Opinie użytkownika
Kiedy zgadzałam się na lekturę „Niespełnień” nie spodziewałam się tak bliskiej mi lektury. W moim życiu pojawiła się kobieta, która zaistniała w nim na 29 lat, z których pamiętam jeszcze mniej. Zaistniała ze swoimi wojennymi historiami. Z przesądami i takimi połączeniami smaków, jakie tylko za jej progiem mogły mieć sens. Babcia. Też miała na imię Jadwiga. Tak jak mama...
więcej Pokaż mimo to„Wszyscy jesteśmy tu szaleni” to książka z bardzo dużym potencjałem. Niestety, nie do końca wykorzystanym. Inspirowana Alicją w Krainie Czarów historia nastolatków, którzy poszukują siebie i stają w kontrze do świata. Poznajemy Jawę i Miasto Grzeszników, dwie rzeczywistości, które w pewnym momencie zaczynają się przenikać. Dużym minusem dla mnie był niezbyt rozbudowany...
więcej Pokaż mimo to
Ile waży ludzka skóra? Ile wanien krwi przepompowuje dziennie nasze serce? Ile okrążeń wkoło ziemi zrobiłyby nasze rozciągnięte żyły i tętnice?
Ze szkoły pamiętam funkcje skóry, serca czy naczyń krwionośnych, znam obiegi, budowę. Adam Kay „ugryzł temat” z innej strony. W książce „Twoja anatomia. Kompletny (i kompletnie obrzydliwy) przewodnik po ludzkim ciele” w sposób...
„Ciemność” to debiut Paula Kawczaka – czytając kompletnie nie da się tego odczuć. Intrygująca, niepokojąca, rozpalająca wyobraźnię, gęsta powieść przygodowa o jednej z największych hańb Europy, kolonizacji.
W 1885 roku zachodnie mocarstwa na mocy porozumienia poćwiartowały Afrykę. Anglia, Francja, Belgia, Włochy, Portugalia, Hiszpania i Niemcy bez wahania zagarnęły jej...
„Głowa boli, cały czas go ostatnio boli. Za dużo tego wszystkiego… Tabletek tyle mu dają, że to pewnie od tego.
W telewizji lwy ostatnio widział, jak polują. Film taki o zwierzętach w Afryce był. Lew walnął ją, tę sarnę czy co to tam było, dokładnie tak samo, jak on tę dziewczynę w Toruniu. Jeden raz ten lew uderzył i padła ona, tak jak tamta. Dokładnie tak samo.”
Leszek...
Karen Kilgariff oraz Georgia Hardstark - to twórczynie jednego z popularnych podcastów ostatnich lat, czyli My Favorite Murder. Poznały się na imprezie, połączyło je zamiłowanie do kryminalnych historii. „Bądź sexy i nie daj się zamordować” to ich debiutancka książka.
Chwilami prześmiewcza, odrobinę moralizatorska historia prowadząca nas od dzieciństwa Karen i Georgii, aż...
Co to była za historia! Nie mogłam się oderwać. Jest to książka skierowana głównie do młodszych czytelników, ale moim zdaniem powinien ją przeczytać każdy. August, chłopiec ze zdeformowaną twarzą trafia do prawdziwej szkoły. Pomiędzy dzieci, które potrafią być okrutne. Nie traci jednak swojego humoru, radości, a wręcz zaraża nimi otoczenie. Książka pełna...
więcej Pokaż mimo toKsiążka, która skierowana jest dla młodszego czytelnika. Czy słusznie? Nie sądzę. Jeff, niedoszły samobójca trafia na oddział psychiatryczny. Notatki samobójcy, to opis jego 45-dniowej podróży przez zakamarki własnej psychiki, przyjaźnie, słowne potyczki z lekarzem psychiatrą. W zabawny sposób pokazuje jego przeprawę, niechęć do jakiejkolwiek terapii, do...
więcej Pokaż mimo to
„Podróż Cilki” to fabularyzowana historia Cilki Klein, kontynuacja „Tatuażysty z Auschwitz”.
Lale Sokołow, poznał Cilkę w obozie. Razem z Gitą bardzo wiele jej zawdzięczają. Kobieta uważa jednak, że nie zasłużyła na szczęście. Przed śmiercią uratowała ją uroda - jednocześnie skazując ją na piekło. W wieku szesnastu lat trafiła do Auschwitz. Jej intelekt i uroda są...
„Pierwsza na liście” to kolejna książka autorki, która mnie nie zawodzi. Kobiety wykreowane w powieściach Magdaleny Witkiewicz są „normalnie”, takie jakie spotykamy na codzień, nie przerysowane. „Pierwsza na liście” to historia o kobietach. I o przyjaźni rodzącej się na nowo po latach, choć tak naprawdę nie było na to nadziei. Piękna historia o przyjaciółkach, które...
więcej Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo to
„Miłość kolejny raz miała swój początek w chemii. Stare powiedzenie „między nimi jest chemia” ma zatem swój głębszy sens. Poeci tylko o miłości piszą, ale to laboranci ją rozszyfrowali. Miłość cierpliwa jest, łaskawa jest. Ale jest także molekularna...”
