Opinie użytkownika
Moje oko przyciągnęła okładka, z opisu wyszło, że jest to wstęp do cyklu "Zakon Drzewa Pomarańczy" który kiedyś został mi polecony.
Padło na audiobooka składającego się z dwóch części, i nie wiem czy nie był to ten czynnik który utrudniał mi wgryzienie się w powieść. Na początku miałam ogromny problem z ogarnięciem tych wszystkich światów i ich bohaterów ale powolutku,...
Bardzo się cieszę, że przed tą pozycją przeczytałam "Zabójczynię", dzięki temu wiem co ukształtowała charakter bohaterki i skąd posiada swoje zdolności waleczne.
Dziewczyna wyciągnięta z kopalni soli gdzie odbywała karę otrzymuje propozycję udziału w turnieju o tytuł Obrońcy króla, wygrana miała dać jej wolność po czterech latach służby.
Sceny walk, pojedynków, zabójstwa,...
Serię "Szklany tron" postanowiłam zacząć od zbioru opowiadań "Zabójczyni" które przedstawiają czas i zdarzenia które wydarzyły się i doprowadziły główną bohaterkę Celaene do miejsca od którego zaczyna się pierwszy tom.
Ogólnie nie przepadam za opowiadaniami ale te łączą się ze sobą, dając wrażenie spójnej całości.
Polecam
Pieśń pustyni to pierwszy tom cyklu Ostrze Erkal, powieść mocno rozbudowana, wielowątkowa ale powoli wszystko łączy się w całość za sprawą głównej bohaterki Zirry.
Piasek pustyni z białopyłem, arena walk gladiatorów, kult Wszechśmierci a wszystko to połączone pradawnymi tajemnicami, intrygami, brutalną walką o dominację i władzę.
Polecam czekając na kolejny tom.
Trzecim tom Sagi Rodu Tyszkowskich opisuje walkę bohaterów z samym sobą i duchami z przeszłości a w tle cholera zbierająca żniwo w śród mieszkańców majątku.
Katja walczy nie tylko z chorobą ale i mieszkańcami którzy widzą w niej czaroduchę, wiedźmę, sprawę pogarsza jeszcze doktor Roztworowski który szerzy nienawiść do młodej zielarki.
Zaskoczyła mnie ta część jak i jej...
Drugi tom Sagi Rodu Tyszkowskich opowiedziany z perspektywy szlachcica Antoniego Tyszkowskiego, który nie chce przyznać się przed sobą o zakochaniu się w zielarce posądza ją o rzucenie czaru. Sam w sobie okrutny, złośliwy, mało rozgarnięty w sprawach sercowych, pijaczyna.
Mało tu Katji i jej zielarskich porad a więcej sercowych rozterek.
Intrygi, zazdrość, okrutność chęć...
Pierwszy tom historyczno-obyczajowej sagi Rodu Tyszkowskich "Aptekarka" ukazuje nam życie szlachty i ich stosunek do poddanych, niżej urodzonych ludzi, okrucieństwo i pogarda jest na porządku dziennym.
Tytułowa aptekarka, zielarka, czarownica bo tak ją nazywają to młoda dziewczyna z ogromną wiedzą, znastwem i miłością do ziół i ich zastosowaniem jest sierotą przygarniętą...
Słowiańskie obrzędy, wierzenia, zabobony, bogowie i demony oraz społeczeństwo wiejskiej osady, przesądne, podejrzliwe, bojaźliwe.
To piąty tom cyklu "Ślady Leszego" gdzie mieszkańcy Krukowca będą musieli zmierzyć się ze śmiercią, stratą i nowymi wyzwaniami, coś się kończy, coś się zaczyna.
Mamy tu jeden dzień z życia osady naznaczony śmiercią widziany oczami kilku...
Wyzwanie czytelnicze - luty.
Gdyby nie plebiscyt i wyzwanie czytelnicze lubimyczytać nie wiem czy zwróciłabym na nią uwagę, choć okładka przyciąga oko ;)
Początek sprawiał mi trudność, za nic nie mogłam się w nią wciągnąć a później już było tylko lepiej.
Las spowity mgłą, tajemnicza infekcja obdarzająca niektórych magią, magiczna talia Kart Opatrzności, gdzie karty...
To ostatnia część trylogii "Wiedma", gdzie są świetnie opisane słowiańskie tradycje i wierzenia, codzienne życie Słowian, ich radości, smutki i trud dnia codziennego, czytając ma się uczucie bycia w tym miejscu.
Głupota i miłość młodego Żmija sprowadza wielkie nieszczęście na świat czy Wiedmie i jej bliskim uda się zapobiec niebezpieczeństwu.
