-
ArtykułyWeź udział w akcji recenzenckiej i wygraj książkę Julii Biel „Times New Romans”LubimyCzytać2
-
ArtykułySpotkaj Terry’ego Hayesa. Autor kultowego „Pielgrzyma” już w maju odwiedzi PolskęLubimyCzytać2
-
Artykuły[QUIZ] Te fakty o pisarzach znają tylko literaccy eksperciKonrad Wrzesiński25
-
ArtykułyWznowienie, na które warto było czekaćInegrette0
Biblioteczka
Jaka była ostatnia słaba książka, jaką czytaliście?
U mnie niestety był to drugi tom z serii z Chyłką i Zordonem, czyli “Zaginięcie”
Książka w skrócie opowiada o kolejnej sprawie, jaką jest zaginiona trzyletnia dziewczynka, której mama jest starą znajomą Chyłki. Akcja rozgrywa się na Podlasiu i Białorusi, co samo to było ciekawe.
Prawnicy mają za zadanie bronić małżeństwa, które twierdzi, że ich córka nie mogła zniknąć z domu chronionego alarmem, ale w pewnym momencie następuje zwrot, że kobieta obraca się przeciwko mężowi i Chyłce i zmienia swoje zeznania.
Jeśli chodzi o moją opowinię, to myślałam, że książka będzie lepsza. Pojawił się tutaj niepotrzebny wątek romanyyczny między głównymi bohaterami, co bardzo mnie wkurzało, bo prawnicy nie skupiali się na sprawie, tylko imprezowali. Ciekawym zabiegem było to, ze Zordon wpadł w kłopoty, a potem trzeba było ratować Chyłkę (czemu, to warto przeczytać chociaż dla tych kilku rozdziałów).
Książka w mojej opinii mogła bhyć o 100 - 150 stron krótsza, bo pojawiły się niepotrzebne wątki które nie były ciekawe.
Moja ocena - 2/5 gwiazdek
Jaka była ostatnia słaba książka, jaką czytaliście?
U mnie niestety był to drugi tom z serii z Chyłką i Zordonem, czyli “Zaginięcie”
Książka w skrócie opowiada o kolejnej sprawie, jaką jest zaginiona trzyletnia dziewczynka, której mama jest starą znajomą Chyłki. Akcja rozgrywa się na Podlasiu i Białorusi, co samo to było ciekawe.
Prawnicy mają za zadanie bronić...
Książka opowiada historię tytułowej Kirke - córki Heliosa (boga Słońca) oraz Pazyfae.
Nikt w jej rodzice do pewnego momentu nie docenia głównej bohaterki. Jest ona wyśmiewana i uznawana za czarną owcę. Aż do dnia, gdy przyznała się, że pomagała sławnemu Prometeuszowi, podając mu nektar w kielichu. Kirke okazuje się być czarownicą jak jej brat, Ajetes, i zostaje skazana na wieczne wygnanie na Ajaję. Nie czuje się tam samotna, jest wprost przeciwna - w końcu uwalnia się od smutku, Spotyka ją wiele przygód. Książkę mimo małej czcionki o 406 stron czyta się bardzo szybko.
Szczerze to nie mogłam się oderwać od czytania tej książki, mimo że dość powoli ją pochłaniałam, bo zaczęłam ją w grudniu, a skończyłam w ostatnich dniach stycznia, ale w międzyczasie zaczęłam od nowa, by móc ją lepiej zrozumieć. W moim przypadku słuchałam audiobooka dostępnego na Empik Go i jak większość audiobooków słucham na prędkości 2x lub 1,75x, to przy Kirke było to 1,25x lub czasem 1,5x
“Kirke” jest najlepszą książką stycznia w mojej ocenie spośród tych, które przeczytałam w tym miesiącu. I dzięki niej na nowo zakochałam się w mitologii greckiej i w przyszłości planuję rozwinąć mój wrap, jeśli chodzi o książki z tej tematyki.
Moja ocena - 5/5 gwiazdek
Książka opowiada historię tytułowej Kirke - córki Heliosa (boga Słońca) oraz Pazyfae.
