Jak kreować marki, które pokocha pokolenie Y?

Okładka książki Jak kreować marki, które pokocha pokolenie Y? Mattias Behrer, Joeri van den Bergh
Okładka książki Jak kreować marki, które pokocha pokolenie Y?
Mattias BehrerJoeri van den Bergh Wydawnictwo: Samp Seria: Samo Sedno popularnonaukowa
232 str. 3 godz. 52 min.
Kategoria:
popularnonaukowa
Seria:
Samo Sedno
Tytuł oryginału:
How cool brands stay hot
Wydawnictwo:
Samp
Data wydania:
2012-01-01
Data 1. wyd. pol.:
2012-01-01
Liczba stron:
232
Czas czytania
3 godz. 52 min.
Język:
polski
ISBN:
9788377881668
Tłumacz:
Michał Konewka
Tagi:
Marka Marketing
Średnia ocen

5,3 5,3 / 10

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Ładowanie Szukamy ofert...

Patronaty LC

Mogą Cię zainteresować

Oceny

Średnia ocen
5,3 / 10
9 ocen
Twoja ocena
0 / 10

OPINIE i DYSKUSJE

Sortuj:
avatar
744
109

Na półkach: , ,

http://bibliotekamysli.blogspot.com/2013/05/niech-cie-pokocha-modziez.html

Niech cię pokocha młodzież!
Pokolenie Y (urodzone w latach 1980-1996) to ogromna część żyjącej współcześnie młodzieży. Są indywidualistami, osobami obytymi z nowymi technologiami i przed półką sklepową spędzają znacznie więcej czasu od swych starszych kolegów, analizując etykiety i porównując dany produkt z konkurencyjnym. Wielkie firmy o tym wiedzą od dawna, ale czy samo pokolenie Y zdaje sobie z tego sprawę?

"Jak kreować marki, które pokocha pokolenie Y?" stara się odnaleźć odpowiedź na 2 podstawowe pytania: co charakteryzuje osoby urodzone po roku '80, jaka jest tożsamość nowego pokolenia, które teraz buduje swoją indywidualność, by za kilka lat przejąć od swych rodziców i dziadków stery nad światem. Kolejną kwestią jest to, jak trafić do tej nietypowej, na pewno odmiennej od swych poprzedników, młodzieży. Zadanie nie wydaje się łatwe, a jeśli książka jest skierowana do konsumenta oraz do marketingowca, który chce trafić do swojego klienta (a w przypadku tejże pozycji tak jest),to sprawa lekko się komplikuje. A jednak autorom udało się dopiąć swego i oddać w ręce czytelnika pozycję kompletną, przeznaczoną do szerszego grona. Powiem więcej: to poradnik, który powinni przeczytać nauczyciele (uczący w gimnazjach i szkołach ponadgimnazjalnych, aby zrozumieć młodzież, z którą mają do czynienia),rodzice i dziadkowie (aby zrozumieć potrzeby swoich dzieci),sami przedstawiciele pokolenia Y (by poznać swoją tożsamość),ale i marketingowcy i wszyscy ci, którzy chcą wypromować własną markę, ale nie wiedzą jak lub też ich praca jest już teraz intensywna, ale nie daje efektów. Tym ostatnim autorzy dają praktyczne porady, ale czynią to z pokazaniem tła, mechanizmów marketingowych. Biorą pod lupę wielkie marki: Adidas, Nike, Coca-Cola, Axe, H&M itd., by pokazać ich metody działania, plusy podjętych działań, ale i porażki (a wiadomo, że na błędach najlepiej się uczyć). W konsekwencji odbiorca dostaje kompleksowe, pogłębione studium, napisane prostym językiem, okraszone licznymi ciekawostkami.

Z książki dowiemy się między innymi tego, że główny problem, który trzeba poruszyć przy kreowaniu marki i chęci dotarcia do konsumenta z pokolenia Y, to zrozumienie odbiorcy. Nie chodzi tu wyłącznie o analizę rynku, ale o zrozumienie psychiki, potrzeb, genez zachowań młodzieży. Wielkie koncerny już od dawna wiedzą, że manipulacją i perswazją nie zdziałają niczego i muszą stworzyć więź, poczucie wspólnoty z odbiorcą. Autorzy książki starają się z laika zrobić specjalistę. Dobrze im to idzie. Żeby być marketingowcem w wielkim koncernie, należy mieć odpowiednie wykształcenie. Ale żeby mieć jakiekolwiek podstawy w tej dziedzinie, wystarczy lektura poradnika oraz otwarta głowa i dobry wzrok. Pomocą służą ankiety i analizy rynku opracowane przez autorów (czyli osoby zajmujące się marketingiem mają kilka groszy w kieszeni, bo ktoś wykonał pracę za nie).

