Opinie użytkownika
Wiera Politkowska wspomina swoją matkę. Tak można jednym zdaniem określić tę niewielką objętościowo książkę. To nie jest biografia Anny Politkowskiej. Tę publikację należy czytać znając postać Anny, rosyjskiej niezależnej dziennikarki. Wiera Politkowska nie pokusiła się o wydanie pełnej biografii, lecz snuje wspomnienia kładąc akcent na wybrane szczegóły. A te szczegóły nie...
więcej Pokaż mimo to
Cóż to była za opowieść! Pamięć o nim, wielkim Giorgio Barbarelli da Castelfranco, Giorgione czy też Zorzi nie może pójść w zapomnienie. Tak samo jak nie może przepaść skrzętnie skrywana tajemnica...
Wenecja. 1510 rok. Zorzi prowadzi swoją pracownię. Ba! Ma nawet swoich garzoni. Artysta pełną gębą! Całe jego życie podporządkowane jest procesowi tworzenia. Wszystkie jego...
Starożytność nie jest moją ulubioną epoką historyczną, jednak nazwisko autora przekonało mnie do lektury. I jest dobrze :)
Młody inżynier Atiliusz Primus został od razu rzucony na głęboką wodę. Otóż mianowano go na stanowisko zarządcy olbrzymiego akweduktu dostarczającego wodę do dziewięciu miast wokół Zatoki Neapolitańskiej. Można by to nazwać sukcesem, jednak Atiliusza...
To kolejna powieść Kate Morton, którą miałam przyjemność przeczytać dzięki uprzejmości Wydawnictwa Albatros.
Cóż to była za historia! Ten klimat! Ta atmosfera! Te tajemnice! Tylko trzy osoby wiedziały, co tak naprawdę wydarzyło się nad jeziorem. Każda z nich zabrała tę prawdę ze sobą. Nie zdradziła się aż do śmierci...
Grace Reeves i Hannah Hartford. Pokojówka i wnuczka...
Od czasu do czasu sięgam po twórczość tego autora. Dla mnie to świetna odskocznia od tych gatunków literackich, które wybieram zazwyczaj.
Tym razem dostałam coś więcej. Kryminał, historia i ezoteryka... Tak, to wszystko w jednej książce!
Jerry Pardoe i Dżamila Patel to zespół do zadań specjalnych, niczym Fox Mulder i Dana Scully :) Prowadzą kilka spraw jednocześnie, choć...
W twórczości Daphne du Maurier uwielbiam to, że każda jej książka jest ... inna. Zawsze mam problem, aby wskazać tę najlepszą czy tę najsłabszą, bo każda z tych powieści ma w sobie coś. Tak, Daphne du Maurier to pisarka, która nie pisała swoich powieści na jedno kopyto.
"Zatoka Francuza" to osadzona w realiach XVII-wiecznej Anglii opowieść o Lady Donie St. Columb, która...
Mistrzostwo! Bo wszystko jest wytłumaczalne. On, psychiatra Frederic Mayol, doskonale o tym wie. A jednak... czyżby sam zaczynał popadać w obłęd? Czy to sprawka tego miejsca? Czy wynika to z obsesji, w jaką popadł po przeczytaniu dziennika panny Aguedo?
Wątków w tej powieści jest wiele i nawet te, które zostały jedynie zasygnalizowane bynajmniej nie należą do spraw...
To była ciekawa lektura. Nawet bardzo. Holenderskie malarstwo XVII wieku... fascynujące i wciąż za mało odkryte. Tak właśnie było, gdy rozgłos próbował uzyskać inny holenderski malarz, Han van Meegeren. I trzeba przyznać, że swój cel osiągnął. To był najwspanialszy fałszerz dzieł Jana Vermeera van Delft. Mało tego! Han van Meegeren nie tylko doskonale kopiował znane dzieła,...
więcej Pokaż mimo to
Długo wyczekiwany ostatni tom przepięknej sagi o siedmiu niesamowitych siostrach. To wydanie cieszy tym bardziej, że jego dokończenie powstawało w wyjątkowych i trudnych okolicznościach. Lucinda Riley zmarła w 2021 roku nie dokończywszy historii rodziny D’Apliese. Jej syn, Harry Whittaker, podjął się tego zadania i ode mnie otrzymał ocenę bardzo dobrą :)
Ten, kto ma za...
To ciekawy reportaż skupiający się przede wszystkim na kobietach włoskiej mafii, ale nie tylko...
Hierarchia. To ona jest ważna i determinuje wszystko. Aranżowane małżeństwa to codzienność. Miłość? To raczej rzadkie zjawisko... Najtrudniej, przynajmniej dla mnie, to okazać zrozumienie dla tych kobiet, które nie pochodzą z mafijnego środowiska, a do mafii wchodzą właśnie...
