Dieta i trening. Jak zdrowo budować siłę i wytrzymałość

Wydawnictwo: Edgard
6,72 (18 ocen i 2 opinie) Zobacz oceny
10
1
9
1
8
1
7
9
6
3
5
1
4
2
3
0
2
0
1
0
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
data wydania
ISBN
9788377886595
liczba stron
272
kategoria
sport
język
polski
dodał
Monika

Silna wola i ciężki trening fizyczny nie wystarczą, by osiągnąć maksimum możliwości sportowych. Najlepsi sportowcy korzystają z fachowej wiedzy dietetyków. Katarzyna Biłous na co dzień wspiera maratończyków, ultramaratończyków, triatlonistów, a także sportowców amatorów. W książce Dieta i trening prezentuje przykłady gotowych jadłospisów, które pozwolą kontrolować masę ciała w zależności od...

Silna wola i ciężki trening fizyczny nie wystarczą, by osiągnąć maksimum możliwości sportowych. Najlepsi sportowcy korzystają z fachowej wiedzy dietetyków.

Katarzyna Biłous na co dzień wspiera maratończyków, ultramaratończyków, triatlonistów, a także sportowców amatorów. W książce Dieta i trening prezentuje przykłady gotowych jadłospisów, które pozwolą kontrolować masę ciała w zależności od poziomu intensywności wysiłku. Podpowiada również, jak samodzielnie stworzyć indywidualny plan żywieniowy dostosowany do twoich potrzeb – przed treningiem i w jego trakcie, na zawodach i po nich. Dzięki profesjonalnym wskazówkom autorki książki zredukujesz tkankę tłuszczową oraz zbudujesz masę mięśniową, a także wypracujesz nowe nawyki żywieniowe, które przyniosą korzyści dla twojej sprawności fizycznej, zdrowia i samopoczucia.


Dzięki poradnikowi:
- precyzyjnie ustalisz, ile i jak jeść, aby w pełni wykorzystać naturalny potencjał
- poznasz najważniejsze zasady żywieniowe, które pomagają zregenerować organizm po zawodach i wzmacniają odporność
- odkryjesz skuteczne sposoby, jak uniknąć odwodnienia i zakwaszenia organizmu
- dowiesz się, na co zwracać uwagę podczas zakupów oraz jakie przekąski wybierać

Ciało sportowca jest jak silnik – by osiągać jak najlepsze wyniki potrzebuje nie tylko wytrzymałych rozwiązań konstrukcyjnych, lecz także doskonale dobranego paliwa. Ta książka daje przepisy na przygotowanie mieszanki dającej maksimum mocy wtedy, kiedy jej właśnie potrzebujesz.
Marek Dudziński, redaktor naczelny magazynu „Runner's World”

Uzupełniając swój trening o odpowiednia dietę, zacząłem rozumieć, czym jest „paliwo” dla długodystansowca w triatlonie. Wcześniej jadłem produkty powszechnie uważane za zdrowe, ale dopiero odpowiednie zbilansowanie posiłków pomogło mi osiągnąć docelową wagę startową. Dzięki książce Kasi możesz w prosty sposób zrozumieć, czego potrzebuje organizm sportowca. Polecam.
Kacper Adam, Mistrz Polski dystansu Half Ironman, z rekordem życiowym 3 h 51 m


Katarzyna Biłous – dyplomowany specjalista dietetyk, trener żywienia w dyscyplinach wytrzymałościowych, terapeuta zaburzeń odżywiania. Członek Polskiego Towarzystwa Dietetyki, założycielka poradni dietetycznej DietoVita.pl. Kilkukrotna zwyciężczyni biegów górskich na orientację. Publikowała artykuły m.in. w czasopismach „Runner’s World”, „Women’s Health” oraz serwisie TreningBiegacza.pl. Prowadziła warsztaty dla uczestników wielu największych wydarzeń sportowych w Polsce.

 

źródło opisu: http://www.samosedno.com.pl/dieta-i-trening-jak-zd...(?)

źródło okładki: http://www.samosedno.com.pl/dieta-i-trening-jak-zd...»

pokaż więcej

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
    Obecnie jeszcze nie ma dyskusji powiązanych z tą książką.
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (2)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 141
Jelon | 2016-10-15
Na półkach: Przeczytane, Posiadam
Przeczytana: 14 kwietnia 2016

„Dieta i trening. Jak zdrowo budować siłę i wytrzymałość” Katarzyny Biłous, a wydana przez wydawnictwo Samo Sedno (Edgard). O książce już kiedyś wspominałem, bo na okładce znajduje się mój przyjaciel Kacper Adam, startujący w triathlonie. Książka najpierw przedstawia nam krótki opis badań związanych z uprawianiem sportu, zagrożenia ze strony różnych chorób, fizjologię naszego ciała. Poszczególnych tkanek itd. Następnie poczytamy o odchudzaniu, charakterystyce wysiłków podczas treningów i startów, składnikach odżywczych. Wreszcie docieramy do praktycznych wskazówek związanych z układaniem jadłospisu przez sportowców, problemów związanych z odwodnieniem i przygotowaniem napojów na zawody. Wreszcie strategie żywieniowe podczas długich wysiłków, takich jak maraton, ultra maraton i triathlon. Kolejne rozdziały to zakwaszenie organizmu, rozliczenie się z różnymi mitami, którymi karmi nas Internet (diety Dukana, Kwaśniewskiego, Atkinsa, Ornisha, dieta bezglutenowa i palelityczna, weganizm...

książek: 518
Dama_Karo | 2016-04-30
Na półkach: Przeczytane, Posiadam
Przeczytana: 30 kwietnia 2016

Na początku miała to być książka dla mojego faceta – ja swoją aktywność fizyczną ograniczam do biegania po schodach i dźwigania ton książek... Okazało się jednak, że (chociaż się nie znam na sporcie), przeczytałam książkę z czystą ciekawością! Zawiera ona bowiem wielką dawkę wiedzy, podanej w przystępnej formie.

Katarzyna Biłous podeszła do tematu bardzo poważnie, szczegółowo i kompleksowo. Opowiada bowiem nie tylko o tym co, jak, kiedy i w jakich ilościach jeść! Omawia również to, w jaki sposób funkcjonuje ludzki organizm, jakie są przeciwwskazania do treningów, jakie badania powinien robić sportowiec (i dlaczego), w jaki sposób wspierać odporność, dlaczego nawadnianie organizmu jest tak istotne itp. Wspomina również o tym, że powszechnie znane "diety cud" bardziej niszczą nasz organizm niż nam pomagają, a przy tym zwykle sprawiają, że zrzucone kilogramy wracają niczym bumerang. Autorka uczy zatem również tego, w jaki sposób powinniśmy się odchudzać.

Atutem książki jest...

Przeczytaj także

Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Zapisując się na newsletter zgadzasz się na otrzymywanie informacji z serwisu Lubimyczytac.pl w tym informacji handlowych, oraz informacji dopasowanych do twoich zainteresowań i preferencji. Twój adres email będziemy przetwarzać w celu kierowania do Ciebie treści marketingowych w formie newslettera. Więcej informacji w Polityce Prywatności.
Cytaty z książki
zgłoś błąd zgłoś błąd