Opinie użytkownika
"99 dni lata" jest historią Molly, która, po spędzeniu roku w oddalonym o wiele kilometrów miasteczku, wraca do rodzinnej miejscowości na ostatnie wakacje przed rozpoczęciem studiów, i musi tam zmierzyć się z konsekwencjami wydarzeń, w których brała udział poprzedniego lata - a są to między innymi trójkąt miłosny, utrata przyjaciółki i trudna relacja z matką.
Kate Cotugno...
"Ponad wszystko" jest opowieścią o nastolatce cierpiącej na, krótko mówiąc, alergię na cały świat. W związku z tą nieuleczalną chorobą Maddy ma kontakt jedynie ze swoją matką i pielęgniarką, żyje w zamkniętym domu z filtrami powietrza, a wiedzę o świecie czerpie z książek i internetu. O tym, jak jej życie zmienia się wraz z wprowadzeniem się nowej rodziny do sąsiedniego...
więcej Pokaż mimo toOd dłuższego czasu chciałam przeczytać "Lekcje Madame Chic", zwłaszcza odkąd fascynuję się stylem ubierania zwanym "french chic" - pomyślałam, że ta książka może być ciekawą wskazówką w tym temacie. Poza tym Francuzki od zawsze kojarzyły mi się z uosobieniem klasy i niewymuszonego wdzięku - o tym, jak uzyskać taki efekt we własnym zachowaniu i wyglądzie zawsze warto...
więcej Pokaż mimo to
Miało być tak pięknie. Wzruszająca, ciepła, magiczna powieść z mnóstwem książek w tle. Opis "Lawendowego pokoju" zachwycił mnie i od dawna bardzo chciałam tę pozycję przeczytać. Niestety, zawiodłam się, mimo tego, że miałam ochotę na właśnie tego typu literaturę.
To, co jako pierwsze uderza w "Lawendowym pokoju" to język. Niby poetycki, ale na siłę i za bardzo - wszystko...
Bardzo chciałam przeczytać "Wyznania", ale kiedy już wpadły w moje ręce, czytałam je bardzo długo - wyglądało to tak, jakbym nigdy miała nie skończyć. Ale dzisiaj przebrnęłam przez ostatnie strony tego dzieła i wiem już, że było warto. Cieszę się też, że mam tę książkę na własność, żeby móc w każdej chwili do niej wracać.
"Wyznań" nie czytało mi się łatwo ze względu na to,...
Totalnie zakochałam się w tej książce. "Świat Zofii" jest niezwykły. Dawno już wyobraźnia, fantazja autora tak mnie nie zaskoczyła - pomysł na fabułę zwala z nóg. W momencie, gdy przeczytałam, jak wyjaśnia się większa część akcji, siedziałam przez chwilę z rozdziawioną buzią - dosłownie. Sam sposób przeprowadzenia narracji jest również doskonały, dialogi, opisy - to...
więcej Pokaż mimo toChoć nie mam już "-nastu" lat, lubię czasem sięgnąć po ciekawe, młodzieżowe fantasy z dużą dawką nastoletniej miłości. ;) Na trylogię o Julii polowałam już od dawna i przykro mi stwierdzić, że pierwsza część mnie zawiodła - nie zamierzam sięgać po następne. To, co zwaliło mnie z nóg, niestety negatywnie, to język powieści - niektóre metafory, w zamierzeniu chyba jakże...
więcej Pokaż mimo toNie traktuję powieści Evansa jako literatury ambitnej i "Słonecznik" (bo taki tytuł miało wydanie, które wpadło mi w ręce) taką książką zdecydowanie nie jest. Mimo że losy bohaterów są pokomplikowane, zdarzają się sytuacje obiektywnie tragiczne, cała książka wypada raczej jako lekki romans niż dramat czy obyczajówka. Wyidealizowani bohaterowie to chyba specjalność tego...
więcej Pokaż mimo toLosy Władysława Szpilmana są szokująco nieprawdopodobne. Choć chyba to samo można powiedzieć o większości Żydów, którzy podczas II wojny światowej mieszkali w Polsce i ocaleli - to, że przeżyli, zakrawa o cud. Autor opisuje swoje przeżycia w sposób mało emocjonalny, raczej jak suchą relację o życiu kogoś zupełnie innego. To sprawia, że te wspomnienia są jeszcze bardziej...
więcej Pokaż mimo toBardzo sympatyczny zbiór opowiadań. Mimo że to "WCZESNE sprawy Poirota", myślę, że spodobają się raczej osobom zaznajomionym już ze wspaniałym detektywem. Wtedy takie pojedyncze scenki z jego pracy stają się naprawdę zajmujące. Bo czy prawdziwy fan Poirota mógłby oprzeć się opowiadaniu, w którym detektyw łamie prawo albo... myli się? Sama nie wiem, o który czyn mniej bym go...
więcej Pokaż mimo toCo mogę napisać, kiedy wprost uwielbiam kryminały Agathy Christie w dobrym, starym, klasycznym stylu? I Poirota, do którego żywię fanatyczną sympatię? "A.B.C." to kolejna doskonała książka z wartką akcją, sprytną intrygą, ciekawymi dialogami, doskonałą fabułą. Dzięki niej polubiłam też bardzo Hastings'a, wcześniej chyba aż tak go nie doceniałam. Polecam!