Opowieść pełna emocji,...
Tak jak pisałam przy opisie pierwszej części "Wiedma" są to świetnie opisane słowiańskie tradycje i wierzenia, codzienne życie Słowian, ich radości, smutki i trud dnia codziennego, czytając ma się uczucie bycia w tym miejscu.
Biwia stała się dorosłą kobietą, wiedmą która nie zawsze czyni dobro ale potrafi przyznać się do błędów.
Szacunek do otaczającej nas przyrody....
Sięgając po książkę nie miałam wielkich oczekiwań, tym bardziej, że większość opinii stawiała ja niżej niż słynny cykl "Kwiat paproci", który mnie nie porwał.
I jakie miłe zaskoczenie, główna bohaterka to nie wiedźma wszystko wiedząca ale młoda dziewczyna która która uczy się jak nią zostać, pełna obaw i dylematów czy sobie poradzi, mająca dar jasnowidzenia.
Świetnie...
Drugi tom Gołoborza to przeskok o 300 lat, gdzie w pierwszej części poznajemy kolejne wcielenie Nawojki - Brygidę, a w drugiej jej córkę Barbarę.
Obie przedstawione jako matka, matka która dla własnego dziecko bez różnicy jakie ono jest, zrobi i poświęci wszystko.
Dalej trwa konflikt pomiędzy starą wiarą a chrześcijaństwem.
Niestety ta część również mnie nie porwałam, wręcz...
Mam mieszane uczucia co do tej książki.
"Lekcje chemii" to powieść feministyczna, co zapewne jest jej atutem, bo jak każda walka z nierównościami i podziałami społecznymi, religijnymi, rasistowskimi zasługuje na uznanie.
Niestety główna bohaterka, której los nie oszczędza i której powinno się współczuć i kibicować w dążeniu o lepsze jutro, jest typem osoby najlepiej...
"Mszczuj" to 7 tom cyklu "Kwiat paproci", akcja powieści dzieje się w Bielinach, w grudniu, podczas bardzo mroźnej zimy wieś odwiedzają nieproszeni goście zza światów.
Tytuł mylący, bo nadal jest to opowieść Jarogniewy, z nią w roli głównej a Mszczuj tak na dokładkę.
Jeśli chcesz poszerzyć swoją wiedzę z mitologii słowiańskiej, poznać zasady ziołolecznictwa to jest tu tego...
Od dłuższego czasu sięgam po wszystkie lektury związane ze słowiańszczyzną o jakich wiem lub słyszałam.
Po Gołoborze sięgnęłam słysząc dużo pozytywnych opinii, niestety mnie ona nie porwała, nie polubiłam bohaterów.
Życie Słowian na wsi, codzienny trud, obrzędy, obyczaje, a w tle budowa opactwa i zmuszanie ludzi do porzucenia dawnej wiary i przejścia na...
Dla tych co się zastanawiają lub planują przeprowadzkę z miasta na wieś to obowiązkowa lektura a dla całej reszty dobra lektura.
Do takiej decyzji trzeba dojrzeć, dobrze ją przemyśleć bo życie przeniesione z miasta na wieś nie jest dla wszystkich, nie każdy się tam odnajdzie.
W książce autor oprócz swojej przygody z przeprowadzką i życiem na wsi opisuje innych poznanych...
Zima w Małej Przytulnej to trzeci tom o mieszkańcach tej miejscowości.
To opowieść o sile przyjaźni, miłości, o rodzinie, o tym że każdy bez różnicy na wiek zasługuje na chwile szczęścia.
W Małej Przytulnej pojawiają się nowi mieszkańcy, na pierwszy rzut oka nie bardzo pasujący do reszty gdzie każdy wie wszystko o każdym.
Czy nowi mieszkańcy odnajdą się w tej rzeczywistości...
Holandia, dwa tulipanowe imperia, dwie rodziny, od pokoleń zajmujące się kwiatami, co je łączy a co dzieli. co przyniesie im los.
W książce znajdziemy też opisy odmian tulipanów, z treści wyciągniemy trochę porad ogrodniczych, kiedy sadzić, jak dbać o cebulki ;)
Dla miłośników kwiatów, posiadaczy małych ogrodów to fajna lektura ale i pozostałym powinna przypaść do...
To trzeci, ostatni tom Sagi Czekoladowej i tak jak czekoladki tak i życie czasami jest słodkie czasami gorzkie.
Cały czas równolegle poznajemy walkę Niny o utrzymanie Malinowej Bombonierki jak i historię Emilii opisaną w pamiętniku. Obie dla przyjaciół i ludzi których kochały były wstanie zrobić wszystko.
Polecam