Etykieta biznesu, czyli międzynarodowy język kurtuazji

Okładka książki Etykieta biznesu, czyli międzynarodowy język kurtuazji Irena Kamińska-Radomska
Okładka książki Etykieta biznesu, czyli międzynarodowy język kurtuazji
Irena Kamińska-Radomska Wydawnictwo: Studio Emka poradniki
212 str. 3 godz. 32 min.
Kategoria:
poradniki
Wydawnictwo:
Studio Emka
Data wydania:
2020-08-27
Data 1. wyd. pol.:
2003-01-01
Liczba stron:
212
Czas czytania
3 godz. 32 min.
Język:
polski
ISBN:
9788366142558
Tagi:
savoir-vivre etykieta
Średnia ocen

7,3 7,3 / 10

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Ładowanie Szukamy ofert...

Patronaty LC

Książki autora

Okładka książki Dress code dla kobiet Irena Kamińska-Radomska, Agata Tanter
Ocena 6,2
Dress code dla... Irena Kamińska-Rado...
Okładka książki Jak zostać Damą? Irena Kamińska-Radomska, Agnieszka Prokopowicz
Ocena 6,0
Jak zostać Damą? Irena Kamińska-Rado...

Mogą Cię zainteresować

Oceny

Średnia ocen
7,3 / 10
27 ocen
Twoja ocena
0 / 10

OPINIE i DYSKUSJE

Sortuj:
avatar
4
4

Na półkach:

Po książkę sięgnęłam z ciekawości, gdyż nie tylko interesuję się szeroko pojętą etykietą, ale także pracowałam w środowisku, gdzie znajomość jej była wymagana. Mimo to, Pani Irena zawarła tzw. smaczki, które były dla mnie odkrywcze, takie niuanse, które pozwalają na udoskonalenie warsztatu z tego zakresu. Co najbardziej zabawne, uważam, że ta książka powinna być obowiązkową lekturą dla pracowników korporacji, szczególnie na wysokim szczeblu. Nigdy nie zapomnę jak zderzyłam się z rzeczywistością w korporacji, gdzie niewiele osób przywiązywało wagę do savoir vivru...a szkoda, bo to forma okazania szacunku i oznaka profesjonalizmu. Absolutnie polecam każdemu eleganckiemu człowiekowi :)

Po książkę sięgnęłam z ciekawości, gdyż nie tylko interesuję się szeroko pojętą etykietą, ale także pracowałam w środowisku, gdzie znajomość jej była wymagana. Mimo to, Pani Irena zawarła tzw. smaczki, które były dla mnie odkrywcze, takie niuanse, które pozwalają na udoskonalenie warsztatu z tego zakresu. Co najbardziej zabawne, uważam, że ta książka powinna być obowiązkową...

więcej Pokaż mimo to

avatar
753
554

Na półkach: ,

Dużo ciekawej treści, której nie byłam świadoma. Akurat nie przyda się tak mocno w mojej branży, żeby wykorzystać większość rozdziałów, ale na pewno umocniło moją wiedzę o etykiecie.

Dużo ciekawej treści, której nie byłam świadoma. Akurat nie przyda się tak mocno w mojej branży, żeby wykorzystać większość rozdziałów, ale na pewno umocniło moją wiedzę o etykiecie.

Pokaż mimo to

avatar
18
5

Na półkach:

Faux pax w biznesie? To się zdarza!
Czy wiedziałeś, że w krajach arabskich założenie nogi na nogę jest odbierane jako obraza? Albo, że odwiedzając Indie w celach służbowych należy zastąpić wszelkie skórzane dodatki sztucznymi? Kobieta bez makijażu nie powinna pojawiać się w pracy, a ubranej w spódnicę dużo łatwiej zdobyć autorytet niż ubranej w spodnie.
Etykieta biznesu, czyli międzynarodowy język kurtuazji to pozycja obowiązkowa dla wszystkich, którzy chcą w świadomy sposób uczestniczyć w życiu społecznym. Książka sama w sobie jest zbiorem cennych wskazówek i z pewnością przeczytanie jej ułatwi komunikację i negocjacje każdej osobie, która zaczyna swoją przygodę w świecie biznesu. Przewodnik ten pozwoli wykreować wzorcowy wizerunek w otoczeniu zawodowym oraz ograniczy możliwość popełnienie faux pas do minimum!
Pomimo natłoku informacji, zasad i ciekawostek, książkę czyta się "lekko" i przyjemnie. Potrafi wciągnąć, więc polecam każdemu kto lubi wiedzieć więcej ;)

