Opinie użytkownika
To tylko woda –
Prawie sama woda
Ten człowiek.
("***" s.10)
Jakiś czas temu, czytając tomik wierszy, usłyszałam od znajomego, że poezja to tylko gadanie o miłości. Czy tak jest w rzeczywistości? Owszem, dużo czasu poświęca się miłości. Tak jest jednakże w każdym gatunku literackim. Poezja ma to do siebie, że jest nośnikiem piękna i miłości. Zapewniam was, że poezja to...
Trzecia część niezwykłej obyczajowej serii Beaty Majewskiej. Tym razem nie spotykamy Łucji i Hugona. Główną bohaterką jest Olga. Kobieta, z którą kiedyś spotykał się Hugo. Olga jest trzydziestoletnią, wysoko postawioną, majętną i atrakcyjną kobietą. Życie nie jest dla niej łaskawe. Nie radzi sobie z odrzuceniem Hajdukiewicza, dodatkowo spada na nią choroba. Wydarzenia te...
więcej Pokaż mimo to
Pod skórą” to piękna i wzruszająca historia. Mocna i delikatna zarazem.
Oskar wraca do domu po kilku latach nieobecności. Remont rodzinnego domu łączy z pracą w lokalnym klubie. To właśnie tam jego wzrok przykuwa dziewczyna wyłaniająca się z mgły.
Ada spędza wakacje, oddając się swojej największej pasji. Prowadzi zajęcia taneczne, a wieczorami wraz ze znajomymi...
Na wstępie zaznaczę, że mam strasznie duży problem z ocenieniem tej książki. Dlaczego? Czyta się ją szybko, w miarę dobrze, a jednak… Jednak musiałam ją odłożyć w pewnym momencie na bok i odczekać. Nie dlatego, że była trudna. Nie dlatego, że nie mogłam unieść jej emocji. Dlatego, że mnie po prostu wkurzyła. Byłam wściekła i musiałam odpocząć. Po kilku dniach jednak...
więcej Pokaż mimo to
"Planeta grubasów" jest książka, która pojawia się w idealnym czasie. Z jednej strony mamy bycie fit, a z drugiej epidemie otyłości. Autorzy pokazują nam wyniki swych badań dotyczących tego drugiego zagadnienia. Dodatkowo ujawiniają również sposoby jakimi kuszą nas koncerny.
Bardzo się ciesze, że wreszcie powstała książka o zdrowym odżywianiu oraz walce z otyłością, która...
"Sekretna zima Jaśminy" to powieść pełna uroku i siły. Jaśmina ucieka od męża i próbuje zacząć wszystko od nowa. Pomimo tak odważnego kroku, kobieta jest bardzo zagubiona. Nie wie gdzie iść. Co dalej zrobić. Nie ma planu. Na szczęście na jej drodze pojawiają się wyjątkowi ludzie.
Jaśmina ma podwójną naturę. Z jednej strony jest bardzo wrażliwa i delikatna, kocha zwierzęta...
“Prosto z Ambony” to pierwsza z książek Krzysztofa Daukszewicza, którą miałam okazję czytać. Pana Krzysztofa jednak bardzo lubię, dzięki programowi “Szkło kontaktowe”. Autor zawsze ma w zanadrzu zabawne anegdotki, wypowiada się bardzo inteligentnie i słucha się go z przyjemnością. Bardzo się cieszę, że mogłam przeczytać jego książkę.
Najnowsza książka autora to zbiór...
Jeżeli książka najpierw nie pozwala ci zasnąć, bo musisz ją czytać. Później nie pozwala, bo wzbudziła wielkie emocje. Wiedz, że to dobra książka.
Na początku chciałabym powiedzieć kilka słów o fabule. Ewa Barska jest komisarzem we Wrocławskiej policji. Jak nikt inny wie ile zła kryję się na ulicach tego miasta. Jednak wciąż nie potrafi przejść obok tego obojętnie....
Monika Hołyk-Arora, jest autorką, która pisze lekko i przyjemnie. Jej opowiadania są krótkie ale treściwe. Miłość przewija się w każdym z nich. Czyta się doskonale. Typowo kobieca literatura. W "Cenie za miłość" spotykamy troszkę co innego. Nie ma wielkich miłosnych uniesień. Nie ma romansu rodem z bajki. Jest za to dużo prawdziwych emocji, bólu oraz szczerych...
więcej Pokaż mimo to
Książek o anoreksji i bulimi na polskim rynku jest dużo. Jednak mało, która ukazuje prawdziwy obraz tych zaburzeń. Autorki często chorowały na zaburzenia odżywiania. Szkoda, że to nie sprawia, że książki są lepsze. Obraz jest przyrysowany, nie ukazuje prawdziwego bólu. Jak jest w przypadku "Kochanej"?
