Opinie użytkownika
Po tak wielu godzinach spędzonych w iście rodzinnej atmosferze z twórczością Anety Jadowskiej, w końcu postanowiłem dać ponownie szansę Dorze Wilk. Wiem, że unikałem jej jak diabeł święconej wody, co niejednokrotnie opisywałem przy okazji innych recenzji, ale do pewnych decyzji trzeba dorosnąć i nie żałuję tego. Nie jest to mój pierwszy powrót do porzuconej przeze mnie...
więcej Pokaż mimo toPrzeglądając spis moich ostatnich recenzji. No wiecie tych gotowych do umieszczenia na blogu dochodzę do wniosku, że jestem trochę monotematyczny, jeżeli chodzi o autorów. Trzecia z kolei czytana przeze mnie książka została napisana przez Anetę Jadowską. Chyba dawno tak nie miałem, zwłaszcza że każda z nich należy do innej serii, a trzeba przyznać, że już trochę ich...
więcej Pokaż mimo toMagdalena Kozak to pisarka dość dobrze znana, mimo że na swoim koncie niema zbyt wielu książek. Dla mnie to głównie autorka Cykl o Vesperze, czyli jakby to było gdyby do naszej armii dołączyły wampiry, trochę Underworld po Polsku, oraz dość zabawnego zbioru opowiadań „Paskuda & Co”. Z zawodu jest lekarzem wojskowym, co pozwoliło jej naprawdę dobrze opisywać walki oraz...
więcej Pokaż mimo toWiecie za co pokochaliśmy “Listy do M”, chodzi mi o te pierwsze, może i drugie. Wydaje mi się, że ich najmocniejszą stroną były historie zwykłych ludzi. Takich jakich spotykamy na co dzień. Dlatego też tak szybko serce zabiło mi do dzisiejszej książki. Jej opis wskazywał, że mamy tutaj do czynienia z podobnym schematem. Nawet tytuł to wskazuje. Pamiętacie, gdzie pracował...
więcej Pokaż mimo toW swoim życiu przeczytałem wiele książek. Wśród których na spokojnie można znaleźć jednotomowe powieści, zbiory opowiadań jak i również opasłe serie. Niewiele jest jednak tytułów należących do tej ostatniej grupy, które chciałem przeczytać jednym tchem. No wiecie jak nałogowy palacz, który zapala papierosa od papierosa by tylko nie stracić tego aromatu. Podobnie jest z...
więcej Pokaż mimo toWzloty i upadki w czasie pisania wielotomowych serii to rzecz normalna. Widać to u większości pisarzy, bo chyba na palcach jednej ręki można policzyć twórców, którym udaje się ta dość trudna sztuka utrzymania poziomu. Patricia Briggs jest dla mnie numer jeden, jeżeli chodzi o zagranicznych pisarzy, chociaż przyznam, że nie wszystkie części o przygodach Mercy Thompson są...
więcej Pokaż mimo toNawet nie wiecie jak nie lubię pisać zaległych recenzji. I to takich które już dawno powinny pojawić się na moim blogu. Książkę, o której dzisiaj opowiem przeczytałem jakiś czas temu, ale zasługuje ona w pełni na kilka, a raczej kilkanaście słów, bo z niezwykłym jak na nasze czasy szacunkiem podchodzi do czytelnika. Zwłaszcza, że jej grupą odbiorczą są dzieci. “Cyrk...
więcej Pokaż mimo toWiecie, co jest najgorsze w czytaniu wielotomowych serii? Oczekiwanie na kolejne tomy. Jak mnie to denerwuje, gdy już się wkręcam w świat, zaczynam lubić bohaterów, a tu figa z makiem. To trochę jak udział w wyścigu, gdy trasa nie została do końca wybudowana. Wiesz, że pojedziesz dalej, ale niestety musisz czekać. Jestem osobą cierpliwą, dlatego będę grzecznie wypatrywał,...
więcej Pokaż mimo toDetektywistyczne, kryminalne fantasy to właśnie jest to, co tak bardzo lubię. Dlatego też, gdy przeczytałem, o czym mniej więcej jest „Coś z Nightside” Simona R. Greena wiedziałem, że wcześniej czy później trafi w moje ręce. Ponowne wydanie tej dość olewanej przez nasze wydawnictwa serii spowodowało, że ten moment w końcu nadszedł. Mówię, że została ona olana, bo w...
więcej Pokaż mimo toTak powinny wyglądać „Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć”. Taka myśl przyszła mi do głowy już po kilku stronach książki, która dla mnie jest powiewem świeżości na polskiej scenie fantastycznej. Pozycja ta ma więcej wspólnego z magicznymi stworzeniami niż film, w którym z kolejnymi odsłonami schodziły one na drugi jak nie trzeci plan. Nawet nie wiecie jak bardzo mnie to...
