Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Jak kreować marki, które pokocha pokolenie Y?

Tłumaczenie: Michał Konewka
Seria: Samo Sedno
Wydawnictwo: Samp
5,33 (9 ocen i 2 opinie) Zobacz oceny
10
0
9
0
8
0
7
1
6
3
5
4
4
0
3
1
2
0
1
0
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
tytuł oryginału
How cool brands stay hot
data wydania
ISBN
9788377881668
liczba stron
232
słowa kluczowe
Marka, Marketing
kategoria
popularnonaukowa
język
polski
dodał
Paulina

Pokolenie Y tworzą ludzie urodzeni w latach 1980-1996, nazywani również pokoleniem Milenium, następną generacją czy pokoleniem klapek i iPodów. Niezależnie od tego, jak ich określisz, masz do czynienia z jedną z największych i najbardziej atrakcyjnych grup docelowych. Książka jest podsumowaniem pięcioletnich badań nad psychologią i zachowaniami konsumentów z pokolenia Y. Została uznana przez...

Pokolenie Y tworzą ludzie urodzeni w latach 1980-1996, nazywani również pokoleniem Milenium, następną generacją czy pokoleniem klapek i iPodów. Niezależnie od tego, jak ich określisz, masz do czynienia z jedną z największych i najbardziej atrakcyjnych grup docelowych.

Książka jest podsumowaniem pięcioletnich badań nad psychologią i zachowaniami konsumentów z pokolenia Y. Została uznana przez Expert Marketeer za najlepszy tytuł marketingowy 2011 r. Otrzymała również od The American Marketing Association Foundation (AMAF) tytuł najlepszej książki marketingowej 2012 roku! Poradnik nagrodzono za innowacyjne pomysły, które mają znaczący wpływ na współczesny marketing oraz wyznaczanie nowych standardów. Rekomendowany jest jako pozycja obowiązkowa dla osób zajmujących się brandingiem, komunikacją czy marketingiem. Jej lektura może być interesująca dla wszystkich, którzy chcą zrozumieć fenomen generacji Y i dowiedzieć się, dlaczego ma ona tak wielki wpływ na zmiany zachodzące w otaczającym świecie.

Autorom książki udało się stworzyć unikalny model CRUSH, który prezentuje 5 czynników charakteryzujących dobrą markę z perspektywy pokolenia Y. Jego skuteczność została potwierdzona w badaniach oraz w rozmowach z właścicielami największych światowych marek, w tym H&M, Nike czy Coca-Cola. Z książki dowiesz się, dlaczego opisywana generacja przywiązuje do tych czynników tak wielką wagę i jak w praktyce wykorzystać tę wiedzę do stworzenia marki rozpoznawalnej, odnoszącej sukcesy i gwarantującej zyski – marki, którą pokocha pokolenie Y.

Dlaczego warto przeczytać tę książkę:
- pierwsza tak kompleksowa analiza pokolenia Y – najliczniejszej i najbardziej atrakcyjnej grupy docelowej
- unikalne wnioski z 5-letnich międzynarodowych badań kilkudziesięciu tysięcy młodych ludzi
- praktyczne wskazówki, jak do nich dotrzeć z twoim przekazem, produktem czy marką
- liczne case studies i wnioski z wywiadów z autorami sukcesu marek pokolenia Y, m.in. Jack & Jones, H&M, Nike, Levi’s czy Coca-Cola – markami pokolenia Y
- ponadto: koncepcja DNA marki, analiza pola walki, markery somatyczne, memy i inne

O autorach:
Joeri Van den Bergh – współzałożyciel agencji InSites Konsulting, której klientami są m.in. Lego, Nokia, Sony, MTV, Danone, Unilever czy Coca-Cola.

Mattias Behrer – starszy zastępca dyrektora generalnego MTV North Europe & MTV International Property Marketing. Wcześniej pracował w firmie H&M w dziale marketingu międzynarodowego oraz w sektorze zarządzania marką.

Spis treści


Wprowadzenie

1. Pokolenie Y
X, Y, Z – trzy odmienne pokolenia
10 przykazań i siedem grzechów głównych pokolenia Y
Gdzie są buntownicy, czyli nowe spojrzenie na relację rodzic–dziecko
Szalony wiek. Sposób myślenia nastolatka
Uzależnieni od bodźców
Podzielony świat
Współdziałanie i współtworzenie
Telenowela pt. JA – nowy przejaw narcyzmu
Mity dotyczące pokolenia Y
Podsumowanie
Wiedza na wynos

2. Opracowywanie modelu marki dla konsumentów nowego pokolenia
Potęga opinii znajomych
Ankieta. 5 tys. osób nie może się mylić
Pięć czynników charakteryzujących dobrą markę z perspektywy pokolenia Y
Budowanie świadomości marki wśród przedstawicieli pokolenia Y
Podsumowanie
Wiedza na wynos

3. Marka atrakcyjna, czyli jaka?
Co to znaczy „być cool” według pokolenia Y?
Magiczny przepis na atrakcyjną markę
Wizerunek marki a kategoria produktu
Jak sprawić, żeby marka była bardziej cool?
Czy pokolenie Y jest wierne atrakcyjnym markom?
Po czym rozpoznać atrakcyjną markę?
Peter Pandemonium. Marzenie dorosłych o wiecznej młodości
Podsumowanie
Wiedza na wynos

