Jak kreować marki, które pokocha pokolenie Y?
- Kategoria:
- popularnonaukowa
- Seria:
- Samo Sedno
- Tytuł oryginału:
- How cool brands stay hot
- Wydawnictwo:
- Samp
- Data wydania:
- 2012-01-01
- Data 1. wyd. pol.:
- 2012-01-01
- Liczba stron:
- 232
- Czas czytania
- 3 godz. 52 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788377881668
- Tłumacz:
- Michał Konewka
- Tagi:
- Marka Marketing
Pokolenie Y tworzą ludzie urodzeni w latach 1980-1996, nazywani również pokoleniem Milenium, następną generacją czy pokoleniem klapek i iPodów. Niezależnie od tego, jak ich określisz, masz do czynienia z jedną z największych i najbardziej atrakcyjnych grup docelowych.
Książka jest podsumowaniem pięcioletnich badań nad psychologią i zachowaniami konsumentów z pokolenia Y. Została uznana przez Expert Marketeer za najlepszy tytuł marketingowy 2011 r. Otrzymała również od The American Marketing Association Foundation (AMAF) tytuł najlepszej książki marketingowej 2012 roku! Poradnik nagrodzono za innowacyjne pomysły, które mają znaczący wpływ na współczesny marketing oraz wyznaczanie nowych standardów. Rekomendowany jest jako pozycja obowiązkowa dla osób zajmujących się brandingiem, komunikacją czy marketingiem. Jej lektura może być interesująca dla wszystkich, którzy chcą zrozumieć fenomen generacji Y i dowiedzieć się, dlaczego ma ona tak wielki wpływ na zmiany zachodzące w otaczającym świecie.
Autorom książki udało się stworzyć unikalny model CRUSH, który prezentuje 5 czynników charakteryzujących dobrą markę z perspektywy pokolenia Y. Jego skuteczność została potwierdzona w badaniach oraz w rozmowach z właścicielami największych światowych marek, w tym H&M, Nike czy Coca-Cola. Z książki dowiesz się, dlaczego opisywana generacja przywiązuje do tych czynników tak wielką wagę i jak w praktyce wykorzystać tę wiedzę do stworzenia marki rozpoznawalnej, odnoszącej sukcesy i gwarantującej zyski – marki, którą pokocha pokolenie Y.
Dlaczego warto przeczytać tę książkę:
- pierwsza tak kompleksowa analiza pokolenia Y – najliczniejszej i najbardziej atrakcyjnej grupy docelowej
- unikalne wnioski z 5-letnich międzynarodowych badań kilkudziesięciu tysięcy młodych ludzi
- praktyczne wskazówki, jak do nich dotrzeć z twoim przekazem, produktem czy marką
- liczne case studies i wnioski z wywiadów z autorami sukcesu marek pokolenia Y, m.in. Jack & Jones, H&M, Nike, Levi’s czy Coca-Cola – markami pokolenia Y
- ponadto: koncepcja DNA marki, analiza pola walki, markery somatyczne, memy i inne
O autorach:
Joeri Van den Bergh – współzałożyciel agencji InSites Konsulting, której klientami są m.in. Lego, Nokia, Sony, MTV, Danone, Unilever czy Coca-Cola.
Mattias Behrer – starszy zastępca dyrektora generalnego MTV North Europe & MTV International Property Marketing. Wcześniej pracował w firmie H&M w dziale marketingu międzynarodowego oraz w sektorze zarządzania marką.
Spis treści
Wprowadzenie
1. Pokolenie Y
X, Y, Z – trzy odmienne pokolenia
10 przykazań i siedem grzechów głównych pokolenia Y
Gdzie są buntownicy, czyli nowe spojrzenie na relację rodzic–dziecko
Szalony wiek. Sposób myślenia nastolatka
Uzależnieni od bodźców
Podzielony świat
Współdziałanie i współtworzenie
Telenowela pt. JA – nowy przejaw narcyzmu
Mity dotyczące pokolenia Y
Podsumowanie
Wiedza na wynos
2. Opracowywanie modelu marki dla konsumentów nowego pokolenia
Potęga opinii znajomych
Ankieta. 5 tys. osób nie może się mylić
Pięć czynników charakteryzujących dobrą markę z perspektywy pokolenia Y
Budowanie świadomości marki wśród przedstawicieli pokolenia Y
Podsumowanie
Wiedza na wynos
3. Marka atrakcyjna, czyli jaka?
Co to znaczy „być cool” według pokolenia Y?
Magiczny przepis na atrakcyjną markę
Wizerunek marki a kategoria produktu
Jak sprawić, żeby marka była bardziej cool?
Czy pokolenie Y jest wierne atrakcyjnym markom?
Po czym rozpoznać atrakcyjną markę?
Peter Pandemonium. Marzenie dorosłych o wiecznej młodości
Podsumowanie
Wiedza na wynos
4. Oryginalność marki
Oryginał. Dlaczego autentyczność jest dziś na topie?
W jaki sposób marka manifestuje swoją oryginalność?
Pierwszy, ostatni… Jak mówić o swoim pochodzeniu?
