Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Przewodnik po sztuce uczenia literatury

Wydawnictwo: Stentor
8 (4 ocen i 1 opinia) Zobacz oceny
10
0
9
2
8
0
7
2
6
0
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
szczegółowe informacje
data wydania
ISBN
8389315440
liczba stron
527
słowa kluczowe
literatura, historia, nauczanie
język
polski
dodała
Anna

Przewodnik po sztuce uczenia literatury to praktyczny poradnik dla nauczycieli oraz studentów polonistyki przygotowujących się do pracy w szkole. Książka ma charakter kompendium współczesnej metodyki nauczania literatury, a wartki styl oraz barwna narracja nadają jej lekkości. Autor odnosi się do podstawowych problemów dyskutowanych w kręgach polonistyki szkolnej po 1989 r. i nurtujących...

Przewodnik po sztuce uczenia literatury to praktyczny poradnik dla nauczycieli oraz studentów polonistyki przygotowujących się do pracy w szkole. Książka ma charakter kompendium współczesnej metodyki nauczania literatury, a wartki styl oraz barwna narracja nadają jej lekkości. Autor odnosi się do podstawowych problemów dyskutowanych w kręgach polonistyki szkolnej po 1989 r. i nurtujących każdego nauczyciela polonistę. Co jest celem nauczania języka polskiego? W jakim stopniu powinniśmy uczyć dla wiedzy, w jakim zaś dopomagać uczniowi w rozwoju intelektualnym i osobowościowym? Czy opowiedzieć się po stronie kanonu lektur, czy też go ograniczyć, a dobór książek uzależnić od bieżących potrzeb i zainteresowań uczniów? W jakim zakresie polonista powinien korzystać ze współczesnych mediów i czy zgoda na inwazję kina, telewizji i internetu jest równoznaczna z zepchnięciem literatury na dalszy plan? Rozważania autor ilustruje przykładami z wieloletniej praktyki szkolnej, wynikami badań oraz wypowiedziami uczniów i nauczycieli. W książce znalazły się konkretne wskazówki metodyczne i pomysły na lekcje. Autor promuje twórczy styl nauczania, samodzielność myślenia i poszanowanie cudzego zdania, dlatego znajdzie zwolenników wśród tych, którzy chcą mądrze i ciekawie uczyć.

 

pokaż więcej

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
    Obecnie jeszcze nie ma dyskusji powiązanych z tą książką.
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (19)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 402
Natalia MJ | 2011-07-16
Na półkach: Przeczytane, Posiadam
Przeczytana: 2009 rok

Obowiązkowa lektura wszystkich polonistów, którzy poważnie traktują swój zawód.

książek: 1905
Kaśka | 2014-01-14
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 20 stycznia 2014
książek: 1671
Agnieszek | 2011-02-22
Na półkach: Przeczytane
książek: 514
Anna | 2010-09-07
Na półkach: Przeczytane, Posiadam
książek: 921
polonistka88 | 2016-06-12
Na półkach: Chcę przeczytać
książek: 2698
książek: 368
literalna_czytaczka | 2015-11-08
Na półkach: Chcę przeczytać
książek: 767
Dora | 2015-06-04
Przeczytana: czerwiec 2015
książek: 1345
Kakuaru | 2015-03-18
Na półkach: Studia, Posiadam, Przeczytane
książek: 4
domi666 | 2013-08-06
Na półkach: Chcę przeczytać
zobacz kolejne z 9 
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Cytaty z książki
Inne książki autora
więcej książek tego autora
zgłoś błąd zgłoś błąd