Ekonomia wdzięczności. Zasada wzajemności w biznesie
- Kategoria:
- biznes, finanse
- Tytuł oryginału:
- The Thank You Economy
- Wydawnictwo:
- Helion
- Data wydania:
- 2013-07-19
- Data 1. wyd. pol.:
- 2013-07-19
- Liczba stron:
- 304
- Czas czytania
- 5 godz. 4 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788324647897
- Tłumacz:
- Leszek Sielicki
- Tagi:
- ekonomia marketing
Wszystko się zmienia, poza naturą ludzką.
Gdybyśmy mieli rok 1923, ta książka nosiłaby tytuł Dlaczego radio zmieni wszystko. Gdyby był rok 1998, tytuł brzmiałby Dlaczego zginiesz, jeśli Twoja firma nie będzie obecna w internecie i jeśli nie zaczniesz handlować w sieci.
Zasada uczciwej wymiany leży u podstaw tworzenia się wszelkich społeczności ludzkich. Kiedy jesteś dla kogoś bezinteresownie miły, on także jest miły i zaczyna Cię lubić. Rozmawiacie, wymieniacie idee, tworzy się nić sympatii. To genialne w swej prostocie. I dokładnie tak samo przedstawia się sprawa z budowaniem relacji z klientami. Ta książka jest tak samo bezpretensjonalna i szczera jak zasada: coś fajnego za coś fajnego, bez oglądania się na zysk. Dowcipna i pełna przykładów z życia, ukazuje firmy, które rozwijają się dzięki stosowaniu zasad „ekonomii wdzięczności” w praktyce.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 375
- 105
- 33
- 10
- 7
- 4
- 3
- 3
- 3
- 2
Cytaty
Bądź pierwszy
Dodaj cytat z książki Ekonomia wdzięczności. Zasada wzajemności w biznesie
Dodaj cytat
Opinia
Na wpół przekonana do świata mediów społecznościowych zasiadłam do lektury Ekonomii wdzięczności. Na pewno utwierdziłam się w tym, że unikanie Facebooka czy innych platform raczej nie jest najlepszą strategią. Autor rzeczywiście przekonująco przedstawia argumenty za korzystaniem z możliwość Internetu. Ciekawe są przykłady konkretnych kampanii marketingowych stosowanych przez firmy w mediach społecznościowych czy po prostu tego, jak można używać Facebooka dla rozpropagowania prowadzonego przez siebie biznesu.
Najbardziej przekonuje mnie jednak istota idei ekonomii wdzięczności. Otóż, nie chodzi o łatwy zysk, agresywną reklamę, a o tworzenie relacji. Tak, relacji w biznesie! Gdy tworzymy autentyczne więzi, nie mamy na celu wykorzystania kogoś, a wzajemne obdarowywanie się. Autor zdaje sobie sprawę, że może to nie brzmieć zbyt życiowo. Uważa on jednak, że paradoksalnie to jedyna droga dla biznesu przyszłości. Według niego siła więzi firmy z klientami przekłada się na zyski w sposób wprost proporcjonalny, choć trzeba się nastawić na działania długofalowe. Jednocześnie zupełnie nie sprawdza się strategia pod tytułem „szybki i łatwy dochód”. W skrócie mówiąc, podstawą skutecznych działań jest troska o klienta. Jeśli zamiast intencji zadbania o odbiorcę naszych usług, celem jest nabicie portfela, to ostatecznie straci nie tylko klient, ale i firma. Oto złota era biznesu, w jaką według Vaynerchuka wkraczamy. Oby miał rację!
pozostał część recenzji znajduje się na blogu: http://ksiazkapsychologiczna.blogspot.com/
Na wpół przekonana do świata mediów społecznościowych zasiadłam do lektury Ekonomii wdzięczności. Na pewno utwierdziłam się w tym, że unikanie Facebooka czy innych platform raczej nie jest najlepszą strategią. Autor rzeczywiście przekonująco przedstawia argumenty za korzystaniem z możliwość Internetu. Ciekawe są przykłady konkretnych kampanii marketingowych stosowanych...
więcej Pokaż mimo to