The Blazing World

Wydawnictwo: Simon & Schuster
8 (2 ocen i 0 opinii) Zobacz oceny
10
1
9
0
8
0
7
0
6
1
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
data wydania
ISBN
9781476747248
liczba stron
384
język
angielski
dodał
Edmund

Named one of the New York Times Book Review’s 100 Notable Books of the Year ** Publishers Weekly’s Best Fiction Books of 2014 ** NPR Best Books of 2014 ** Kirkus Reviews Best Literary Fiction Books of 2014 ** Washington Post Top 50 Fiction Books of 2014 ** Boston Globe’s Best Fiction of 2014 ** The Telegraph’s Best Fiction to Read 2014 ** St. Louis Post Dispatch’s Best Books of 2014 ** The...

Named one of the New York Times Book Review’s 100 Notable Books of the Year ** Publishers Weekly’s Best Fiction Books of 2014 ** NPR Best Books of 2014 ** Kirkus Reviews Best Literary Fiction Books of 2014 ** Washington Post Top 50 Fiction Books of 2014 ** Boston Globe’s Best Fiction of 2014 ** The Telegraph’s Best Fiction to Read 2014 ** St. Louis Post Dispatch’s Best Books of 2014 ** The Independent Fiction Books of the Year 2014 ** One of Buzzfeed’s Best Books Written by Women in 2014

Finalist for the 2014 Kirkus Prize

Hailed by The Washington Post as “Siri Hustvedt’s best novel yet, an electrifying work,” The Blazing World is a masterful novel about perception, prejudice, desire, and one woman’s struggle to be seen.

In a new novel called “searingly fresh... A Nabokovian cat’s cradle” on the cover of The New York Times Book Review, the internationally bestselling author tells the provocative story of artist Harriet Burden, who, after years of having her work ignored, ignites an explosive scandal in New York’s art world when she recruits three young men to present her creations as their own. Yet when the shows succeed and Burden steps forward for her triumphant reveal, she is betrayed by the third man, Rune. Many critics side with him, and Burden and Rune find themselves in a charged and dangerous game, one that ends in his bizarre death.

An intricately conceived, diabolical puzzle presented as a collection of texts, including Harriet’s journals, assembled after her death, this “glorious mashup of storytelling and scholarship” (San Francisco Chronicle) unfolds from multiple perspectives as Harriet’s critics, fans, family, and others offer their own conflicting opinions of where the truth lies. Writing in Slate, Katie Roiphe declared it “a spectacularly good read...feminism in the tradition of Simone de Beauvoir’s The Second Sex or Virginia Woolf’s A Room of One’s Own: richly complex, densely psychological, dazzlingly nuanced.”

“Astonishing, harrowing, and utterly, completely engrossing” (NPR), Hustvedt’s new novel is “Blazing indeed:...with agonizing compassion for all of wounded humanity”(Kirkus Reviews, starred review). It is a masterpiece that will be remembered for years to come.

 

źródło opisu: http://books.simonandschuster.com/The-Blazing-Worl...(?)

źródło okładki: http://books.simonandschuster.com/The-Blazing-Worl...»

pokaż więcej

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Już teraz nowa funkcja: pakiety. Dowiedz się więcej jak kupić kilka książek w najlepszej cenie >>>
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
    Obecnie jeszcze nie ma dyskusji powiązanych z tą książką.
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (1216)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 968
Mariolka | 2017-03-27
Przeczytana: 27 marca 2017

Bez szału. Temat wydał mi się bardzo ciekawy, ale albo bohaterka jest zbyt pokręcona, albo konstrukcja książki przekombinowana, bo odbijałam się od niej, nie mogąc się wgryźć. A może w tych zabawach/ zmaganiach między tym, czym jest sztuka kobieca, a czym męska, ta książka uplasowała się bardziej w tym drugim świecie i dlatego wydaje mi się trudna w odbiorze? Nie wiem. Ale nie jest złym pomysłem wrócić do niej za jakiś czas, w innych okolicznościach, co być może odmieni mój odbiór.