Pokaż mimo toWspaniała, typowo "Jeżcyjadowa" książka - seria nie utraciła nic ze swojej wyjątkowości. Musierowicz zawsze była dla mnie trochę naiwna, ale w taki baśniowy, magiczny sposób i tego w tym tomie również nie zabrakło. Bohaterowie nie stracili nic ze swojej indywidualności, wciąż mają unikatowe charakterki, rozpoznaje się ich nawet, gdy autorka każe się domyślać, o kogo chodzi...
więcej Pokaż mimo toBardzo ciekawa książka. Rzeczywiście momentami więcej tu samych PRL-owskich dygnitarzy, a nie ich kobiet, ale dla takiego laika w dziedzinie historii, jak ja, nie wpływa to na odbiór treści. Czasami trochę męczące było to, że "Kobiety władzy PRL" to w zasadzie zbiorowisko plotek na temat życia towarzyskiego opisywanych osób - mogłam się tego spodziewać, ale jednak natężenie...
więcej Pokaż mimo toWstrząsająca powieść. Bardzo dobra dla tych, którzy uważają II wojnę światową za tę najokrutniejszą. Nie można tak wartościować - tam, gdzie ludzie się zabijają, gdzie jacyś wielcy, gdzieś na górze, zmuszają tych na dole do zabijania się nawzajem, tam zawsze będzie cierpienie, ból, rozpacz, utrata nadziei, a te są udziałem konkretnych ludzi, których przeżyć nie sposób...
więcej Pokaż mimo to
Niezwykła książka. Ona jest o wszystkim. O życiu. O miłości. O poświęceniu. O zadośćuczynieniu. O przyjaźni. O prawdzie.
Khaled Hosseini pisze niezwykle. "Chłopiec z latawcem" to dzieło Sztuki.
Khaled Hosseini pisze niezwykle. Maluje słowami opowieść, choć nie używa wielkich czy poetyckich wyrażeń. Opisywany przez niego świat jest jak żywy. Widziałam, słyszałam, smakowałam, czułam to, co bohaterowie. "Tysiąc wspaniałych słońc" to książka niezwykle poruszająca. Pewnie dlatego, że realia, w jakich osadzona jest historia zmyślonych bohaterów, wcale zmyślone nie są....
więcej Pokaż mimo toTa książka jest wyjątkowa. Autorki w prosty, lekki sposób mówią o sprawach poważnych i wielkich. Obie kobiety dają niezwykłe świadectwo bycia matkami, żonami, kobietami spełniającymi się zawodowo i wierzącymi w Boga. Szczerość rozmowy jest oczywista - obie panie przyznają się zarówno do swoich słabości, jak i sukcesów, opowiadają wprost o przeszłości i obecnych poglądach i...
więcej Pokaż mimo to"Piąty elefant" wyraźnie różni się od pozostałych przeczytanych przeze mnie powieści ze Świata Dysku - głównie dlatego, że bardzo dużo tu się dzieje! Nie czytam książek Pratchetta dla szybkiej akcji, a tutaj, proszę - wraz ze znanym mi już, doskonałym humorem, błyskotliwymi porównaniami i zachwycającą zabawą językiem, dostałam też porcję adrenaliny, jak w dobrym kryminale,...
więcej Pokaż mimo toZastanawiam się i zastanawiam, co napisać o tej książce i trudno mi znaleźć słowa - tyle wywołała emocji. Śmiałam się przy niej, cieszyłam, serce mocno mi biło, a zaraz znów płakałam tak bardzo, że nie mogłam rozczytać słów, a wszystko wokół było mokre od moich łez. Trzeba przyznać, że Karen Kingsbury nie boi się trudnych tematów, ale opowiada o nich w wyjątkowo smaczny,...
więcej Pokaż mimo toCzytam Tolkiena i ciągle nie mogę się nadziwić, jak można mieć tak niezwykłą wyobraźnię, tak ogromną fantazję, tak niebywałą zdolność kreowania nowych światów. Nie wiem, być może to dlatego, że sama nie jestem zbyt kreatywna, ale to, co stworzył ten człowiek, jest dla mnie niepojęte w swojej złożoności i wielkości. W "Silmarilionie" niestety widać, że to tylko jakby skrót,...
więcej Pokaż mimo to