Faux pax w biznesie? To się zdarza!
Czy wiedziałeś, że w krajach arabskich założenie nogi na nogę jest odbierane jako obraza? Albo, że odwiedzając Indie w celach służbowych należy zastąpić wszelkie skórzane dodatki sztucznymi? Kobieta bez makijażu nie powinna pojawiać się w pracy, a ubranej w spódnicę dużo łatwiej zdobyć autorytet niż ubranej w spodnie.
Etykieta...

więcej Pokaż mimo to

avatar
538
515

Na półkach:

Lada dzień rozpoczną się firmowe Wigilie, choć w tym roku w większości zdalne. Wielu z nas, pracujących, nie lubi ich, czuje się skrępowana obecnością szefostwa, a czasami po prostu nie wie jak się zachować. W niektórych przypadkach dochodzą jeszcze różnice kulturowe jak w międzynarodowych korporacjach. Jak się zachować? Co wypada a co nie? Dr Irena Kamińska-Radomska autorka poradnika „Etykieta biznesu, czyli międzynarodowy język kurtuazji” krok po kroku przeprowadza nas przez meandry tejże etykiety.
Poradnik podzielony jest na cztery rozdziały, każdy poświęcony jednemu z aspektów współczesnego biznesu.
Rozdział pierwszy poświęcony jest komunikacji w biznesie, zarówno tej werbelnej jak i niewerbalnej. Jak się okazuje, nawet tak prosta czynność jak komunikacja, może być istnym polem minowym, na którym nie trudno o popełnienie faux-pas. A takie faux-pas może nas (naszą firmę) kosztować utratę okazji biznesowej lub zamrozić naszą karierę na lata. W tym rozdziale dowiemy się m.in. kto pierwszy podaje rękę przy przywitaniu, jak podawać (i kiedy!) swoją wizytówkę, jak skutecznie zapamiętywać imiona i nazwiska (a w przypadku obcojęzycznych nazwisk jest to czasami istne wyzwanie),jak poprawnie prowadzić rozmowę telefoniczną oraz korespondencję e-mail.

Rozdział drugi poświęcony jest precedencji, czyli pierwszeństwu. Z tego rozdziału dowiemy się m.in. jak zachować się na przyjęciu, które miejsca w aucie są najważniejsze i jak zachować się w windzie.

Rozdział trzeci można określić jako „jak cię widzą, tak cię piszą”, czy zasady dotyczące wizerunku biznesowego. Rozdział podzielony jest na rady dotyczące ubioru kobiet i mężczyzn. Panowie mogą zapoznać się z rysunkowym samouczkiem wiązania krawata m.in. na węzeł Windsor, wiązania muszki i układania chusteczki w kieszonce. Zarówno panie jak i panowie dowiedzą się, co warto mieć w swojej garderobie. Niezależnie od wszystkie zawsze należy dostosować ubiór do sytuacji, kręgu kulturowego i przede wszystkim do samego siebie. Musimy pamiętać, że musimy się dobrze czuć w noszonych ubraniach, nie przebrani, ale ubrani.

Ostatni rozdział dotyczy różnego rodzaju spotkań. Jak zachować się na przyjęciach na stojąco a jak przy stole? Jaki kieliszek służy do picia wody, a jaki do wina białego lub czerwonego, czy do sherry? Jak „zasygnalizować”, że już skończyliśmy jeść, albo że jeszcze będziemy jeść? Jak zachować się na seminariach i konferencjach? Jak na nie zapraszać?

