Świat Mroku

222 str. 3 godz. 42 min.
- Kategoria:
- hobby
- Seria:
- Świat Mroku
- Wydawnictwo:
- ISA
- Data wydania:
- 2007-01-01
- Data 1. wyd. pol.:
- 2007-01-01
- Liczba stron:
- 222
- Czas czytania
- 3 godz. 42 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788374181761
Wzrok gargulców łypiących ze szczytów wieżowców, pada na fabryki wypluwające kłęby dymu i ulice nabrzmiałe ludzkim tłumem.. Gdzieś wśród nich kryją się rzeczy, o których nie powinniśmy wiedzieć.
Dodaj do biblioteczki
Porównaj ceny
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 62
- 26
- 19
- 10
- 5
- 2
- 2
- 2
- 1
- 1
OPINIE i DYSKUSJE
Raczej dla fanów mechaniki. Pod tym względem podręcznik jest arcywzorowy; jakieś 4/5 objętości zajmują opisy atrybutów i umiejętności. Mimo wszystko warto zwrócić uwagę na kilkanaście pierwszych stron, które dzięki kilku opowiadaniom zgrabnie wprowadzają w tajemniczy klimat i atmosferę Świata Mroku.
Raczej dla fanów mechaniki. Pod tym względem podręcznik jest arcywzorowy; jakieś 4/5 objętości zajmują opisy atrybutów i umiejętności. Mimo wszystko warto zwrócić uwagę na kilkanaście pierwszych stron, które dzięki kilku opowiadaniom zgrabnie wprowadzają w tajemniczy klimat i atmosferę Świata Mroku.
Pokaż mimo toNowy Świat Mroku został wydany we wzorcowej formie. Twarde okładki skrywają ponad 200 stron tekstu na kredowym papierze. Prawdę mówiąc pomysł okładki jest dość miałki, ale ważniejsza jest trwałość podręcznika, który starczy na wiele lat.
NWoD ma ponury, fatalistyczny charakter. Roztacza wizję neogotyckiego świata, gdzie większość ludzi jest nieświadoma istot mroku jak wampiry, duchy czy wilkołaki. Bohaterowie, którymi przyjdzie grać, są potencjalnymi wyjątkami tej zasady. Czeka ich bezpośrednie spotkanie z paranormalną sferą. W jaki sposób to przebiegnie i co z tego wyniknie, o tym już rozsądzą same sesje. System jest mocno narracyjny i twórcy narzucają jedynie niewielkie ograniczenia na tworzoną postać (brak klas, gracz decyduje o swojej profesji).
To co wyróżnia tę kreację od innych erpegów to zupełny brak heroizmu (innym przykładem jest Zew Cthulhu). Jesteśmy zwierzyną i to my jesteśmy ścigani. Starcie z nieludzkim przeciwnikiem jest w praktyce przegrane. Stąd konwencja horroru i atmosfera obcowania z czymś niepokojącym. Nie bez powodu system odstręcza nas od bohaterskiej walki. Stworzeni bohaterowie będą często podstawą do przemiany ich w istoty mroku, dla których istnieją oddzielne podręczniki.
Z jednej strony podkreśla się tu znaczenie fabuły i ograniczenie rzutów kośćmi. Nie jest to zamysł konsekwenentny. Zamiast rozwijać ciekawy świat, twórcy rozbijają mechanikę na niepotrzebne części. Naprawdę nieistotne jest ile metrów może przebyć zjawa w parę sekund, ale znajomości takich faktów momentami się wymaga.
Nowy Świat Mroku powinien być dopracowany w inną stronę. Wciąż za dużo jest w nim systemu. Wystarczyłoby jego nadmiar zastąpić opisami większych miast lub znanych poszukiwaczy nadnaturalnych zjawisk. Na uwagę zasługuje natomiast solidna jakość wydania. Trudno zarzucić coś estetyce podręcznika tj. ilustracji i nastrojowych przypisów. W ogólnej ocenie uważam, że książka jest dobra, lecz zostawia niedosyt.
Nowy Świat Mroku został wydany we wzorcowej formie. Twarde okładki skrywają ponad 200 stron tekstu na kredowym papierze. Prawdę mówiąc pomysł okładki jest dość miałki, ale ważniejsza jest trwałość podręcznika, który starczy na wiele lat.
więcej Pokaż mimo toNWoD ma ponury, fatalistyczny charakter. Roztacza wizję neogotyckiego świata, gdzie większość ludzi jest nieświadoma istot mroku jak...
Bardzo dobry, choć nierewelacyjny, podręcznik mechaniczny do linii "nowego" Świata Mroku. Ładnie wyjaśnia wszystkie zasady, opatrzony klimatycznymi opisami ich zastosowań w postaci miniopowiadań, z kilkunastoma pomysłami. Niestety, sam w sobie nie wystarczy do dłuższej gry, ale spokojnie z jego pomocą można poprowadzić klimatyczne pojedyncze historie o duchach czy dramaty i dreszczowce rozgrywające się "tu i teraz". Wraz z jakimkolwiek dodatkiem ( czy settingiem dla istot nadnaturalnych czy "ogólnym", opisującym na przykład służby policyjne czy instytucje dla mentalnie niestabilnych ) pozwoli na poprowadzenie bardzo klimatycznej gry w określonej konwencji. Gorąco polecam jeśli poszukujecie systemu do gry w realiach współczesnych! ;]
Bardzo dobry, choć nierewelacyjny, podręcznik mechaniczny do linii "nowego" Świata Mroku. Ładnie wyjaśnia wszystkie zasady, opatrzony klimatycznymi opisami ich zastosowań w postaci miniopowiadań, z kilkunastoma pomysłami. Niestety, sam w sobie nie wystarczy do dłuższej gry, ale spokojnie z jego pomocą można poprowadzić klimatyczne pojedyncze historie o duchach czy dramaty i...
więcej Pokaż mimo to