12 zasad skutecznej edukacji. Czyli jak uczyć, żeby nauczyć
- Kategoria:
- nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.)
- Wydawnictwo:
- , Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne (GWP)
- Data wydania:
- 2015-01-01
- Data 1. wyd. pol.:
- 2015-01-01
- Liczba stron:
- 219
- Czas czytania
- 3 godz. 39 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788374895927
Poradnik 12 zasad skutecznej edukacji został napisany z myślą o wszystkich nauczycielach i edukatorach, którzy chcą uczyć w taki sposób, aby ich uczniowie rzeczywiście się nauczyli. Opierając się na swojej wiedzy i na doświadczeniu zdobytym podczas prowadzenia licznych warsztatów i szkoleń, autorzy sformułowali dwanaście uniwersalnych zasad skutecznej edukacji, wspólnych dla wszystkich typów, szczebli i form kształcenia. Książka to praktyczny przewodnik pełen przykładów, wskazówek i technik do zastosowania w codziennej pracy w szkołach i innych placówkach edukacyjnych. Autorzy w zrozumiały sposób wyjaśniają znaczenie powiązań teorii z praktyką oraz omawiają między innymi takie zagadnienia, jak: grupowanie materiału, procesy koncentracji, wykorzystanie emocji w nauce, potrzeba przerw czy sposoby motywowania uczniów. Dzięki opisanym w książce metodom i narzędziom nauczyciele: * zbudują podczas zajęć atmosferę sprzyjającą nauce, * pomogą uczniom zrozumieć, utrwalić i zapamiętać nauczane treści, * nauczą się wykorzystywać edukacyjny potencjał nowoczesnych technologii, * będą skutecznie nauczać, a ich uczniowie zaczną osiągać lepsze wyniki.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 44
- 23
- 7
- 2
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
Cytaty
Bądź pierwszy
Dodaj cytat z książki 12 zasad skutecznej edukacji. Czyli jak uczyć, żeby nauczyć
Dodaj cytat
OPINIE i DYSKUSJE
Myślałam, że ta książka okaże się bardziej rewolucyjna, odkrywcza i WOW.
A tymczasem omawia następujące zagadnienia i dla mnie nie ma tu nic odkrywczego, czego bym nie znała wcześniej:
*koncentracja na lekcji oraz kierowanie uwagą – Co chcę, żeby uczeń zapamiętał z lekcji?
*porcjowanie i grupowanie informacji – mózg lepiej przyswaja pokategaryzowane informacje
*powtarzanie - cykl powtarzania: wg harmonogramu: po dniu, po tygodniu, po miesiącu, po roku. Używanie fiszek do nauki.
*rozumienie – nauka przez skojarzenia i mnemotechniki
* kolejność informacji – zapamiętywane są najlepiej informacje z samego początku i z końca lekcji
*obraz silniejszy niż słowo
*odnoszenie do Ja oraz do przeżyć i osobistych doświadczeń ucznia
*emocje, czyli akumulator pamięci
* przerwy w nauce, by wiedza się „uleżała”
*przypominanie informacji: akronimy, akrostychy
* motywacja-stosowanie wzmocnień pozytywnych, ograniczenie kar.
Szybko się czyta, 212 stron, polecam w celu usystematyzowania wiedzy.
Myślałam, że ta książka okaże się bardziej rewolucyjna, odkrywcza i WOW.
więcej Pokaż mimo toA tymczasem omawia następujące zagadnienia i dla mnie nie ma tu nic odkrywczego, czego bym nie znała wcześniej:
*koncentracja na lekcji oraz kierowanie uwagą – Co chcę, żeby uczeń zapamiętał z lekcji?
*porcjowanie i grupowanie informacji – mózg lepiej przyswaja pokategaryzowane informacje...
Zdecydowanie jest to książka, która odpowiada nowoczesnym standardom i sposobom nauczania. Jest napisana w zrozumiały i przystępny sposób i nie sili się na bardzo naukowy język. Nie jest bardzo obszerna i zawiera tylko najpotrzebniejsze i najważniejsze informacje. Autorzy często potwierdzają zamieszczone w książce informacje badaniami psychologicznymi, a więc nie są to puste dane.
Na pochwałę zasługuje też fakt, że jest to książka, w której nauczyciele różnych przedmiotów znajdą coś dla siebie.
"12 zasad" zawiera wiele gotowych pomysłów, które od razu możesz wypróbować na lekcji.
Więcej o książce: https://karolinalubas.pl/2020/05/03/recenzja-12-zasad-skutecznej-edukacji-czyli-jak-uczyc-zeby-nauczyc/
Zdecydowanie jest to książka, która odpowiada nowoczesnym standardom i sposobom nauczania. Jest napisana w zrozumiały i przystępny sposób i nie sili się na bardzo naukowy język. Nie jest bardzo obszerna i zawiera tylko najpotrzebniejsze i najważniejsze informacje. Autorzy często potwierdzają zamieszczone w książce informacje badaniami psychologicznymi, a więc nie są to...
więcej Pokaż mimo toNowoczesna książka o tym jak skutecznie uczyć. Napisana w zrozumiały sposób i przekazująca mnóstwo praktycznej wiedzy, mimo że objętościowo jest nieduża. Autorzy wyjaśniają m.in. fenomen zaangażowania ucznia w tworzenie lekcji i aktywne zapamiętywanie. Piszą też o tym, jak emocje wpływają na uczenie się, jak robić skuteczne notatki, jakie przerwy w nauce są najlepsze oraz jak wzmacniać i motywować. Wszystkie informacje są przekazane w oparciu o badania psychologiczne.
Nowoczesna książka o tym jak skutecznie uczyć. Napisana w zrozumiały sposób i przekazująca mnóstwo praktycznej wiedzy, mimo że objętościowo jest nieduża. Autorzy wyjaśniają m.in. fenomen zaangażowania ucznia w tworzenie lekcji i aktywne zapamiętywanie. Piszą też o tym, jak emocje wpływają na uczenie się, jak robić skuteczne notatki, jakie przerwy w nauce są najlepsze oraz...
więcej Pokaż mimo toBardzo ciekawa pozycja z której mogą czerpać zarówno uczący się jak i nauczający. Można w niej znaleźć 12 rozdziałów z których każdy opisuje jedną zasadniczą kwestię związaną ze zdobywaniem wiedzy (np. rozumienie czy koncentracja). Uważam, że autorzy naprawdę zasługują na pochwałę za sposób zawarcia wszystkich informacji w swojej książce, czytelnik nawet nie wie kiedy przewraca kolejną stronę.
Uważam, że jest to pozycja godna polecenia zwłaszcza osobom, które pragną zwiększyć efektywność swojej nauki bądź stać się lepszym nauczycielem dla innych.
Bardzo ciekawa pozycja z której mogą czerpać zarówno uczący się jak i nauczający. Można w niej znaleźć 12 rozdziałów z których każdy opisuje jedną zasadniczą kwestię związaną ze zdobywaniem wiedzy (np. rozumienie czy koncentracja). Uważam, że autorzy naprawdę zasługują na pochwałę za sposób zawarcia wszystkich informacji w swojej książce, czytelnik nawet nie wie kiedy...
więcej Pokaż mimo to