„Etykieta biznesu, czyli międzynarodowy język kurtuazji” przedstawia dość skomplikowany, ale i szczegółowy zbiór rządzących międzynarodowym biznesem. Wylewni i „skracający dystans” Amerykanie mogliby przymknąć oko na drobne faux-pas, ale zasadniczy Brytyjczycy raczej nam go szybko nie wybaczą. Po lekturze poradnika zapewne wielu z Was zauważy, że w wielu przypadkach etykieta biznesowa niewiele się różni od dobrego wychowania, które wynosimy z domu. Niezależnie od wszelkich okoliczności powinniśmy zachowywać się naturalnie, gdyż sztuczność bardzo łatwo zauważyć, a ta sztuczność jest bardzo źle odbierana.

Warto pamiętać, że poradnik ma nam pomóc czuć się lepiej i swobodniej w oficjalnych sytuacjach. Nie jest to jednak poradnik jak osiągnąć sukces w biznesie, ale lepsze odbieranie nas, na pewno wpłynie na naszą karierę.

Poradnik „Etykieta biznesu, czyli międzynarodowy język kurtuazji” dr Ireny Kamińskiej-Radomskiej to świetny pomysł na prezent nie tylko dla wszystkich prowadzących swój biznes, ale także pracujących w prywatnych polskich i międzynarodowych przedsiębiorstwach i w administracji publicznej. Warto budować swój wizerunek oparty nie tylko na twardych kompetencjach, ale także na tzw. kompetencjach miękkich. Serdecznie polecam, ja na pewno będę do niego często wracać.

Lada dzień rozpoczną się firmowe Wigilie, choć w tym roku w większości zdalne. Wielu z nas, pracujących, nie lubi ich, czuje się skrępowana obecnością szefostwa, a czasami po prostu nie wie jak się zachować. W niektórych przypadkach dochodzą jeszcze różnice kulturowe jak w międzynarodowych korporacjach. Jak się zachować? Co wypada a co nie? Dr Irena Kamińska-Radomska...

więcej Pokaż mimo to

avatar
2315
2315

Na półkach: , ,

Droga do sukcesu.

Współczesny biznes oraz odniesienie sukcesu w działaniach z nim związanych nie sprowadza się we współczesnych czasach tylko do umiejętności zarabiania pieniędzy. Sukces jest oczywiście z nimi mocno powiązany, jednak coraz bardziej zależy on od szeregu innych działań, wśród których na czoło wysuwa się poprawne stosowanie zasad etykiety. Nie jest to łatwe zadanie. Przez zawiłości z nim związane przeprowadzi nas autorka książki, a jest nią znawczyni tematu, Irena Kamińska-Radomska.

Faux pas w biznesie może mieć opłakane skutki. Jakikolwiek interes z naszym udziałem nie byłby możliwy do przeprowadzenia bez znajomości etykiety - bez jej znajomości możemy nie tylko ów interes zawalić, ale także zaprzepaścić swą dalszą karierę. To nie żart - we współczesnym biznesie, zwłaszcza na poziomie międzynarodowym, nieznajomość właściwych zasad postępowania może naprawdę drogo kosztować.

Niniejsza książka jest próbą zdefiniowania owych zasad, wedle których powinna toczyć się biznesowa gra. Stawką w tej grze jest zaś szacunek i prestiż - jest ona kluczem do odniesienia sukcesu. I to nie tylko dla pracowników tzw. wyższego szczebla, ale tak naprawdę dla każdej funkcjonującej w świecie biznesu jednostki, która pragnie piąć się w górę.

