Satysfakcja zawodowa pielęgniarek, pielęgniarzy w Polsce

Wydawnictwo: Difin
10 (1 ocen i 0 opinii) Zobacz oceny
10
1
9
0
8
0
7
0
6
0
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
data wydania
ISBN
9788380850002
liczba stron
157
język
polski
dodał
youstyna

Celem książki jest ukazanie, jak ważna jest satysfakcja zawodowa pielęgniarek dla sprawnego działania placówek świadczących usługi medyczne. Autorka wskazuje znaczenie właściwych praktyk zarządzania zasobami ludzkimi mających na celu uzyskiwać wysoki poziom satysfakcji zawodowej oraz motywacji wśród pielęgniarek, a tym samym wpływać pozytywnie na ich wydajność i rentowność placówek...

Celem książki jest ukazanie, jak ważna jest satysfakcja zawodowa pielęgniarek dla sprawnego działania placówek świadczących usługi medyczne. Autorka wskazuje znaczenie właściwych praktyk zarządzania zasobami ludzkimi mających na celu uzyskiwać wysoki poziom satysfakcji zawodowej oraz motywacji wśród pielęgniarek, a tym samym wpływać pozytywnie na ich wydajność i rentowność placówek medycznych.

W pierwszej części, na podstawie studiów literaturowych, zaprezentowany został dotychczasowy dorobek w zakresie tematyki satysfakcji zawodowej, ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki badanej grupy. Pozwala to na usystematyzowanie podstaw teoretycznych badanego zagadnienia oraz na stworzenie monograficznego opisu dotyczącego znaczenia satysfakcji zawodowej pielęgniarek w procesie zarządzania w sektorze opieki zdrowotnej, przede wszystkim relacji między satysfakcją zawodową pielęgniarek, a poziomem satysfakcji pacjentów–klientów oraz satysfakcją zawodową pielęgniarek, a poziomem zaangażowania pielęgniarek-pracowników.

W części drugiej zaprezentowane zostały wyniki badań własnych, identyfikujących poziom satysfakcji zawodowej w grupie zawodowej pielęgniarek wraz z analizą swoistych dla badanej grupy determinant satysfakcji zawodowej, warunkowanych poprawnie przebiegającym procesem zarządzania zasobami ludzkimi. Autorka omówiła wyniki analizy trendu zmian na przełomie lat 2007/2015. Ze względu na to, że celem badań była nie tylko diagnoza poziomu satysfakcji zawodowej pielęgniarek, ale i ocena związku uzyskiwanej satysfakcji zawodowej z deklarowanym przez pielęgniarki poziomem zaangażowania, opis zawiera także wyniki analizy „pewnego procesu” – związków przyczynowych, wykorzystując analizę ścieżkową. W oparciu o zgromadzony materiał badawczy, autorka proponuje model satysfakcji zawodowej pielęgniarek, uwzględniający komponentę zaangażowanie pracowników.

 

źródło opisu: http://www.ksiegarnia.difin.pl/prawo-medyczne/67/s...(?)

źródło okładki: http://www.ksiegarnia.difin.pl/prawo-medyczne/67/s...»

pokaż więcej

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
    Obecnie jeszcze nie ma dyskusji powiązanych z tą książką.
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (0)
 Pokaż tylko oceny z treścią
Brak opinii. Napisz pierwszą opinię!
Przeczytaj także

Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Zapisując się na newsletter zgadzasz się na otrzymywanie informacji z serwisu Lubimyczytac.pl w tym informacji handlowych, oraz informacji dopasowanych do twoich zainteresowań i preferencji. Twój adres email będziemy przetwarzać w celu kierowania do Ciebie treści marketingowych w formie newslettera. Więcej informacji w Polityce Prywatności.
Cytaty z książki
Na półkach
pokaż wszystkie
zgłoś błąd zgłoś błąd