Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
7,34 (35 ocen i 3 opinie) Zobacz oceny
10
3
9
6
8
5
7
12
6
5
5
3
4
1
3
0
2
0
1
0
szczegółowe informacje
data wydania
ISBN
9788374181761
liczba stron
222
kategoria
hobby
język
polski

Wzrok gargulców łypiących ze szczytów wieżowców, pada na fabryki wypluwające kłęby dymu i ulice nabrzmiałe ludzkim tłumem.. Gdzieś wśród nich kryją się rzeczy, o których nie powinniśmy wiedzieć.

 

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
    Obecnie jeszcze nie ma dyskusji powiązanych z tą książką.
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (64)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 148
Caleb | 2014-04-11
Na półkach: Przeczytane

Nowy Świat Mroku został wydany we wzorcowej formie. Twarde okładki skrywają ponad 200 stron tekstu na kredowym papierze. Prawdę mówiąc pomysł okładki jest dość miałki, ale ważniejsza jest trwałość podręcznika, który starczy na wiele lat.

NWoD ma ponury, fatalistyczny charakter. Roztacza wizję neogotyckiego świata, gdzie większość ludzi jest nieświadoma istot mroku jak wampiry, duchy czy wilkołaki. Bohaterowie, którymi przyjdzie grać, są potencjalnymi wyjątkami tej zasady. Czeka ich bezpośrednie spotkanie z paranormalną sferą. W jaki sposób to przebiegnie i co z tego wyniknie, o tym już rozsądzą same sesje. System jest mocno narracyjny i twórcy narzucają jedynie niewielkie ograniczenia na tworzoną postać (brak klas, gracz decyduje o swojej profesji).

To co wyróżnia tę kreację od innych erpegów to zupełny brak heroizmu (innym przykładem jest Zew Cthulhu). Jesteśmy zwierzyną i to my jesteśmy ścigani. Starcie z nieludzkim przeciwnikiem jest w praktyce przegrane. Stąd konwencja...

książek: 153
WyrdHamster | 2010-08-11
Na półkach: RPG, Przeczytane, Posiadam

Bardzo dobry, choć nierewelacyjny, podręcznik mechaniczny do linii "nowego" Świata Mroku. Ładnie wyjaśnia wszystkie zasady, opatrzony klimatycznymi opisami ich zastosowań w postaci miniopowiadań, z kilkunastoma pomysłami. Niestety, sam w sobie nie wystarczy do dłuższej gry, ale spokojnie z jego pomocą można poprowadzić klimatyczne pojedyncze historie o duchach czy dramaty i dreszczowce rozgrywające się "tu i teraz". Wraz z jakimkolwiek dodatkiem ( czy settingiem dla istot nadnaturalnych czy "ogólnym", opisującym na przykład służby policyjne czy instytucje dla mentalnie niestabilnych ) pozwoli na poprowadzenie bardzo klimatycznej gry w określonej konwencji. Gorąco polecam jeśli poszukujecie systemu do gry w realiach współczesnych! ;]

książek: 112
Phea | 2015-11-27
Na półkach: Przeczytane

Raczej dla fanów mechaniki. Pod tym względem podręcznik jest arcywzorowy; jakieś 4/5 objętości zajmują opisy atrybutów i umiejętności. Mimo wszystko warto zwrócić uwagę na kilkanaście pierwszych stron, które dzięki kilku opowiadaniom zgrabnie wprowadzają w tajemniczy klimat i atmosferę Świata Mroku.

książek: 124
Kolin | 2016-09-18
Na półkach: RPG, Posiadam, Przeczytane
książek: 567
Marcin Lachowicz | 2016-08-25
Na półkach: Przeczytane
książek: 20
Szachraj | 2016-07-15
Na półkach: Przeczytane
książek: 149
Raakiz | 2016-06-05
Na półkach: RPG, Przeczytane, Posiadam
książek: 268
Adrian Kopp | 2016-03-13
Przeczytana: 13 marca 2016
książek: 221
Greyorn | 2015-11-23
Na półkach: Posiadam, Przeczytane
książek: 1208
margarita | 2015-09-07
zobacz kolejne z 54 
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Cytaty z książki
Inne książki autora
więcej książek tego autora
zgłoś błąd zgłoś błąd