Książkę podzielono na cztery rozdziały. W pierwszym omówiono kwestie związane z komunikacją w biznesie, a więc m.in. zasady powitań, zasady toczenia rozmów w cztery oczy, telefonicznie, za pomocą środków komunikacji elektronicznej, a także omówiono tutaj szeroko pojętą mowę ciała, która ma nie mniejsze znaczenie w komunikacji międzyludzkiej od czynników czysto werbalnych. Drugo rozdział książki traktuje o zasadach precedencji, a więc o zasadach pierwszeństwa, które zależą przede wszystkim od służbowej rangi oraz od osiągnięć każdej strony biznesowej interakcji. Trzecia część książki poświęcona została szeroko pojętemu wizerunkowi biznesowemu, a czwarta - i ostatnia - obowiązującym na różnych spotkaniach biznesowych zasadom.

Z lektury wyłania się skomplikowany, ale dość mocno precyzyjny zbiór zasad rządzących biznesowym światem. Kierując się nimi można wiele zyskać, a zapominając o nich - wiele stracić. Nieco zaskakujące jest w tym wszystkim także to, że tak naprawdę bardzo niewiele różni od siebie biznes od zwykłego życia każdego z nas. Wszak naszym życiem także rządzą pewne zasady, wartości i od każdego z nas oczekuje się pewnych określonych zachowań, które są pożądane, a respektowanie owych zasad i praktykowanie owych zachowań jest zazwyczaj nagradzane lub karane. To pouczający wniosek, który daje to myślenia i czyni niniejszą książkę przydatną także każdemu zwykłemu zjadaczowi chleba. Każdy z nas bowiem pragnie osiągnąć jakiś sukces.

Polecam.

Dziękuję Wydawnictwu Studio Emka za egzemplarz recenzencki.

#Etykietabiznesu #Międzynarodowyjęzykkurtuazji #IrenaKamińskaRadomska #StudioEmka

https://cosnapolce.blogspot.com/2020/12/etykieta-biznesu-czyli-miedzynarodowy.html

Droga do sukcesu.

Współczesny biznes oraz odniesienie sukcesu w działaniach z nim związanych nie sprowadza się we współczesnych czasach tylko do umiejętności zarabiania pieniędzy. Sukces jest oczywiście z nimi mocno powiązany, jednak coraz bardziej zależy on od szeregu innych działań, wśród których na czoło wysuwa się poprawne stosowanie zasad etykiety. Nie jest to łatwe...

więcej Pokaż mimo to

avatar
1562
1544

Na półkach:

