rozwińzwiń

12 zasad skutecznej edukacji. Czyli jak uczyć, żeby nauczyć

Okładka książki 12 zasad skutecznej edukacji. Czyli jak uczyć, żeby nauczyć Przemysław Bąbel, Marzena Wiśniak
Okładka książki 12 zasad skutecznej edukacji. Czyli jak uczyć, żeby nauczyć
Przemysław BąbelMarzena Wiśniak Wydawnictwo: , Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne (GWP) nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.)
219 str. 3 godz. 39 min.
Kategoria:
nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.)
Wydawnictwo:
, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne (GWP)
Data wydania:
2015-01-01
Data 1. wyd. pol.:
2015-01-01
Liczba stron:
219
Czas czytania
3 godz. 39 min.
Język:
polski
ISBN:
9788374895927
Średnia ocen

7,0 7,0 / 10

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Ładowanie Szukamy ofert...

Patronaty LC

Książki autora

Okładka książki Kompetencje przyszłości Anna Andrzejewska, Krzyżanowska Anna, Przemysław Bąbel, Magdalena Bartoszak, Monika Borowiec-Gabryś, Liliana Budkowska, Krystyna Chałas, Joanna Dąbrowska-Resiak, Ewa Domagała-Zyśk, Jan Fazlagić, Magdalena Górowska-Fells, Mateusz Jeżowski, Wioletta Kilar, Małgorzata Knap, Katarzyna Knopp, Lilianna Kupaj, Stefan M. Kwiatkowski, Rafał Mazur, Monika Mojsiejonek, Jolanta Okuniewska, Michał Pachocki, Beata Płatos, Paweł Poszytek, Tomasz Rachwał, Agnieszka Rybińska, Adam Stępiński, Krzysztof J. Szmidt, Edward Torończak, Dominika Walczak, Aneta Wilk, Sławomir Wronka
Ocena 0,0
Kompetencje pr... Anna Andrzejewska, ...
Okładka książki Analiza zachowania. Vademecum Przemysław Bąbel, Paweł Ostaszewski, Monika Suchowierska
Ocena 5,9
Analiza zachow... Przemysław Bąbel,&n...
Okładka książki Terapia behawioralna dzieci z autyzmem. Teoria, badania i praktyka stosowanej analizy zachowania Przemysław Bąbel, Paweł Ostaszewski, Monika Suchowierska
Ocena 8,3
Terapia behawi... Przemysław Bąbel,&n...
Okładka książki Trening pamięci. Projektowanie, realizacja, techniki i ćwiczenia Przemysław Bąbel, Agnieszka Baran
Ocena 8,0
Trening pamięc... Przemysław Bąbel,&n...

Mogą Cię zainteresować

Oceny

Średnia ocen
7,0 / 10
19 ocen
Twoja ocena
0 / 10

OPINIE i DYSKUSJE

Sortuj:
avatar
460
360

Na półkach: ,

Myślałam, że ta książka okaże się bardziej rewolucyjna, odkrywcza i WOW.

A tymczasem omawia następujące zagadnienia i dla mnie nie ma tu nic odkrywczego, czego bym nie znała wcześniej:
*koncentracja na lekcji oraz kierowanie uwagą – Co chcę, żeby uczeń zapamiętał z lekcji?
*porcjowanie i grupowanie informacji – mózg lepiej przyswaja pokategaryzowane informacje
*powtarzanie - cykl powtarzania: wg harmonogramu: po dniu, po tygodniu, po miesiącu, po roku. Używanie fiszek do nauki.
*rozumienie – nauka przez skojarzenia i mnemotechniki
* kolejność informacji – zapamiętywane są najlepiej informacje z samego początku i z końca lekcji
*obraz silniejszy niż słowo
*odnoszenie do Ja oraz do przeżyć i osobistych doświadczeń ucznia
*emocje, czyli akumulator pamięci
* przerwy w nauce, by wiedza się „uleżała”
*przypominanie informacji: akronimy, akrostychy
* motywacja-stosowanie wzmocnień pozytywnych, ograniczenie kar.

Szybko się czyta, 212 stron, polecam w celu usystematyzowania wiedzy.

Myślałam, że ta książka okaże się bardziej rewolucyjna, odkrywcza i WOW.

