywiście pod warunkiem, że nie nastąpią zakłócenia w postaci manipulacji, czyli działań mających na celu zafałszowanie rzeczywistości. Zwykle, będąc w grupie, która przyjęła te same normy, jesteśmy w stanie odczytać i właściwie zinterpretować wysyłane sygnały.

(Z tekstu)

 

źródło opisu: http://ksiegarnia.pwn.pl/produkt/105251/kultura-biznesu.html

źródło okładki: http://ksiegarnia.pwn.pl/produkt/105251/kultura-biznesu.html

pokaż więcej

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
    Obecnie jeszcze nie ma dyskusji powiązanych z tą książką.
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (7)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 2
Agnieszka | 2016-05-23
Na półkach: Przeczytane

Jest ok :)

książek: 101
enka192 | 2015-12-14
Na półkach: Przeczytane, Posiadam, Przydatne

Ciekawy i zarazem bardzo dobry poradnik, przydatny nie tylko w kulturze biznesu, w pracy ale też w życiu codziennym. Polecam :-)

książek: 1040

Na pewno warto mieć tę książkę przy sobie w pracy i w razie wątpliwości przeczytać interesujący nas rozdział. Super!

książek: 2
kemot33 | 2012-09-13
Na półkach: Przeczytane

Kultura biznesu jest kompletnym zbiorem wszelkich norm oraz standardów zachowań, z jakimi mamy styczność zarówno w kontaktach służbowych, jak i towarzyskich. Irena Kamińska-Radomska dzięki wieloletniemu doświadczeniu zdobytemu jako wykładowca i konsultant z dziedzin etykiety biznesu, protokołu dyplomatycznego oraz wystąpień publicznych napisała książkę, która staje się niezwykle przydatna wtedy, gdy potrzebujemy porady z życiu zawodowym czy społecznym. Nieważne, czy organizujemy duże garden party, czy skromne przyjęcie herbatkowe, prowadzimy szkolenie, czy zwykłą rozmowę z podwładnym, możemy tu znaleźć praktyczne porady dotyczące błędów, jakich mamy się wystrzegać, radzenia sobie w chwili, gdy coś nie idzie po naszej myśli, oraz na co zwrócić największą uwagę. Autorka koncentruje się również na kwestii etykiety na arenie międzynarodowej, podkreśla, że znajomość norm obowiązujących w naszym kraju nie gwarantuje sukcesu w innym miejscu świata z racji nieznajomości różnic...

książek: 584
Olga P | 2012-07-04
Na półkach: Przeczytane, 2012

To nie jest kolejny sztywny poradnik savoir vivre’u, ani zbiór oschłych porad spisanych lata temu, które nie maja odniesienia do współczesnych czasów. Normy i formy panujące w biznesie wcale nie muszą być opisane w nudny i męczący sposób - czego najlepszym przykładem jest właśnie ta książka. Biurowe zwyczaje i zachowania zapisane są w niej prostym i przystępnym dla każdego czytelnika stylu. A co dokładnie możemy w niej znaleźć? Zapraszam do lektury.

Irena Kaminska-Radomska jest m.in.: konsultantem z dziedzin etykiety biznesu, protokołu dyplomatycznego oraz wystąpień publicznych. Co wcale nie dziwi zważywszy na zawartość merytoryczną książki. Okazała się również dobra pisarką. Na wstępie wspomniałam już o prostym języku, co zdecydowanie czyni lekturę bardziej, nazwałabym to osiągalną. Brak w niej naukowego żargonu. Do wszystkich pojęć, które mógłby nas bardziej zainteresować są odwołania oraz obszerny spis polecanej przez autorkę literatury, w której możemy znaleźć odpowiedzi na...

książek: 5
opos27 | 2011-12-29
Na półkach: Przeczytane, Posiadam
Przeczytana: 24 grudnia 2011

Natknąłem się na nią w empiku, w zasadzie zakupiłem ponieważ interesował mnie szczególnie jeden rozdział z tej książki ale skończyło się na tym, że przeczytałem od deski do deski :) Przydatna wiedza przez którą czuje się pewniejszy w środowisku biznesu. I zawsze jest pod ręką jak pojawi się dylemat :)

książek: 89
Agnieszka | 2011-12-16
Na półkach: Przeczytane, Posiadam
Przeczytana: 14 grudnia 2011

Dawno nie czytałam tak dobrze napisanego poradnika. Lekka i zabawna forma niesie naprawdę przydatne treści. Od grzeczności na co dzień przez starania o pracę, autoprezentację, mowę ciała, zasady komunikacji międzyludzkiej aż do spotkań biznesowych i oficjalnych przyjęć. Duży plus za obrazkową instrukcję obsługi rożnych rodzajów sztućców i kieliszków oraz za ciekawostki międzykulturowe. Książka warta przeczytania i przydatna na każdym szczeblu kariery.

Przeczytaj także

Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Zapisując się na newsletter zgadzasz się na otrzymywanie informacji z serwisu Lubimyczytac.pl w tym informacji handlowych, oraz informacji dopasowanych do twoich zainteresowań i preferencji. Twój adres email będziemy przetwarzać w celu kierowania do Ciebie treści marketingowych w formie newslettera. Więcej informacji w Polityce Prywatności.
Cytaty z książki
Inne książki autora
więcej książek tego autora
zgłoś błąd zgłoś błąd