Prawo twórców internetowych
- Kategoria:
- biznes, finanse
- Wydawnictwo:
- Kancelaria Adwokacka Adwokat Magdalena Niewelt
- Data wydania:
- 2021-01-01
- Data 1. wyd. pol.:
- 2021-01-01
- Język:
- polski
- Tagi:
- prawo autorskie influencerzy
Czyli co każdy, kto jest aktywny w sieci, wiedzieć powinien
Dlaczego tak wiele osób ma negatywny stosunek do influencerów? Określenie „influencer” ma w Polsce pejoratywne znaczenie. Mamy wrażenie, że to słowo jest nadużywane i stosowane do określania każdego, kto istnieje w mediach społecznościowych – niezależnie od tego, czy jest twórcą internetowym, aktorem, modelem czy jednosezonowym celebrytą. A przecież wiele osób działających w social mediach ma całkiem spory dorobek twórczy, o czym często się zapomina.
Tytułowy twórca internetowy to osoba, która aktywnie działa w mediach społecznościowych. Opracowuje i regularnie publikuje unikatowe treści – filmy, wpisy czy artykuły. Dzięki temu buduje zaangażowanie odbiorców, wzbudza zaufanie do swojej marki, staje się wiarygodna i chętnie oglądana.
Nieliczni zdają sobie sprawę z tego, ile czasu należy poświęcić, aby zaistnieć w mediach społecznościowych, być postrzeganym jako twórca internetowy i otrzymać propozycję współpracy. Odbiorcy zwykle nie wiedzą, że przygotowywanie licznych materiałów o ciekawej tematyce często wymaga zatrudnienia innych osób, a influencerów postrzegają jako ludzi, którzy „dostają coś za darmo”.
„Prawo twórców internetowych” to obowiązkowa pozycja nie tylko dla każdego, kto tworzy lub chce zacząć tworzyć w sieci, lecz także dla każdego, kto od wielu lat pracuje w branżach kreatywnych.
Bez lukrowania rzeczywistości dzielimy się wątpliwościami, z którymi muszą zmierzyć się zarówno twórcy internetowi, jak i podmioty z nimi współpracujące.
Przedstawiamy polskie przepisy, orzecznictwo, a niekiedy również poglądy doktryny na tematy istotne dla twórców internetowych, takie jak wizerunek oraz jego komercjalizacja, reklama oraz problemy z nią związane.
Omawiamy nieuczciwe praktyki rynkowe i zwracamy uwagę na problemy etyczne mediów społecznościowych, błędy popełniane w trakcie organizowania konkursów i loterii oraz analizujemy, gdzie się zaczyna, a gdzie kończy cytat.
Pokazujemy, jak rynek twórców internetowych wygląda na świecie.
Wskazujemy regulacje obowiązujące w Stanach Zjednoczonych Ameryki, państwach Unii Europejskiej, Emiratach Arabskich oraz Azji.
Prawo z trudem nadąża za szybkim rozwojem gospodarki, zmianami w branżach kreatywnych oraz działalnością influencerów. Wątpliwości jest wiele, dlatego każdy, kto działa w mediach społecznościowych, powinien zapoznać się z naszą książką. Wzrost świadomości prawnej zawsze przynosi dobre skutki!
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 7
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
OPINIE i DYSKUSJE
Broszurka (bo coś co się czyta dwie godziny trudno mi nazwać książką) zdecydowanie adresowana dla osób, które z prawem nie miały nic zawodowo do czynienia, ale publikują jakiś content w sieci i chciałby się z tego utrzymywać. A przynamniej dorobić parę groszy i nie dostać pozwem o naruszenie praw autorskich. I dla takich osób książka może być bardzo przydatna. Dla prawników trochę mniej - autorki pracowicie i łopatologicznie tłumaczą zbyt wiele konceptów dla prawnika jasnych.
Broszurka (bo coś co się czyta dwie godziny trudno mi nazwać książką) zdecydowanie adresowana dla osób, które z prawem nie miały nic zawodowo do czynienia, ale publikują jakiś content w sieci i chciałby się z tego utrzymywać. A przynamniej dorobić parę groszy i nie dostać pozwem o naruszenie praw autorskich. I dla takich osób książka może być bardzo przydatna. Dla prawników...
więcej Pokaż mimo to