Koniec epoki kredy

Wydawnictwo: Agora SA
7,44 (9 ocen i 5 opinii) Zobacz oceny
10
0
9
1
8
3
7
4
6
1
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
data wydania
ISBN
978-83-268-0517-2
liczba stron
256
słowa kluczowe
cyberpsychologia, internet
kategoria
popularnonaukowa
język
polski
dodała
wildfemale

Jak uczyć, kiedy uczniowie nie stawiają pytań, bo mają Wikipedię? Czy fizyka może być ciekawsza niż kolejny odcinek „Mam talent”? Nie ma wątpliwości, że dziś trudniej być nauczycielem niż kiedykolwiek wcześniej. Dużo trudniej także być uczniem. To szkoła powinna nauczyć, jak przetrwać w natłoku informacji i zbyt prostych odpowiedzi na skomplikowane pytania. Nauczyciel może być przewodnikiem...

Jak uczyć, kiedy uczniowie nie stawiają pytań, bo mają Wikipedię? Czy fizyka może być ciekawsza niż kolejny odcinek „Mam talent”? Nie ma wątpliwości, że dziś trudniej być nauczycielem niż kiedykolwiek wcześniej.
Dużo trudniej także być uczniem.
To szkoła powinna nauczyć, jak przetrwać w natłoku informacji i zbyt prostych odpowiedzi na skomplikowane pytania. Nauczyciel może być przewodnikiem i wskazywać, jak sobie radzić w świecie nieustannych zmian. Bez tej wiedzy nowe pokolenia wychodzą w świat, biegle posługując się Google’em, ale bezbronne.

Aby być wzorem, nauczyciel powinien nauczyć się internetu jak języka obcego. Facebook, YouTube, Wikipedia świetnie nadają się do szkoły. Aleksandra Pezda wyjaśnia nie tylko to, dlaczego warto z nich korzystać. Opisuje także tych, którzy już to robią z sukcesami - od nauczycielki nauczania przedszkolnego, po profesora uniwersytetu.

Ta książka jest dowodem na to, że wraz z rozwojem nowych technologii rola nauczyciela... rośnie. Przed wami, nauczyciele, wielki sprawdzian - spróbujcie go nie oblać!

 

źródło okładki: http://kulturalnysklep.pl/KEK/pr/-koniec-epoki-kre...»

pokaż więcej

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Już teraz nowa funkcja: pakiety. Dowiedz się więcej jak kupić kilka książek w najlepszej cenie >>>
Oficjalna recenzja
lapsus książek: 1650

W Internecie mieszka szatan

Internet, jak powszechnie wiadomo, to samo zło, przemoc i pornografia. Nie będę polemizował z tym stwierdzeniem, ponieważ jest ono w dużej mierze prawdziwe. Na pewno lepiej byłoby, gdyby młodzi ludzie nie oglądali zwyrodniałego seksu w najbardziej patologicznych odmianach i scen egzekucji. Wiem, że tak jest – młodzież szuka w sieci ekstremalnych doświadczeń. Czy ma to wpływ na rozwój psychiczny młodego człowieka? Nie podlega to dyskusji. Zainteresowanie szkoły, nauczycieli i rodziców internetem powinno wynikać właśnie z troski o młodego człowieka. Aleksandra Pezda w swoim poradniku „Koniec epoki kredy” przybliża nauczycielom i rodzicom Internet jako przyjazne i praktyczne narzędzie, dzięki któremu możemy realizować cele edukacyjne i wychowawcze.

Internet jest w naszej rzeczywistości faktem obiektywnym – ani dobrym, ani złym. To tylko świetne narzędzie, które, w zależności od sposobu wykorzystania, może służyć człowiekowi dobrze albo źle. Jest to poza wszystkim doskonały instrument socjologiczny – jeśli rzeczywiście odwiedzający najczęściej zaglądają na strony z brutalną zawartością, to świadczy o archetypicznych potrzebach, które częściowo zaspokaja kultura masowa i Internet właśnie. W tym sensie wirtualny świat plotek, seksu i przemocy świadczy o nas samych. Właśnie dlatego nie powinniśmy pozostawiać tego zjawiska samemu sobie, ale świadomie wykorzystywać je do pracy z dziećmi i młodzieżą. Dopiero wtedy nasi podopieczni dostaną szansę na zrozumienie, czym jest w XXI...

