Opinie użytkownika
Jeśli dialogi w „Problemie trzech ciał” zdawały Wam się drętwe i nienaturalne, to w „Ciemnym lesie” są jeszcze gorsze. Być może to kwestia tłumaczenia z angielskiego na polski (w co wątpię) lub tłumaczenia z chińskiego na angielski (odrobinę bardziej prawdopodobne), ale mam dziwne przeczucie, że to jednak wina autora. A szkoda, bo ma kilka ciekawych pomysłów.
Pokaż mimo toPotwornie nieudolne tłumaczenie: składnia i idiomatyka jeden do jeden z angielskiego. Bardzo dużo treści o DJ-ce.
Pokaż mimo toLubię Dukaja, ale ta książka jest potwornie chaotyczna i niepotrzebna. Właściwie nic się w niej nie klei. Bohaterowie (o ile można ich tak nazwać) są płytcy i nienaturalni, a postapokaliptyczny świat został wykreowany, jak odniosłem wrażenie, bez jakiegokolwiek wyczucia i głębi. Niepoukładane i niejasne są także wywody 'filozoficzne' autora/bohaterów. Rozumiem, że autor...
więcej Pokaż mimo toFenomenem Murakamiego jest bodaj jego narratorska wstrzemięźliwość. Nie wtrąca się do życia swoich bohaterów nacechowanymi emocjonalnie przymiotnikami, opisami... W Tsukuru Tazakim bardzo łatwo zauważyć, jak ta wstrzemięźliwość służy imersji. Autor nie dopowiada, jedynie odkrywa wieko – sięganie do wnętrza bohatera zostawia czytelnikowi.
Pokaż mimo toNie dałem 10/10, bo ta kompilacja jest wyjątkowo niezgrabna. Po pierwsze, wiersze zebrane są z wydania Martina Seckera z 1933 roku, gdzie niestety znamienne dla Emily pauzy są zachowane jedynie częściowo; na poprawionej interpunkcji te wiersze wiele tracą! Po drugie, kompilacja wg mnie nie ma głębszego zamysłu, jakiegoś motywu przewodniego. Poza tym warto czytać!
Pokaż mimo to
(przeczytane w języku angielskim)
Opowieść podręcznej, poza oczywistymi zaletami, zaskoczyła mnie swoim nietuzinkowym podejściem, jak na taką tematykę przystało. Po pierwsze, zarówno sama narratorka, jak i profesorowie badający autentyczność jej zwierzeń, są w gruncie rzeczy skazani na brak obiektywności: Freda — ze względu na emocje, które jej towarzyszą, profesorowie —...
Abstrahując od treści — Preston trafia swym językiem w samo sedno. Sznyt dziennikarski autora zdecydowanie pomaga tej opowieści; nie dość, że jest bardzo szczegółowy, a zarazem oszczędny emocjonalnie, to książka napisana jest szalenie, aż do bólu, logicznie. Warto przeczytać w oryginale!
Pokaż mimo toPo raz kolejny dochodzę do wniosku, że Wiesława Myśliwskiego nie jestem w stanie w pełni objąć swoim czytelniczym umysłem. Jego myśl jest tak dalece większa od języka którym się posługuje (niezwykle prosty i dosadny, a zarazem przepiękny i poetycki), że co chwila czuję się mały czytając jego pozycje. Ilekroć sięgam po którąś z jego książek, odnoszę wrażenie, jak gdyby...
więcej Pokaż mimo toMoja pierwsza pozycja Nesbo. Bardzo przyjemne kreślenie sylwetek bohaterów. Czytało mi się dobrze gdzieś do połowy; zwłaszcza moment spotkania protagonisty z antagonistą, i sposób wprowadzania intrygi. Natomiast rozwiązywanie się zawiłości fabularnych jak i sama końcówka totalnie mnie zawiodły. Książka nierówna pod wieloma względami, aczkolwiek myślę, że jeszcze sięgnę po...
więcej Pokaż mimo toArcydzieło wzdłuż i wszerz. Warto pozwolić sobie na tą powieść; właściwie w każdym wieku. Człowiek, który choć raz w życiu poczuł, że jest istotą twórczą, łaknącą, powinien to przeczytać. Niesamowitym aspektem tej książki jest siła z jaką utożsamiamy się z bohaterem. Skończony obraz indywidualizmu i jego pułapek, istoty idei, wiary w siebie i w życie, i jej braku. Wszystko...
więcej Pokaż mimo toAbsolutnie wspaniała autobiografia. Przede wszystkim niezwykle szczegółowa (od dat, przez nazwiska, aż po gaże) i nieskończenie barwna. Historia człowieka, który swoim niezdartym zapałem dopiął swego i osiągnął karierę przekraczającą najskrytsze marzenia polskich twórców, którzy zdecydowali się (bądź też nie mieli wyboru, tudzież szczęścia) pozostać w swoim ojczystym kraju...
więcej Pokaż mimo toKsiążka bardzo przyjemna i intrygująca gdzieś tak do połowy. Później po prostu nic się nie dzieje; konwencja, język i fabuła zaczynają nużyć, aby na końcu wydać ostatnie tchnienie, które w pewien sposób ratuje przed monotonią. Wakacyjna lektura na ciepłe i leniwe dni.
Pokaż mimo toJak zwykle Lem tworzy pozycję wymagającą od czytelnika uruchomienia wszystkich możliwych komórek mózgowych. Roller-coster po odmętach innowacyjnych zagadnień literackich i tożsamych autorowi osobliwych, zabawnych, niespotykanych, zadziwiających i miejscami przerażających wolnych przemyśleniach naukowych, jakże i całkowicie spójnych od A do Z teorii. Zawsze po przeczytaniu...
więcej Pokaż mimo to