Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
8,12 (43 ocen i 6 opinii) Zobacz oceny
10
7
9
10
8
14
7
6
6
5
5
1
4
0
3
0
2
0
1
0
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
tytuł oryginału
Education Free and Compulsory
data wydania
liczba stron
72
język
polski
dodał
Wojciech

Przedstawiamy książkę Murraya N. Rothbarda pt. „Edukacja – wolna i przymusowa” wydaną w formie darmowego e-booka przez Instytut Misesa w ramach projektu Internetowa Biblioteka Ekonomiczna. Murray N. Rothbard obnaża wiele problemów z jakością tzw. powszechnej edukacji. Istotnymi są m.in. przymus nauczania i obniżanie poziomu edukacji, by wszyscy uczniowie mogli opanować materiał (na czym...

Przedstawiamy książkę Murraya N. Rothbarda pt. „Edukacja – wolna i przymusowa” wydaną w formie darmowego e-booka przez Instytut Misesa w ramach projektu Internetowa Biblioteka Ekonomiczna.

Murray N. Rothbard obnaża wiele problemów z jakością tzw. powszechnej edukacji. Istotnymi są m.in. przymus nauczania i obniżanie poziomu edukacji, by wszyscy uczniowie mogli opanować materiał (na czym cierpią osoby bardziej zdolne). Jak pisze autor:

„Skutkiem edukacji postępowej jest zniszczenie niezależności myślenia u dziecka, a w istocie stłumienie jakiegokolwiek myślenia. Zamiast tego dzieci uczą się czcić pewne bohaterskie symbole (narodowe), lub podążać za dominacją „grupy” (jak w Japan Lafcadio Hearna).”

„Indywidualizm jest tłamszony uczeniem dostosowywania się do „grupy”. (…) W rezultacie dzieci są uczone, by doszukiwać się prawdy raczej w opinii większości, niż we własnym, niezależnym rozumowaniu lub w opiniach specjalistów najlepszych w danej dziedzinie. Dzieci są przygotowywane do udziału w demokracji poprzez udział w dyskusjach na temat bieżących wydarzeń bez wcześniejszego zdobycia systematycznej wiedzy (na temat polityki, ekonomii, historii), która jest konieczna, by móc rozmawiać na takie tematy.”

„Położenie nacisku na wychowanie fizyczne, gry i różne mało znaczące zajęcia – daje możliwość zrozumienia materiału przez najmniej inteligentnych, tym samym zapewniając całkowicie równe kształcenie dla wszystkich. Ponadto im więcej takich przedmiotów znajduje się w programie nauczania, tym mniej miejsca na systematyczne zdobywanie wiedzy i naukę myślenia.”

„Idea mówiąca o tym, że szkoła nie powinna tylko uczyć, lecz kształcić dziecko „całościowo” na wszystkich etapach jego życia, stanowi próbę przypisania państwu wszystkich funkcji domu rodzinnego. Jest to próba uformowania dziecka bez odbierania go rodzicom.”

„Bez wątpienia rezultatem wszystkich tych działań jest zwiększanie zależności jednostki od grupy i państwa.”

 

źródło opisu: www.mises.pl

źródło okładki: www.mises.pl

pokaż więcej

Brak materiałów.
książek: 91
PatrykW | 2016-04-30
Przeczytana: 30 kwietnia 2016

Daje wiele do myślenia. Teraz coraz bardziej utwierdzam się w przekonaniu, że edukacja szkolna jest zbędna.
Patrząc przez pryzmat moich lat edukacji szkolnej mogę stwierdzić, że przymus edukacji więcej zaszkodził niż mnie rozwinął. Gdyby nie rodzice, którzy postawili na zajęcia dodatkowe nie potrafiłbym teraz nic, nie miałbym żadnej pasji. Jako dziecko lubiłem rysować i malować, jednak szkoła nie zapewniła mi możliwości rozwoju, musiałem dostosować się do szarej masy, prawie całkowicie degradując swój indywidualizm i radość z nauki do zera. Jedyne czego nauczyła mnie państwowa szkoła to jak być posłusznym autorytetom, pozbawionym ambicji, bezbarwnym, niepewnym siebie trybikiem w machinie biurokratów. Po dziś dzień tli się we mnie poczucie niesprawiedliwości i goryczy przez zmarnowane lata w niewoli systemu, ale jedyną drogą jest przebaczenie. Po ukończeniu liceum, które było dla mnie gorzkim rozczarowaniem, teraz wreszcie jestem odpowiedzialny za swój rozwój i naukę. Chociaż na studiach nie jest idealnie, to przynajmniej nikt nikt traktuje mnie jak nieporadne i nic niewiedzące dziecko.( tak jak było w podstawówce, gimnzajum i liceum)

Pokaż wszystkie opinie o tej książce
Już teraz nowa funkcja: pakiety. Dowiedz się więcej jak kupić kilka książek w najlepszej cenie >>>
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading

Opinie czytelników


O książce:
Małe wielkie rzeczy

Zaczynam prowadzić bloga i to będzie moja pierwsza opinia, więc zapraszam tam :)...

zgłoś błąd zgłoś błąd