więcej Pokaż mimo toŻycie po życiu. Zaświaty. Temat ten wielokrotnie był wałkowany w książkach, filmach, serialach i to na wiele sposobów. W końcu ile religii tyle wersji tego, co się dzieje z duszą po naszej śmierci. Widzieliśmy już wersje mroczne, przerażające oraz dość dowcipne, a jednocześnie chwytające za serce. Jednak to Marcin Kowal w swoim „Stażyście tom 1” pokazał chyba najbardziej...
więcej Pokaż mimo toPierwszy raz zawsze jest wyjątkowy i podchodzi się do niego z pietyzmem powiedziałbym nawet z pewnego rodzaju czcią. Tak właśnie mam dzisiaj. W końcu mimo wieloletniego doświadczenia w pisaniu recenzji żadne wydawnictwo nie dało mi szansy zapoznać się z ich dziełem w ramach współpracy. Dlatego już na samym początku dziękuję wydawnictwu Insignis za tę szansę i z czystą...
więcej Pokaż mimo toAneta Jadowska może czuć się zagrożona, jeżeli chodzi o tworzenie silnych bohaterek należących do bardzo magicznych rodów. W końcu wykreowana przez nią Rodzina Koźlaków ma konkurencję, która spokojnie zrzuci ich z piedestału. Powiedziałbym nawet taką, z którą spotkanie w Familiadzie mogłoby się skończyć tragicznie dla prowadzącego w szczególności gdyby suchar okazał się...
więcej Pokaż mimo toNikt tak nie tworzy silnych, nieposkromionych kobiecych postaci jak Aneta Jadowska. To ona dała nam Dorę Wilk czy też Nikitę. Widocznie jednak było jej za mało, bo jak to się mówi w grupie siła. Dlatego też nie mogło zabraknąć całej rodzinki babek z jajami. Wybaczcie mi ten prostacki język, ale panie z klanu Koźlaków są gorsze niż plagi egipskie zwłaszcza, gdy ktoś nadepnie...
więcej Pokaż mimo toNie wiem jak Wam, ale mi do tej pory tylko raz zdarzyło się zacząć serię literacką od środkowego tomu. Przez to trochę dziur cała opowieść miała, ale w ostatecznym rozrachunku połapałem się, o co w niej chodzi. Niestety historia lubi się powtarzać. Ostatnio wpadł w moje ręce „Anioł na śniegu”, to drugi tom cyklu zatytułowanego „Cztery płatki śniegu” spod pióra Joanny...
więcej Pokaż mimo toNigdy nie spodziewałem się, że literatura obyczajowa zagości w mojej wirtualnej biblioteczce. Jestem w tej kwestii całkowicie szczery. Często sięgałem po różne gatunki literackie, ale z tym nigdy nie było mi po drodze, a dzisiaj prezentuję Wam już drugą książkę, po która jeszcze kilka lat temu bym nawet nie sięgnął. To chyba starość, albo po prostu zaczynam wpadać w...
więcej Pokaż mimo toLiteratura obyczajowa nigdy nie należała do gatunków, po które chętnie sięgałem. Za bardzo mi się kojarzyła z romansami. O kobietach, które wzdychają na widok każdego przystojniejszego faceta. Dlaczego więc sięgnąłem po „Hotel pod jemiołą” Richarda Paula Evansa? Powody są dwa. Pierwszy to taki, że jego książki dość często pojawiały się w moich wpisach z zapowiedziami, a...
więcej Pokaż mimo to
Nie każda książka fantastyczna musi być walką dobra ze złem, nie musi też przedstawiać świata wykreowanego w stu procentach w umyśle autora. Czasem wystarczy, że będzie ona symboliczna, chociaż nie wiem czy to dobre określenie, jeżeli dwójka głównych bohaterów to istoty z mitologii. Właśnie to jest najciekawsze w książce zatytułowanej „Golem i Dżin” Helene Wecker.
To...
Zawsze podziwiałem pisarzy gatunków wszelakich, że w porównaniu do twórców filmowych potrafią utrzymać poziom i jakość mimo już wielu napisanych książek, zwłaszcza tych połączonych jednym uniwersów. Domyślam się, że nie jest to łatwe i nigdy nawet nie będę próbował stawać z nimi w szranki. Zwłaszcza z pisarką, w której twórczości jestem po prostu zakochany. Chodzi mi o...
więcej Pokaż mimo to
Dzisiaj postaram się napisać krótko, zwięźle i na temat. Zwłaszcza, że nie tak łatwo opisywać kolejny tom serii, która tak na prawdę dopiero się rozkręca. Nie poznaliśmy jeszcze wszystkich bohaterów, a nawet Ci już znani zbyt wiele nam nie pokazali, bo nie zdążyli. Tak jest chociażby z Harrym Dresdenem z „Pełni księżyca” Jima Butchera.
Tym razem nasz mag-detektyw będzie...