Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Myst. Księga Atrusa

Tłumaczenie: Paweł Lipszyc
Książka jest przypisana do serii/cyklu "Myst". Edytuj książkę, aby zweryfikować serię/cykl.
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka, Prószyński i S-ka
6,02 (46 ocen i 9 opinii) Zobacz oceny
10
1
9
1
8
5
7
13
6
9
5
10
4
3
3
3
2
1
1
0
szczegółowe informacje
tytuł oryginału
Myst
data wydania
ISBN
8386868783
liczba stron
296
słowa kluczowe
myst
język
polski
dodała
Pistacia

D'ni to lud, który przez sześćdziesiąt tysięcy lat tworzył niezwykłą kulturę. Atrus jest ostatnim potomkiem D'ni. Odkrywa niesamowity świat swoich przodków. Państwo D'ni zginęło wiele lat przed jego urodzeniem, jednak stworzone przez nich dzieła żyją nadal. Kontynuacją Księgi Atrusa jest Księga Ti'any. Myst, fantastyczna gra multimedialna, odniosła ogromny sukces - jest najlepiej...

D'ni to lud, który przez sześćdziesiąt tysięcy lat tworzył niezwykłą kulturę. Atrus jest ostatnim potomkiem D'ni. Odkrywa niesamowity świat swoich przodków. Państwo D'ni zginęło wiele lat przed jego urodzeniem, jednak stworzone przez nich dzieła żyją nadal.
Kontynuacją Księgi Atrusa jest Księga Ti'any.


Myst, fantastyczna gra multimedialna, odniosła ogromny sukces - jest najlepiej sprzedającym się CD-ROM-em lat dziewięćdziesiątych. Fanów Mysta przyciąga niezwykły, magiczny świat, który mogą dzięki niej odkrywać. Książka nie jest opisem gry, ale powieścią osadzoną w świecie, który możecie oglądać na ekranach komputerów, grając w Myst.

[opis wydawcy]

 

pokaż więcej

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (91)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 2076
onika | 2013-05-30
Na półkach: Fantastyka, Przeczytane
Przeczytana: maj 2013

Nie miałam zielonego pojęcia o istnieniu gry MYST. Po przeczytaniu książki mam jedynie bardzo blade pojęcie, na czym ta gra miałaby polegać...A jeśli chodzi o samą książkę...

Historia wydaje się być ciekawa. Istniała kiedyś wielka cywilizacja D'ni. Mieli oni niezwykłą zdolność stwarzania światów przez zapisywanie ich w specjalnych księgach za pomocą niezwykłych symboli. Sztuką D'ni była sztuka precyzyjnego opisu. Ale lud D'ni przepadł. Nie do końca wiadomo jak i dlaczego, coś tam niby jest wyjaśniane...ale nie do końca. Została trójka ich potomków: Anna, jej syn Gehn i jego syn Atrus.

Atrus jest fantastycznym bohaterem: ciekawym świata, myślącym, krytycznym, rozsądnym i po prostu dobrym. Przyjemnie się czyta jego przemyślenia, śledzi się jego rozumowanie i wnioski, jakie wyciąga. Atrus został wychowany przez Annę, ona nauczyła go obserwować świat i ogarniać całokształt rzeczy. I tylko dzięki temu Atrus nie dał się zdominować Gehnowi.

A Gehn - świetnie zarysowana postać...

książek: 154
MajinFox | 2016-08-30
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 30 sierpnia 2016

Ponieważ nie lubię się powtarzać, skrócę to, co napisałem w recenzji gry komputerowej Myst. Dopiero niedawno podjąłem decyzję, że zaliczę jedno z najbardziej kasowych dzieł lat dziewięćdziesiątych. Jeśli ktoś nie wie, co to jest Myst, to oznacza, że nie łykał takich czasopism, jak Secret Service, Top Secret i inne. Gra się sprzedała w milionach egzemplarzy, a dopiero pojawienie się The Sims spowodowało zdetronizowanie dzieła braci Miller. Co w niej takiego fascynującego? Najważniejszy czynnik to CD-ROM, na którym mieściła się gra. To ten tytuł spowodował, że popyt na czytniki wzrósł. Oczywiście było tam jeszcze wiele elementów, które powinny zadecydować o sukcesie, ale jakoś zapomniano o tych niuansach, podczas premiery drugiej części. Fabuła, muzyka i zagadki to najważniejsze trybiki w tej bardzo małej, ale wymagającej grze. Tutaj zajmę się na chwilę fabułą, a po resztę opisu gry zapraszam na mój drugi blog: Przegrałem życie.

Gra rozpoczynała się w momencie, gdy my (jako Gracz)...

książek: 1372

Opinia zaznaczona jako spoiler. Pokaż ją.

http://esperazna.blogspot.com/2014/06/myst-ksiega-atrusa.html


Jestem bardzo zawiedziona treścią tej książki. Zapowiadała się tak ciekawie z opisu, czy nawet okładki. I owszem, przyznam, że temat jest inspirujący i ciekawy. Tworzenie nowych światów poprzez pisanie książek w specjalnym języku. Szkoda jedynie, że przekazanie tej wiedzy przez autorów jest suche jak piasek na Saharze. Zero jakichkolwiek emocji, postać głównego bohatera w ogóle nie pozwala się wczuć w książkę. I gdyby nie to, że jestem zagorzałym fanem wszystkiego co związane z architekturą i budynkami, nie przetrwałabym przez diabelnie nudną połowę książki. A nawet te opisy, choć ciekawe dla mnie, nie przekazują wszystkiego jak powinny. Ich opisy nie są dokładne, a jeżeli już są obszerniejsze to się w nich gubi, nie wiedząc o co w ogóle chodzi. Wszystkie czynności bohatera są napisane w sposób grubo przesadzony. Zamiast po prostu napisać, że poszedł do gabinetu ojca, autorzy piszą, że najpierw wstał, obejrzał drzwi,...

