Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Rammstein - Die Band

Wydawnictwo: Kagra
7,14 (37 ocen i 5 opinii) Zobacz oceny
10
5
9
0
8
7
7
16
6
4
5
3
4
1
3
1
2
0
1
0
szczegółowe informacje
data wydania
ISBN
9788363785178
liczba stron
292
słowa kluczowe
Till Lindemann, Rammstein
język
polski
dodał
Casthaluth

W idealnym świecie pisanie biografii rockowych powinno być proste. Chętny i wystarczająco zdeterminowany autor kontaktuje się z interesującym go wykonawcą lub reprezentującym jego interesy wydawcą lub managementem. Ci albo posyłają go do wszystkich diabłów, albo wyrażają życzliwe zainteresowanie. W przypadku wystąpienia drugiej opcji, autor otrzymuje następnie „zielone światło” od...

W idealnym świecie pisanie biografii rockowych powinno być proste. Chętny i wystarczająco zdeterminowany autor kontaktuje się z interesującym go wykonawcą lub reprezentującym jego interesy wydawcą lub managementem. Ci albo posyłają go do wszystkich diabłów, albo wyrażają życzliwe zainteresowanie. W przypadku wystąpienia drugiej opcji, autor otrzymuje następnie „zielone światło” od przedstawicieli artysty (ów), co wiąże się przede wszystkim z wolą wzajemnej współpracy przy biografii. Odbywa się to na zasadzie tzw. „gentlemen’s agreement” lub profesjonalnej umowy z wieloma paragrafami i trudnymi wyrazami. Opisywany artysta angażuje się wówczas w powstanie dzieła, dzieląc się z autorem swoimi wspomnieniami, refleksjami, często bardzo prywatnymi i nieznanymi dotąd szerszej grupie fanów. Mamy wtedy do czynienia z biografią autoryzowaną. Nierzadko bardzo poprawną politycznie i unikającą dla danego wykonawcy wielu wątków niewygodnych lub obyczajowo nieprzyjemnych. Ale mimo wszystko zatwierdzoną i najczęściej promowaną medialnie przez samego zainteresowanego lub jego wydawcę.

Autor równie dobrze może takiego „błogosławieństwa” jednak nie otrzymać. Wtedy staje przed bolesnym dylematem. Działać dalej, na przekór zespołowi lub artyście, którego artystyczne dokonania wcale nie rzadko szanuje, a prywatnie nawet lubi, czy jednak odpuścić w imię tak zwanych dobrych stosunków branżowych. Zazwyczaj wygrywa to drugie podejście, bo przecież może klimat się kiedyś zmieni, popularność wykonawcy zmaleje lub wzrośnie i do tematu będzie można wrócić w bardziej sprzyjających okolicznościach. Znane są także przypadki, że autor przekonany o walorach – częściej komercyjnych niż artystycznych – swojego dzieła idzie w kierunku eskalacji potencjalnego konfliktu i narażając siebie oraz wydawnictwo, które firmuje jego publikację na ewentualny proces o zniesławienie, decyduje się na wydanie swojej książki, której przeciwny jest opisywany podmiot lub strażnicy jego artystycznej spuścizny. Czasami można podobno również zarobić, nie wydając napisanej o kimś pozycji.

Jeżeli zastanawiają się Państwo do której grupy zalicza się ta książka, spieszę od razu z odpowiedzią. Do żadnej z nich.

Zespół Rammstein i reprezentujący jego interesy management przypomina obecnie szczelny gmach orwellowskiego Ministerstwa Prawdy lub obwarowany kodami dostępu budynek nowoczesnej korporacji. Bez znajomości numeru PIN otwierającego rozsuwane drzwi z mlecznego szkła, nie masz szans dostać się do wewnątrz lub nawet zerknąć, co może być za szybą. Ja nie otrzymałem szansy poznania tego kodu. Próbowałem wszelkimi dostępnymi mi środkami, zawracałem głowę niezliczonej ilości osób, którym przy okazji chciałbym podziękować za wyrozumiałość i wyrazić nadzieję, że chociaż część z nich naprawdę chciała szczerze pomóc w nawiązaniu kontaktu z Rammstein lub osobami z najbliższego otoczenia zespołu.

