rozwińzwiń

Świat Mroku

Okładka książki Świat Mroku Bill Bridges, Ken Cliffe, White Wolf
Okładka książki Świat Mroku
Bill BridgesKen Cliffe Wydawnictwo: ISA Seria: Świat Mroku hobby
222 str. 3 godz. 42 min.
Kategoria:
hobby
Seria:
Świat Mroku
Wydawnictwo:
ISA
Data wydania:
2007-01-01
Data 1. wyd. pol.:
2007-01-01
Liczba stron:
222
Czas czytania
3 godz. 42 min.
Język:
polski
ISBN:
9788374181761
Średnia ocen

7,2 7,2 / 10

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Ładowanie Szukamy ofert...

Patronaty LC

Książki autora

Okładka książki Tome of the Mysteries Bill Bridges, White Wolf
Ocena 8,0
Tome of the My... Bill Bridges, White...
Okładka książki Podręcznik gracza. Gasnące Słońca Bill Bridges, Jackie Cassada, Sam Chupp, James Estes, Andrew Greenberg, Dan Greenberg, Lee Hammock, Christopher Howard, Sam Inabinet, Ross Isaacs, James Moore, Rustin Quaide, Chris Wiese
Ocena 7,9
Podręcznik gra... Bill Bridges, Jacki...
Okładka książki Księga Szaleństwa Bill Bridges, Steve Brown, Phil Brucato, Amy Kathleen Ryan
Ocena 0,0
Księga Szaleństwa Bill Bridges, Steve...

Mogą Cię zainteresować

Okładka książki Jaskinia hałasu Tomasz Godlewski, Wojciech Lis
Ocena 7,2
Jaskinia hałasu Tomasz Godlewski, W...
Okładka książki Władcy chaosu - krwawe powstanie satanistycznego metalowego podziemia Michael Moynihan, Didrik Søderlind
Ocena 7,3
Władcy chaosu ... Michael Moynihan, D...
Okładka książki Wiedźmin: gra wyobraźni Tomasz Kreczmar, Michał Marszalik, Maciej Nowak-Kreyer, Michał Studniarek
Ocena 6,1
Wiedźmin: gra ... Tomasz Kreczmar, Mi...

Oceny

Średnia ocen
7,2 / 10
41 ocen
Twoja ocena
0 / 10

OPINIE i DYSKUSJE

Sortuj:
avatar
112
40

Na półkach:

Raczej dla fanów mechaniki. Pod tym względem podręcznik jest arcywzorowy; jakieś 4/5 objętości zajmują opisy atrybutów i umiejętności. Mimo wszystko warto zwrócić uwagę na kilkanaście pierwszych stron, które dzięki kilku opowiadaniom zgrabnie wprowadzają w tajemniczy klimat i atmosferę Świata Mroku.

Raczej dla fanów mechaniki. Pod tym względem podręcznik jest arcywzorowy; jakieś 4/5 objętości zajmują opisy atrybutów i umiejętności. Mimo wszystko warto zwrócić uwagę na kilkanaście pierwszych stron, które dzięki kilku opowiadaniom zgrabnie wprowadzają w tajemniczy klimat i atmosferę Świata Mroku.

Pokaż mimo to

avatar
148
47

Na półkach:

Nowy Świat Mroku został wydany we wzorcowej formie. Twarde okładki skrywają ponad 200 stron tekstu na kredowym papierze. Prawdę mówiąc pomysł okładki jest dość miałki, ale ważniejsza jest trwałość podręcznika, który starczy na wiele lat.

NWoD ma ponury, fatalistyczny charakter. Roztacza wizję neogotyckiego świata, gdzie większość ludzi jest nieświadoma istot mroku jak wampiry, duchy czy wilkołaki. Bohaterowie, którymi przyjdzie grać, są potencjalnymi wyjątkami tej zasady. Czeka ich bezpośrednie spotkanie z paranormalną sferą. W jaki sposób to przebiegnie i co z tego wyniknie, o tym już rozsądzą same sesje. System jest mocno narracyjny i twórcy narzucają jedynie niewielkie ograniczenia na tworzoną postać (brak klas, gracz decyduje o swojej profesji).