A tymczasem omawia następujące zagadnienia i dla mnie nie ma tu nic odkrywczego, czego bym nie znała wcześniej:
*koncentracja na lekcji oraz kierowanie uwagą – Co chcę, żeby uczeń zapamiętał z lekcji?
*porcjowanie i grupowanie informacji – mózg lepiej przyswaja pokategaryzowane informacje...

więcej Pokaż mimo to

avatar
53
36

Na półkach: ,

Zdecydowanie jest to książka, która odpowiada nowoczesnym standardom i sposobom nauczania. Jest napisana w zrozumiały i przystępny sposób i nie sili się na bardzo naukowy język. Nie jest bardzo obszerna i zawiera tylko najpotrzebniejsze i najważniejsze informacje. Autorzy często potwierdzają zamieszczone w książce informacje badaniami psychologicznymi, a więc nie są to puste dane.
Na pochwałę zasługuje też fakt, że jest to książka, w której nauczyciele różnych przedmiotów znajdą coś dla siebie.
"12 zasad" zawiera wiele gotowych pomysłów, które od razu możesz wypróbować na lekcji.

Więcej o książce: https://karolinalubas.pl/2020/05/03/recenzja-12-zasad-skutecznej-edukacji-czyli-jak-uczyc-zeby-nauczyc/

Zdecydowanie jest to książka, która odpowiada nowoczesnym standardom i sposobom nauczania. Jest napisana w zrozumiały i przystępny sposób i nie sili się na bardzo naukowy język. Nie jest bardzo obszerna i zawiera tylko najpotrzebniejsze i najważniejsze informacje. Autorzy często potwierdzają zamieszczone w książce informacje badaniami psychologicznymi, a więc nie są to...

więcej Pokaż mimo to

avatar
37
17

Na półkach:

Nowoczesna książka o tym jak skutecznie uczyć. Napisana w zrozumiały sposób i przekazująca mnóstwo praktycznej wiedzy, mimo że objętościowo jest nieduża. Autorzy wyjaśniają m.in. fenomen zaangażowania ucznia w tworzenie lekcji i aktywne zapamiętywanie. Piszą też o tym, jak emocje wpływają na uczenie się, jak robić skuteczne notatki, jakie przerwy w nauce są najlepsze oraz jak wzmacniać i motywować. Wszystkie informacje są przekazane w oparciu o badania psychologiczne.

Nowoczesna książka o tym jak skutecznie uczyć. Napisana w zrozumiały sposób i przekazująca mnóstwo praktycznej wiedzy, mimo że objętościowo jest nieduża. Autorzy wyjaśniają m.in. fenomen zaangażowania ucznia w tworzenie lekcji i aktywne zapamiętywanie. Piszą też o tym, jak emocje wpływają na uczenie się, jak robić skuteczne notatki, jakie przerwy w nauce są najlepsze oraz...

więcej Pokaż mimo to

avatar
167
95

Na półkach: ,

Bardzo ciekawa pozycja z której mogą czerpać zarówno uczący się jak i nauczający. Można w niej znaleźć 12 rozdziałów z których każdy opisuje jedną zasadniczą kwestię związaną ze zdobywaniem wiedzy (np. rozumienie czy koncentracja). Uważam, że autorzy naprawdę zasługują na pochwałę za sposób zawarcia wszystkich informacji w swojej książce, czytelnik nawet nie wie kiedy przewraca kolejną stronę.
Uważam, że jest to pozycja godna polecenia zwłaszcza osobom, które pragną zwiększyć efektywność swojej nauki bądź stać się lepszym nauczycielem dla innych.

Bardzo ciekawa pozycja z której mogą czerpać zarówno uczący się jak i nauczający. Można w niej znaleźć 12 rozdziałów z których każdy opisuje jedną zasadniczą kwestię związaną ze zdobywaniem wiedzy (np. rozumienie czy koncentracja). Uważam, że autorzy naprawdę zasługują na pochwałę za sposób zawarcia wszystkich informacji w swojej książce, czytelnik nawet nie wie kiedy...

więcej Pokaż mimo to

Książka na półkach

  • Chcę przeczytać
    42
  • Przeczytane
    23
  • Posiadam
    7
  • Z biblioteki
    2
  • Pedagogika
    2
  • 2020
    1
  • 2018
    1
  • Nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.)
    1
  • Studia
    1
  • Mam PDF
    1

Cytaty

Bądź pierwszy

Dodaj cytat z książki 12 zasad skutecznej edukacji. Czyli jak uczyć, żeby nauczyć


Podobne książki

Przeczytaj także