Internet, jak powszechnie wiadomo, to samo zło, przemoc i pornografia. Nie będę polemizował z tym stwierdzeniem, ponieważ jest ono w dużej mierze prawdziwe. Na pewno lepiej byłoby, gdyby młodzi ludzie nie oglądali zwyrodniałego seksu w najbardziej patologicznych odmianach i scen egzekucji. Wiem, że tak jest – młodzież szuka w sieci ekstremalnych doświadczeń. Czy ma to wpływ na rozwój psychiczny młodego człowieka? Nie podlega to dyskusji. Zainteresowanie szkoły, nauczycieli i rodziców internetem powinno wynikać właśnie z troski o młodego człowieka. Aleksandra Pezda w swoim poradniku „Koniec epoki kredy” przybliża nauczycielom i rodzicom Internet jako przyjazne i praktyczne narzędzie, dzięki któremu możemy realizować cele edukacyjne i wychowawcze.

Internet jest w naszej rzeczywistości faktem obiektywnym – ani dobrym, ani złym. To tylko świetne narzędzie, które, w zależności od sposobu wykorzystania, może służyć człowiekowi dobrze albo źle. Jest to poza wszystkim doskonały instrument socjologiczny – jeśli rzeczywiście odwiedzający najczęściej zaglądają na strony z brutalną zawartością, to świadczy o archetypicznych potrzebach, które częściowo zaspokaja kultura masowa i Internet właśnie. W tym sensie wirtualny świat plotek, seksu i przemocy świadczy o nas samych. Właśnie dlatego nie powinniśmy pozostawiać tego zjawiska samemu sobie, ale świadomie wykorzystywać je do pracy z dziećmi i młodzieżą. Dopiero wtedy nasi podopieczni dostaną szansę na zrozumienie, czym jest w XXI wieku etyczna strona korzystania z nowych technologii. Metoda strusia na wiele się tutaj nie zda.

Aleksandra Pezda prowadzi nas, takich mądrych i wszechwiedzących, w swoim poradniku za rączkę i uspokaja – nie taki diabeł (czytaj: Internet) straszny. Pokazuje nauczycielom i rodzicom, jak mogą wykorzystać w swojej pracy z dzieckiem You Tube, Facebook czy Wikipedię. Przejrzysta i „interaktywna” szata graficzna powoduje, że z zaciekawieniem czytać będziemy o zasadach funkcjonowania w/w stron i nauczymy się praktycznie z nich korzystać. Ważnym elementem są zaprezentowane w książce przykłady zastosowania nowych technologii w praktyce szkolnej, o których opowiadają nam nauczyciele, którzy już wcześniej sięgnęli po to medium i skutecznie wykorzystują je w swojej pracy.

Możemy oczywiście obrazić się i powiedzieć Internetowi swoje stanowcze „nie”, rozpamiętywać jak to dawniej było pięknie, jak się ludzie kochali, jakie były wspaniałe wartości, a dziś tylko ślęczenie przed ekranem, izolacja, uzależnienie. I pewnie będą mieli rację, jeśli dalej będą udawać, że świat stoi w miejscu i się nie zmienia. Właśnie dziś naglącym problemem staje się specyficzna higiena korzystania z internetu, która da szansę połączyć naukę z zabawą i nie pozwoli naszym dzieciom zaplątać się w „sieci”. Aleksandra Pezda nie ukrywa, że cyber-przestrzeń jest pełna niebezpieczeństw i pisze o tym w ostatnim rozdziale swego poradnika. Świadomość jest tutaj jak zawsze kluczowa, musimy być świadomi zarówno zagrożeń jak dobrodziejstw, wynikających z rozwoju nowych technologii i tego jak zmieniają się dziś teksty kultury. Sam także staram się zwracać uwagę na elementy, które mogą przenosić konflikty ze świata wirtualnego do rzeczywistego. Czasem wystarczy tylko porozmawiać.

