Opinie użytkownika
MAM TĘ MOC, CZYLI „W OBJĘCIACH MAGII. NIEGODNY I NIEOPIERZONA” 🦅✨
No! To czas na coś lekkiego jak lot orła! 😃
„Niegodny i nieopierzona” (Skarpa Warszawska tłumaczenie Krzysztof Kietzman) - to już trzecie moje spotkanie z serią „W objęciach magii” Kerrelyn Sparks.
Jak już pisałam w recenzjach poprzednich tomów – ten cykl to romantasy cechujące się dużą lekkością i dużą...
SMOK KOCHA NAJMOCNIEJ, CZYLI „NOC UPADKU” 🐉❤️🔥
Czytałam wcześniej dark romance pani Szponar, "Odcienie czerwieni", więc tym bardziej byłam ciekawa, jak poszło jej z pierwszą w dorobku fantastyką. Bo wiecie – ja bardzo kibicuję polskim autorkom w polu fantastyki.
Trochę o fabule, ale bez spoilerów: akcja rozgrywa się w uniwersum, w którym istnieje kilka gatunków...
Z BOGAMI BYWA TRUDNO - ZE SOBĄ SAMYM NAJTRUDNIEJ, CZYLI O „BOGOBÓJCZYNI” 🦌🐇⚔️
"Bogobójczyni" (przekład: Jacek Drewnowski) to powieść, która nieco mnie zaskoczyła.
Pierwsza sprawa, zanim wejdziemy głębiej w kwestię fabuły i world buildingu: w powieści mamy czwórkę bohaterów i trzecioosobową narrację, która przeskakuje między punktami widzenia postaci. Tytułowa bogobójczyni...
ODLEĆ Z WAMPIREM, CZYLI ŻMIJA I SKRZYDŁA NOCY” 🐍🪽
Książek o wampirach znowu jest coraz więcej. Jednocześnie odchodzi się od tego święcącego tryumfu ponad dekadę temu wizerunku wampirów a’la Edward ze „Zmierzchu”, chociaż to wcale nie jest takie proste 😉
W najnowszych wariacjach na temat wąpierzy kumulują się przeróżne potrzeby czytelnicze i trendy rynku wydawniczego....
SCHEMATY Z HACZYKIEM BYWAJĄ DOBRE, CZYLI „NASZE ZERWANE WIĘZI” 🧚✨
Jako że to drugi tom jednej, ciągłej historii – w recenzji znajdują się małe spoilery do części pierwszej.
#współpracabarterowa
„Nasze zerwane więzi” (przekład: Karolina Podlipna, We need YA) to druga część dylogii Lexi Ryan – aby więc wiedzieć, o co chodzi, należy najpierw przeczytać pierwszy tom, bo...
SZCZĘŚCIE I POKÓJ TO PIĘKNE MARZENIA, CZYLI „WIECZNA WOJNA” 🏹⚓
Seria, w której jestem niezmiennie zakochana.
Dwie pierwsze książki z tego uniwersum – „Królestwo mostu” oraz „Zdradziecka królowa” skupiały się na historii władcy Ithicany Arenie i jego żonie Larze, pochodzącej z królestwa Maridrina. Ta opowieść w pewnym stopniu została zamknięta, bo trzeci tom miał już...
WEJŚCIE NA ŚCIEŻKĘ KLĘSKI TO TEŻ WYBÓR, CZYLI „KLĄTWA PRAWDZIWEJ MIŁOŚCI” 💔✨
No i mamy finał opowieści, której pierwsza odsłona zauroczyła mnie w styczniu tak bardzo, że cykl Stephanie Garber stał się jednym z moich ulubionych serii young adult fantasy.
Wow, wow, wooow! Od razu zaznaczam, że kocham tę opowieść jeszcze bardziej niż na początku 😃
Uwaga! Jako że omawiam w...
DOBRA I GRZECZNA DZIEWCZYNA? CZYLI „GIRL, GODDESS, QUEEN” 🏺👑
Ta powieść sprawiła, że zrobiło mi się tak autentycznie… miło. Czysta radocha z przeczytania czegoś przyjemnego i pocieszającego. Mimo że dotyka również niełatwych tematów.
Książka jest retellingiem mitu o Persefonie i Hadesie. To oczywiście nie jest pierwszy raz, kiedy sięgam po reinterpretację tej opowieści,...
JAK SMOK TRESUJE CZŁOWIEKA, CZYLI „CZWARTE SKRZYDŁO” 🐉⚫
Książka, która jest tak bardzo hajpowana, że w kategorii „fantastyka” nie schodzi z pierwszego miejsca listy bestsellerów. Ten tekst to nie tylko recenzja – to raczej rozłożenie na czynniki pierwsze fenomenu tej powieści. A mowa oczywiście o „Czwartym Skrzydle” Rebekki Yarros (Wydawnictwo FILIA przekład: Sylwia...
ALE FOKĘ TO TY SZANUJ, CZYLI „W OBJĘCIACH MAGII. SYRENA Z BŁĘKITNEJ TONI” 🦭🌊
Wcześniejszy tom, „Miłość od elfiego wejrzenia”, dał mi dużo niezobowiązującej, czytelniczej przyjemności i zapewnił lekką opowieść fantasy, świadomie czerpiącą z popularnych fantastycznych schematów. Nie inaczej jest w przypadku historii osadzonej w morskich klimatach.
