Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Polskie biblioteki gimnazjalne w województwie śląskim w latach 1922-1939 oraz ich rola w kształtowaniu kultury czytelniczej młodzieży

Książka jest przypisana do serii/cyklu "Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach". Edytuj książkę, aby zweryfikować serię/cykl.
Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
9 (1 ocen i 0 opinii) Zobacz oceny
10
0
9
1
8
0
7
0
6
0
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
data wydania
ISBN
978-83-226-1626-2
liczba stron
240
kategoria
historia
język
polski
dodała
Wilczek

W prezentowanej publikacji zobrazowano proces kształtowania się polskich księgozbiorów szkolnych na terenach, na których wcześniej funkcjonowały biblioteki gromadzące piśmiennictwo niemieckie. Zasięg terytorialny i chronologiczny wyznaczają granice województwa śląskiego w okresie dwudziestolecia międzywojennego. Zbiory niemieckie charakteryzowane są jedynie w celach porównawczych, przede...

W prezentowanej publikacji zobrazowano proces kształtowania się polskich księgozbiorów szkolnych na terenach, na których wcześniej funkcjonowały biblioteki gromadzące piśmiennictwo niemieckie. Zasięg terytorialny i chronologiczny wyznaczają granice województwa śląskiego w okresie dwudziestolecia międzywojennego. Zbiory niemieckie charakteryzowane są jedynie w celach porównawczych, przede wszystkim w rozdziałach poruszających kwestie stanu ilościowego bibliotek szkolnych.
W części poświęconej polityce gromadzenia zbiorów można wyróżnić trzy grupy zagadnień: wytyczne ministerialne i wojewódzkie (śląskie) kształtujące proces gromadzenia, źródła finansowania księgozbiorów szkolnych w dwudziestoleciu międzywojennym i sposoby pozyskiwania materiałów bibliotecznych do bibliotek szkolnych. Analizie poddano także poziom opracowania formalnego i rzeczowego zbiorów, ich stan ilościowy oraz zawartość treściową. Starano się wykazać zależność pomiędzy różnorodnością stosowanych form udostępniania a popularyzacją biblioteki i słowa pisanego, realizowaną z wykorzystaniem różnorodnych metod i środków. W ostatniej części monografii przedstawiono wpływ księgozbiorów na kształtowanie kultury czytelniczej uczniów.

 

źródło opisu: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 2007

źródło okładki: zdjęcie autorskie

pokaż więcej

Brak materiałów.
Już teraz nowa funkcja: pakiety. Dowiedz się więcej jak kupić kilka książek w najlepszej cenie >>>
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
    Obecnie jeszcze nie ma dyskusji powiązanych z tą książką.
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (1)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 1225
Wilczek | 2012-03-05
Na półkach: Śląsk, Przeczytane
Przeczytana: 2011 rok
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Cytaty z książki
Na półkach
pokaż wszystkie
zgłoś błąd zgłoś błąd