4. Oryginalność marki
Oryginał. Dlaczego autentyczność jest dziś na topie?
W jaki sposób marka manifestuje swoją oryginalność?
Pierwszy, ostatni… Jak mówić o swoim pochodzeniu?
Ironia zgładziła oryginalność. Co pokolenie Y sądzi o autentyczności?
Jaką wartość dla pokolenia Y ma uczciwość?
Levi’s przykładem autentycznej marki w oczach pokolenia Y
Podsumowanie
Wiedza na wynos

5. Unikalność a wymagania współczesnych konsumentów
Jak unikalna jest twoja oferta?
DNA marki
Miłość to pole walki. Jak skutecznie wyróżnić się na tle konkurencji?
Maskotki, markery somatyczne i memy
Podsumowanie
Wiedza na wynos

6. Utożsamianie się z marką
Znasz mnie, znasz siebie. Tożsamość młodego człowieka
Przyjaźń a poszukiwanie własnej tożsamości
Charakterystyka stylu życia współczesnej młodzieży
Bez dowodu nie wpuszczamy. Wnioski dla producentów
Od awatara po YouTube. Tożsamość internetowa
Podsumowanie
Wiedza na wynos

7. Wpływ emocji na decyzje konsumenckie
Myślisz mniej, niż ci się wydaje. Kluczowa rola emocji
Brak zdecydowania to nie tylko twój problem. Emocje a robienie zakupów
Wzbudzanie emocji wśród konsumentów
Porwania, nienawiść i kasety wideo. Kiedy zaczynają mówić o tobie źle
Uśmiechnij się. Jak wprawić pokolenie Y w radosny nastrój?
Magiczne chwile. Marka i radosne wydarzenia

Podsumowanie
Wiedza na wynos
Zakończenie
Załącznik 1. Kilka słów od zespołu badawczego
Załącznik 2. MTV Staying Alive Foundation

 

źródło opisu: http://www.samosedno.com.pl/jak-kreowac-marki-ktor...(?)

źródło okładki: http://www.samosedno.com.pl/jak-kreowac-marki-ktor...»

pokaż więcej

Brak materiałów.
Już teraz nowa funkcja: pakiety. Dowiedz się więcej jak kupić kilka książek w najlepszej cenie >>>
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (55)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 626
nikalil | 2013-02-18
Przeczytana: 02 stycznia 2013

Świat reklamy to nie tylko uśmiechnięte twarze ludzi zerkających na nas z ekranów telewizorów czy kolorowe ulotki rozdawane przechodniom na ulicach. Nim dana kampania ujrzy światło dzienne, specjaliści od marketingu muszą spędzić mnóstwo godzin dokonując analizy rynku, dostosowując produkt do oczekiwań konsumentów i wreszcie – tworząc filozofię zgodnie z którą jest on niezbędny do szczęścia. Tajniki ich pracy „od kuchni” możemy poznać czytając książkę uznaną za najlepszy tytuł marketingowy 2011r.

Autorzy książki „Jak kreować marki, które pokocha pokolenie Y?”, Joeri Van Den Bergh i Mattias Behrer, opierając swój poradnik na tysiącach badań i przykładów, opisują społeczeństwo zapatrzone w komputery, internet, telefony i zafascynowane tysiącami mniej czy bardziej potrzebnych gadżetów. Ludzie urodzeni w latach 1980-1996 to – ich zdaniem – świadomi i etyczni konsumenci, ale także pokolenie leniuchów nastawione na krótkie, pełne przekazu treści, które jednocześnie przyciągają kolorem...

książek: 704
Dariusz Okoń | 2013-05-31
Na półkach: Ulubione, Teraz czytam, Posiadam

http://bibliotekamysli.blogspot.com/2013/05/niech-cie-pokocha-modziez.html

Niech cię pokocha młodzież!
Pokolenie Y (urodzone w latach 1980-1996) to ogromna część żyjącej współcześnie młodzieży. Są indywidualistami, osobami obytymi z nowymi technologiami i przed półką sklepową spędzają znacznie więcej czasu od swych starszych kolegów, analizując etykiety i porównując dany produkt z konkurencyjnym. Wielkie firmy o tym wiedzą od dawna, ale czy samo pokolenie Y zdaje sobie z tego sprawę?

"Jak kreować marki, które pokocha pokolenie Y?" stara się odnaleźć odpowiedź na 2 podstawowe pytania: co charakteryzuje osoby urodzone po roku '80, jaka jest tożsamość nowego pokolenia, które teraz buduje swoją indywidualność, by za kilka lat przejąć od swych rodziców i dziadków stery nad światem. Kolejną kwestią jest to, jak trafić do tej nietypowej, na pewno odmiennej od swych poprzedników, młodzieży. Zadanie nie wydaje się łatwe, a jeśli książka jest skierowana do konsumenta oraz do...

książek: 181
flamboyant | 2018-02-18
Na półkach: Przeczytane
książek: 129
Silesius1948 | 2017-04-02
książek: 189
dawidus007 | 2017-01-16
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 2014 rok
książek: 43
Przemek | 2016-11-15
Na półkach: Przeczytane, Posiadam
Przeczytana: 15 listopada 2016
książek: 36
Piotr Ciesielski | 2016-05-15
Na półkach: Przeczytane, Posiadam
książek: 195
karioka | 2015-01-29
Na półkach: Przeczytane, Posiadam
książek: 62
Ewelina Pregiel | 2014-12-17
książek: 252
Tomek O | 2013-10-31
Na półkach: Przeczytane
zobacz kolejne z 45 
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Cytaty z książki
zgłoś błąd zgłoś błąd