Opinie użytkownika
Lubię reportaże. Tu tematyka jest mi bliska, bo mam i wśród rodziny i wśród znajomych sporo osób ze środowiska medycznego. Tym bardziej chętnie sięgnąłem po pozycję. I tu - rozczarowanie. Sporo autopromocji, wywodów w stylu - jak ja bym to lepiej zorganizował itp., Sporo wulgaryzmów, nie zawsze uzasadnionych, no ale to miało się pewnie wpisywać w obraz spoko gościa, który...
więcej Pokaż mimo toTo moje drugie spotkanie z powieściami p. Świst. Ostatnie. Ni to erotyk, ni to kryminał. Bzdurne, płytkie, naiwne.
Pokaż mimo toKsiążka dobra i w sumie tyle. Mam odczucie, że tematykę powieści w ciekawszy sposób zaprezentował w trylogii Ukryta Sieć Jakub Szamałek. Tu mi czegoś brakowało. Autorka zostawiła jednak, nawet nie furtkę, a wrota do kontynuacji, więc jest szansa, że część wątków zostanie pociągnięta. Mimo, iż oceniam Wizjera niżej, niż powieści Szamałka, to jednak chętnie się zapoznam z...
więcej Pokaż mimo toZnakomity Janusz Chabior, natomiast całość jakby ucięta w połowie. Ma się wrażenie, że to początek większej całości. Jeśli będzie wkrótce ciąg dalszy to ok, a jeśli nie to bez sensu.
Pokaż mimo toTa książka byłaby świetna. Byłaby. Czemu nie jest? Słaby research, pełno niedorzeczności, nie najlepsza redakcja. Wynika to oczywiście z pośpiechu. Nawet to rozumiem - Mróz jest kurą znoszącą dla wydawnictw złote jaja, więc kto by tam się przykładał do takich drobnostek. Tylko że z tego powodu książka zamiast świetna, jest po prostu przeciętna. Trochę szkoda, że autorowi...
więcej Pokaż mimo to"Topiel" to mój pierwszy kontakt z twórczością Jakub Ćwieka i już wiem, że nie ostatni. Trafił do mnie klimat powieści, być może dlatego, że sam w czasie, w którym toczy się akcja byłem nastolatkiem i był to pewnego rodzaju sentymentalny powrót do tamtych czasów. Autor bardzo fajnie zarysował główne postaci powieści i relacje między nimi. Czytało się "Topiela" szybko i z...
więcej Pokaż mimo toKomiks świetnie pokazuje do czego może doprowadzić fanatyzm religijny, albo to jak często religia wykorzystywana była (a w zasadzie często wciąż jest) do politycznych, bądź też prywatnych rozgrywek. Autorzy pokazali jedną z najczarniejszych kart w historii Francji. Wykazali się dbałością o szczegóły. Rysunki są realistyczne i świetnie oddają emocje, jakie targały bohaterami...
więcej Pokaż mimo toMarek Krajewski po raz kolejny przenosi nas w czasy dwudziestolecia międzywojennego. Edward Popielski podobnie jak w powieści "Dziewczyna o czterech palcach" znów bierze udział w działaniach polskiego wywiadu. Akcja toczy się w wielu lokalizacjach i jest niezwykle dynamiczna. Całość tradycyjnie w wykonaniu Marka Krajewskiego na wysokim poziomie, z dużą dbałością o...
więcej Pokaż mimo toSeria Roberta Małeckiego o komisarzu Grossie jest obecnie zdecydowanie jedną z moich ulubionych. Główny bohater nie wiedzieć czemu wydaje mi się nieco podobny do Kurta Wallandera, stworzonego przez Henninga Mankella. W ogóle cykl chełmżyński klimatem zbliżony jest do twórczości skandynawskich autorów. Kolejna zagadka, którą przyszło rozwiązać ekipie Grossa jest ciekawa,...
więcej Pokaż mimo toPodchodziłem do kolejnego tomu Thorgala z pewnymi obawami. Po pierwsze to pierwszy tom nie rysowany przez G. Rosińskiego, a po drugie ostatnie tomy nie stały na zbyt wysokim poziomie. Okazało się jednak, że Fred Vignaux stanął na wysokości zadania. Jego rysunki są świetne i wręcz zaryzykuję stwierdzenie, że odświeżyły serię. Scenariusz napisany przez Yanna również przypadł...