Nikt w jej rodzice do pewnego momentu nie docenia głównej bohaterki. Jest ona wyśmiewana i uznawana za czarną owcę. Aż do dnia, gdy przyznała się, że pomagała sławnemu Prometeuszowi, podając mu nektar w kielichu. Kirke okazuje się być czarownicą jak jej brat, Ajetes, i zostaje skazana na...
Jaka książka ostatnio Was zaskoczyła czy wzruszyła?
U mnie była to manga pt. “Słyszę twój głos”
Opowiada ona historię dziewczyny, Ryou, która nie posiada telefonu komórkowego. Wyobraźnia pomaga jej go sobie wyobrazić.
Pewnego dnia dzwoni do niej chłopiec, Nozaki, który bardzo chciał z kimś porozmawiać i tak zaczyna się ich przyjaźń.
Ryou charakteryzuje nieśmiałość i to, że nie lubi swojego głosu, ponieważ z nikim w szkole nie rozmawia. Dzięki rozmowom z Nozakim zaczyna go lubić, bo chłopak pomaga jej pokonać tę wadę. Po długich rozmowach postanawiają się spotkać, tylko jest jeden problem - mieszkają w różnych częściach Japonii i jest między nimi godzina różnicy (ma to duży wpływ na zakończenie komiksu).
Zakończenie okazało się dla mnie bardzo zaskakujące, mimo że kilku wydarzeń w miarę się domyśliłam. Co mnie smuci to to, że manga nie ma ekranizacji i jest jednotomówką, ale z chęcią za jakiś czas przeczytam ją jeszcze raz, mimo że zakończenie utkwiło mi w pamięci
Polecam Wam tę mangę. Moja ocena to 4,5/5 gwiazdki
Jaka książka ostatnio Was zaskoczyła czy wzruszyła?
U mnie była to manga pt. “Słyszę twój głos”
Opowiada ona historię dziewczyny, Ryou, która nie posiada telefonu komórkowego. Wyobraźnia pomaga jej go sobie wyobrazić.
Pewnego dnia dzwoni do niej chłopiec, Nozaki, który bardzo chciał z kimś porozmawiać i tak zaczyna się ich przyjaźń.
Ryou charakteryzuje nieśmiałość i...
Jaką książkę ostatnio bardzo szybko się Wam czytało?
U mnie to “Był sobie pies” autorstwa W. Bruce Camerona.
Książka opowiada historię psa, który posiada różne imiona (Koleżka, Bailley, Ellie, Toby i wiele innych). Czytamy o jego dorastaniu, zmianie właściciela czy przemyślenia na temat wizyty u weterynarza. Ma on swojego ulubionego chłopca o imieniu Ethan, któremu towarzyszy krok w krok.
Bailley pewnego razu jest bardzo zaskoczony, gdy okazuje się, że po śmierci odrodził się jako dziewczyna. I jest to jego główny problem, ponieważ nie wie, nie potrafi zrozumieć, czemu się odrodził, a nie został z Ethanem. Jako Ellie jesst psem szukającym, lecz mimo to ciągle myśli o swoim chłopcu i nie potrafi o nim zapomnieć, co bardzo mnie wzruszyło.
Książka jest bardzo luźna i spokojna. Myślę, że jest bardzo ciekawą pozycją na pokonanie zastoju czytelniczego czy na początek przygody z czytaniem dla osób młodszych.
Moja ocena: 4/5 gwiazdki
Jaką książkę ostatnio bardzo szybko się Wam czytało?
U mnie to “Był sobie pies” autorstwa W. Bruce Camerona.
Książka opowiada historię psa, który posiada różne imiona (Koleżka, Bailley, Ellie, Toby i wiele innych). Czytamy o jego dorastaniu, zmianie właściciela czy przemyślenia na temat wizyty u weterynarza. Ma on swojego ulubionego chłopca o imieniu Ethan, któremu...
Przeczytałam tę książkę w styczniu i od razu się w niej zakochałam. Kocham książki od B.A. Paris. Pisze ona dla mnie najlepsze thrillery psychologiczne. Mam w swojej kolekcji wszystkie jej dzieła poza najnowszą książką, która będzie miała premierę za niedługo.
