rozwińzwiń

So You Want To Be A Game Master

Okładka książki So You Want To Be A Game Master Justin Alexander
Okładka książki So You Want To Be A Game Master
Justin Alexander Wydawnictwo: Page Street Publishing Co. fantasy, science fiction
544 str. 9 godz. 4 min.
Kategoria:
fantasy, science fiction
Wydawnictwo:
Page Street Publishing Co.
Data wydania:
2023-11-21
Data 1. wydania:
2023-11-21
Liczba stron:
544
Czas czytania
9 godz. 4 min.
Język:
angielski
ISBN:
9781645679158
Tagi:
dnd 5e pathfinder dungeons and dragons ttrpg rpg
Średnia ocen

9,0 9,0 / 10

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Ładowanie Szukamy ofert...

Patronaty LC

Mogą Cię zainteresować

Oceny

Średnia ocen
9,0 / 10
1 ocen
Twoja ocena
0 / 10

OPINIE i DYSKUSJE

Sortuj:
avatar
14
12

Na półkach:

Zawartość genialna. Zakupione po obejrzeniu materiału na YouTube kanału Dobre Rzuty. I mieli rację nie zawiodłem się. Książka zawiera wszystko czego potrzebujecie i to czego nie wiecie że potrzebujecie też, i to w ilościach i jakości merytorycznej niespotykanej przeze mnie nigdzie indziej. Praktyczna wiedza mechaniczna, od podstaw do bardzo zaawansowanych technik tworzenia scenariuszy, prepu, zarządzania sesją. Praktyczne porady. Książka napisana przez autora który widać że zna się na rzeczy ma doświadczenie i wyraża swoje zdanie . Pisze co i jak robić , same konkrety. Nie pisze jak on by to zrobił i nie wypisuje wymyślnych porad a może tak a może siak . Przedstawia swoje zdanie , pokazuje jak on prowadzi jak on to robi i jak ty powinieneś to robić , żeby prowadzić tak jak on to robi, on jako gm z 30 letnim doświadczeniem . To nie kolejna książka z serii dasz radę , uwierz w siebie , twoja sesja napewno się uda tylko musisz uwierzyć w siebie i siłę przyjaźni twoich graczy , twoje serce cię pokieruje i poprowadzisz sesje marzeń... Bull shit. Tego na szczęście nie ma w tej książkę co jest ostatnio rzadko spotykane. Nowy gracz który chce zacząć prowadzić RPG oczekuje i potrzebuje prostej konkretnej porady jak ma coś zrobić, a nie dywagacji i rozważań filozoficznych jak możnaby było to zrobić na 10 sposobów i w końcu zostaje bez odpowiedzi. Wiadomo że części odbiorców się to nie spodoba , wyjadacze RPG powiedzą że oni to robią inaczej i jak to tak narzucać innym jak mają grać i w ogóle że Warhammer lepszy, a Trzewiczek to już dawno wszystko lepiej opisał jak gnębić graczy na jesiennej gawędzie . Trzeba jednak pomyśleć o tym że ktoś sięgając po tą książkę oczekuje odpowiedzi na pytanie"jak być MG" lub " chce prowadzić sesje, jak mam zacząć co robić " , " czuję że słabo prowadzę jak prowadzić co robić " ta książka podaje odpowiedź . Odpowiedz jak prowadzić jak Justin Aleksander. I wydaje mi się że dał większości zwłaszcza nowych mistrzów gry informacje zawarte w tej książce będą bezcennym gruntem na którym zbudują swoją przyszłość jako MG. Co konkretnie znajduje się w książce. Po pierwsze jak tworzyć, prowadzić i prowadzić loch. Autor prowadzi za rączkę i wyznacza punkt po punkcie wszystkie te rzeczy. Zaczynając od małego lochu na 10 pomieszczeń stosując technikę 5x5 . Kończąc na megadungeonach oraz pokazuje jak prowadzić dynamicznie zmieniający się loch . Karta z trackerem prowadzenia dungeonu jest jedną z najlepszych rzeczy jaką znalazłem dla siebie w tej książce. Będę uskuteczniał ja aż moi gracze mnie zabija albo przestaną ze mną grać. Po