To co wyróżnia tę kreację od innych erpegów to zupełny brak heroizmu (innym przykładem jest Zew Cthulhu). Jesteśmy zwierzyną i to my jesteśmy ścigani. Starcie z nieludzkim przeciwnikiem jest w praktyce przegrane. Stąd konwencja horroru i atmosfera obcowania z czymś niepokojącym. Nie bez powodu system odstręcza nas od bohaterskiej walki. Stworzeni bohaterowie będą często podstawą do przemiany ich w istoty mroku, dla których istnieją oddzielne podręczniki.

Z jednej strony podkreśla się tu znaczenie fabuły i ograniczenie rzutów kośćmi. Nie jest to zamysł konsekwenentny. Zamiast rozwijać ciekawy świat, twórcy rozbijają mechanikę na niepotrzebne części. Naprawdę nieistotne jest ile metrów może przebyć zjawa w parę sekund, ale znajomości takich faktów momentami się wymaga.

Nowy Świat Mroku powinien być dopracowany w inną stronę. Wciąż za dużo jest w nim systemu. Wystarczyłoby jego nadmiar zastąpić opisami większych miast lub znanych poszukiwaczy nadnaturalnych zjawisk. Na uwagę zasługuje natomiast solidna jakość wydania. Trudno zarzucić coś estetyce podręcznika tj. ilustracji i nastrojowych przypisów. W ogólnej ocenie uważam, że książka jest dobra, lecz zostawia niedosyt.

Nowy Świat Mroku został wydany we wzorcowej formie. Twarde okładki skrywają ponad 200 stron tekstu na kredowym papierze. Prawdę mówiąc pomysł okładki jest dość miałki, ale ważniejsza jest trwałość podręcznika, który starczy na wiele lat.

NWoD ma ponury, fatalistyczny charakter. Roztacza wizję neogotyckiego świata, gdzie większość ludzi jest nieświadoma istot mroku jak...

więcej Pokaż mimo to

avatar
95
31

Na półkach: , ,

Bardzo dobry, choć nierewelacyjny, podręcznik mechaniczny do linii "nowego" Świata Mroku. Ładnie wyjaśnia wszystkie zasady, opatrzony klimatycznymi opisami ich zastosowań w postaci miniopowiadań, z kilkunastoma pomysłami. Niestety, sam w sobie nie wystarczy do dłuższej gry, ale spokojnie z jego pomocą można poprowadzić klimatyczne pojedyncze historie o duchach czy dramaty i dreszczowce rozgrywające się "tu i teraz". Wraz z jakimkolwiek dodatkiem ( czy settingiem dla istot nadnaturalnych czy "ogólnym", opisującym na przykład służby policyjne czy instytucje dla mentalnie niestabilnych ) pozwoli na poprowadzenie bardzo klimatycznej gry w określonej konwencji. Gorąco polecam jeśli poszukujecie systemu do gry w realiach współczesnych! ;]

Bardzo dobry, choć nierewelacyjny, podręcznik mechaniczny do linii "nowego" Świata Mroku. Ładnie wyjaśnia wszystkie zasady, opatrzony klimatycznymi opisami ich zastosowań w postaci miniopowiadań, z kilkunastoma pomysłami. Niestety, sam w sobie nie wystarczy do dłuższej gry, ale spokojnie z jego pomocą można poprowadzić klimatyczne pojedyncze historie o duchach czy dramaty i...

więcej Pokaż mimo to

Książka na półkach

  • Przeczytane
    63
  • Posiadam
    25
  • Chcę przeczytać
    19
  • RPG
    10
  • Podręczniki RPG
    5
  • Gry Fabularne
    2
  • Ulubione
    2
  • Fantastyka
    2
  • Nastrojowo - horrorowo-thrillerowo
    1
  • 2020
    1

Cytaty

Bądź pierwszy

Dodaj cytat z książki Świat Mroku


Podobne książki

Przeczytaj także