Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Strategia Błękitnego Oceanu

Wydawnictwo: MT Biznes
7,4 (50 ocen i 9 opinii) Zobacz oceny
10
5
9
6
8
11
7
17
6
6
5
3
4
2
3
0
2
0
1
0
szczegółowe informacje
tytuł oryginału
Blue Ocean Strategy
data wydania
ISBN
8388970364
liczba stron
15
kategoria
poradniki
język
polski

Firmy od dawna angażują się w otwarte konkurowanie w pogoni za trwałym, zyskownym wzrostem. Walczą o przewagę nad konkurencją, toczą boje o udział w rynku i starają się różnicować ofertę.Jednak w dzisiejszych przepełnionych konkurentami branżach, wynikiem takiego konkurowania jest jedynie czerwony ocean rywali walczących o kurczącą się pulę zysków. W książce podważającej wszystko, o czym...

Firmy od dawna angażują się w otwarte konkurowanie w pogoni za trwałym, zyskownym wzrostem. Walczą o przewagę nad konkurencją, toczą boje o udział w rynku i starają się różnicować ofertę.Jednak w dzisiejszych przepełnionych konkurentami branżach, wynikiem takiego konkurowania jest jedynie czerwony ocean rywali walczących o kurczącą się pulę zysków. W książce podważającej wszystko, o czym sądziliśmy, że jest naszą wiedzą na temat tego, co jest potrzebne do osiągnięcia strategicznego sukcesu, autorzy twierdzą, że podczas, gdy większość firm konkuruje w takich czerwonych oceanach, strategia ta z niewielkim i coraz mniejszym prawdopodobieństwem może doprowadzić do zyskownego wzrostu w przyszłości.Opierając się na badaniach 150 posunięć strategicznych obejmujących ponad stuletni okres i trzydzieści branż, Kim i Mauborgne twierdzą, że firmy, które osiągną wiodącą pozycję w przyszłości odniosą swój sukces nie dzięki zwycięstwu na konkurentami, lecz przez stworzenie błękitnych oceanów bezspornej przestrzeni rynkowej, będącej doskonałym środowiskiem dla wzrostu. Takie posunięcia strategiczne, określane mianem innowacji wartości prowadzą do wielkich skoków wartości zarówno dla firm, jak i ich klientów, pozostawiając rywali w tyle i uwalniając nowy popyt. Strategia... stanowi systematyczne podejście do czynienia konkurencji nieistotną. To książka zmieniająca ramy myślenia autorzy prezentują sprawdzony schemat analityczny i zestaw narzędzi do skutecznego stworzenia i zajęcia błękitnych oceanów. Badając szerokie spektrum posunięć strategicznych w przeróżnych branżach, wskazują na sześć reguł, które powinna zastosować każda firma, chcąca z powodzeniem stworzyć i zrealizować strategię błękitnego oceanu. Te sześć reguł pokazuje, jak zrekonstruować granice rynku, jak koncentrować się na szerokiej wizji, sięgać poza istniejący popyt, właściwie ustalić sekwencję strategiczną, przezwyciężyć przeszkody organizacyjne i wbudować w strategię jej realizację.

 

pokaż więcej

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
    Obecnie jeszcze nie ma dyskusji powiązanych z tą książką.
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (255)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 219
Krzysiek | 2015-01-15
Na półkach: 2015, Przeczytane
Przeczytana: 15 stycznia 2015

Inspirująca książka, która łamie strereotyp tradycyjnego zarządzania strategicznego koncentrując się na wizji i nowych horyzontach a nie ciągłej walce z konkurencją. Dużo ciekawych, realnych przykładów.

książek: 262
Zzyciaksiazek | 2015-07-27
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: lipiec 2013

Jaki jest sposób na rozkręcenie skutecznego i dochodowego biznesu? Lub jak utrzymać rentowność prowadzonej działalności? Głowią się nad tym prezesi firm, dużych i małych, jak i osoby poważnie myślące o własnym biznesie. “Strategia błękitnego oceanu” podsuwa rozwiązania, które mogą okazać się pomocne w odpowiedzi na powyższe pytania.