A tam, gdzie są morskie...
OSTRE JAK ŁYŻWY, CZYLI „ICEBREAKER” ⛸🏒
„Icebreaker” nie rości sobie prawa do bycia czymś innym niż książką z kategorii „romans”. I właśnie przez pryzmat tej kategorii ją oceniam.
A z tym ocenieniem nie jest łatwo. A przypominam, że oceniam w kategorii „współczesny romans”, więc nie porównuję tej pozycji z żadnymi klasykami, bo to nie ma sensu. Koniec końców to tyleż...
OŚMIORNICA, STRATA I ODNAJDYWANIE DOBRA 🐙💝
Czas na recenzję bardzo oryginalnej powieści, która skusiła mnie obecnością wątku ośmiornicy i cudownie piękną okładką. No i znów zaznaczam: recka nie jest krótka, bo o tej publikacji można naprawdę duuuużo powiedzieć 😃
„Niezwykle szlachetne stworzenia” Shelby Van Pelt (przekład: Janusz Ochab), Zysk i S-ka Wydawnictwo to…...
GDY FANDOMY NAS PODGRYZAJĄ, A MEDIALNE KORPO ZJADA W CAŁOŚCI, CZYLI „REMAKE. APOKALIPSA POPKULTURY” ⭐💥
Recenzja przedpremierowa
Czekałam na tę książkę z niecierpliwością, bo regularnie śledzę fanpejdż autora, Michała Ochnika - Mistycyzm popkulturowy.
Uwaga! To jest naprawdę obszerna recka, więc ostrzegam, że może włączyć Wam się tryb „too long, didn’t read”, ale… no...
BUNT I MOC WSPÓŁPRACY🔥🪙
„Płomień i reszka” to powieść, która zwyciężyła w konkursie organizowanym przez Wydawnictwo Poznańskie, We need YA, dzięki czemu została wydana właśnie pod szyldem tego imprintu.
Jestem nieco zdziwiona, że POLSKA fantastyka YA, dodatkowo będąca debiutem i powieścią-laureatką – przeszła bez większego echa. Być może sprawdza się tutaj prawidło...
POKOCHAJ SWOJEGO ELFA 🧝🌿
Nadszedł czas na recenzję pozycji, która jest tyleż przewidywalna, co zaskakująca. Za chwilę wytłumaczę, dlaczego 😛
„W objęciach magii. Miłość od elfiego wejrzenia” Kerrelyn Sparks zostało wydane przez wydawnictwo Skarpa Warszawska, w przekładzie Krzysztofa Kietzmana.
Ojoj… Trudno mi pisać o tej powieści, a jednocześnie – mam przy pisaniu o niej...
POWINNOŚĆ I BUNT, CZYLI „TANIEC ZŁODZIEI” 🗡🔥
Kazi niegdyś była złodziejką żyjącą na marginesie społeczeństwa – obecnie jest członkinią elitarnej straży królowej. Monarchini zleca Kazimyrah misję odnalezienia niebezpiecznego kapitana, który wcześniej odegrał znaczącą rolę w zdradzie królestwa. Poszukując zdrajcy, Kazi wraz z dwiema towarzyszkami-strażniczkami, trafia na...
KTO DOSTANIE SZCZĘŚLIWE ZAKOŃCZENIE? CZYLI „BALLADA O NIESZCZĘŚLIWEJ MIŁOŚCI” 💔🌟
Pierwszy tom cyklu pisarki, będący jednocześnie spin-offem/sequelem trylogii „Caraval” pokazał, że autorka umie w bardzo sprawny i kunsztowny sposób stworzyć charakterystyczne, niebanalne fantastyczne uniwersum przypominające „pokręconą” baśń. Drugi tom podtrzymuje, a właściwie – uzupełnia i...
KOŚCIANY PIES I NADZIEJA POŚRÓD BÓLU, CZYLI „POKRZYWA I KOŚĆ” 🌿🦴
Ależ to było... przeżycie!
Cieszę się, że pojawiło się na polskim rynku wydawniczym coś TAK INNEGO, świeżego i oryginalnego.
Teraz trochę (chyba więcej niż zwykle w moich recenzjach) o dość skomplikowanej fabule powieści.
TW: W omawianej publikacji pojawiają się wątki związane z przemocą domową.
Marra...
POMIĘDZY PIĘKNEM A OKRUCIEŃSTWEM, CZYLI „NASTĘPCA TRONU” 🍃🖤
Fabuła książki rozgrywa się osiem lat po zakończeniu wydarzeń z trzeciego tomu trylogii o Jude i Cardanie, czyli „Królowej niczego”.
W powieści mamy jednak nowych bohaterów, chociaż ci ze starszych książek także są tutaj wspominani lub pojawiają się epizodycznie. Protagoniści omawianej pozycji nie są zresztą tak...
ZAPACHY PRZEZNACZENIA, CZYLI „HISTORIE SZEPTANE PRZEZ WIATR” 🌸🌾⛩
„Historie szeptane przez wiatr” Angeliki Grajek, to pierwsza powieść wydana pod szyldem Magiczne Dlaczemu, imprintu wydawnictwa Dlaczemu.
Główna bohaterka – Maylea – pasjonuje się ziołolecznictwem i aromaterapią, dlatego – mimo że jej społeczeństwo podejrzliwie patrzy na takie praktyki w wykonaniu kobiet –...