Faux pas w biznesie, szczególnie tym międzynarodowym, może nas drogo kosztować. Znajomość etykiety jest szczególnie przydatna w krajach odmiennych kulturowo, ale nie tylko. Ten zbiór zasad, właściwych w życiu społecznym i zawodowym zachowań, to etykieta biznesu. Obowiązuje ona nie tylko na terenie kraju, ale i w kontaktach międzynarodowych i polega nie tylko na właściwym zachowaniu, służącym zrobieniu dobrego wrażenia, ale również może nas wywindować na szczyt, albo też przeciwnie – zablokować naszą karierę.
Dlatego też warto znać zasady związane z etykietą, niezależnie od tego, z jakimi klientami mamy do czynienia, a stosowanie jej zawsze przemawiać będzie na naszą korzyść, będzie bowiem oznaką szacunku wobec drugiej osoby, a także wyrazem starań o poprawność w kontaktach. Na rynku sporo jest poradników o tej tematyce, brakuje jednak takich, które w prosty i zwięzły sposób opisują najbardziej znaczące kwestie i rozwiewają te wątpliwości, które w kontaktach z biznesowymi partnerami, klientami, pojawiają się najczęściej.
Dlatego też tak wyróżnia się książka pt. „Etykieta biznesu, czyli międzynarodowy język kurtuazji”, opublikowana nakładem Wydawnictwa Studio Emka. Autorka, dr Irena Kamińska-Radomska, wykładowca i trener, dzieli się z nami wiedzą z zakresu międzynarodowego protokołu i etykiety biznesu, na dodatek wiedzą, która ma swoje zastosowanie w czasach współczesnych. Również zasady tej etykiety zmieniają się bowiem pod wpływem zmian technologicznych, a nowe formy komunikacji wymusiły ustalenie nowych reguł gry. Dlatego też książka jest podręcznikiem zachowania, bez którego nie może przejść żaden pracownik, nie tyko ten wyższego szczebla, ale też ten myślący o rozwoju swojej kariery. Choć okładka czy sam tytuł wskazywałyby, iż książka dotyczy tylko świata biznesu, to tak naprawdę warto, by zasady dotyczące właściwego zachowania się, niezależnie od tego, w jakim środowisku się obracamy czy z jaką dziedziną związaliśmy swoje życie.
Książka składa się z czterech rozdziałów, obejmujących zagadnienia z takich obszarów tematycznych, jak komunikacja w biznesie, precedencja, wizerunek biznesmena czy zasady rządzące spotkaniami. W rozdziale pierwszym autorka porusza tematy dotyczące reguł przedstawiania się, ściskania dłoni, kontaktu wzrokowego oraz form przedstawiania innych osób w naszym towarzystwie. Podpowiada również, w jaki sposób zapamiętywać imiona i nazwiska, kiedy i w jaki sposób korzystać z wizytówek oraz jak powinna taka wizytówka wyglądać, by spełniać swoją podstawową funkcję. Autorka zajmuje się tu również zagadnieniami związanymi z mową ciała, bowiem – jak podkreśla – nasze gesty mówią czasami głośniej niż słowa, intonacją oraz aktywnym słuchaniem. Przybliża nam ponadto zasady rozmów telefonicznych oraz komunikacji elektronicznej.
Rozdział drugi traktuje o zasadach pierwszeństwa, czyli precedencji, zarówno w biznesie, jak i w życiu codziennym. Warto pamiętać, że w firmie zasady te są określone na postawie naszych osiągnieć – o pierwszeństwie decyduje stanowisko, ranga, status. Autorka pisze o kolejności zajmowania miejsc na przyjęciach zasiadanych, szczegółowo rozpisując różne warianty rozmieszczenia gości przy stołach. Zajmiemy się również kwestią zajmowania miejsc w samochodzie oraz zachowaniem w windzie.
Rozdział trzeci omawia wizerunek biznesmena – o tym, jak bowiem ważny jest właściwy ubiór, nie trzeba nikogo przekonywać. Autorka omawia ubiór służbowy, zarówno biznesmena oraz bizneswoman, zajmuje się również tematem dostosowania ubioru do typu urody oraz osobowości, formując 15 raz dotyczących wizerunku dla mężczyzn oraz 15 rad dotyczących wizerunku dla kobiet. Sporo uwagi poświęca również kwestii dopasowania ubioru do okazji.
Ostatni, czwarty rozdział, dotyczy spotkań, nierozerwalnie wiązanych ze światem biznesu, zauważa również że w ostatnich latach coraz bardziej popularne stają się przyjęcia na stojąco, zamiast uroczystych obiadów czy zasiadanych kolacji. Dokładnie tłumaczy zatem, jak na takich przyjęciach się zachowywać, jak poruszać się po sali czy nawiązywać kontakty z innymi gośćmi. Radzi również w jaki sposób korzystać z bufetu, a także w jaki sposób w trakcie takiego spotkania powinni zachowywać się gospodarze. Omawia również zasady organizowania i uczestniczenia w przyjęciach przy stole, zasady zapraszania gości do restauracji czy na konferencje i /lub seminaria.
Zarówno sposób przekazu, jak i jego wzbogacenie ilustracjami rozwiewającymi wątpliwości, co do poprawności rozmieszczenia gości czy ułożenia sztućców, sprawiają, że książka ma wymiar nie tylko teoretyczny, ale przede wszystkim praktyczny, co czyni ją użyteczną przy wielu okazjach, ratując nas przed popełnieniem faux pas. Pomijając fakt, że taki błąd może drogo nas kosztować, to jeszcze świadczy o braku naszego obycia i ignorancji wobec obowiązujących zasad. Warto zatem informacje zawarte w książce sobie przyswoić i stosować w każdej sytuacji, windując jednocześnie w górę własną pozycję w biznesie.

