7 wiosennych nowości poleca się do lektury. Sprawdźcie szczegóły!
Kryminał stanowiący połączenie książek Stuarta Turtona i Carlosa Ruiz Zafóna, kolejna część przygód policjantów z bydgoskiego Archiwum X, a także pełna miłości, również tej do Karkonoszy, książka Anny Szczypczyńskiej. I nie tylko! Poznajcie siedem tytułów, które w tym tygodniu ukażą się pod patronatem Lubimyczytać.
„Dom Klepsydry” Gareth Rubin tłumaczenie: Robert Waliś (wyd. Albatros)
Dwa domy o tej samej nazwie w różnych częściach świata.
Dwie tajemnicze historie, które splatają się w jedną zagadkę kryminalną.
Przekręć klepsydrę i odkryj zbrodnię.
Połączenie wyobraźni Stuarta Turtona z Magpie Murders;
Zagadka w stylu Kate Morton i Diane Setterfield z atmosferą powieści Carlosa Ruiz Zafóna.
Wciągająca i misternie skonstruowana powieść.
Wyobraź sobie, że trzymasz książkę. Nie jest to jednak byle jaka książka. To powieść tetbeszka – dwie książki w jednej. Dwie przeplatające się ze sobą i uzupełniające się historie wydrukowane od dwóch stron bloku i spięte wspólnym grzbietem. Każda strona okładki jest frontem książki, którą można zacząć czytać od przodu i od tyłu, lub z obu stron jednocześnie, poznając kolejne rozdziały naprzemiennie.
Jesteś gotowy?
W takim razie… zaczynamy!
„Rękopis Hopkinsa” R. C. Sherriff tłumaczenie: Zbigniew A. Królicki (wyd. Rebis)
Tysiąc lat po upadku cywilizacji zachodniej pionierska ekspedycja Królewskiego Towarzystwa Abisynii bada Wyspę Brytyjską. Znajduje tam rękopis, którego autorem jest Edgar Hopkins. Ten były nauczyciel i dumny hodowca drobiu, astronom amator i członek Brytyjskiego Towarzystwa Księżycowego, spisał swoją relację w ruinach Londynu.
Nadchodzący kataklizm śledzimy z perspektywy mieszkańców angielskiego miasteczka, którzy egzystencjalne zagrożenie traktują z obojętnością, apatią, ignorancją i lekceważeniem. Mistrzowsko ukazany Hopkins to nadęty nudziarz, próżny, trochę żałosny i niezamierzenie komiczny, ale wszystkie te przywary sprawiają, że jego opowieść o upadku cywilizacji jest głęboko ludzka i poruszająca, choć również pełna doskonałego angielskiego humoru.
Opublikowana w 1939 roku powieść nabiera przerażająco aktualnego znaczenia, przedstawiając wypieranie niewygodnej prawdy niczym we współczesnym filmie „Nie patrz w górę”.
„Zapadlina” Robert Małecki (Wydawnictwo Literackie)
Nie łączy ich już nic, poza krwią na mundurach…
Trzeci tom bestsellerowej serii Roberta Małeckiego z policjantami Archiwum X.
Niemal pół wieku temu ziemia po raz pierwszy zapadła się na terenie kopalni w Wapnie. Mimo że nikt nie zginął, okolica zaczęła przyciągać nieszczęśliwe zdarzenia. Czy może raczej – pochłaniać tych, którzy mają coś do ukrycia…
Ciała Jacka Malinowskiego nigdy nie odnaleziono. Według oficjalnej wersji wydarzeń prawdopodobnie zginął w wypadku. Dwie dekady później kluczowy świadek zmienia zeznania, podważając wszystko, co do tej pory wiedziano. Komisarz Maria Herman postanawia zbadać tropy z przeszłości. Równocześnie dochodzi do napaści na znanym miejscowym lekarzu. Między tymi wydarzeniami mogą istnieć powiązania ukryte głęboko pod ziemią. Rodzinny konflikt? Polityczna rozgrywka? Sfingowana śmierć?
