Uczyć (się) z pasją. Jak sprawić, by uczenie (się) było fascynującą podróżą
- Kategoria:
- nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.)
- Tytuł oryginału:
- Passionate Learners: How to Engage and Empower Your Students
- Wydawnictwo:
- Dobra Literatura
- Data wydania:
- 2017-09-19
- Data 1. wyd. pol.:
- 2017-09-19
- Liczba stron:
- 320
- Czas czytania
- 5 godz. 20 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788365897039
- Tłumacz:
- Elżbieta Manthey, Wojciech Musiał
- Tagi:
- pedagogika nowe ścieżki edukacji popularnonaukowa
Czy chcielibyście być uczniami we własnych klasach? Czy Was samych wciągnąłby sposób, w jaki przekazujecie wiedzę? A może tak samo z utęsknieniem czekacie na koniec lekcji jak Wasi słuchacze znudzeni tematem?
Jak udaje nam się wzbudzić u dzieci tak wielką niechęć do szkoły?
Pernille Ripp zauważyła, że ciągłe sterowanie uczniami i narzucanie im metod pracy hamuje ich rozwój i pozbawia radości płynącej z uczenia się. Uznała wtedy, że powinna wziąć odpowiedzialność za dzieci, które przyszły do szkoły pełne entuzjazmu (a przynajmniej bez objawów niechęci do niej),a wyszły z podciętymi skrzydłami. Postanowiła odejść od tego, czego nauczyła się na studiach, zaufać swojej intuicji i poszukać własnej drogi do dobrej edukacji. Podając przykłady zmian wprowadzonych przez siebie, zachęca wszystkich do wdrażania własnych sposobów na przywrócenie szkół uczniom i tworzenia klas, które wypełnią się pasją do nauki.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 44
- 33
- 4
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
Cytaty
Bądź pierwszy
Dodaj cytat z książki Uczyć (się) z pasją. Jak sprawić, by uczenie (się) było fascynującą podróżą
Dodaj cytat
OPINIE i DYSKUSJE
Wszystkich tych polskich nauczycieli, których cechuje graniczące z arogancją przekonanie o swojej nieomylności i kompetencjach nie do podważenia; wszystkich tych, którzy ignorują ustawowy obowiązek bezustannego dokształcania się i weryfikowania stosowanych przez siebie metod nauczania; wszystkich tych oddanych bezgranicznie koncepcji uczniów karnie usadzonych w ławeczkach, z kościelną ciszą jak makiem zasiał, jedyneczek za brak tego czy owamtego, karania uczniów za błędy i wymuszania wojskowego drylu - wszystkich tych delikwentów posadziłabym do obowiązkowej lektury tej książki, by - niedowiarki i te wszystkie "niedasie" - na własne gały zobaczyły, że a właśnie się da. Da się przejść zawodową (r)ewolucję, by z pruskiego funkcjonariusza przeistoczyć się w empatycznego profesjonalistę, który miast musztrować swoich uczniów i być dla nich kapralem, będzie im życzliwie towarzyszył w procesie edukacji. Szkoda, że Pernille Ripp nie można sklonować i zastąpić jej zmultiplikowanymi egzemplarzami wielu lokalnych "pedagogów" z ministrem na czele, szkoda...
Wszystkich tych polskich nauczycieli, których cechuje graniczące z arogancją przekonanie o swojej nieomylności i kompetencjach nie do podważenia; wszystkich tych, którzy ignorują ustawowy obowiązek bezustannego dokształcania się i weryfikowania stosowanych przez siebie metod nauczania; wszystkich tych oddanych bezgranicznie koncepcji uczniów karnie usadzonych w ławeczkach,...
więcej Pokaż mimo toMam wrażenie, że wszystko co zostało napisane w książce dałoby się zmieścić w jednym rozdziale. Masa powtórzeń. W pewnym momencie miałam ochotę odłożyć książkę, bo ile razy można czytać to samo? Dobrnęłam do końca tylko aby dodać ją jako przeczytaną do wyzwania.
Mam wrażenie, że wszystko co zostało napisane w książce dałoby się zmieścić w jednym rozdziale. Masa powtórzeń. W pewnym momencie miałam ochotę odłożyć książkę, bo ile razy można czytać to samo? Dobrnęłam do końca tylko aby dodać ją jako przeczytaną do wyzwania.
Pokaż mimo toTo książka, którą powinien przeczytać każdy, kto chce zostać nauczycielem lub zaczyna pracę w szkole.
O książce napisałam na swoim blogu: http://pomyslowapolonistka.blogspot.com/2020/05/o-ksiazce-ktora-powinien-przeczytac.html
To książka, którą powinien przeczytać każdy, kto chce zostać nauczycielem lub zaczyna pracę w szkole.
Pokaż mimo toO książce napisałam na swoim blogu: http://pomyslowapolonistka.blogspot.com/2020/05/o-ksiazce-ktora-powinien-przeczytac.html
Wyidealizowana. Z pewnymi rzeczami się nie zgadzam. Np. uczniowie nie powinni sami decydować z kim siadają. Powinno się to odbywać drogą losowania, które odbywa się np. co 2-4 tygodnie. W ten sposób następuje integracja, o czym mówi Jacek Pyżalski w swoich wykładach. Oczywiście są wyjątki od tej reguły np. gdy w klasie jest bully i każdy się modli, żeby z nim nie siedzieć. Kolejne porady: pozbądź się biurka, bo odgradza cię od uczniów i niech uczniowie decydują o ustawieniu ławek. To raczej rzeczy mało istotne. Albo takie rady: pozwól dzieciom hałasować, niech głośno dyskutują, spacerują po klasie, temperują ołówki, gdy chcą itd. Przecież z takiego chaosu nic nie wyniknie! Jej argument jest taki, że dorośli w grupie nie podnoszą ręki, tylko normalnie rozmawiają. Skoro ona nie widzi różnicy między tym, jak zachowuje się grupa siedzących dorosłych, a jak grupa dzieci, to sorry. Kolejna porada: nagroda dla całej klasy i to bez żadnego powodu. Jak przestanę nagradzać ambitnych uczniów za dodatkową pracę to oni przestaną robić zadania dla chętnych. Bo po co mieliby robić, skoro nauczyciel tego nie docenia i tylko ich chwali za wysiłek? Jest też kilka fajnych porad, ale ogólnie książka mało odkrywcza.
Wyidealizowana. Z pewnymi rzeczami się nie zgadzam. Np. uczniowie nie powinni sami decydować z kim siadają. Powinno się to odbywać drogą losowania, które odbywa się np. co 2-4 tygodnie. W ten sposób następuje integracja, o czym mówi Jacek Pyżalski w swoich wykładach. Oczywiście są wyjątki od tej reguły np. gdy w klasie jest bully i każdy się modli, żeby z nim nie siedzieć....
więcej Pokaż mimo toKsiążka ideowo piękna. Jak dla mnie wyidealizowana. Treść super, ale mało konkretnych przykładów i narzędzi. Zasygnalizowała problem i jeżeli tylko o to chodziło to jak najbardziej polecam, bo zmiany w polskiej szkole są potrzebne. Jednak spodziewałem się zdecydowanie więcej konkretów.
Książka ideowo piękna. Jak dla mnie wyidealizowana. Treść super, ale mało konkretnych przykładów i narzędzi. Zasygnalizowała problem i jeżeli tylko o to chodziło to jak najbardziej polecam, bo zmiany w polskiej szkole są potrzebne. Jednak spodziewałem się zdecydowanie więcej konkretów.
Pokaż mimo to