Opinie użytkownika
"Znachor" to znakomity przykład polskiej klasyki literatury, która od wielu lat cieszy czytelników swoją głębią, wartką akcją i fascynującymi postaciami. Książka ta została napisana przez Tadeusza Dołęgę-Mostowicza i po raz pierwszy ukazała się w 1937 roku. Choć upłynęło wiele czasu od tamtej chwili, "Znachor" wciąż pozostaje powieścią uniwersalną, zdolną wciągnąć...
więcej Pokaż mimo to
„Naszyjnik królowej” to jedno z największych dzieł literatury francuskiej, które opowiada historię skradzionego naszyjnika i jego wpływu na życie kilku postaci w XVIII-wiecznej Francji. Chętnie wracam do twórczości Aleksandra Dumas, będąc nastolatką czytałam jego ksiązki pasjami.
Fabuła zaczyna się od momentu, gdy królowa Maria Antonina zamawia u jubilera naszyjnik, ale ze...
Akcja "Ognistego Medalionu" autorstwa Carli Montero to kontynuacja „Szmaragdowej Tablicy”.
Główną bohaterką książki jest Ana Garcia-Brest, młoda dziennikarka pracująca w Madrycie. Kiedy jej dziadek, który brał udział w II wojnie światowej, umiera, Ana dziedziczy od niego tajemniczy medalion, który odgrywa kluczową rolę w rozwoju fabuły. Medalion ten stanowi punkt wyjścia...
„Zakon” to pierwsza z powieści o Gabrielu Allon autorstwa Daniela Silva, jaka wpadła w moje ręce. Pierwsza, ale jak sądzę nie ostatnia, albowiem czytało się miło i przyjemnie.
Gabriel Allon to szef jednej z komórek izraelskiego wywiadu. Wraz z rodziną spędza w Wenecji wakacje, kiedy to otrzymuje prośbę od swego przyjaciela Allona Luigi Donatti – osobistego sekretarza nagle...
Czy jestem zaskoczona, że „Katharsis” autorstwa Macieja Siembiedy jest kolejną jego bardzo dobrą powieścią? Otóż nie jestem. Wygląda na to, że Mistrz Pióra – Maciej Siembieda, ma albo złote pióro, albo złote ręce. A może podpisał cyrograf z diabłem, wszak nie uchodzi, by każda powieść była bestsellerem.
Gdzież tym razem zabrał mnie autor powieści „Katharsis”? Odwiedziłam...
„Ania z Zielonego Wzgórza” to powieść, która zachwyciła mnie w dzieciństwie. Moja Babcia „polowała” na wszystkie z części, takie to były czasy. Summa summarum czasy chyba nie były takie złe, skoro czytało się tak sympatyczne książki.
Będąc dorosłą osobą, chętnie do tej serii wracałam i zapewne jeszcze nie raz zdarzy mi się ją przeczytać. Tym razem przepiękne wydanie Ani...
O Japonii wiedziałam tyle, ile udało mi się wyczytać w internecie lub obejrzeć w telewizji. Kiedy więc nadarzyła się okazja przeczytania książki "Kot w Tokio" nie zastanawiałam się ani chwili. Dodam, że koty to moja pasja, tytuł więc miał tu niebagatelne znaczenie.
W tejże powieści mamy szansę poznać Tokio i jego mieszkańców, a historii przewija się tu wiele i każda z nich...
Jeśli szukacie jeszcze odpowiedniego prezentu, który mógłby znaleźć się w wyprawce, to pozycja "Jak rosnę - książka z zapisków mojego dzieciństwa" autorstwa Moniki Kaprivovej będzie z pewnością bardzo dobrym wyborem.
Przepięknie wykonana, ze spektakularną zawartością, którą rodzice będą współtworzyć ze swoimi dziećmi. Masa miejsca na zamieszczanie ważnych informacji od...
Tym razem wpadła w moje ręce książka "Niewinny" autorstwa Grahama Moore'a, dzięki której zainteresował mnie system prawny w USA.
Treść powieści kręci się cały czas wokół jednego werdyktu ławy przysięgłej oraz przysięgłych. Czytając miałam wiele wątpliwości, co do poprawności wydawanych osądów. Bobby Nock zostaje oskarżony o morderstwo swojej uczennicy o imieniu Jessica....
W moim domu jest Gang Olsena - pies i koty, i przyznać muszę, że na przygotowywaniu im posiłków spędzam coraz więcej czasu. Kiedyś pies i kot jadał to, co ze stołu spadło. Obecnie świadomość ludzka w zakresie żywienia naszych przyjaciół bardzo wzrosła, choć nie wszyscy mają dostęp do dobrych publikacji czy książek. Otrzymałam książkę, która z pewnością wielu zainteresuje -...
więcej Pokaż mimo to
Dawno nie czytałam tak ciepłej powieści, której treść przyciągała jak magnes. To wzruszająca i pięknie napisana powieść "Szeptun" autorstwa Tomasza Betchera.