drugie pokazuje krok po kroku jak prowadzić śledztwa/ zagadki. Krok po kroku zaczynając od sceny kończąc na kampanii. Może gdym przeczytał to wcześniej moje sesje zewu Cthulhu wyglądałby jako tako a nie tak źle jak wyglądały. Po trzecie jak prowadzić rajdy i heisty( planowane napady) omawia co je rozróżnia , pokazuje jakie techniki stosować do obu. Uświadamia że czas ma bardzo istotną rolę i jak dobrze go wykorzystać za pomocą np. zapewniającej się tarczy zegara, nawiązuje do w tym aspekcie do gry Ostrza w Mroku. Po czwarte rozgrywka w mieście . Miasto jako urabncrawl, eventy miejskie oraz czas między przygodami . Wszystko świetne opisane, co jak należy robić. Po piąte , prowadzenie sesji, przygody, kampanii podróży. Pokazuje jak tworzył kampanię hexcrawl oraz pointcrawl. Opisane przez niego mechaniki podróży między hexami oraz rozgrywanie wart i czasu w podróży nieco mnie przytłoczyła ale po przeczytaniu 3 razy i przebrnięciu przez rozdział stwierdzam że ok ale chyba nie ogarniam. Na koniec kilka ważnych dodatkowych informacji jak zaczynać prowadzić , jak łatwo tworzyć NPC , co daje nauka nowych systemów, jak tworzyć settigi oraz zachaczki oraz kilka innych przydatnych rzeczy. Kto bardziej ciekawy zobaczcie spis treści powinien być ogólnie dostępny. Autor bazuje na DND 5 edycji i zakłada że osoba czytająca kojarzy system i ma jakiekolwiek pojęcie o d20 i jako takie rozeznanie czym jest RPG i o co w nim chodzi. Podawane przykłady bazują w większości na grach w settingu fantasy lub scifantasy, choć znajdą się tam także nawiązania do wielu innych gier o których istnieniu nie miałem pojęcia. Książka nie powie ci jak być lepszym w odgrywaniu i jak radzić sobie z ludźmi i jak rozstrzygać konflikty przy stole . Pokaże ci jak za pomocą mechaniki i przygotowania prowadzić sesje RPG. Informacje i styl ich przedstawiania oceniam jako 10/10 . Niestety brak polskiego wydania utrudnia nieco pochłanianie tego obszernego dzieła. Nie mniej jednak dzieło wybitne i wyróżniające się na tle konkurencji. Nie wiem czy szybko ktoś wyda coś lepszego. Może coś równie podobnego , może jakieś klony innych autorów pojawia się na rynku , oby bo chętnie poczytam. Co do strony technicznej. Wydanie kiepskie. 540 stron miękkiej oprawy a w środku papier toaletowy . To wszystko za jedyne 150 PLN. Przeczytałem pdf na czytniku e-booków i taką formę pdf polecam. Jak ktoś przeczytał mój komentarz do końca to jest niezłym świrem za co szanuje i podziwiam. Jak ktoś chce pogadać o tej książce albo innych RPG to chętnie na PW. Pozdro RPGowe świry. PS. Mimo iż ten komentarz pisze 1.04 nie jest to prima aprilis. I przepraszam za literówki i marna składnię piszę o 23 na telefonie .

Zawartość genialna. Zakupione po obejrzeniu materiału na YouTube kanału Dobre Rzuty. I mieli rację nie zawiodłem się. Książka zawiera wszystko czego potrzebujecie i to czego nie wiecie że potrzebujecie też, i to w ilościach i jakości merytorycznej niespotykanej przeze mnie nigdzie indziej. Praktyczna wiedza mechaniczna, od podstaw do bardzo zaawansowanych technik tworzenia...

więcejOznaczone jako spoiler Pokaż mimo to

Książka na półkach

  • Przeczytane
    2
  • Teraz czytam
    1
  • Posiadam
    1
  • Przeczytane 2024
    1
  • Po angielsku
    1
  • RPG
    1

Cytaty

Bądź pierwszy

Dodaj cytat z książki So You Want To Be A Game Master


Podobne książki

Przeczytaj także