Sprawa przybiera znamion osobistych porachunków i nabiera rozpędu. Zwłaszcza, gdy Herman dowiaduje się, że w centrum wydarzeń stoi Olgierd Borewicz – jej dawny partner.
„Glass Hills” Anna Szczypczyńska (wyd. Luna)
Mila uwielbia kilka rzeczy: zapach olejnych farb, niekończące się rozmowy z przyjaciółką, pracę w księgarni, smak słodko-kwaśnych żelków oraz ciepły brzuch beagle’a Zakładki. Nie wspomnieliśmy o zamiłowaniu Mili do sudeckiej tradycji i kultury? To dlatego, że Mila ich nie uwielbia, Mila KOCHA wszystko to, co znalazła w Karkonoszach.
No prawie wszystko, bo nie znosi nowoczesnych apartamentowców, które rosną w Szklarskiej Porębie jak grzyby po deszczu.
Alex, rodowity warszawiak, lubi migdałowe croissanty, francuskie wino, treningi w domowej siłowni, ale najbardziej pracę w firmie ojca Millefiori Development. Problem w tym, że praca ta spędza mu sen z powiek. Niestety dosłownie. Kiedy przed Alexem pojawia się szansa poprowadzenia samodzielnego projektu, nie może powiedzieć nie. Rusza więc do Szklarskiej Poręby, by wybadać nastroje panujące wśród lokalnej społeczności i poznaje Milę.
Wspominaliśmy już, że Alex lubi piękne kobiety? Nie? To dlatego, że Alex je UBÓSTWIA!
A Mila jest wyjątkowa! Mówi, co myśli, robi to, na co ma ochotę i jest obojętna na jego urok osobisty. Obojętna? Nie! Mila nie znosi tego „Buca z Warszawy” i jak już ustaliliśmy, nie znosi apartamentowców, które Alex właśnie zaczyna budować…
Pełna ciepła i humoru opowieść o młodych bohaterach i skrytych między górskimi szczytami urokach Karkonoszy.
„Spekulacje o kinie” Quentin Tarantino tłumaczenie:Jan Dzierzgowski (wyd. Marginesy)
Filmy, które ukształtowały bezkompromisowego artystę Quentin Tarantino jest nie tylko jednym z najsłynniejszych współczesnych twórców filmowych, lecz także prawdopodobnie największym pasjonatem kina na świecie.
Przez lata w wywiadach przekonywał, że w końcu zajmie się pisaniem książek o filmach. Wreszcie nadszedł ten moment: długo oczekiwane Spekulacje o kinie są tak dobre, jak tylko fani reżysera i miłośnicy kinematografii mogli sobie wymarzyć.
Tarantino skupia się na najważniejszych amerykańskich filmach lat siedemdziesiątych, które po raz pierwszy obejrzał w młodości i które przyczyniły się do jego rozwoju artystycznego.
Proponuje własne spojrzenie na kino: łączy elementy krytyki filmowej, teorii filmu i reportażu ze wspaniałą historią osobistą, a całość napisana jest charakterystycznym, niepodrabialnym głosem, który mógł wybrzmieć dzięki brawurowemu przekładowi Jana Dzierzgowskiego.
W którym filmie pojawił się pierwszy filmowy seryjny morderca? Jak Tarantino zakończyłby Ucieczkę gangstera, gdyby miał ją reżyserować? Ile Steve McQueen liczył sobie za przeczytanie scenariusza i dlaczego? Dlaczego Brian de Palma nie wyreżyserował Taksówkarza? Debiutancka książka non fiction autora Pewnego razu w Hollywood jest intymnym, zabawnym i błyskotliwym wyrazem obsesji na punkcie kina, wyjątkowym jak wszystko, co tworzy Tarantino.