książek: 347
Inga | 2017-04-16
Na półkach: Przeczytane, Ulubione, 2017
Przeczytana: 16 kwietnia 2017

Czytają "Świat w płomieniach" czułam, że oglądam świat artystów, poprzez niezbyt pozytywny komentarz do kondycji kobiet w sztuce. Pomijanych i docenianych w późnym wieku, kiedy przestają już być obiektem seksualnym.
I cały czas zastanawiałam się, czy pisarka nie pisze tutaj o sobie i o swojej kondycji: kondycji żony znanego pisarza. Pewnie trochę tak.

Poznajemy główną bohaterkę Harry Burden (nazwisko znaczące Ciężar) poprzez jej dzienniki, komentatorze krytyków sztuki,przyjaciół, dzieci i dziwnych znajomych. To dało Siri Hustvedt nieocenione pole do pokazania jej talentu pisarskiego, bo każda wypowiedź miała swój unikalny styl i dźwięk.
HB jest niedoceniona, nierozumiana i próbuje siłą i podstępem wejść do świata artystów przez duże A. Prawdziwych, docenionych i recenzowanych artystów.

W całej książce widać wielki cień płci męskiej,który kładzie się na losach Harriet. Od ojca, poprzez męża i całą rzesze malarzy,performerów i krytyków.
Ile takiego ciekania kładzie się na...

książek: 649
Dominika Rygiel | 2017-02-02
Na półkach: Przeczytane, 52 / 2017
Przeczytana: 02 lutego 2017

Zadawaliście sobie kiedykolwiek pytanie czym jest gust? Czy to wyłącznie czysto personalne odczucie, a może przekonanie w znacznej mierze kreowane przez społeczeństwo, panującą modę, marketing? Co sprawia, że dane dzieło sztuki, książka czy każdy inny produkt staje się znany, cenny, ważny dla ludzi? Czy istotą jego wartości jest stojący za nim człowiek? Co więcej, czy ważna jest jego płeć?

Harriet Burden, to mało znana, wyobcowana, ekscentryczna artystka. Jej prace, to awangardowe konstrukcje, dzieła odważne, pełne dwuznaczności. Z racji faktu, iż ich autorka doskonale orientuje się w naukowym i filozoficznym dyskursie (nieobce są jej publikacje Freuda, Miltona, Homera czy Myersa), jej dzieła naszpikowane są odwołaniami do literatury i filozofii i logiki. Harry czuje się mocno niedoceniania przez krytyków, obojętna społeczeństwu. Jej indywidualne wystawy nie odnoszą sukcesu, recenzenci są wobec nich bierni.

"Ciało też może mieć swoje pomysły. Stosować metafory."

Zaczyna...

książek: 390
twzaczytany | 2017-04-18
Na półkach: Przeczytane, Ulubione, Posiadam, 2017
Przeczytana: 16 kwietnia 2017

"Jego styl, jednocześnie specyficzny i niejednorodny, zawiera peryfrazy, rozbudowane dygresje, liczne cytaty, a także lakoniczne sentencje filozoficzne i przeskoki argumentacyjne, co oddala go od norm, do jakich przywykli czytelnicy (...)"

Taki jest właśnie "Świat w płomieniach". Jakże trudno było mi na początku zagłębić się w tę książkę. Nie byłem w stanie przebić się przez niezrozumienie, co autorka chce przekazać. Uważałem, że będzie to jedna z gorszych powieści jaką czytałem.

Aż tu nagle, po kolejnym dniu czytania i analizy książki podczas spaceru z psami przyszło zrozumienie. Harriet Burden jest niezwykle inteligentna. Włada wiedzą na poziomie, który nie jest dostępny dla przeciętnego czytelnika a nawet takiego bardziej świadomego. Bo ile jest osób które zna się na sztuce i filozofii i akurat one sięgną po "Świat w płomieniach"? Niewiele. I taka ma ona być. Musi przytłoczyć czytelnika, wystraszyć go. Pokazuje, że mężczyźni boją się inteligencji.