Wielokrotnie odbierałem odpowiedzi w rodzaju „przykro, ale naprawdę nie mogę ci pomóc…” , chociaż mam świadomość, że o żadnej zmowie milczenia mowy być nie mogło. Bardziej prawdopodobne jest to, że publikacja tej książki po prostu nie leżała w sferze zainteresowań zespołu lub jego biznesowych partnerów. Co więcej – przez trwające półtora roku bezpośrednie lub pośrednie próby skontaktowania się z muzykami Rammstein – mam prawie graniczące z pewnością przekonanie, że do nich samych taka informacja mogła nawet nigdy nie dotrzeć. Nie szkodzi. Dzięki temu napisałem książkę, która jest moją próbą opisania fenomenu zespołu. Książkę, która być może tym nieprzekonanym do Rammstein, pomoże zrozumieć i docenić ich muzykę, ale i dla oddanych, z natury wszystkowiedzących fanów będzie lekturą, która nie okaże się stratą zainwestowanych w nią czasu i pieniędzy.

Książka, którą trzymacie Państwo w rękach, jest więc nieautoryzowaną biografią. Pochwalę się jedynie, że jedną z nielicznych, jakie dotąd ukazały się na świecie na temat tego niezwykle przecież popularnego zespołu. Zespołu, który według danych, które podaję za niemiecką Wikipedią, do 2009 roku sprzedał imponujące 16 milionów płyt, a dalsze miliony kupiły bilety na ich spektakularne koncerty. Zespołu, który stał się już legendą za życia, muzyczną instytucją i najbardziej popularnym niemieckim wykonawcą rockowym w historii. Któremu w 2014 roku przypada dwudziesta rocznica powstania. I to głównie z myślą o fanach Rammstein oraz jako wyraz szacunku autora dla twórczości samego zespołu, powstała ta pozycja.

Zapraszam na wizytę w niepowtarzalnym świecie Rammstein. Viel Spaß!

Łukasz Dunaj (wstęp do książki)

 

źródło opisu: http://www.kagra.com.pl/rammstein/rammstein-die-band

źródło okładki: http://www.kagra.com.pl/rammstein/rammstein-die-band

pokaż więcej

Brak materiałów.
książek: 210
Therion | 2014-11-24
Na półkach: Przeczytane, Posiadam
Przeczytana: 23 listopada 2014

Mam mocno mieszane odczucia po przeczytanie tej książki. Po pierwsze jeżeli brałbym się za pisanie biografii tak jak Pan Łukasz Dunaj to pisałbym tylko i wyłącznie fakty i sprawdzone rzeczy. Natomiast tutaj w pierwszych rozdziałach poświęconych życiorysom poszczególnych muzyków i genezie zespołu co chwile pojawiają się sformułowania takie jak: "Domniemywa się", "Przypuszczalnie" lub inne tego typu, które świadczą o pewnych brakach w wiedzy. Według mnie w biografii nie ma miejsca na plotki i spekulacje. Dodatkowo co chwile pojawiają się odnośniki do Wikipedii. Z czymś takim się jeszcze nie spotkałem i byłem mocno zaskoczony in minus. Gdy dochodzimy wreszcie do recenzji poszczególnych płyt, utworów i co fajniejsze teledysków zaczyna się robić ciekawiej. Dowiadujemy się kilka historii z kręgu zespołu, które dotąd mogłyby być nieznane oraz źródła powstawania większości piosenek. Właśnie ta druga część książki jest powodem, dla którego warto tą biografię kupić.
Jeszcze jedna rzecz, która mi się nie do końca podoba to jakoś książki w stosunku do jej ceny. Przede wszystkim papier, na którym jest napisany tekst przypomina ten spotykany w pracach naukowych. Układ stron strasznie toporny. Od marginesu do marginesu, czasem jakiś nowy akapit. Niestety pojawiło się mało zdjęć, te które są, dość znane i oklepane. Na plus na pewno twarda oprawa. Ja książkę kupiłem za 45 złotych. W wielu księgarniach widziałem ją za grubo ponad 50zł. Obiektywnie patrząc można za nią dać 35 zł.

Pokaż wszystkie opinie o tej książce
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading

Opinie czytelników


O książce:
Poganka

To było zbyt odmienne od czytanej przeze mnie na co dzień literatury, bym mogła "dać temu gwiazdki". Ale polecam - chociażby jako ćwiczenie...

zgłoś błąd zgłoś błąd