Ironia zgładziła oryginalność. Co pokolenie Y sądzi o autentyczności?
Jaką wartość dla pokolenia Y ma uczciwość?
Levi’s przykładem autentycznej marki w oczach pokolenia Y
Podsumowanie
Wiedza na wynos
5. Unikalność a wymagania współczesnych konsumentów
Jak unikalna jest twoja oferta?
DNA marki
Miłość to pole walki. Jak skutecznie wyróżnić się na tle konkurencji?
Maskotki, markery somatyczne i memy
Podsumowanie
Wiedza na wynos
6. Utożsamianie się z marką
Znasz mnie, znasz siebie. Tożsamość młodego człowieka
Przyjaźń a poszukiwanie własnej tożsamości
Charakterystyka stylu życia współczesnej młodzieży
Bez dowodu nie wpuszczamy. Wnioski dla producentów
Od awatara po YouTube. Tożsamość internetowa
Podsumowanie
Wiedza na wynos
7. Wpływ emocji na decyzje konsumenckie
Myślisz mniej, niż ci się wydaje. Kluczowa rola emocji
Brak zdecydowania to nie tylko twój problem. Emocje a robienie zakupów
Wzbudzanie emocji wśród konsumentów
Porwania, nienawiść i kasety wideo. Kiedy zaczynają mówić o tobie źle
Uśmiechnij się. Jak wprawić pokolenie Y w radosny nastrój?
Magiczne chwile. Marka i radosne wydarzenia
Podsumowanie
Wiedza na wynos
Zakończenie
Załącznik 1. Kilka słów od zespołu badawczego
Załącznik 2. MTV Staying Alive Foundation
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 35
- 17
- 10
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
OPINIE i DYSKUSJE
http://bibliotekamysli.blogspot.com/2013/05/niech-cie-pokocha-modziez.html
Niech cię pokocha młodzież!
Pokolenie Y (urodzone w latach 1980-1996) to ogromna część żyjącej współcześnie młodzieży. Są indywidualistami, osobami obytymi z nowymi technologiami i przed półką sklepową spędzają znacznie więcej czasu od swych starszych kolegów, analizując etykiety i porównując dany produkt z konkurencyjnym. Wielkie firmy o tym wiedzą od dawna, ale czy samo pokolenie Y zdaje sobie z tego sprawę?
"Jak kreować marki, które pokocha pokolenie Y?" stara się odnaleźć odpowiedź na 2 podstawowe pytania: co charakteryzuje osoby urodzone po roku '80, jaka jest tożsamość nowego pokolenia, które teraz buduje swoją indywidualność, by za kilka lat przejąć od swych rodziców i dziadków stery nad światem. Kolejną kwestią jest to, jak trafić do tej nietypowej, na pewno odmiennej od swych poprzedników, młodzieży. Zadanie nie wydaje się łatwe, a jeśli książka jest skierowana do konsumenta oraz do marketingowca, który chce trafić do swojego klienta (a w przypadku tejże pozycji tak jest),to sprawa lekko się komplikuje. A jednak autorom udało się dopiąć swego i oddać w ręce czytelnika pozycję kompletną, przeznaczoną do szerszego grona. Powiem więcej: to poradnik, który powinni przeczytać nauczyciele (uczący w gimnazjach i szkołach ponadgimnazjalnych, aby zrozumieć młodzież, z którą mają do czynienia),rodzice i dziadkowie (aby zrozumieć potrzeby swoich dzieci),sami przedstawiciele pokolenia Y (by poznać swoją tożsamość),ale i marketingowcy i wszyscy ci, którzy chcą wypromować własną markę, ale nie wiedzą jak lub też ich praca jest już teraz intensywna, ale nie daje efektów. Tym ostatnim autorzy dają praktyczne porady, ale czynią to z pokazaniem tła, mechanizmów marketingowych. Biorą pod lupę wielkie marki: Adidas, Nike, Coca-Cola, Axe, H&M itd., by pokazać ich metody działania, plusy podjętych działań, ale i porażki (a wiadomo, że na błędach najlepiej się uczyć). W konsekwencji odbiorca dostaje kompleksowe, pogłębione studium, napisane prostym językiem, okraszone licznymi ciekawostkami.
Z książki dowiemy się między innymi tego, że główny problem, który trzeba poruszyć przy kreowaniu marki i chęci dotarcia do konsumenta z pokolenia Y, to zrozumienie odbiorcy. Nie chodzi tu wyłącznie o analizę rynku, ale o zrozumienie psychiki, potrzeb, genez zachowań młodzieży. Wielkie koncerny już od dawna wiedzą, że manipulacją i perswazją nie zdziałają niczego i muszą stworzyć więź, poczucie wspólnoty z odbiorcą. Autorzy książki starają się z laika zrobić specjalistę. Dobrze im to idzie. Żeby być marketingowcem w wielkim koncernie, należy mieć odpowiednie wykształcenie. Ale żeby mieć jakiekolwiek podstawy w tej dziedzinie, wystarczy lektura poradnika oraz otwarta głowa i dobry wzrok. Pomocą służą ankiety i analizy rynku opracowane przez autorów (czyli osoby zajmujące się marketingiem mają kilka groszy w kieszeni, bo ktoś wykonał pracę za nie).
