Opinie użytkownika
Jestem zauroczona okładką “Miejsca cudów” jak i jej środkiem. Dawno nie czytałam tak pięknie napisanej historii.
Opowieść jest wydaje się prosta. Cztery kobiety i jeden łączący je mężczyzna, Augustus. Dla Mayi i Rory to ukochany ojciec, choć biologiczny tylko pierwszej z nich, dla Meadow to były mąż i partner biznesowy. Jest też Norah, najnowsza dziewczyna. Kiedy Augustus...
Jeśli interesujecie się historią, szczególnie II wojną światową, to jest must read! "Niemiecki czołgista na froncie wschodnim." to absolutny unikat. Dziennik nie został dostosowany, napisany specjalnie, by coś wybielić. Jest wydany tak jak Friedrich Sander to pisał w czasie operacji Barbarossa. Można nie tylko dowiedzieć się czegoś nowego o froncie wschodnim, ale także po...
więcej Pokaż mimo to
Każdy z nas słyszał nazwę Paź Królowej, ale czy znamy inne gatunki motyli? Ja kompletnie nie, chociaż uwielbiam te stworzonka, ale jak się okazało, tylko motyle dzienne. Nocne mnie przerażają 😂
Dlatego z chęcią sięgnęłam po Atlas Motyli, gdzie znajdziemy 279 opisów gatunków zamieszkujących Europę z ich pięknymi zdjęciami. Dla mnie to kopalnia informacji i ciekawostek. Od...
Mi do trzydziestki jeszcze troszkę brakuje, ale nigdy nie myślałam o tym jak o końcu młodości. Urodziny jak urodziny ;)
Inaczej niż ja myśli Mirka, która ma obecnie 29 i pół. Nie ma męża, tylko byłego okropnego narzeczonego, 7 - letnią córkę i pracę, której coraz częściej ma dość. Na pewno nikogo to nie dziwi skoro jest nauczycielką 😉 Zbliżająca się trzydziestka jest dla...
Szczerze mówiąc, zawsze bardziej interesowała mnie I wojna światowa niż druga. Nie jest to tak „popularne”, jeśli mogę tak powiedzieć, tutaj, w Polsce, jak w Wielkiej Brytanii. Oczywiście jest to oczywiste dlaczego, to ona na zawsze zmieniła życie Brytyjczyków, zwłaszcza arystokracji. Jestem wielką fanką Downton Abbey i bardzo podobał mi się sposób, w jaki zostało tam to...
więcej Pokaż mimo to
Jako Polka bardzo bałam się czytać tę książkę, bo znam już kilka złych pozycji, które miały miejsce w czasie II wojny światowej. Ale pokładałam w niej duże nadzieje, zwłaszcza, że mowa w niej o Irenie Sendlerowej, która do dziś jest niezapomnianą postacią.
Zofia mieszka z rodziną w Warszawie. Trzy lata wcześniej nasz kraj został zaatakowany przez Niemcy i ZSRR, a teraz, w...
Dzisiaj skończyłam „Pustać” i ta książka absolutnie wbiła mnie w fotel.
Ada jest w szczęśliwym związku z Kamilem. Niestety jak to czasem bywa, jego znajomi okazują się nie tak fajni jak on. Stara się zyskać ich przychylność.
Ponad rok później udaje się do psychologa. Przyjmuje jego propozycję, by wspólnie napisać książkę. Ma opowiadać o morderstwie w Pustaci. W rozdziałach...
Młoda czarownica Tana niedługo skończy 21 lat i po tradycyjnym rytuale ma poślubić syna gubernatora ze stałego lądu. Ma to pomóc w uzyskaniu pokoju między zwykłymi ludźmi stamtąd, a magicznym ludem z wyspy Czarownia.
Wiele lat temu przodkowie Tany uzgodnili, że będą korzystać tylko z niskiej magii. Ta mocniejsza, czarna, jest zakazana. By wyzwolić nieużywaną moc, która może...
"To kopanie, to i tak nie pomogło ani nie zaszkodziło temu umarłemu. Nic złego nikt nie robił. To, com znalazł, to by i tak przepadło."
Powojenna bieda, komu to zaszkodzi, nie może się zmarnować. Tak poszukiwacze żydowskiego złota usprawiedliwiali sobie i wszystkim wokół swoje czyny. Grzebali w przekopanej ziemi, wyrywali złote zęby, zabierali biżuterię z kości....
Jestem wielką fanką Outlandera. Ucieszona zaczęłam słuchać nowelki "The Space Between" na Storytel. Cieszyłam się, że mogę się z nią zapoznać. Dopiero po fakcie odkryłam, że mam ją w zbiorze opowiadań "Siedem głazów przeznaczenia" wydanych w Polsce :D A za to się jeszcze nie zabrałam. Cóż, jedno już za mną ;)
"The Space Between" opowiada historię mniej znanych bohaterów...