więcej Pokaż mimo toMocna, mroczna pozycja, bez wątpienia warta przeczytania. Wojciech Chmielarz przyzwyczaił już nas do tego, że jego twórczości nie można łatwo zaszufladkować. Niby kryminał, jednak wątki psychologiczne są tu równie ważne, a może nawet ważniejsze ? Powieść mówi o bólu, bólu powstałym na skutek ran zadawanych drugiemu człowiekowi i to nie tylko tych czysto fizycznych. Mówi o...
więcej Pokaż mimo toJuż dawno żadna książka nie zmusiła mnie do zarwania nocy. Wojciechowi Chmielarzowi za sprawą "Żmijowiska" się to udała. Świetny thriller, z bardzo dobrze "narysowanymi" postaciami i wciągającą fabułą, a jednocześnie ciekawe studium zachowań w sytuacjach ekstremalnych. Gorąco polecam.
Pokaż mimo toNa Trygława i Swaroga ;-) kontynuacja przygód Kajko i Kokosza jest zaiste bardzo dobra. Już przy okazji poprzednich tomów Nowych Przygód Kajko i Kokosza wspominałem, iż S. Kiełbus i M. Kur dają nadzieję, że uda się stworzyć pełnometrażowy album z przygodami najpopularniejszych bohaterów komiksowych z lat 80-tych. Tak też się stało. Rozczarowania nie ma. Autorzy spisali się...
więcej Pokaż mimo to"Wada" siłą rzeczy będzie porównywana do "Skazy". O ile ten drugi tytuł uznałem w swoim prywatnym rankingu za najlepszą powieść 2018 roku, o tyle z "Wadą" tak nie będzie. Być może moje nadzieje były zbyt rozbudzone. Najnowsza powieść Roberta Małeckiego nie jest zła, nawet rzekłbym, że jest dobra, jednak ma pewne, nomen omen - wady. Po pierwsze niektóre wątki zostały...
więcej Pokaż mimo toSłuchowisko wykonane profesjonalnie. Wszystkie odgłosy wielkiego miasta, pościgów itp. na naprawdę wysokim poziomie. Aktorzy również spisali się na miarę oczekiwań. Niestety to by było na tyle z pozytywów. Opowieść mnie nie wciągnęła. Była dość chaotyczna, a zagadek było tam jak na lekarstwo. Pościgów, ucieczek itp. z kolei aż w nadmiarze. Bez przerwy Holmes do spółki z...
więcej Pokaż mimo to"Grzech" oceniłem wysoko, przy "Ofierze" było już gorzej, a "Pokutę" uważam za najsłabszy tom trylogii, którą z perspektywy całości uważam za zbyt rozwleczoną. Ostatni tom jest udziwniony do granic możliwości. Paradoksalnie niby lektura wciągała (na co wpływ miały w dużej mierze krótkie rozdziały zakończone najczęściej clifhangerami), a jednak męczyła. No i dla mnie...
więcej Pokaż mimo toMam słabość do Jeana van Hamme'a. Towarzyszy mi w zasadzie od początku mojej przygody z komiksami i pierwszych tomów Thorgala. Później była XIII, Largo Winch, Wayne Shelton, czy znakomici Władcy Chmielu. W międzyczasie oczywiście czytałem pojedyncze albumu takie jak Szninkiel, Western, czy Krwawe Gody. Miały jedną cechę wspólną - trzymały wysoki poziom. Dlatego też sięgając...
więcej Pokaż mimo to
Ze zbiorami opowiadań pochodzących od różnych autorów bywa tak, że trafiają się w nich perełki i zgniłe jaja. Nie inaczej jest w tym przypadku. Bardzo dobre opowiadania przeplatane są średnimi i po prostu kiepskimi.
Do tej pierwszej grupy zaliczyłbym przede wszystkim utwory W. Chmielarza, R. Ćwirleja, R. Małeckiego i M. Wrońskiego. Do ostatniej zdecydowanie G....
Często miewam uwagi do twórczości Remigiusza Mroza. Tym razem jednak przyznam, że Immunitet czytało się na tyle świetnie, że nawet drobne nieścisłości i "naciągnięcia" fabuły nie przeszkadzały w odbiorze całości. Po prostu mam za sobą dobry kawałek literatury rozrywkowej, która wciągnęła mnie na tyle, żeby zarwać kawałek nocy. To chyba najlepsza rekomendacja. Z pewnością...
więcej Pokaż mimo to