“Błękitny ocean” to nowa przestrzeń, nieoblegana przez konkurencję, gdzie szansa na odniesienie sukcesu i zysk jest o wiele większa. Generalnie zasada sprowadza się do tego: korzystaj z dobrych pomysłów innych, eliminuj ich wady i wprowadzaj nowatorskie rozwiązania.

Oczywiście, słuchanie audiobooka opartego na książce Chan Kim’a i Mauborgne’a nie sprawi, że od razu stworzysz projekt na miarę wielkiego biznesu. “Strategia błękitnego oceanu” pokazuje na konkretnych przykładach (np. Cirque du Soleil), jak przebiegało tworzenie nowatorskiego i innowacyjnego przedsięwzięcia. Dostarcza wielu cennych wskazówek i tematów do rozważań. Wzbogacająca...

książek: 82
poppo | 2016-07-27
Na półkach: Przeczytane, Posiadam
Przeczytana: 14 kwietnia 2016

Bardzo ważna pozycja porządkująca wiedzę i pomagająca w zbudowaniu strategii promowania marki i, konsekwentnie wzrostu sprzedaży.

książek: 90
Adrian Anntor | 2015-11-24
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 18 listopada 2015

Fenomenalna książka o tematyce biznesowej. Kompletny poradnik jak stworzyć firmę która jest bezkonkurencyjna na rynku

książek: 65
Artur Klemencki | 2014-02-08
Na półkach: Przeczytane

Osoby zainteresowane marketingiem powinny przeczytać tę książkę. Polecam również właścicielom firm.

książek: 362
Qulturasłowa | 2016-02-01
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 01 lutego 2016

Z roku na rok przedsiębiorstwa muszą zmagać się z coraz większą konkurencją, zaś nasycenie rynku powoduje, że poszczególne firmy przestają różnić się od siebie ofertą produktową. Co w takim razie można zrobić, by nie tylko przetrwać na rynku, ale by rozwijać swoją działalność? Jakie działania podjąć, by nie czuć oddechu konkurencji na plecach? Dotychczas firmy często obierały strategię kosztową, jednak wszystkie wdrażane rozwiązania tak naprawdę w dłuższej perspektywie czasu nie przynosiły oczekiwanych rezultatów. Tu potrzeba czegoś więcej, niż tylko gaszenia pożaru, czegoś więcej, niż pływania po czerwonym oceanie pełnym pułapek. Konieczne jest wypłynięcie na szerokie wody niebieskiego oceanu, a nawet … stworzenie go!
O tym, jak wdrożyć tę niezwykłą strategię, która odmieni los naszej firmy, która wyprowadzi nas z zatoki na głęboką wodę i sprawi, że konkurencja pozostanie daleko z tyłu pisze wspaniały duet – W. Chan Kim oraz Renée Mauborgne, profesorowie strategii i zarządzania w...

książek: 19
felipee86 | 2016-07-27
Na półkach: Posiadam, Przeczytane
Przeczytana: 30 listopada 2015

Niestety mocno zawiodłem się tą pozycją. Liczyłem na więcej konkretów, a większość książki to kręcenie się w kółko. To bardziej przedstawienie tematu - problemu - ale brakuje konkretnego rozwinięcia i nakierowaniu na jego rozwiązanie.

książek: 33
Szczepan Bentyn | 2010-11-11
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 22 czerwca 2011

inspirujaca

książek: 13
Adam | 2012-11-14
Na półkach: Teraz czytam

nie skończyłem jeszcze czytać, nie porwała mnie

książek: 300
Krystyna | 2016-12-01
Na półkach: Przeczytane
zobacz kolejne z 245 
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Cytaty z książki
Inne książki autora
więcej książek tego autora
zgłoś błąd zgłoś błąd