"KochAna. W pułapce anoreksji i bulimi" to poetycki obraz zaburzeń...
Trzecie spotkanie z Martą Motyl jest dla mnie tak samo interesujące jak poprzednie. Jest to jednocześnie drugie spotkanie z Magdą, główną bohaterką "Odcieni czerwieni" i "Mocy granatu". Warto również na wstępie zaznaczyć, że kolejność czytania kolorowej serii nie ma znaczenia. Znaczenie ma natomiast otwarty umysł.
Jak wspomniałam wcześniej. To moje drugie spotkanie z...
Rekomendacja Lottaczyta: „Nowe życie” nie jest tylko powieścią. Jest podróżą po najskrytszych zakamarkach ludzkiej duszy!
Przypadkowe spotkanie. Zauroczenie od pierwszej chwili. Dwa poglądy na życie. Daniel jest ginekologiem, który nie wstydzi się faktu, iż pomaga kobietą pozbyć się "problemu". Wraz z kolegami wybiera się nad polskie morze. Drogi hotel, błogie lenistwo,...
Jakiś czas temu powiedziałam mojemu koledze o tej książce (M. pozdrawiam cię serdecznie!). Ów kolega pochodzi z Suwałk i nie mógł wyjść ze zdumienia, iż ktoś mógł napisać książkę, gdzie akcja dzieje się w jego rodzinnych stronach. Przecież tam nie może się nic dziać. A jednak! Dzieje się i to wiele. Musicie sprawdzić sami!
Pamiętam moje pierwsze spotkanie z Arturem...
Na początku pragnę wyjaśnić jedno. "Zamordować dziecko" nie jest książką o szaleńcach. Ludziach, którzy są mordercami. Ludziach, którzy są psychopatami. To książka, która jest o matkach. Matkach, które kochają swoje dziecko ponad wszystko. Matkach, które wiedzą, że w tej sytuacji ich dziecko, będzie cierpiało. To nie podręcznik o zabijaniu. To książka o cierpieniu matki i...
więcej Pokaż mimo toBiorąc tę książkę do ręki nachodzi nas pytanie „nie za dużo Wołynia? Co nowego mi powiedzą?”. Jednak warto się przemóc. „Wołyń bez litości” jest obrazem ludzi. Ludzi, a nie walk i rzezi. Powieść oparta na faktach. To najbardziej sprawia, że łapie nas przerażenie z każdą stroną. Z tym, że tak jak wspomniałam wcześniej, ten tytuł różni się od innych. Mówi o ludziach, nie...
więcej Pokaż mimo to
Moja rekomendacja: "W niezwykle barwny sposób Pit Bass pokazuje, co by było gdyby historia miała ukryte tajemnice. Fantastyczny język, zręczna narracja, historia godna niejednego filmu, to tylko niektóre z wielu atutów "Braci". Książka nie tylko dla miłośników II wojny światowej. Musicie dowiedzieć się co by było gdyby!"
Wyobraźcie sobie, że Dyktatorzy z czasów II...
„Moja mama jest Aniołem” to wspomnienia córki, której mama zmarła na nowotwór. Książka jest swoistym pożegnaniem, a jednocześnie pogodzeniem z sytuacją. Forma terapii przez pisanie. Choroba opisana jest w najmniejszych szczegółach. Autorka nie ukrywa żadnego bólu, brudu czy zapachu. Pisze wprost. Bez owijania w bawełnę. Osobiście bardzo mi się to podoba. Z reguły książki o...
więcej Pokaż mimo to
Lata 50-te XX-go wieku, w Polsce zdecydowanie nie należały do najłatwiejszych. Próba odbudowania kraju po wojnie. Odbudowania swojej sytuacji oraz psychiki. Realie życia były bardzo trudne, a o prace ciężko. Ci którzy nie pamiętają tych czasów (np. Ja), znają je z opowiadań dziadków czy rodziców.
W małym miasteczku była kamienica. Mieszali w niej głównie ubodzy ludzie....
Kolejna książka z cyklu "Bierzesz do ręki, czytasz, odkładasz bo nie ma więcej liter".
Zapierająca dech w piersiach opowieść o życiu, miłości, walce o siebie oraz zemście. Historia, która może przydarzyć się każdemu.
Typowy romans? Zdecydowanie nie. Zdrady i problemy to chleb powszechni bohaterów.
Marta po wyprowadzce od bogatego męża, szybko odczuwa skutki...
Czekałam na tą książkę bardzo. Moja przygoda z autorką zaczeła się rok temu. Dane mi było zapoznać się z historią Brygidy z "Brygida show". Okazało się również, że z Magdą łączy nas więcej niż może się wydawać.
Magdalena Trubowicz pisze w sposób bardzo lekki i przyjemny. Jej bohaterowie przeżywają rozterki. Mam jednak wrażenie, że aż tak ciężkiego życia, autorka nie...