To moje pierwsze spotkanie z twórczością tej autorki i jakże udane! To była naprawdę dobra odskocznia od zazwyczaj wybieranego przeze mnie typu literatury.
To książka przestroga! Szczególnie dla nastolatek, ale nie tylko.
La Kastellana. Piękna wyspa, która dla jednych jest jedynym miejscem na świecie, dla innych miejscem, gdzie wszystkie uczynki uchodzą im na sucho i...
"Podwójna katastrofa" to kontynuacja „Pięknej katastrofy”. Jest jeszcze "Chodząca katastrofa". A cała trylogia dotyczy historii Abby i Travisa. Nieznajomość dwóch poprzednich książek nie przeszkadzała mi podczas lektury "Podwójnej katastrofy", aczkolwiek gdybym je przeczytała pewnie szybciej bym się odnalazła :)
Travis i Abby Maddox. Nowożeńcy! Ona nie może uwierzyć w to,...
Takiego zakończenia absolutnie się nie spodziewałam! Kate Morton jak zwykle nie zawiodła swoich czytelników :)
Laurel, Dorothy i Vivien. I tajemnica, którą udało się rozwikłać. Choć tajemnic mniejszych i większych było o wiele więcej...
Rok 1941. Dorothy i Vivien. Sąsiadki mieszkające w luksusowej londyńskiej dzielnicy, tylko że ta pierwsza pracuje jako opiekunka i osoba...
Zawsze z wielką ostrożnością podchodzę do takich publikacji, a wręcz ich unikam.
Tym razem skusił mnie temat yin-yang, a to dlatego, że .... uczęszczałam swego czasu na akupunkturę. Dlaczego o tym piszę? Otóż owa akupunkturzystka, która jest zarazem dyplomowanym lekarzem zarówno zachodniej, jak i wschodniej medycyny za każdym razem zwracała uwagę na złożoność filozofii...
Ależ on pięknie pisze nawet o tak trudnych sprawach jakimi są śmierć i przemijanie. Nutka nostalgii, nutka melancholii, nutka brutalnego realizmu...
Sanatorium położone wysoko w malowniczych Alpach mogłoby być dla kuracjuszy rajem. Nie jest... Pacjenci doskonale zdają sobie sprawę, jak bardzo wyniszczeni są chorobą. Gruźlica zbiera straszne żniwo... Udało im się przeżyć...
Zawsze z niezwykłą ostrożnością podchodzę do takich książek. Dlaczego? Ano dlatego, że obawiam się spłycenia problemu czy (co gorsza) historycznego przekłamania. Tym bardziej, gdy są to książki niepolskich autorów, a co za tym idzie, trafiających do dość szerokiego grona osób, które lekcji z historii należycie raczej nie odrobiły...
Sara. Dziesięcioletnia dziewczynka,...
Ana i Alain po raz drugi w akcji. Jest też Konrad. Jest i Martin. I on.. Ognisty medalion, który obok Astrologa jest tajemniczym skarbem przekazywanym z pokolenia na pokolenie.
Cóż takiego ma w sobie, że jest tak pilnie strzeżony? Wygląda tak niepozornie... Zwykły kamień? Zatem co decyduje o jego wartości?
Wyścig rozpoczęty! Tym razem Ana i Alain są dla siebie...
Uwielbiam powieści Daphne du Maurier. Za ich piękny literacki język. Za niebanalne dialogi. Za plastyczność opisów. Za intrygujące wątki. Za wspaniale skrojonych bohaterów. Za emocje, które towarzyszą mi podczas lektury.
Gdy w zapowiedziach wydawniczych Albatrosa zobaczyłam tę książkę wiedziałam, że opowiadania też będą zachwycające i zaskakujące. Postanowiłam sprawdzić i...
Bernard Minier jak zawsze w dobrej formie :)
Ona. Lucia. Niepokorna i nieprzejednana porucznik pracująca w szeregach hiszpańskiej Guardia Civil. Praca jest dla niej życiem. Poświęciła dla niej wszystko! Dla Luci Guerrero nie ma spraw nie do rozwiązania. Będzie drążyć tak długo, aż osiągnie swój cel. Nie zawsze legalnymi sposobami, ale kto by się przejmował takimi...
Siobhan, Miranda, Jane i on, Joseph Carter. Co ich łączy? Walentynki! Wszystkie trzy kobiety zostały wystawione przez Joseph’a właśnie w Walentynki. Co za drań! Nie mógł sobie wybrać gorszego dnia! Ale ten drań jest całkiem sympatyczny i następnego dnia kajał się przed każdą wystawioną. I każda z nich wybaczyła od razu i bez mrugnięcia okiem. Choć może Siobhan potrzebowała...
więcej Pokaż mimo to