forum Oficjalne Aktualności
Książki o magach, czarownicach i czarach
Pisałam niedawno, że gdy byłam mała, to chciałam pracować w księgarni lub być chirurgiem. I to oczywiście prawda, ale to nie wizje równych rzędów książek na regałach czy krwistych wnętrzności pacjenta wypełniały moją głowę przed zaśnięciem. Przed snem marzyłam o tym, by odkryć w sobie zdolności magiczne i zostać czarodziejką! Z wiekiem mi to (na szczęście) nie przeszło.
Zobacz pełną treśćodpowiedzi [45]
Przynieście mi głowę wiedźmy osobiście uwielbiam, włącznie z dalszymi tomami.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postJeśli szukasz magii w klimatach lekko baśniowych, to z całego serca polecam "Atramentową Trylogię" Cornelii Funke. Tam czary nie są machaniem różdżką, ale czytaniem. Świat jest wykreowany z wielką starannością, bohaterowie zdają się jak żywi - każdy, nawet najmniej istotny, nie jest tylko papierową dekoracją, ma swoje motywy, cele, przeszłość. Pierwszy raz sięgnęłam po te...
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
Kevin Hearne - cykl o druidzie i Jim Butcher z cyklem o magu Dresdenie
Terry Goodkind z cyklem Pierwsze Prawo Magii, David i Leight Eddingsowie z cyklami, Belgariady, malloreon, Tamuli, Roger żelazny z cyklem Amber, Piekara z cyklem Inkwizytorskim, Glen Cook z jego Czarną kompanią i Tyranią Nocy, Olga Gromyko ze swoją Wiedźmą, Ilona Andrews z cyklem magicznym, wszystko co...
Obietnica krwi Krwawa kampania Jesienna republika mi osobiście bardzo podobała się ta seria.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postDodam od siebie - może nie jakieś mega górnolotne ale jednak o rozpoczynaniu kariery magicznej - Trylogia Gildia magów - Trudi Canavan
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postTrudi Canavan też czytałam. Ale w ogóle mi się nie spodobało :(
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postNo to może Brent Weeks i jego cykl o Powierniku Światła
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postCórka Czarownic, Uczennica maga, Szepty dzieci mgły i inne opowiadania, Trylogia Czarnego Maga, Misja Ambasadora, Łotr
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
"Karolcie" uwielbiałam, natomiast "Kajtuś Czarodziej" czytał mi się trudno i chyba właśnie mnie przygnębiał.
Wspólcześnie mamy magów i magiczności w książkach całe mnóstwo i to nie tylko w tych dla dzieci i młodzieży. Nie jestem wielką fanką fantasy, ale czasami coś poczytuję. Bardzo podobała mi się książka Mag niezależny Flossia Naren cz.1
Popieram - Flossia Naren jest świetna! :D To zdecydowanie jedna z moich ulubionych książek. ;D
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postMoże Jonathan Carroll? Kraina Chichów, Kości Księżyca, Zaślubiny patyków etc rzeczywistość przeplatana magią, grozą - bardzo polecam
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post"Krainę Chichów" znam - i po niej bałam się sięgnąć po kolejne książki Carrolla z obawy, że będzie jak z Whartonem - wszystkie będą takie same.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postTo polecam Durne serca Carrolla- coś kompletnie innego
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postMoże 'Opowieści z Narnii'? To już klasyk chyba. Również cykl 'Stare królestwo' Gartha Nixa, 'Koło czasu' Roberta Jordana czy 'Świat czarownic' Andre Nortona. Z takich nowości to bardzo dobrze czytało mi się 'Spalić wiedźmę' Magdaleny Kubasiewicz:)
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Świat czarownic czytałam! Opowieści z Narnii mnie jakoś nie porwały.
Resztę sobie posprawdzam.
Przygody Karolci czytałam w dzieciństwie tyle razy, że znałam obie części na pamięć:) To jedno z najprzyjemniejszych czytelniczych wspomnień.
W czarodziejskim klimacie utrzymane są też perypetie Dorotki z Kansas, bohaterki "Czarnoksiężnika z Krainy Oz" i kolejnych opowieści z tego cyklu, który jest pierwszym dziełem fantasy w amerykańskiej literaturze dla dzieci.
...