„Kroczący wśród cieni” Jarosław Kukiełka (wyd. Sine Qua Non)
Brawurowa historia, która nie przejdzie bez echa w świecie miłośników fantastyki i fanów detektywistycznych tajemnic!
Jakim cudem detektyw, uparcie zwący się tropicielem, odnosi takie sukcesy?
Gdy władze miasta Tin-Leve zlecają Kavlowi wyjątkowo trudne zadanie, ten radzi sobie znakomicie.Detektyw nie wie jednak, że to wyłącznie test, prolog do ważniejszej misji. Tym razem będzie musiał wykorzystać swoje nie- spotykane umiejętności przeciwko Kościołowi Żywych, organizacji nie tak świętej, za jaką chciałaby uchodzić.
Zdeterminowany tropiciel podejmuje wyzwanie, chociaż wie, że na drodze, poza ludźmi, staną mu cienie zmarłych i ożywieni powstańcy. Nie zrezygnuje, gdyż jego zawodowy cel zdaje się mieć coś wspólnego z prywatnym. Kavel bowiem poszukuje kobiety, która może mieć dla niego odpowiedzi. Kobiety, która w zaświatach, miejscu, gdzie detektyw nabył zdolność wiązania się z cieniami zmarłych, obiecała mu, że nigdy jej nie odnajdzie.
Zanurz się w tajemniczej historii, naszpikowanej akcją i humorem oraz mrocznymi zagadkami.
„Ministerstwo Nie dla Dam” Robin Stevens tłumaczenie: Magdalena Korobkiewicz (wyd. Dwukropek)
Wielka Brytania jest w stanie wojny, a brytyjski rządu potajemnie szkoli szpiegów. Odważna i uparta May Wong chce zostać jednym z nich, by móc wrócić do domu, do Hongkongu (i opuścić na zawsze swoją irytującą szkołę Deepdean). Jednak dorośli nie doceniają takich dzieci jak ona i Eric. May i jej przyjaciel postanawiają wziąć sprawy w swoje ręce. Podstępem trafiają do domu bogatej rodziny Vereyów, ponieważ podejrzewają, że jeden z jej członków jest niemieckim szpiegiem. Tam też poznają Fionę, irytująca i nudną wnuczkę Vereyów, która nic tylko utrudnia im pracę. Jak się okazuje, Elysium Hall kryje się więcej tajemnic, niż May i Eric mogliby sobie wyobrazić.
[zb]
komentarze [10]
Właśnie czytam Dom Klepsydry , jak na razie bardzo mnie intryguje. Sama formuła książki jest bardzo ciekawa
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postJeśli chodzi o papierowe książki, to jutro obieram: Sen o Jerozolimie i Kolonia. :)
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Z zaprezentowanych powyżej najbardziej jestem zainteresowana kolejną częścią serii Roberta Małeckiego
Zapadlina oraz
Dom Klepsydry
Z książek zaprezentowanych w artykule najbardziej zaciekawił mnie Rękopis Hopkinsa. Ale moje hity tej wiosny to książki, które już do mnie jadą: Sen o Jerozolimie, Jagiellonowie. Złoto i rdza, Psy z Essex
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcejO, Cezar, czytałem na studiach, ale chyba nie całość, więc może się skuszę. Jak to często bywa w dziełach antycznych autorów, zawsze zadziwia mnie, jak przejrzystym językiem potrafili pisać tak odlegli nam w czasie ludzie. Jak aktualne pozostają ich przemyślenia. Nie mogę się oprzeć wrażeniu, że tylko kostiumy i technologia się zmieniają, ale ludzie pozostają w swojej...
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcejJeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem i nie będzie żadnych opóźnień, to w październiku, nakładem "Czytelnika" powinna się ukazać kolejna książka Juliusza Cezara Wojna domowa. Pozdrawiam! 🤗
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Te nie są pod patronatem, ale na nie najbardziej czekam w tym tygodniu:
Carmilla, Dom pożądania, Zwierzęta łowne, Dni krwi i światła gwiazd i Epoka Legendy