Julia - matka dwojga dzieci - kilkunastoletniej, zbuntowanej Marysi oraz ośmioletniego Kuby, musi sobie radzić sama z ich wychowaniem, jako, że jej mąż kilka lat wcześniej zdecydował o pracy na platformie wiertniczej...
Fakt, że książka trafiła w moje ręce nie jest przypadkiem. Koty uwielbiam od lat, są moimi przyjaciółmi, poprawiają mi nastrój każdego dnia. Wiedziałam więc o nich sporo, a przynajmniej tak mi się wydawało. Dopiero po przeczytaniu interesującej książki "Sekretne życie kotów" mogę powiedzieć, że jestem bliższa poznania natury tych zwierząt.
"Sekretne życie kotów" autorstwa...
Dość ryzykowne było sięganie po książkę autorki zupełnie mi nie znanej, niemniej jednak 3 dni temu wzięłam ją do ręki, a wczoraj skończyłam. Świadczy to z pewnością o tym, że czytało się dobrze, choć miałabym pewne zastrzeżenia. Po pierwsze nieco przewidywalna, po drugie jak na mnie to naiwna. Jednakże dotrwałam do końca, zatem nie było źle, a nie zwykłam zmuszać się do...
więcej Pokaż mimo to"Kukły" to już czwarta z części o prokuratorze Jakubie Kani, a piąta z książek Macieja Siembiedy, które udało mi się przeczytać. I jak zawsze pełne uznanie dla autora, za jego rzetelność i dbałość o czytelnika. Jest to mój ulubiony autor i jedynym minusem jest fakt, że wydaje jedynie jedną książkę w roku, a ja chciałabym wciąż więcej. Przyznam, że każdą ze stron celebruję,...
więcej Pokaż mimo to
Myślisz sobie, że to jedna z wielu książek w której przeczytasz o kolejnym wypadku, nieuwadze, śmierci, a tu nagle okazuje się, że trafiasz na wyjątkową autorkę - Suzanne Redfearn. Treść zaś zaskakuje i tak niebywale wciąga, że wszystko i wszyscy wokół przeszkadzający w czytaniu zaczynają niemiłosiernie irytować.
Tak Drodzy Państwo, ta powieść jest genialna! Nadmienię...
No cóż, okładka książki mnie nie porwała, tytuł zaintrygował, a po treści nie spodziewałam się niczego wyjątkowego. Nazwisko autorki Annejet van der Zijl nic mi nie mówiło. Okazało się jednak, że tak jak historia niebywałej kobiety, również powieść stała się "Kopciuszkiem". Spod nieciekawej okładki wyszła zgrabnie spisana biografia Allene Tew - kobiety o której nigdy...
więcej Pokaż mimo to
Książka "Rozmerdane. Naukowe Podstawy psiego szczęścia" trafiła do mnie nie tylko dlatego, że kocham psiaki, ale również dlatego, że mam aktualnie niepokorną sunię. W związku z czym sięgałam po książkę z nadzieją na złoty środek.
Autorka Rozmerdanych to Zazie Todd - certyfikowana trenerka psów, z wykształcenia psycholog. Jest autorką popularnego bloga Companion Animal...
Któż nie zna kultowego serialu Przyjaciele? Perypetie Phoebe, Rachel, Moniki, Joeya oraz Rossy oglądałam niezliczoną ilość razy z wielką przyjemnością. Teresa Finney wpadła na ciekawy pomysł. Stworzyła książkę kucharską z przepisami z serialu. Mój egzemplarz posłuży za prezent dla mojej córki, również miłośniczki serialu Przyjaciele. Chciałabym, aby córka z przepisów mogła...
więcej Pokaż mimo to
"Dolina" to kolejna część historii o Martinie Serwaz. Dla mnie pierwsza, wcześniej nie udało mi się przeczytać żadnej z powieści Minier'a.
Zawieszony komisarz policji z Tuluzy, Martin Serwaz pewnej nocy odbiera telefon od dawno zaginionej matki swojego syna - Marianne. Kobieta prosi o ratunek, jednocześnie nie chce, by zawiadamiać żandarmów. Serwaz rusza do doliny...
Nie mogłam się oprzeć, kiedy padła propozycja przeczytania powieści Grahama Mastertona. Będąc młodą kobietą czytałam jego horrory z wypiekami na twarzy. Chciałam więc sprawdzić, czy magia trwa nadal.
Pomysł przedstawienia dżinna, jako demona spodobał mi się, ponieważ wcześniej jedynie znałam go z Baśni tysiąca i jednej nocy.
Główny bohater to jasnowidz Harry Erskine,...