Nie chcę spać sam. Kino Tsai Ming-Lianga.

Wydawnictwo: Ha!art
8 (4 ocen i 1 opinia) Zobacz oceny
10
0
9
0
8
4
7
0
6
0
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
data wydania
ISBN
9788361407454
język
polski
dodała
deszczowypies

Nie chcę spać sam. Kino Tsai Ming-Lianga to jedna z pierwszych na świecie pozycji książkowych poświęconych twórczości reżysera. Autorzy sytuują filmy Tsaia na ogólnym tle kinematografii Tajwanu, uwzględniając współczesny kontekst społeczno-ekonomiczny Republiki Chińskiej i specyfikę zachodniej recepcji filmów azjatyckich. Analizują sposób budowania przestrzeni ekranowej, prowadzenia narracji,...

Nie chcę spać sam. Kino Tsai Ming-Lianga to jedna z pierwszych na świecie pozycji książkowych poświęconych twórczości reżysera. Autorzy sytuują filmy Tsaia na ogólnym tle kinematografii Tajwanu, uwzględniając współczesny kontekst społeczno-ekonomiczny Republiki Chińskiej i specyfikę zachodniej recepcji filmów azjatyckich. Analizują sposób budowania przestrzeni ekranowej, prowadzenia narracji, wykorzystania dźwięku i montażu. Korzystają przy tym - między innymi - z narzędzi teoretycznych wypracowanych przez Jeana Baudrillarda, Michela Chiona, Fredrica Jamesona czy Jacques’a Lacana. Na książkę składa się dziesięć esejów oraz obszerny wywiad z reżyserem.

Tsai Ming-Liang urodził się w 1957 roku w Malezji, w rodzinie chińskich imigrantów. Pod koniec lat siedemdziesiątych przeniósł się na Tajwan i zamieszkał w Tajpej, gdzie ukończył studia na Chinese Culture University. W 1982 roku zadebiutował filmem "Buntownicy neonowego boga". Począwszy od 1994 roku, kiedy to na MFF w Wenecji otrzymał Złotego Lwa za "Vive l’amour", Tsai pozostaje jednym z ulubieńców jurorów, krytyków i publiczności wszystkich najważniejszych festiwali filmowych w Europie (Srebrny Niedźwiedź za "Rzekę" na MFF w Berlinie w 1997 roku, nagroda FIPRESCI za "Dziurę" na MFF w Cannes w 1998 roku, kolejny Srebrny Niedźwiedź i nagroda im. Alfreda Bauera za "Kapryśną chmurę" w 2005 roku).

Wpływ na styl i artystyczne wybory Tsaia wywarli europejscy twórcy kina autorskiego tacy jak François Truffaut, Michelangelo Antonioni, Rainer Werner Fassbinder czy Robert Bresson. Jego filmy oglądać można jako jedno spójne, hipnotyczne dzieło, w którym w różnych odsłonach powraca postać Hsiao-kanga (Lee Kang- sheng) – swoistego alter ego reżysera.

Film to dla mnie przede wszystkim obrazy, nie opowieści. Staram się komponować ujęcia tak, by były jak nieruchome spojrzenia" (Tsai Ming-Liang).

 

źródło opisu: http://ha.art.pl/sklep/index.php?p163,nie-chce-spa...(?)

źródło okładki: http://ha.art.pl/sklep/show.php?p=dab1c6b0d1071b6f...»

pokaż więcej

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
pokaż wszystkie
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (1)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 195
wypuklytalerz | 2016-08-10
Na półkach: Przeczytane, Posiadam
Przeczytana: 09 sierpnia 2016

Chciałbym powiedzieć, że w Polsce lepszej książki na temat Tsaia się nie znajdzie. Ale w Polsce jakiejkolwiek, innej książki na temat Tsaia się nie znajdzie. Trochę szkoda, a trochę dobrze, że przynajmniej mamy to. Analitycznie intrygujące, świeże i bardzo wnikliwe to. Chciałbym tylko więcej wywiadów i metafizyczno-egzystencjalnych przemyśleń, ale trudno. I tak warto. Bardzo bardzo warto.

Przeczytaj także

Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Zapisując się na newsletter zgadzasz się na otrzymywanie informacji z serwisu Lubimyczytac.pl w tym informacji handlowych, oraz informacji dopasowanych do twoich zainteresowań i preferencji. Twój adres email będziemy przetwarzać w celu kierowania do Ciebie treści marketingowych w formie newslettera. Więcej informacji w Polityce Prywatności.
Cytaty z książki
Inne książki autora
więcej książek tego autora
zgłoś błąd zgłoś błąd