Wiedźmin. Klątwa kruków
- Kategoria:
- komiksy
- Cykl:
- Wiedźmin - Dark Horse (tom 3)
- Tytuł oryginału:
- The Witcher Volume 3: Curse of Crows
- Wydawnictwo:
- Egmont Polska
- Data wydania:
- 2017-08-17
- Data 1. wyd. pol.:
- 2017-08-17
- Liczba stron:
- 128
- Czas czytania
- 2 godz. 8 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788328118492
- Tłumacz:
- Jakub Szamałek
- Tagi:
- wiedźmin
Trzeci tom popularnej serii o wiedźminie (pierwszy tom - Dom ze szkła, drugi tom - Dzieci lisicy).
Autorem rysunków jest polski rysownik, Piotr Kowalski. Geralt i Ciri otrzymują kolejne zadanie. Tym razem Merwina, właścicielka łaźni w Novigradzie, wynajmuje ich do zabicia strzygi, która od pewnego czasu grasuje po mieście i sieje postrach wśród mieszkańców. Wiedźmini wyruszają więc w drogę obfitującą w nieprzewidziane przygody. Gdy docierają do Novigradu, okazuje się, że za pozornie nieskomplikowaną misją kryje się dramatyczna historia.
W mieście wiedźmini poznają Elida – dziwnego chłopaka, który potrafi zamieniać się w kruka. Geralt i Ciri szybko orientują się, że Elid skrywa jakiś mroczny sekret i że być może z jego pomocą uda im się dotrzeć do strzygi. Sprawę jednak komplikuje niespodziewane pojawienie się Yennefer, która wydaje się utrudniać Geraltowi i Ciri wykonanie zlecenia.
Co kieruje czarodziejką? Jaką tajemnicę kryje Elid? Czy wiedźminom uda się pokonać strzygę? Klątwa kruków trzyma w napięciu od pierwszej do ostatniej strony i z pewnością nie zawiedzie fanów Geralta.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Oceny
Książka na półkach
- 626
- 212
- 182
- 64
- 44
- 20
- 13
- 12
- 10
- 9
Opinia
Krótko mówiąc: nie jestem oczarowany, ale też nie jestem zawiedziony. Ba, jestem całkiem zadowolony.
Uwaga, niewielkie spoilery odnośnie jednego z zakończeń "Dzikiego Gonu".
Akcja rozgrywa się po wydarzeniach z "Dzikiego Gonu", zaś za wiążące zakończenie uznano to "dobre", w którym Ciri zostaje wiedźminką i rusza z Geraltem na szlak. W komiksie oboje stanowią już zgrany duet mający swoją rutynę, należy więc domniemywać, że od dramatycznych wydarzeń na wyspie Undvik minęło kilka lat. W zasadzie można "Klątwę kruków" potraktować jako taki komiksowy dodatek do Wiedźmina 3: styl graficzny bezpośrednio nawiązuje do gry, pojawiają się znane z niej miejsca i potwory, a i wygląd postaci został z niej przerysowany. Informacja dla purystów: Geralt polubił zarost, bo nadal dumnie nosi swoją białą brodę. Dla jednych spójność ze światem gier będzie plusem, dla innych zaś odtwarzanie wizji grafików z CD-Projekt RED będzie dość nudne. Ja zaliczam się raczej do tych pierwszych, zresztą seria, w której ukazała się "Klątwa", ostatecznie miała też na celu wypromowanie produkcji CDPR. Nie tak dawno temu czytałem "Salambo" Druilleta i trudno mnie teraz rozpieścić w kwestii rysunków w komiksach, ale generalnie "Klątwa" trzyma przyzwoity poziom. Co prawda nadal uważam "Dzieci lisicy" za najładniejszą jak dotąd odsłonę cyklu wiedźmińskiego ze stajni Dark Horse, ale i tutaj jest całkiem nieźle. Nie do końca jednak przypadł mi do gustu... Geralt. Odnoszę wrażenie, że nie udało się rysownikowi - tym razem Polakowi - do końca udanie naszkicować twarz Białego Wilka. Brakuje jej wyrazistości, jaką zyskała przy drugiej i trzeciej odsłonie komputerowego Wiedźmina.
Fabularnie "Klątwa kruków" jest czymś pomiędzy rozbudowanym questem z gry, a fan-fikiem. Nie jest to poziom Sapkowskiego, ale nie sądzę, żeby ktokolwiek tego tutaj oczekiwał. Nie chcąc zdradzać zbyt wiele, powiem jedynie, że nie zabrakło wiedźmińskich zleceń, machania mieczem, golizny, a i znalazło się miejsce na nawiązania do wiedźmińskich literackich początków. Sensownie przedstawiono relacje pomiędzy Geraltem, Ciri, a Yennefer, której charakter oddano tutaj całkiem nieźle. Zblendowano to wszystko dość sprawnie, choć żeby się przy tym dobrze bawić, nie należy do uniwersum Wiedźmina i tego, co jest w nim kanoniczne, a co nie, podchodzić zbyt poważnie. Zabrakło jedynie ciekawszych dialogów: te w komiksie nawet nie starają się emulować stylu Sapkowskiego i nie ma w nich takiej rubaszności, jaką zaszyto chociażby w grach. Odniosłem też wrażenie, że miejscami następują zbyt nagłe i przypadkowe skoki pomiędzy scenami.
Generalnie rzecz biorąc, dla fanów Wiedźmina jako całego uniwersum to ciekawy dodatek i fajna przygoda na jakieś półtorej-dwie godziny. Pozostali pewnie po to i tak nie sięgną; czyli sytuacja zupełnie jak z poprzednimi wiedźmińskimi komiksami. Moim zdaniem warto.
Krótko mówiąc: nie jestem oczarowany, ale też nie jestem zawiedziony. Ba, jestem całkiem zadowolony.
więcej Pokaż mimo toUwaga, niewielkie spoilery odnośnie jednego z zakończeń "Dzikiego Gonu".
Akcja rozgrywa się po wydarzeniach z "Dzikiego Gonu", zaś za wiążące zakończenie uznano to "dobre", w którym Ciri zostaje wiedźminką i rusza z Geraltem na szlak. W komiksie oboje stanowią już zgrany...