książek: 1232
byłem_fprefectem | 2011-08-29
Przeczytana: 04 września 2011

Ile straconych nocy na rozwiązywaniu zagadek. Ile wyrwanych włosów podczas trudnego procesu myślenia nad nimi. I to za marną chwile tryumfu, i następną jeszcze gorszą zagadkę do odgadnięcia. Ale się udało, przeszedłem. Druga część jeszcze lepsza. Całe szczęście, że jeszcze wtedy nic nie wiedziałem o solucjach, bo bym się chyba złamał. A teraz dorwałem się do książki i jakiż srogi zawód mnie spotkał.

W grze było wszystko atmosfera, miejsce, pomysł, historia no i te widoki. A w książce zabrakło wszystkiego. Czy naprawdę trzeba było stworzyć, na podstawie czegoś tak fantastycznego, taką ramotę. Z książki niby mamy się dowiedzieć co się wydarzyło przed grą. Ale praktycznie niczego się nie dowiadujemy, ani co się w końcu stało w D'ni. Ani jak zginęli wszyscy mieszkańcy. Dostajemy marną opowiastkę o skonfliktowanej rodzinie. Stworzenie scenariusza do gry, to nie to samo co napisanie książki. Twórcy gry powinni to zlecić jakiemuś rzemieślnikowi pisarskiemu, co wyszłoby tylko na dobre...

książek: 839
Hari_Seldon | 2016-07-11
Na półkach: 2016, Przeczytane
Przeczytana: 06 czerwca 2016

Prequel serii gier przygodowych. Tytułowy bohater, Atrus jest wychowywany przez swoją babcię na pustkowiu. Pewnego dnia przybywa jego ojciec by zabrać go na odkrywanie tajemnic ludu D’ni. Nie grałem w żadną grę z cyklu, ale w małym stopniu przeszkadzało mi to w czerpaniu przyjemności z lektury – wydaje mi się wprawdzie, że nie na wszystkie pytania dostałem odpowiedzi, ale podsyciło to jedynie moje zainteresowanie. O świecie przedstawionym dużo się nie dowiadujemy – większy nacisk jest tu położony na lud D’ni – naprawdę fascynująca historia. Ich najbardziej znany wynalazek może się wydawać trochę oklepany, ale z drugiej strony daje duże pole do popisu dla wyobraźni. Dwaj główni bohaterowie czyli Atrus i jego ojciec uosabiają tutaj dwa podejścia twórcze – jedno polega na porzucaniu porażek i zaczynaniu czegoś nowego, drugie to branie odpowiedzialności za swoje błędy i próby ich naprawienia. Takie przedstawienie bohaterów może zmusić do pewnych refleksji na temat religii – bo jeżeli...

książek: 162
Halucynacja | 2014-08-12
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 12 sierpnia 2014

Mam wrażenie jakby ta historia w ogóle nie była przemyślana, może i ciekawa wizja tworzenia światów jednak trzeba by bardzo dużo popracować nad tym tematem. Ani jeden fragment nie poruszył mnie ani nie zaciekawił, niestety. Jeszcze nigdy nie doszłam do wniosku iż zmarnowałam czas przy książce jak w tym przypadku

książek: 1787
Lynnka | 2012-11-11
Na półkach: Fantastyka/SF, Przeczytane, 2012
Przeczytana: 11 listopada 2012

Cóż, spodziewałam się trochę więcej po tej książce. Gry nie znam... może to i lepiej, bo podobno rewelacyjna i gdyby tę książkę do niej porównać, to chyba moje odczucia byłyby jeszcze gorsze niż w chwili obecnej.
Akcja nijaka, głównie o konflikcie między Ghenem a Atrusem, a wiele interesujących pytań w treści nie doczekało się odpowiedzi lub zostało jedynie zasygnalizowanych. Szkoda, bo początek opowieści wypadł nawet nieźle. Mało opisów, przez co trudno wyobrazić sobie w ogóle opisywaną rzeczywistość - z pewnością gracze mają się lepiej, bo przynajmniej z gry będą pamiętać niektóre scenerie :) A te kilka szkiców (w niektórych przypadkach nawet ciężko nazwać to szkicami) daje niewielkie wyobrażenie o tym, co mają przedstawiać.

książek: 6
Dawid | 2013-04-11
Na półkach: Przeczytane, Posiadam
Przeczytana: 11 kwietnia 2013

Niezłe rozwiązanie wątku, acz dość sztampowa jak na fantastykę. Ciepłe kapcie i kakałko, nie zmęczy się przy czytaniu jej zbytnio umysłu.

książek: 306
Kern | 2015-07-15
Na półkach: Fantasy, Przeczytane

Pod oryginalnym płaszczykiem bardzo wtórna historia.

książek: 321
Sylwester Bisko | 2016-03-11
Przeczytana: 11 marca 2016
zobacz kolejne z 81 
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Cytaty z książki
Inne książki autora
więcej książek tego autora
zgłoś błąd zgłoś błąd