“Dylemat” opowiada historię małżeństwa - Livii i Adama. Kobieta przygotowuje przyjęcie na swoje czterdzieste urodziny, które są dla niej wyjątkowe. Na imprezie mają pojawić się jej najbliżsi przyjaciele. Też mają się pojawić dzieci małżeństwa - Josh i Marnie. Chłopak mieszka w Stanach, a córka studiuje w Hong Kongu i oboje chcą zrobić niespodziankę swojej mamie.
Wszystko idzie jak z płatka, lecz dochodzi do tragedii - samolot, którym leci Marnie prawdopodobnie się rozbija. I tutaj Adam ma tytułowy dylemat - czy opowiedzieć o wszystkim ukochanej żonie, by ta skończyła przyjęcie czy by przez kilka godzin była jeszcze szczęśliwa.
Książka jest bardzo trzymająca w napięciu. Do ostatnich stron nie wiemy, czy Marnie na pewno zginęła, ponieważ Adam udaje przed Livią, że wszystko jest w porządku. Też w książce są pokazane jego uczucia, że przeżywamy to wszystko razem z nim. Ten niepokój, strach, smutek są straszne.
Książkę czytało mi się bardzo szybko, Ciężko było się od niej oderwać. Ma ona krótkie rozdziały, przez co czytanie idzie sprawniej. Plot twisty na końcu większości powodują, że czytelnik chce się że dowiedzieć, co będzie dalej.
Polecam Wam tę książkę!
Moja ocena - 5/5 gwiazdek
Przeczytałam tę książkę w styczniu i od razu się w niej zakochałam. Kocham książki od B.A. Paris. Pisze ona dla mnie najlepsze thrillery psychologiczne. Mam w swojej kolekcji wszystkie jej dzieła poza najnowszą książką, która będzie miała premierę za niedługo.
“Dylemat” opowiada historię małżeństwa - Livii i Adama. Kobieta przygotowuje przyjęcie na swoje czterdzieste...
Jaka była Wasza najlepsza książka przeczytana w lutym?
U mnie zdecydowanie był to pierwszy tom trylogii Igrzysk Śmierci.
To było niesamowite. Miałam kilka podejść do tej trylogii i cieszę się, że skończyłam pierwszy tom. Na pewno skończę ją czytać w tym roku.
Książka opowiada historię Tris, która żyje w dwunastym dystykcie w kraju Panem. Jest biedna, musi polować, by przeżyć. Raz do roku są organizowane Głodowe Igrzyska, w których dwudziestu czterech uczestników (po 2 z każdego dystryktu, jeden chłopiec i dziewczynka w wieku od 12 do 18 lat) walczy na śmierć i życie. Może wygrać tylko jedna osoba. Uczestnicy zostają wylosowani.
W tym roku zostaje wylosowana Prim - siostra Tris (głównej bohaterki) oraz Peeta (syn piekarza). Jadą, by przeżyć.
Tris jest dobra w łucznictwie, a Peetę cechuje siła. Czy dadzą radę? Czy przeżyją? Polecam przeczytać
Książkę czytało mi się bardzo szybko, ponieważ wciągnęła mnie od pierwszych stron. Plot twisty na końcu rozdziałów sprawiały, że ciężko było się oderwać.. Zakończenie było zaskakujące, nie spodziewałam się go totalnie.
W pewnym momencie pojawił się wątek romantyczny, co mnie zaskoczyło , bo myślałam, że Tris była zakochana w kimś innym. Sceny, w których główna bohaterka musiała wykazać sie sprytem napisano bardzo dobrze że sama analizowałam, co ja bym zrobiła w danej sytuacji.
Moja ocena - 5/5 gwiazdek
Jaka była Wasza najlepsza książka przeczytana w lutym?
U mnie zdecydowanie był to pierwszy tom trylogii Igrzysk Śmierci.
To było niesamowite. Miałam kilka podejść do tej trylogii i cieszę się, że skończyłam pierwszy tom. Na pewno skończę ją czytać w tym roku.
Książka opowiada historię Tris, która żyje w dwunastym dystykcie w kraju Panem. Jest biedna, musi polować, by...