Wielogłos zawarty w...

książek: 91
LaBuk | 2017-03-10
Na półkach: Przeczytane

Wspaniała, świetnie skonstruowana, wciągająca opowieść o artystce, która postanawia postawić wszystko na jedną kartę, by odnieść sukces i udowodnić swoją wartość wszystkim malkontentom i krytykantom wokół niej. A w zblazowanym nowojorskim świecie sztuki jest ich aż nadto wielu.Do tego interesowność, chciwość, koterie i pełzający mizoginizm. Książkę, mimo specyficznej formy relacji post factum czyta się niemal jak kryminał, bo przecież jest tu trup i mistyfikacja. Na jednej tajemnicy jednak się nie kończy... zafascynowała mnie ta historia.

książek: 320
macierzanka | 2017-08-28
Na półkach: Przeczytane, 2017
Przeczytana: 26 sierpnia 2017

Ależ ta opowieść jest gęsta! Gdzieś w połowie złapałam się na myśli, że gdybym chciała spokojnie przeczytać i przyswoić lektury, na które powołuje się Harriet, mam robotę do końca życia. Po chwili przyszła refleksja, że nawet gdybym je przyswoiła, nie bardzo miałabym z kim się dzielić wrażeniami (zakładając oczywiście, że miałabym jakieś wrażenia poza "Omatko, ależ to trudne."). I mam wrażenie, że między innymi o tym jest powieść - o smutku, który włazi pod skórę tym, którzy czują się inni, którym z najróżniejszych powodów trudno znaleźć słuchaczy i partnerów do dyskusji. Wszyscy chcemy być widziani i słyszani i każdego z nas boli, kiedy wpada na ścianę milczenia. Albo uderza o szklany sufit.
To dla mnie ważna książka i cieszę się, że ją przeczytałam. Zostałam po lekturze ze smutkiem i zmęczeniem (tekst jest trudny, narracja zmienna i nieoczywista, a liczba odniesień i aluzji chwilami wręcz zniechęca) i jeszcze długo będą do mnie wracały niektóre obrazy.
Szczególnie polecam tym,...

książek: 310
Izabela | 2018-06-02
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 02 czerwca 2018

Moje pytanie brzmi: dlaczego książka z tak innowacyjnie i pomysłowo poprowadzoną fabułą nie otrzymała nagrody Bookera?

Autorka publikacji "Świat w płomieniach" dokonała rzeczy niezwykle trudnej, bowiem przedstawiła nam historię losów pewnej kobiety z bardzo wielu różnych perspektyw. Posłużyła się przy tym relacjami, wywiadami oraz notatkami jej poszczególnych bohaterów. Zrobiła to według mnie w świetny sposób. Było to napewno zadanie karkołomne i wymagające znacznie większego twórczego zaangażowania niż podczas tworzenia powieści o fabule poprowadzonej w sposób "tradycyjny". Uważam to za małe mistrzostwo w jej wykonaniu. Ponadto wszystko tworzy spójną, logiczną całość bez żadnych niedomówień. To książka nadwyraz dojrzała, przemyślana, stylowo i językowo w pewien sposób niedościgniona. Nie czyta się jej łatwo, bo to nie jest ot taka zwykła powieść napisana dla mas. Tematycznie różnież raczej ambitna.

Traktuje o kobiecie-artystce mimo wszystko, w pewnym także sensie...

książek: 115
CzytamBoWarto | 2017-03-26
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 26 marca 2017

Bardzo trudno opisać tę książkę. Na pewno jest fascynująca i wciągająca. Ale ciężko w jednym zdaniu ugryźć to, o czym dokładnie opowiada. Jest nietypowa pod każdym względem.