"Jak kreować marki, które pokocha pokolenie Y?" to znakomite studium marketingowe i badawcze obecny rynek, ale i doskonała pozycja opisująca współczesną młodzież, jej styl życia, potrzeby, genezę zachowań. Pokolenie Y więcej się z niej dowie o sobie, niż z własnej obserwacji. Często niektóre zachowania traktujemy za normalne bo ,,tak już jest i koniec", a niektóre z tych cech to coś całkiem nowego, charakteryzujące wyłącznie dane pokolenie i różne od tych poprzednich. Nie zawsze musimy rozumieć swoje zachowania, ale na szczęście mamy od tego obserwatorów :) Książka w sposób przejrzysty, nienachalny i atrakcyjny przekazuje kawał fachowej wiedzy. Coś dla marketingowców i konsumentów. Dla kogo bardziej? Chyba dla obojga . W jednym zdaniu: forma, treść, rezultaty, które pokocha pokolenie Y.

http://bibliotekamysli.blogspot.com/2013/05/niech-cie-pokocha-modziez.html

Niech cię pokocha młodzież!
Pokolenie Y (urodzone w latach 1980-1996) to ogromna część żyjącej współcześnie młodzieży. Są indywidualistami, osobami obytymi z nowymi technologiami i przed półką sklepową spędzają znacznie więcej czasu od swych starszych kolegów, analizując etykiety i porównując dany...

więcej Pokaż mimo to

avatar
467
114

Na półkach: , ,

Świat reklamy to nie tylko uśmiechnięte twarze ludzi zerkających na nas z ekranów telewizorów czy kolorowe ulotki rozdawane przechodniom na ulicach. Nim dana kampania ujrzy światło dzienne, specjaliści od marketingu muszą spędzić mnóstwo godzin dokonując analizy rynku, dostosowując produkt do oczekiwań konsumentów i wreszcie – tworząc filozofię zgodnie z którą jest on niezbędny do szczęścia. Tajniki ich pracy „od kuchni” możemy poznać czytając książkę uznaną za najlepszy tytuł marketingowy 2011r.

Autorzy książki „Jak kreować marki, które pokocha pokolenie Y?”, Joeri Van Den Bergh i Mattias Behrer, opierając swój poradnik na tysiącach badań i przykładów, opisują społeczeństwo zapatrzone w komputery, internet, telefony i zafascynowane tysiącami mniej czy bardziej potrzebnych gadżetów. Ludzie urodzeni w latach 1980-1996 to – ich zdaniem – świadomi i etyczni konsumenci, ale także pokolenie leniuchów nastawione na krótkie, pełne przekazu treści, które jednocześnie przyciągają kolorem lub dźwiękiem, a nie męczą nadmiarem tekstu: „W przypadku dziennika „Times” liczba słów składających się na artykuł z pierwszej strony spadła z 4,5 tys. do 2,8 tys. w ciągu ostatnich 20 lat. W 1965r. przedstawienie głównej informacji w wiadomościach zajmowało 42 sekundy, dziś jest to niespełna 8 sekund”.

Chcielibyśmy więc otrzymywać wiedzę na wynos: jak najszybciej, jak najwięcej, ale w taki sposób, by mieściła się ona w jednej dłoni i na dodatek była ładnie opakowana. Jako całość, stanowimy twardy orzech do zgryzienia, jesteśmy wyzwaniem dla ludzi zajmujących się reklamą, a jednocześnie – atrakcyjną grupą docelową.

Chociaż twórcy podzielili podręcznik na siedem części, właściwie można wyodrębnić dwa tematy, na których się skupia: po pierwsze charakteryzuje członków pokolenia Y: tych żyjących w świecie telenoweli pt. JA i szukających czegoś, co podkreśli ich odrębność, ale też potrzebujących stałego kontaktu ze znajomymi. Po drugie przedstawia sposoby kreowania marek, głównie na przykładach najbardziej znanych firm takich jak H&M, Nike czy Coca-Cola.

Książka jest propozycją dla tych, którzy chcieliby dowiedzieć się czegoś więcej o pokoleniu, do którego należymy my sami lub ktoś z naszych bliskich. Nie znajdziemy w niej gotowych recept na sukces, a raczej inspiracje w postaci przykładów tego, jak rodziły się i rozwijały najpopularniejsze marki i dlaczego nie wszystkie z nich utrzymały się na szczycie. Nawet jeśli poradnik nie pomoże rozwinąć umiejętności reklamowania własnych produktów, będzie ciekawym źródłem informacji o świecie marketingu.

Świat reklamy to nie tylko uśmiechnięte twarze ludzi zerkających na nas z ekranów telewizorów czy kolorowe ulotki rozdawane przechodniom na ulicach. Nim dana kampania ujrzy światło dzienne, specjaliści od marketingu muszą spędzić mnóstwo godzin dokonując analizy rynku, dostosowując produkt do oczekiwań konsumentów i wreszcie – tworząc filozofię zgodnie z którą jest on...

więcej Pokaż mimo to

Książka na półkach

  • Chcę przeczytać
    35
  • Przeczytane
    17
  • Posiadam
    10
  • Chcę w prezencie
    2
  • Ulubione
    1
  • Content/Copywriting
    1
  • 2015
    1
  • Rec
    1
  • Komunikacja
    1
  • U mnie na półce
    1

Cytaty

Bądź pierwszy

Dodaj cytat z książki Jak kreować marki, które pokocha pokolenie Y?


Podobne książki

Przeczytaj także

Ciekawostki historyczne