Czytam wszystkie książki autora, od czasu "Historii przemocy". Chociaż nie przeżyłam nawet ułamka tego co Edouard Louis, łatwo się z nim utożsamiam i lubię jego styl pisania.
"Zmiana" jest ponownie powieścią biograficzną, ale tym razem skupia się na swojej metamorfozie z gnębionego, niezrozumianego chłopca z małego miasteczka do mężczyzny z Paryża i znanego pisarza.
Jest...
Znam wielu fanów Stephena Kinga i sama chciałam kiedyś spróbować. Zaczęłam od "Carrie", która jakoś mnie nie zachwyciła.
Mając chwilę czasu zdecydowałam się przeczytać "Rok wilkołaka". Jego największym plusem w tamtym momencie była mała objętość.
W miasteczku pojawia się wilkołak. Nie wiadomo kto nim jest ani kogo zaatakuje następnego. Jak podpowiada tytuł, akcja dzieje...
Bardzo rzadko mam sytuację, kiedy po prostu nie wiem co napisać o książce. Potrzebowałam dużo czasu, by znaleźć odpowiednie słowa... "Ja, która nie poznałam mężczyzn" to podróż, którą można przejść tylko sam na sam z narratorką.
Jest nią dziewczynka, nie zna swojego imienia ani wieku. Nie wiedzą też tego kobiety, które razem z nią są w klatce. Od kiedy tam są i dlaczego?...
Po zakończeniu „Ocali nas miłość” nie mogłam doczekać się następnego tomu. Autorka ponownie napisała wspaniałą powieść, która jest wciągająca i wzruszająca.
(Uwaga! Spoilery do poprzednich tomów!)
Lizka walczy o przetrwanie w obozie. Wsparciem są inne więźniarki oraz myśli o ukochanym Franzu. On robi co może wraz z Augustą i ojcem Lizki, by ją wydostać.
Kiedy pojawia się...
"Teraz ty!" Marianne Dubuc to prześliczny i przesłodko ilustrowany komiks dla dzieci. Nie ma on dużo tekstu oraz nie jest on bardzo skomplikowany, także idealnie nada się dla najmłodszych uczących się czytać.
Lubię ostatnio komiksy i nie zraża mnie dla jakiego wieku są przeznaczone, ale ten zdecydowanie nie jest dla dorosłych ;D Dzieci za to nauczy samodzielności i...
Okładka i cała oprawa tej książki jest po prostu przepiękna. Wielka szkoda, że środek nie zachwycił mnie w tym samym stopniu. Spodoba się osobom gustującym w ostrych, mafijnych romansach. Ja nawet po przeczytaniu opisu się tego nie spodziewałam i to niezbyt mój klimat. Myślałam, że będzie to coś w rodzaju "My dark Romeo", opublikowane też niedawno przez to samo wydawnictwo....
więcej Pokaż mimo to
Co tam się wydarzyło??!! Jak wszyscy jestem absolutnie wbita w fotel przez zakończenie… I teraz tak długo trzeba czekać na następny tom 😱😭🤯
Cieszę się, że nie przeczytałam jej po angielsku od razu po skończeniu Fourth Wing, przynajmniej teraz trochę krócej muszę czekać na ciąg dalszy 😂
Iron Flame niestety czytałam dłużej i może przez to wydaje mi się, że poprzednia część...
Do książki Stephena Chbosky'ego wróciłam po prawie 10 latach. Jeszcze wtedy czytałam ją po tytułem "Charlie", teraz sięgnęłam po najnowsze wydanie już jako "Zalety bycia niewidzialnym".
Pierwsze rzuciło mi się w oczy to, jaka jest piękna. Nie tylko barwione brzegi, ale także sama okładka i środek. Po prostu musiałam ją mieć!
Charlie jest nastolatkiem, który jak większość w...
Trójka nastolatków zamordowała swojego kolegę z klasy, Sammy’ego Saint Johna. Wiemy to od początku. Nie wiemy tylko dlaczego i czy zostaną złapani? Mija dziesięć lat. Nick, Emmy i Pete wracają do miasta. Mają mocne alibi, a ciała nigdy nie odnaleziono. Ale nie mogą zaznać spokoju. Brat Sammy’ego, Ellison, chce odkryć prawdę z pomocą najlepszego prywatnego detektywa Sloane...
więcej Pokaż mimo to
Do znanego detektywa, Aleksandra Zamojskiego przychodzi Waldemar Ostaszewski. We wrześniu 1999 roku jego córkę, Ewę znaleziono martwą w trzcinowisku. Po 24 latach podejmuje ostatnią próbę odnalezienia mordercy... Sprawa jest bardzo zawiła i wydaje się, że nikt, nawet policjanci, nie chcieli tego rozwiązać. Czy mieli w tym jakiś udział?
W śledztwie pomagają mu Roma Sułecka,...