Harriet Burden choć była artystką i autorką wielu oryginalnych i dających do myślenia prac, ludzie jej nie rozumieli i nie doceniali. Bardziej znana była z tego, że jest żoną Felixa Lorda, słynnego marszanda. Harriet miała poczucie, że w odbiorze jej dzieł, decydujące znaczenia miała płeć. Uważała, że gdyby była mężczyzną, świat inaczej spojrzałby na jej twórczość. Dlatego też postanowiła przeprowadzić eksperyment. Namówiła trzech mężczyzn by przedstawili jej prace, jako swoje. Kiedy moment jej triumfu miał nadejść, wszystko zaczęło się komplikować, a ostatni z współpracowników, wcale nie był taki chętny by wyjawić prawdę.

Całą historię poznajemy z bardzo różnych źródeł. Są to przede wszystkim dzienniki samej Harriet, ale również wspomnienia jej dzieci, przyjaciół, wywiady. Choć jest to skończona opowieść,...

książek: 94
Ina Kaa | 2018-08-20
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 20 sierpnia 2018

Zdecydowanie ta lektura należy do uczty na wielu poziomach.
Edukacyjna w temacie historii sztuki. Pouczająca gdy w grę wchodzą stereotypy kulturowe wiążące płeć. Co więcej nie tylko daje ogromną ilość przykładów gdzie kobieca sztuka została pominięta, bądź lekceważona. Piórem ciętej riposty obśmiewa męskie barykady, które wciąż pozwalają im bronić się z pozycji autorytetu.
Pokazuje również ku czemu może prowadzić próba zmiany perspektywy. Jak trudno zwalczyć skostnienie umysłu i stawić mu czoła. I jakie to niesie konsekwencje.
Jednak wszystko to zamyka się w końcowych zdaniach. Dawno nie czytałam tak poruszająco-pięknego końca.

książek: 143
inka | 2017-05-07
Przeczytana: 05 maja 2017

Wymagająca lektura, musiałam się porządnie skupić, aby z relacji kolejnych bohaterów utworzyć spójną strukturę, ale od tego momentu to już sama przyjemność. Znalazłam się wewnątrz artystycznej instalacji, przejmującej, oddziałującej na wszystkie zmysły, jak dzieła głównej bohaterki Harry Burden. Niezwykła postać, fantastycznie inteligentna, wrażliwa, silno-słaba, zdeterminowana w walce o uznanie dla własnej twórczości, wielowymiarowa, pełnokrwista. Moją uwagę zwraca też świetne tłumaczenie, język zindywidualizowany dla każdej postaci, oraz ilość przypisów świadczących o erudycji autorki. Jestem pod wrażeniem, takich książek się nie zapomina.

zobacz kolejne z 1206 
Przeczytaj także

Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Cytaty z książki
lista cytatów dodaj cytat
Inne książki autora
więcej książek tego autora
Powiązane treści
Czytamy w weekend

Do ostatniej chwili osoby z serwisu czekały z deklaracją dotyczącą tego, co będą czytać w weekend. Wszystko przez Black Friday i przeceny w księgarniach. Co z tego, że półkach, tych rzeczywistych i wirtualnych, książek do przeczytania jest całe mnóstwo - obok takich ofert nie można przejść obojętnie! Sprawdźcie jakie tytuły ostatecznie wybrali na ten weekend.


więcej
Nagroda Conrada 2017

„Ganbare! Warsztaty umierania” Katarzyny Boni, „Ma być czysto” Anny Cieplak, „Jak pokochać centra handlowe” Natalii Fiedorczuk, „Wśród przyjaciół” Macieja Sieńczyka oraz „Wakacje” Grzegorza Uzdańskiego – znamy pięć tytułów nominowanych do tegorocznej Nagrody Conrada.


więcej
więcej powiązanych treści
zgłoś błąd zgłoś błąd