Znaczenie fotografii w turystyce

Wydawnictwo: Universitas
5 (1 ocen i 0 opinii) Zobacz oceny
10
0
9
0
8
0
7
0
6
0
5
1
4
0
3
0
2
0
1
0
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
data wydania
ISBN
9788324226641
kategoria
poradniki
język
polski
dodał
LubimyCzytać

„Trudno wyobrazić sobie współczesnego turystę bez aparatu fotograficznego. Fotografowanie stało się praktyką społeczną, określa zachowania turystów jest wyraźnym wyrazem dominacji obrazu w kulturze popularnej. Warto zastanowić się czym jest akt fotografowania, czy szerzej zjawisko fotografii i jak określa ono charakter współczesnej turystyki. Pytanie to...

„Trudno wyobrazić sobie współczesnego turystę bez aparatu
fotograficznego. Fotografowanie stało się praktyką społeczną, określa
zachowania turystów jest wyraźnym wyrazem dominacji obrazu w kulturze
popularnej. Warto zastanowić się czym jest akt fotografowania, czy
szerzej zjawisko fotografii i jak określa ono charakter współczesnej
turystyki. Pytanie to podejmuje w swojej pracy Marta Lewenstein. Autorka
skupia uwagę na „przejawach turystycznego fotoamatorstwa”, jako pewnego
rodzaju praktyce społecznej, opisuje swoiste zachowania turystów, ich
oddziaływanie na lokalną społeczność. Porusza też zjawisko wykorzystania
fotografii komercyjnej do celów marketingowych w turystyce. Praca
„Znaczenie fotografii w turystyce” jest rzetelnym wprowadzeniem do
problematyki związków fotografii z turystyką. Moim zdaniem trudno
znaleźć podobną na naszym rynku wydawniczym.”


Prof. Dr hab. Marek Maciejczak





„Przedstawiony do recenzji manuskrypt jest interesującą i nowatorską
wizją fotografii, fotoamatorstwa i fotografii turystycznej. Istotnym
jej elementem jest spojrzenie na fotografię turystyczną nie tylko jako
swoistego rodzaju pamiątkę z wakacji, czy nawet artystyczny akt, ale
pewien złożony proces, w który zaangażowany jest turysta, fotografowany
krajobraz, przestrzeń, a także lokalna społeczność. Fotografowanie
przyrównuje autorka do artystycznego działania jakim jest performance,
zaznaczając jednocześnie złożoność tego działania przez włączenie doń
licznych „komponentów”. Autorka zapoczątkowuje także nowe spojrzenie na
fotografię jako nośne medium w przemyśle turystycznym i możliwość
wykorzystania go w marketingu turystycznym.”


Dr hab. Anna Różańska - Mazurkiewicz





Marta Lewenstein - absolwentka Wydziału Nauk Ekonomicznych kierunku
Turystyka i Rekreacja Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w
Warszawie, także Historii Sztuki na Uniwersytecie Warszawskim. W czasie
studiów zrealizowała również program Europejskiej Akademii Fotografii.
Posiada urozmaicone doświadczenia zawodowe z zakresu organizacji imprez
turystycznych, korporacyjnych, realizacji projektów kulturalnych, a
także fotoreportażu, czy dziennikarstwa. Dodatkowo z zamiłowania zajmuje
się fotografią artystyczną oraz tzw. Street Photography. Jej prace
publikowane były na wielu portalach internetowych, a także brały udział
w wystawach zbiorowych. Obecnie stawia pierwsze kroki w Public Relations.

 

źródło opisu: Matras

źródło okładki: Matras

pokaż więcej

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Już teraz nowa funkcja: pakiety. Dowiedz się więcej jak kupić kilka książek w najlepszej cenie >>>
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
    Obecnie jeszcze nie ma dyskusji powiązanych z tą książką.
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (2)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 1177
Aleksandra | 2018-10-11
Na półkach: 2018, Przeczytane, Fotografia, Eseje
Przeczytana: 15 października 2018
książek: 412
karochan | 2016-03-17
Na półkach: Chcę przeczytać
Przeczytaj także

Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Cytaty z książki
zgłoś błąd zgłoś błąd