Ta książka to wspaniała perełka - "Gdzie śpiewają raki" od Delli Owens
Lektura opowiada historię Kyi - dziewczynki, która w młodym wieku musi się usamodzielnić, ponieważ porzuca ją cała rodzina. Musi nauczyć się gotować, prać ubrania, łowić i wędzić ryby czy zbierać i sprzedawać małże. Wszystkie obowiązki dorosłego spadły na nią.
Nie jest z tym sama, ponieważ niektórzy mieszkańcy miasta jak pomagają, lecz inni się z niej śmieją.
Mamy też drugą perspektywę - zabójstwa jednego z głównych bohaterów książki - Chase'a. Jest prowadzone dochodzenie w tej sprawie.
Jak się to skończy? Co Kya ma i tego zabójstwa? Czy Kya całe życie będzie sama? Tego dowiedzcie się sami, czytając tę wzruszającą lekturę!
Oceniłam ją 5/5
Ta książka to wspaniała perełka - "Gdzie śpiewają raki" od Delli Owens
Lektura opowiada historię Kyi - dziewczynki, która w młodym wieku musi się usamodzielnić, ponieważ porzuca ją cała rodzina. Musi nauczyć się gotować, prać ubrania, łowić i wędzić ryby czy zbierać i sprzedawać małże. Wszystkie obowiązki dorosłego spadły na nią.
Nie jest z tym sama, ponieważ niektórzy...
Lubicie czytać sagi fantasy?
Taką jedną z pierwszych sag dla dorosłych, którą zaczęłam czytać jest Wiedźmin - Ostatnie życzenie.
Jest to zbiór opowiadań o różnej długości, które troszkę się ze sobą łączą. Są oddzielone od siebie kolejną częścią (może lepiej opiszę - opowiadanie 1, opowiadanie 2, opowiadanie 3, opowiadanie 2, i tak dalej).
Gdybym miała wybrać ulubione opowiadanie, to byłoby ciężkie zadanie. W każdym jest coś, co mi się podobało.
Lubię w tej książce to, że są te opowiadania i jak przeczytam jedno, to po kilku dniach przerwy wiem, o co chodzi, bo zaczynam kolejne i nie muszę się przejmować, jeśli dokładnie nie pamiętam, o co chodziło w poprzednim.
Czytając też słuchałam audiobooka, który był nagrany genialnie, co jeszcze bardziej wciągało w historię.
Dzięki tej sadze pokochałam fantastykę.
Moja ocena - 5/5 gwiazdek
Lubicie czytać sagi fantasy?
Taką jedną z pierwszych sag dla dorosłych, którą zaczęłam czytać jest Wiedźmin - Ostatnie życzenie.
Jest to zbiór opowiadań o różnej długości, które troszkę się ze sobą łączą. Są oddzielone od siebie kolejną częścią (może lepiej opiszę - opowiadanie 1, opowiadanie 2, opowiadanie 3, opowiadanie 2, i tak dalej).
Gdybym miała wybrać ulubione...
"Niezgodna" autorstwa Veronici Roth. Pamiętam do tej pory momenty, gdy siedziałam w szpitalu i zapominałam o obchodach czy jedzeniu, bo tak mnie wciągnęła. Wow!
Książka opowiada historię Tris, która należy do altruizmu, lecz w wieku 16 lat musi wybrać inną frakcję po teście przynależności. Wybiera niesustraszoność, lecz jej wynik to niezgodność, która jest niebezpieczna dla niej. Dlaczego? Ona sama tego nie wie. Czy poznamy powód? Tego musicie się sami przekonać.
Poznajemy też przyjaciół w tej frakcji i różne przygody Tris.
Jest to typowa młodzieżówka z elementami sci-fi.
Oceniłam ją 4,5/5
Polecam Wam ją przeczytać
"Niezgodna" autorstwa Veronici Roth. Pamiętam do tej pory momenty, gdy siedziałam w szpitalu i zapominałam o obchodach czy jedzeniu, bo tak mnie wciągnęła. Wow!
więcej Pokaż mimo toKsiążka opowiada historię Tris, która należy do altruizmu, lecz w wieku 16 lat musi wybrać inną frakcję po teście przynależności. Wybiera niesustraszoność, lecz jej wynik to niezgodność, która jest niebezpieczna...