Prowadzeni słowami. Retoryka motywacji w komunikacji publicznej
- Kategoria:
- nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.)
- Wydawnictwo:
- Difin
- Data wydania:
- 2008-01-01
- Data 1. wyd. pol.:
- 2008-01-01
- Liczba stron:
- 306
- Czas czytania
- 5 godz. 6 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788372519221
W publikacji Autorzy przyjrzeli się kilku wielkim mowom z najnowszej historii, które wywarły olbrzymi wpływ na ludzi i ich życie. Wybrane przez Autorów teksty i mowy łączy mniej lub bardziej ukryty motyw wolności.
Lista teksów przedstawiona w publikacji, poczynając od najstarszego, to:
1. Manifest Partii Komunistycznej – tekst napisany przez Karola Marksa i Fryderyka Engelsa po niemiecku na przełomie grudnia 1847 roku
i stycznia 1848 roku;
2. Mowa Josefa Goebbelsa, wygłoszona 18 lutego 1943 roku
w berlińskim Pałacu Sportu, gdzie Goebbels musiał pomóc opinii publicznej w III Rzeszy poradzić sobie ze świadomością klęski pod Stalingradem i wycofaniu się niezwyciężonych dotąd niemieckich oddziałów;
3. Reklama Marlboro Man autorstwa firmy reklamowej Leo Burnett;
4. Mowa Martina Luthera Kinga, czarnoskórego pastora z Alabamy, wygłoszona do ćwierci miliona manifestantów zgromadzonych pod pomnikiem Lincolna 28 sierpnia 1963 roku w trakcie tzw. Marszu na Waszyngton;
5. Przemówienie – dialog perswazyjny wielebnego Jima Jonesa, znany również jako „Taśma śmierci”, w archiwach FBI posiada nr Q042;
6. Homilia papieża Jana Pawła II na Placu Zwycięstwa podczas jego pierwszej pielgrzymki do Polski, 2 czerwca 1979 roku.
Po przeczytaniu książki można zrozumieć dlaczego poziom publicznego mówienia w Polsce jest jaki jest – i jak można go ulepszyć. Autorzy, niczym mechanicy samochodowi, pokazujący widzom najszybsze i najlepsze samochody, rozkręcają najskuteczniejsze mowy w historii, demonstrują, co w nich jest takiego, że tak dobrze działają – i montują je z powrotem. Czytelnik przekona się, co łączy: Manifest Partii Komunistycznej, mowę Josefa Goebbelsa, reklamę Marlboro, homilia papieża Jana Pawła II na Placu Zwycięstwa, słynne przemówienie Martina Luthera Kinga i przerażającą perswazję Jima Jonesa ze świątyni Ludu w Gujanie.
Autorzy uczą psychologii języka oraz retoryki i erystyki z jednej strony dziennikarzy, z drugiej – aktorów życia publicznego, zasiadających po przeciwnej stronie. Ta książka pozwoli zupełnie inaczej zadawać pytania. Tym bardziej, że autorzy nie zwracają uwagi na granice dyscyplin, nonszalancko przeskakując od jednej i drugiej, zapewniają czytelnikowi prawdziwą przygodę.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 13
- 1
- 1
- 1
Cytaty
Bądź pierwszy
Dodaj cytat z książki Prowadzeni słowami. Retoryka motywacji w komunikacji publicznej
Dodaj cytat
OPINIE i DYSKUSJE