Kolejna książka J. L. Wiśniewskiego za mną. Kolejny raz się nie zawiodłam. Uwielbiam to, w jaki sposób...
Co to była za książka! Niepozorna. O matematyce. O relacjach. O człowieku, który pamięta tylko ostatnie osiemdziesiąt minut. Pewnego dnia na progu domu Profesora staje nowa gosposia. Okazuje się, że ma syna, którego Profesor nazywa Pierwiastkiem. W tej dziwnej relacji, namiastce rodziny, chłopca, jego matkę i Profesora połączy baseball i matematyka. Czytając testowałam...
więcej Pokaż mimo to"Kolekcja nietypowych zdarzeń". Zbiór opowiadań napisanych przez, moim zdaniem genialnego aktora, Toma Hanksa. Krótka forma, która nie zawsze mnie przekonuje. Tak było i w tym przypadku. Książka jest bardzo nierówna, jedne teksty wciągają, ale kończą się za szybko, inne nudzą i nie mają puenty. Wielkim plusem jest ukazanie Ameryki nie jako potężnego kraju, ale takiego...
więcej Pokaż mimo to
Kiedy tylko książka „Mindf*ck” pojawiła się w zapowiedziach, wiedziałam, że chcę ją przeczytać. Cambridge Analytica to pasjonujący temat, a przekręty jakie ujrzały światło dzienne bardzo mnie zaciekawiły. Niestety, czytanie książki nałożyło się na czas, kiedy w PL zaczęło się dziać nie najlepiej.
„KRADNĄ TWOJE DANE. WŁAMUJĄ CI SIĘ DO MÓZGU. RZĄDZĄ ŚWIATEM.” – raczej nie...
"Księżniczka debiutuje" to drugi i moim zdaniem lepszy tom serii Kroniki Rosewood. Ellie i Lottie, księżniczka i portmanka wracają do Rosewood Hall, aby rozpocząć kolejny rok nauki. Szkoła nie jest jednak najważniejszym, co zaprząta ich głowy. Po ataku na księżniczkę, mieszkańcy Maradawii próbują z pomocą przyjaciół rozgryźć Saskię i organizację Lewiatan. Każdego dnia w...
więcej Pokaż mimo toCztery kobiety. Cztery historie. Z pozoru każda inna, jednak coś je łączy. Dom, którego nie było, to książka o dziewczynkach, które poturbowane przez los dorosły. Pozornie wydaje im się, że wiedzą czego chcą od życia. Tak naprawdę nie mają pojęcia. Karolina, bezwzględnie posłuszna i stawiająca wszystko i wszystkich ponad sobą. Katarzyna, której relacja z Bogiem początkowo...
więcej Pokaż mimo toMafalda ma 9 lat. I powoli traci wzrok. Wie, że w ciągu pół roku całkiem przestanie widzieć. Czy odnajdzie się w pogrążonej w ciemnościach przyszłości? Czy będzie mogła nadal uczęszczać do szkoły, grać w piłkę nożną i dbać o swojego ukochanego kota? Za namową Estelli zaczyna się zastanawiać, co będzie dla niej najważniejsze kiedy straci wzrok. Krok po kroku odkrywa to z...
więcej Pokaż mimo to„Jakoś wkrótce”, to książka która w ciekawy sposób pokazuje nam najnowsze technologie i ich możliwość rozwoju. Badaczka i rysownik. Para, która w momentami żartobliwy sposób pokazuje, dokąd może nas doprowadzić praca nad najnowszymi technologiami, ich rozwój, wprowadzanie robotów do różnych aspektów naszego życia. W pełni funkcjonalna wątroba wydrukowana w 3D? Tanie loty...
więcej Pokaż mimo to„Nie potrafię wyjaśnić, dlaczego robię to, co robię, czego szukam, co wciąż pcha mnie w drogę, co do której nie mam specjalnie wygórowanych oczekiwań ani szczególnych wyobrażeń. Doskonale zdaję sobie sprawę, że łatwo nie będzie, mimo to bezustannie, niemal cyklicznie, rokrocznie rozpoczynam kolejną wędrówkę, włócząc się dziesiątki tysięcy kilometrów bez uświadomionego celu...
więcej Pokaż mimo toProsto od twórcy uwielbianego i docenionego serialu Netfliksa „BoJack Horseman”: bajecznie niebanalny zbiór opowiadań o miłości – najlepszej i najgorszej rzeczy we wszechświecie. „Ktoś kto będzie cię kochał w całej twej nędznej glorii” – niesztampowy tytuł, intrygujący. Takiego zbioru opowiadań jeszcze nigdy nie czytałam. Wciągają, ale wymagają od czytelnika zaangażowania....
więcej Pokaż mimo to