Sławomir Domański

pokaż więcej

Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (30)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 460
Katarzyna | 2013-10-06
Przeczytana: 06 października 2013

"Koniec epoki kredy" to według mnie obowiązkowa lektura dla wszystkich nauczycieli, którzy boją się Internetu i wszelkich multimediów na swoich lekcjach. To świetny poradnik, który uzmysławia, że już się nie uczy tak jak kiedyś. Świat się zmienia, uczniowie żyją w "innym świecie", a my chcąc ich zachęcić do szkoły i nauki musimy ten świat przynajmniej w minimalnym stopniu rozumieć i w miarę sprawnie w nim poruszać.
Książka pełna jest: przykładów jak zastosować "social media" na różnych lekcjach, wypowiedzi nauczycieli, którzy od dawna stosują TIK na swoich lekcjach oraz sporo prostych instrukcji i przykładów jak zabrać się do rzeczy :)I choć technologia informacyjna nie jest mi obca, sama skorzystam z pewnych rozwiązań zaprezentowanych w książce. POLECAM wszystkim belfrom :)

książek: 1658
lapsus | 2011-12-09
Na półkach: Przeczytane

http://lubimyczytac.pl/oficjalne-recenzje/365/w-internecie-mieszka-szatan

książek: 1889
Monka | 2012-07-04
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 04 lipca 2012

Świetna książka!!!! Rewelacyjna propozycja dla wszystkich nauczycieli, którzy chcą iść z duchem czasu i sprawić, żeby ich lekcje były atrakcyjniejsze dla młodzieży.

książek: 734
wildfemale | 2011-11-26
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 26 listopada 2011

Kilka miesięcy temu na rynek nakładem wydawnictwa Agora wyszła książka Aleksandry Pezdy pod znamiennym tytułem "Koniec epoki kredy". Sympatyczna okładka może sugerować szkolne konotacje i rzeczywiście będzie to zgodne z zamysłem autorki - dziennikarki "Gazety Wyborczej". Z założenia książka jest pisana dla nauczycieli i ma ich oswajać z internetem i zakresem jego zastosowań w edukacji szkolnej. Stąd w książce tak wiele przykładów nauczycieli, którzy już to wdrożyli na własnym podwórku.

W praktyce książka jest napisana tak przejrzyście i na tyle uniwersalne, że można ją polecić wszystkim osobom, które o internecie wiedzą niewiele i chcą to zmienić lub tym, którzy właśnie przygotowują jakieś zajęcia z tego zakresu i szukają inspiracji. Pozycja ta została podzielona na analogiczne w swej budowie rozdziały poświęcone kolejno: Wikipedii, blogom, Youtube'owi, Facebookowi i stronom typu Wiki, a także dwa krótsze działy dotyczące bezpieczeństwa w sieci i lekcjom przyszłości (czyli z...

książek: 522
Okularnica | 2012-04-25
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 25 kwietnia 2012

Doskonała pozycja dla tych, którzy zastanawiają się jak wykorzystać w dzisiejszej szkole nowe media. Książka podzielona jest na bardzo przejrzyste rozdziały dotyczące Wikipedii, blogów, YouTube'a, Facebook'a i stron typu Wiki. W każdym z nich przedstawiono sposób funkcjonowania poszczególnych portali oraz ich specyfikę. Książkę bardzo wzbogacają wypowiedzi ekspertów oraz nauczycieli, którzy sami zaprzyjaźnili się już z Internetem i aktywnie wykorzystują go w swojej pracy zawodowej/naukowej. Znajdziemy tu odpowiedzi m.in. na pytania jak wykorzystać blogi do celów edukacyjnych, w jaki sposób uczyć młodzież precyzyjnego szukania informacji w sieci (opartego nie tylko na zaglądaniu do Wikipedii) oraz w jaki sposób nadzorować pracę uczniów przez Internet.
Świetna pozycja dająca świeże spojrzenie na współczesną edukację oraz pokazująca nowe oblicze nauczyciela XXI wieku.

książek: 574
PannaOHara | 2016-12-28
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 28 grudnia 2016
książek: 374
AgDii | 2013-12-28
książek: 600
Radykalnaja | 2013-12-12
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 11 grudnia 2013
książek: 220
AniaKr | 2013-09-15
Na półkach: Przeczytane, Posiadam
Przeczytana: 2012 rok
książek: 2070
CalmVanilla | 2018-09-13
Na półkach: Chcę przeczytać
zobacz kolejne z 20 
Przeczytaj także

Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Cytaty z książki
Inne książki autora
więcej książek tego autora
zgłoś błąd zgłoś błąd