Faux pas w biznesie, szczególnie tym międzynarodowym, może nas drogo kosztować. Znajomość etykiety jest szczególnie przydatna w krajach odmiennych kulturowo, ale nie tylko. Ten zbiór zasad, właściwych w życiu społecznym i zawodowym zachowań, to etykieta biznesu. Obowiązuje ona nie tylko na terenie kraju, ale i w kontaktach międzynarodowych i polega nie tylko na właściwym...

więcej Pokaż mimo to

avatar
1385
1385

Na półkach: ,

#359 - Etykieta biznesu, czyli międzynarodowy język kurtuazji - Irena Kamińska - Radomska - Wydawnictwo Studio EMKA

#112/52/2020

Książka ma 212 stron i jest to poradnik.

W czterech głównych rozdziałach możemy dowiedzieć się o:
- komunikacji w biznesie,
- precedencji,
- wizerunku biznesmena,
- etykiecie na spotkaniach.

Książka rozpoczyna się quizem sprawdzającym naszą wiedzę w tej dziedzinie.

Jest to podręczny zbiór zasad, który ułatwi nam funkcjonowanie w towarzystiw i w biznesie.

Liczne grafiki pomagają lepiej przyswoić wizualnie wiedzę z tej książki.

Cieszę się, że trafiła ona do mojej biblioteczki i bardzo ją polecam.

Warto wspierać się takimi narzędziami także w życiu codziennym i od małego uczyć także nasze dzieci przestrzegania właściwych zasad etykiety.

Dziękuję Wydawnictwo Studio EMKA za możliwość przeczytania i zrecenzowania tej książki.

https://www.facebook.com/zaczytanaeliza/photos/a.1656801191286441/2460060617627157/

#359 - Etykieta biznesu, czyli międzynarodowy język kurtuazji - Irena Kamińska - Radomska - Wydawnictwo Studio EMKA

#112/52/2020

Książka ma 212 stron i jest to poradnik.

W czterech głównych rozdziałach możemy dowiedzieć się o:
- komunikacji w biznesie,
- precedencji,
- wizerunku biznesmena,
- etykiecie na spotkaniach.

Książka rozpoczyna się quizem sprawdzającym naszą...

więcej Pokaż mimo to

avatar
1176
903

Na półkach: ,

Odzywać czy nie odzywać się w windzie? Co zrobić z tymi wszystkimi dziwnymi sztućcami na stole? Kto się powinien pierwszy przedstawiać? Kto pierwszy wyciąga dłoń na powitanie? Jak zapamiętywać imiona i nazwiska? Jak używać wizytówek? Typowe faux-pas w towarzystwie. Etykieta w mailach. Jak zajmowac miejsca na przyjęciu? Co zrobić z torebką i serwetką? Świetny, praktyczny przegląd zasad funkcjonowania w biznesie i w towarzystwie.

Odzywać czy nie odzywać się w windzie? Co zrobić z tymi wszystkimi dziwnymi sztućcami na stole? Kto się powinien pierwszy przedstawiać? Kto pierwszy wyciąga dłoń na powitanie? Jak zapamiętywać imiona i nazwiska? Jak używać wizytówek? Typowe faux-pas w towarzystwie. Etykieta w mailach. Jak zajmowac miejsca na przyjęciu? Co zrobić z torebką i serwetką? Świetny, praktyczny...

więcej Pokaż mimo to

avatar
2
2

Na półkach:


avatar
115
2

Na półkach:

Polecam!

Polecam!

Pokaż mimo to

Książka na półkach

  • Chcę przeczytać
    71
  • Przeczytane
    33
  • Posiadam
    6
  • Teraz czytam
    3
  • Ulubione
    2
  • Rozwój osobisty
    2
  • Popularnonaukowe
    1
  • Biznes
    1
  • Ebook
    1
  • Przeczytane w 2021 roku
    1

Cytaty

Bądź pierwszy

Dodaj cytat z książki Etykieta biznesu, czyli międzynarodowy język kurtuazji


Podobne książki

Przeczytaj także