rozwińzwiń

Mage: The Awakening

Okładka książki Mage: The Awakening Bill Bridges, Conrad Hubbard, White Wolf
Okładka książki Mage: The Awakening
Bill BridgesConrad Hubbard Wydawnictwo: White Wolf hobby
Kategoria:
hobby
Tytuł oryginału:
Mage: The Awakening
Wydawnictwo:
White Wolf
Język:
angielski
ISBN:
1-58846-418-0
Tagi:
RPG Mag Mage Świat Mroku
Średnia ocen

6,3 6,3 / 10

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Ładowanie Szukamy ofert...

Patronaty LC

Książki autora

Okładka książki Świat Mroku Bill Bridges, Ken Cliffe, White Wolf
Ocena 7,2
Świat Mroku Bill Bridges, Ken C...
Okładka książki Tome of the Mysteries Bill Bridges, White Wolf
Ocena 8,0
Tome of the My... Bill Bridges, White...
Okładka książki Podręcznik gracza. Gasnące Słońca Bill Bridges, Jackie Cassada, Sam Chupp, James Estes, Andrew Greenberg, Dan Greenberg, Lee Hammock, Christopher Howard, Sam Inabinet, Ross Isaacs, James Moore, Rustin Quaide, Chris Wiese
Ocena 7,9
Podręcznik gra... Bill Bridges, Jacki...

Mogą Cię zainteresować

Oceny

Średnia ocen
6,3 / 10
6 ocen
Twoja ocena
0 / 10

OPINIE i DYSKUSJE

Sortuj:
avatar
95
31

Na półkach: , , ,

Swą opinię zacznę od systemu, a potem przejdę do podręcznika, bo w tym wypadku to dwie różne rzeczy.
„Mage: The Awakening” to system niekończącego się potencjału. Opowiada o ludziach, którzy uzyskując moc bogów, wiodą życie tu, na Ziemi, pośród nas, zajmując się swoim sprawami. Ale za to jakimi! Magowie badają starożytne sekrety swych poprzedników, poszukują rozwiązań na ostateczne pytania wszechświata czy po prostu próbują przejąć władzę w mieście i stworzyć sobie kolejne królestwo na ziemi, z resztą ludzkości jako nieświadomymi sługami. Ścierają się z koszmarami spoza rzeczywistości, ale też z widmami ze swej przeszłości czy borykają się wewnętrznymi demonami, które mają realne kształty. I robią to co reszta naszego gatunku – kochają, nienawidzą, pragną, tęsknią, bowiem nadal są ludźmi, takimi jak ty i ja. Za wyjątkiem wykorzystania Magii, która pozwala urzeczywistnić wszystko czego zapragną – od najpiękniejszych snów, po najmroczniejsze koszmary. Są największymi herosami, jak i najstraszniejszymi łotrami ludzkiego gatunku. A wszystko to w okultystycznej otoczce która kojarzy się lżejszą, łatwiej przyswajalną wersją gry „Kult”, oddane w ręce graczy i Mistrzów Gry. Wszystko to sprawia że każda gra w Maga jest inna i unikatowa, ale wszystkie łączy jedno – pokazuje prawdę o nas samych jako ludziach, i do jakich rzeczy jesteśmy zdolni, tych wzniosłych jak i tych podłych.

Taki jest system, który dużo lepiej zarysowują dodatki niż podręcznik główny, niestety. Pomimo prawie czterystu stron tekstu tak ogromnego świata, wraz z odpowiednią mechaniką, nie dało rady zawrzeć w jednym podręczniku i to widać. Jest bardzo mocny szkic, z dużą ilością pomysłów które zręczny MG bez problemu przekuje w naprawdę interesujące fabuły, ale dopiero podręczniki takie jak „Tome of the Mysteries” czy najnowszy „Mage Chronicler's Guide” pokazują jego pełnię mocy i możliwości i wręcz nieskończoną ilość wariantów jakie oferuje ten system. Choć, jak zaznaczyłem, podręcznik główny wystarczy do naprawdę ciekawej gry.

Inną wadą settingu o której ciągle słyszę to Atlantyda, mityczna pierwsza cywilizacja Magów, którą epatuje podstawka. O ile uważam że pomysł jest strzałem w dziesiątkę bo na mych sesjach wywołał naprawdę kilka ciekawych zwrotów akcji, jak i dorzucił zarys całej jednej gry, o tyle zgadzam się że „jesteśmy dziedzicami Atlantydy” jest trochę za dużo w podręczniku, w porównaniu do tego ile jej pojawia się realnie w grze. To wspaniała zahaczka i dobry materiał do uzasadniania niemoralnych uczynków przez graczy („ MY, jako dziedzice Atlantydy, wiemy co jest słuszne!”) czy idealny powód na przygody awanturnicze, z eksplorowaniem starożytnych ruin, ale przez lekturę podręcznika wiele osób wzięło ją za „sens” całej gry, którym nie jest – bo są nim dylematy moralne, wybory i konsekwencje grających. Z Pierwszym Miastem jest jak z religią – część Magów uważa to za prawdę objawioną, cześć zupełnie się z nią nie zgadza, reszta jest gdzieś pomiędzy albo w ogóle ich to nie obchodzi. Pamiętając to, Cudowna Wyspa staje się polem na wspaniałe fabuły.

Poza nierównym poziomem grafik, największą wadą podręcznika głównego jest niby mechanika czarów, która według niektórych jest przytłaczająca i „nie płynna”. O ile zgadzam się że pierwsze wrażenie może być powalająca ( i zresztą jest ) dla większości nowych grających, to po sesji czy dwóch gracze bezproblemowo rzucają zaklęcia, jeśli przygotowuje się ich do tego z głową. Pojawiają się też głosy że za wiele rzeczy postacie myślą „poza swą postacią” względem używania mocy, ale to złe spojrzenie na świat gry jest temu osądowi winny. Cała mechanika magii przedstawiona w podręczniku jest fenomenem dogłębnie zbadanym przez tysiące lat, Magowie mają konkretne określenia na „części” zaklęcia, jego wymagania, długość trwania i tym podobne, które autentycznie używa się w świecie gry. Grzech podręcznika podstawowego, znów wynikającym za za małej ilości miejsca, jest właśnie nie podkreślenie tego zjawiska, jak i kilku ważnych aspektów życia czarowników.

Pomimo tych problemów, podstawka wspaniale wprowadza do gry i jest początkiem drogi która może okazać się waszym ulubionym systemem. Wyraźniej z niej widać że zabrakło miejsca na opisanie tego ogromnego i wspaniałego świata, ale kreatywny MG powinien móc wypełnić z łatwością luki, a kupno jednego dodatku da wam prawdziwy obraz tej cudownej gry.

Swą opinię zacznę od systemu, a potem przejdę do podręcznika, bo w tym wypadku to dwie różne rzeczy.

„Mage: The Awakening” to system niekończącego się potencjału. Opowiada o ludziach, którzy uzyskując moc bogów, wiodą życie tu, na Ziemi, pośród nas, zajmując się swoim sprawami. Ale za to jakimi! Magowie badają starożytne sekrety swych poprzedników, poszukują rozwiązań na...

więcej Pokaż mimo to

Książka na półkach

  • Przeczytane
    13
  • Chcę przeczytać
    8
  • Posiadam
    5
  • RPG
    3
  • Ulubione
    2
  • Obcojęzycznie - in English
    1
  • Mage - The Awakening
    1
  • Gry Fabularne
    1
  • Podręczniki RPG
    1

Cytaty

Bądź pierwszy

Dodaj cytat z książki Mage: The Awakening


Podobne książki

Przeczytaj także