"Jak kreować marki, które pokocha pokolenie Y?" to znakomite studium marketingowe i badawcze obecny rynek, ale i doskonała pozycja opisująca współczesną młodzież, jej styl życia, potrzeby, genezę zachowań. Pokolenie Y więcej się z niej dowie o sobie, niż z własnej obserwacji. Często niektóre zachowania traktujemy za normalne bo ,,tak już jest i koniec", a niektóre z tych cech to coś całkiem nowego, charakteryzujące wyłącznie dane pokolenie i różne od tych poprzednich. Nie zawsze musimy rozumieć swoje zachowania, ale na szczęście mamy od tego obserwatorów :) Książka w sposób przejrzysty, nienachalny i atrakcyjny przekazuje kawał fachowej wiedzy. Coś dla marketingowców i konsumentów. Dla kogo bardziej? Chyba dla obojga . W jednym zdaniu: forma, treść, rezultaty, które pokocha pokolenie Y.
http://bibliotekamysli.blogspot.com/2013/05/niech-cie-pokocha-modziez.html
więcej Pokaż mimo toNiech cię pokocha młodzież!
Pokolenie Y (urodzone w latach 1980-1996) to ogromna część żyjącej współcześnie młodzieży. Są indywidualistami, osobami obytymi z nowymi technologiami i przed półką sklepową spędzają znacznie więcej czasu od swych starszych kolegów, analizując etykiety i porównując dany...
Świat reklamy to nie tylko uśmiechnięte twarze ludzi zerkających na nas z ekranów telewizorów czy kolorowe ulotki rozdawane przechodniom na ulicach. Nim dana kampania ujrzy światło dzienne, specjaliści od marketingu muszą spędzić mnóstwo godzin dokonując analizy rynku, dostosowując produkt do oczekiwań konsumentów i wreszcie – tworząc filozofię zgodnie z którą jest on niezbędny do szczęścia. Tajniki ich pracy „od kuchni” możemy poznać czytając książkę uznaną za najlepszy tytuł marketingowy 2011r.
Autorzy książki „Jak kreować marki, które pokocha pokolenie Y?”, Joeri Van Den Bergh i Mattias Behrer, opierając swój poradnik na tysiącach badań i przykładów, opisują społeczeństwo zapatrzone w komputery, internet, telefony i zafascynowane tysiącami mniej czy bardziej potrzebnych gadżetów. Ludzie urodzeni w latach 1980-1996 to – ich zdaniem – świadomi i etyczni konsumenci, ale także pokolenie leniuchów nastawione na krótkie, pełne przekazu treści, które jednocześnie przyciągają kolorem lub dźwiękiem, a nie męczą nadmiarem tekstu: „W przypadku dziennika „Times” liczba słów składających się na artykuł z pierwszej strony spadła z 4,5 tys. do 2,8 tys. w ciągu ostatnich 20 lat. W 1965r. przedstawienie głównej informacji w wiadomościach zajmowało 42 sekundy, dziś jest to niespełna 8 sekund”.
Chcielibyśmy więc otrzymywać wiedzę na wynos: jak najszybciej, jak najwięcej, ale w taki sposób, by mieściła się ona w jednej dłoni i na dodatek była ładnie opakowana. Jako całość, stanowimy twardy orzech do zgryzienia, jesteśmy wyzwaniem dla ludzi zajmujących się reklamą, a jednocześnie – atrakcyjną grupą docelową.
Chociaż twórcy podzielili podręcznik na siedem części, właściwie można wyodrębnić dwa tematy, na których się skupia: po pierwsze charakteryzuje członków pokolenia Y: tych żyjących w świecie telenoweli pt. JA i szukających czegoś, co podkreśli ich odrębność, ale też potrzebujących stałego kontaktu ze znajomymi. Po drugie przedstawia sposoby kreowania marek, głównie na przykładach najbardziej znanych firm takich jak H&M, Nike czy Coca-Cola.
Książka jest propozycją dla tych, którzy chcieliby dowiedzieć się czegoś więcej o pokoleniu, do którego należymy my sami lub ktoś z naszych bliskich. Nie znajdziemy w niej gotowych recept na sukces, a raczej inspiracje w postaci przykładów tego, jak rodziły się i rozwijały najpopularniejsze marki i dlaczego nie wszystkie z nich utrzymały się na szczycie. Nawet jeśli poradnik nie pomoże rozwinąć umiejętności reklamowania własnych produktów, będzie ciekawym źródłem informacji o świecie marketingu.
Świat reklamy to nie tylko uśmiechnięte twarze ludzi zerkających na nas z ekranów telewizorów czy kolorowe ulotki rozdawane przechodniom na ulicach. Nim dana kampania ujrzy światło dzienne, specjaliści od marketingu muszą spędzić mnóstwo godzin dokonując analizy rynku, dostosowując produkt do oczekiwań konsumentów i wreszcie – tworząc filozofię zgodnie z którą jest on...
więcej Pokaż mimo to