rozwińzwiń

Dialog sokratyczny Ksenofonta Komentarz do Ekonomika

Okładka książki Dialog sokratyczny Ksenofonta Komentarz do Ekonomika Leo Strauss
Okładka książki Dialog sokratyczny Ksenofonta Komentarz do Ekonomika
Leo Strauss Wydawnictwo: Teologia Polityczna filozofia, etyka
Kategoria:
filozofia, etyka
Wydawnictwo:
Teologia Polityczna
Data wydania:
2021-01-01
Data 1. wyd. pol.:
2021-01-01
Język:
polski
Tłumacz:
Bartosz Kuźniarz
Tagi:
filozofia Sokrates Ksenofont etyka
Średnia ocen

0,0 0,0 / 10
Ta książka nie została jeszcze oceniona NIE MA JESZCZE DYSKUSJI

Bądź pierwszy - oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Ładowanie Szukamy ofert...

Patronaty LC

Książki autora

Mogą Cię zainteresować

Oceny

Średnia ocen
0,0 / 10
0 ocen
Twoja ocena
0 / 10

OPINIE i DYSKUSJE

Sortuj:
avatar
580
249

Na półkach: ,

"Wielka Tradycja filozofii politycznej zaczyna się od Sokratesa. Jego znaczenie upatruje się zwykle w pominięciu problemu natury i całkowitej koncentracji na badaniu kwestii etycznych" (13).
"Jak wiemy, Sokratesa zajmowała wyłącznie etyka i polityka, cnota i państwo, a kategoria 'szlachectwa' skupia w sobie właściwie wszystkie wątki o charakterze etycznym i politycznym" (65).
"Najbardziej fundamentalna z nauk Sokratesa, wykraczająca poza kontekst spraw ludzkich, dotyczy porządku całego wszechświata, porządku przynoszącego ludziom korzyść i mającego u swych źródeł boskie oikonomein" (86). "Sprawy ludzkie - jak sugeruje Ksenofont, mówiąc, że Sokrates nigdy nie zaprzestał dociekać istoty wszystkiego - nie stanowiły jedynej interesującej go kwestii. [...] Fakt, że Sokrates nie zajmował się wyłącznie sprawami ludzkimi wynika dostatecznie jasno z jego teleoteologii, bez względu na problematyczność tej koncepcji" (87).

"Sokratesowi chodzi przypuszczalnie o to, że wolny człowiek nie potrzebuje innej zachęty do działania niż wiedza, zatem cnota jest wiedza i tylko wiedzą. Lub inaczej: widza przezwycięża wszelkie przeszkody" (31).

"Uważa, że im bliżej boskości znajduje się człowiek, tym mniej posiada potrzeb" (35).

"Sąd ironiczny ma przynajmniej dwa znaczenia. Jedno nieprawdziwe i dosłowne, w którym niewtajemniczeni upatrują rzeczywistej opinii mówiącego. Drugie prawdziwe i ukryte, które faktycznie wyraża jego pogląd. Różnicy pomiędzy znaczeniem jawnym a ukrytym nie należy mylić z rozróżnieniem na sens wysoki i potoczny, wszak oba mogą mieć charakter jawny" (48).

"Wielka Tradycja filozofii politycznej zaczyna się od Sokratesa. Jego znaczenie upatruje się zwykle w pominięciu problemu natury i całkowitej koncentracji na badaniu kwestii etycznych" (13).
"Jak wiemy, Sokratesa zajmowała wyłącznie etyka i polityka, cnota i państwo, a kategoria 'szlachectwa' skupia w sobie właściwie wszystkie wątki o charakterze etycznym i...

więcej Pokaż mimo to

Książka na półkach

  • 2 0 2 2
    1
  • Przeczytane
    1

Cytaty

Bądź pierwszy

Dodaj cytat z książki Dialog sokratyczny Ksenofonta Komentarz do Ekonomika


Podobne książki

Przeczytaj także